Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 18.10.2011 19:01
Väärä paikka, väärä vuosi... Poistettu.
Jehovan todistajat lähitarkastelussa
https://veljesseura.org/foorumi/
Arvelisin, että mukana ei ole paljonkaan rakkautta, mutta meillä pienestä asti JT-mielenhallintaa nauttineilla lahko taitaa kyllä olla selkäytimessä hautaan asti.sivullinen kirjoitti:välillä kuullostaa ihan kuin kertojilla olisi jonkinlainen viha-rakkaus-suhde JT-järjestöön.
Avioliittovertaus ontuu sikäli, että ex-jt:t ovat olleet sekä lahkon sisä- että ulkopuolella. Kun on ensin katsonut sisältäpäin ja sitten ulkoa, kuva on varmaankin kirkkaampi kuin lahkon jäsenillä. Jos sitä tarkoitit.sivullinen kirjoitti:Saakohan totuutta esim. päättyneestä parisuhteesta kuulla vaikkapa mustasukkaiselta puoliskolta.
Tulisiko sulle mieleen jokin yleinen sitouttava toimiminen (harrastus, ammatti jne), johon mielenkiinto lakkaa vuosien toimimisen jälkeen automaattisesti lopetukseen? Onko niissä toiminnoissa ja tapauksissa, joissa mielenkiinto jatkuu, mielestäsi myös kyseessä viha- ja rakkaussuhde? Jos ei, niin mitä pitäisit syynä?sivullinen kirjoitti:välillä kuullostaa ihan kuin kertojilla olisi jonkinlainen viha-rakkaus-suhde JT-järjestöön.
Parisuhteesta molemmilla on aina kyseessä henkilökohtainen näkemys, joista ei ole olemassa totuutta. Jehovantodistajuuteen liittyvää nk. "totuutta" voidaan tarkastella vaikka vain Vt-seuran julkaisujen valossa ja jos otetaan laajempi todellisuus huomioon, niin tilanne on - mikäli mahdollista - entistä vaikeammin sovitettavissa totuus-sanan yhteyteen.Saakohan totuutta esim. päättyneestä parisuhteesta kuulla vaikkapa mustasukkaiselta puoliskolta.
Jehovantodistajuuden viitetausta tuleekin ilmi juuri siinä, että keskustelu kumpuaa helpommin henkilökohtaisuuksista kuin Vt-seuran valheista, tekemisistä ja tekemättä jättämisistä.Tunteet aina esittävät totuuden kertojansa viitetaustasta.
Olikohan tämä ylistämämme "Torni " käyny pitämässä ohjelmasta kovetut kinkerit heille ?Markku Meilo kirjoitti: ohjelma torpattiin paikkansapitämättömänä.
Emme sen syvällisemmin aiheesta puhuneet, mutta kaveri kertoi todistajien olleen hieman hämillään ja kiusaantuneita ohjelmassa esitettyjen asioiden todenperäisyyttä kiistäessään.Lothar II kirjoitti:Olikohan tämä ylistämämme "Torni " käyny pitämässä ohjelmasta kovetut kinkerit heille ?