Sivu 20/20

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 18.10.2011 19:01
Kirjoittaja Kivikko
Väärä paikka, väärä vuosi... Poistettu.

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 18.10.2011 19:08
Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen
Mikäli linkin toimivuudesta on kyse, toimii se.

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 18.10.2011 23:01
Kirjoittaja Kivikko
Ei kun kirjottelin tähän mitä sattuu ja poistin viestini. Linkki toimi hyvin.

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 28.11.2011 13:03
Kirjoittaja sivullinen
välillä kuullostaa ihan kuin kertojilla olisi jonkinlainen viha-rakkaus-suhde JT-järjestöön. Saakohan totuutta esim. päättyneestä parisuhteesta kuulla vaikkapa mustasukkaiselta puoliskolta.Jonkinlaiset tyyppiä "Kristina Komulainen" Seura lehdessä ollut juttu tuntuu paljon aidommalta kuin nämä "Joni Valkiala" tyyppiset ns. totuudet. Tunteet aina esittävät totuuden kertojansa viitetaustasta.

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 28.11.2011 17:17
Kirjoittaja Vieraas
sivullinen kirjoitti:välillä kuullostaa ihan kuin kertojilla olisi jonkinlainen viha-rakkaus-suhde JT-järjestöön.
Arvelisin, että mukana ei ole paljonkaan rakkautta, mutta meillä pienestä asti JT-mielenhallintaa nauttineilla lahko taitaa kyllä olla selkäytimessä hautaan asti.
sivullinen kirjoitti:Saakohan totuutta esim. päättyneestä parisuhteesta kuulla vaikkapa mustasukkaiselta puoliskolta.
Avioliittovertaus ontuu sikäli, että ex-jt:t ovat olleet sekä lahkon sisä- että ulkopuolella. Kun on ensin katsonut sisältäpäin ja sitten ulkoa, kuva on varmaankin kirkkaampi kuin lahkon jäsenillä. Jos sitä tarkoitit.

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 28.11.2011 17:50
Kirjoittaja Markku Meilo
sivullinen kirjoitti:välillä kuullostaa ihan kuin kertojilla olisi jonkinlainen viha-rakkaus-suhde JT-järjestöön.
Tulisiko sulle mieleen jokin yleinen sitouttava toimiminen (harrastus, ammatti jne), johon mielenkiinto lakkaa vuosien toimimisen jälkeen automaattisesti lopetukseen? Onko niissä toiminnoissa ja tapauksissa, joissa mielenkiinto jatkuu, mielestäsi myös kyseessä viha- ja rakkaussuhde? Jos ei, niin mitä pitäisit syynä?
Saakohan totuutta esim. päättyneestä parisuhteesta kuulla vaikkapa mustasukkaiselta puoliskolta.
Parisuhteesta molemmilla on aina kyseessä henkilökohtainen näkemys, joista ei ole olemassa totuutta. Jehovantodistajuuteen liittyvää nk. "totuutta" voidaan tarkastella vaikka vain Vt-seuran julkaisujen valossa ja jos otetaan laajempi todellisuus huomioon, niin tilanne on - mikäli mahdollista - entistä vaikeammin sovitettavissa totuus-sanan yhteyteen.
Tunteet aina esittävät totuuden kertojansa viitetaustasta.
Jehovantodistajuuden viitetausta tuleekin ilmi juuri siinä, että keskustelu kumpuaa helpommin henkilökohtaisuuksista kuin Vt-seuran valheista, tekemisistä ja tekemättä jättämisistä.

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 14.01.2013 03:12
Kirjoittaja Markku Meilo
Öylönnä juttelin Skypessä aikoinaan Australiaan muuttaneen kollegan kanssa vajaan 30 vuoden jälkeen ekaa kertaa. Hän esitti ystäväpiiriinsä kuuluvan useita jehovantodistajia ja oli ottanut Silminnäkijän USB-tikulle ja näyttäneensä sitä jt-porukalle ja minut hyvin tuntevana yllättyneensä siitä, että ohjelma torpattiin paikkansapitämättömänä.

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 14.01.2013 11:37
Kirjoittaja Lothar II
Markku Meilo kirjoitti: ohjelma torpattiin paikkansapitämättömänä.
Olikohan tämä ylistämämme "Torni " käyny pitämässä ohjelmasta kovetut kinkerit heille ?

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 14.01.2013 11:45
Kirjoittaja Markku Meilo
Lothar II kirjoitti:Olikohan tämä ylistämämme "Torni " käyny pitämässä ohjelmasta kovetut kinkerit heille ?
Emme sen syvällisemmin aiheesta puhuneet, mutta kaveri kertoi todistajien olleen hieman hämillään ja kiusaantuneita ohjelmassa esitettyjen asioiden todenperäisyyttä kiistäessään.

Ja tuli mieleen, ettei Suomen TV:n ohjelmat kai juurikaan kiinnosta paikallista byroota, siis jos kuulemani arvelu pitää paikkansa, että Australian lahja Suomen jehovantodistajille oli itänaapurissa.