Voipha se olla niinnii, mutta voipha se olla toisinnii...am-ha·’a’rets kirjoitti:ai se olikin vastaus tuohon aloituskysymykseen.
Kyllä ja Ei ovat voimakkaita sanoja.
Valvoja: Moderaattorit
Voipha se olla niinnii, mutta voipha se olla toisinnii...am-ha·’a’rets kirjoitti:ai se olikin vastaus tuohon aloituskysymykseen.
Juuh... ku mä en heti tajunnu asiayhteyttä niin se vaan näytti niin hauskalta sen kaiken asiakommentoinnin keskellä.wolframium kirjoitti:Voipha se olla niinnii, mutta voipha se olla toisinnii...am-ha·’a’rets kirjoitti:ai se olikin vastaus tuohon aloituskysymykseen.
Kyllä ja Ei ovat voimakkaita sanoja.
Syntisillä on tämä ominaisuus, niistä on ainakin Suomessa suurin osa. Ne siis viis veisaavat "opeista" ja muusta paskasta, mutta ainakin havaintojeni mukaan toteuttavat oppimaansa käytännössä.Markku Meilo kirjoitti:Voi kun joskus ihmiskunnan historiassa tulisi aika, jolloin asenteesi saisi laajempaakin kannatusta. Miksi ihmeessä omia toiveita ja visioita on tyrkytettävä ventovieraille ihmisille uhkailemalla näitä pian tapahtuvalla ennenaikaisella kuolemalla?
Jess! Mutta kantojen kautta tämäkin oppi perille menee, meinaan Mankkaalla, Lepakkoluolassa ja Järvenpään kaatiksen pahvimökissä käyneenä, ellei peräti aikoja viettäneenä, silloin kun kaikki käypähintainen tavara laskettiin Vinetoissa.Markku Meilo kirjoitti:Ja ateistisanastossa vaikka vertaistukea.
Katos vaan, todellisuudessa Vartiotorniseura väittää 1914-laskelmaansa raamatulliseksi, vaikka laskelmalle ei ole esitetty järjellisiä todisteita, vaan tueksi on otettu valehtelu. Vai olisiko niin, että Vartiotorniseuran mielestä ei olekaan lapsellista - jopa tyhmää (lihavoinnin poisto minun) uskoa väitteisiin, joita valheet tukevat?Jaakko Ahvenainen kirjoitti:...on lapsellista - jopa tyhmää (lihavointi minun) uskoa väitteisiin, joita todisteet eivät tue.
Totta. Institutionaalistettu viha (karttaminen) on ristitty vastakohdakseen, "rakkaudelliseksi järjestelyksi". Tulee vahvasti Orwell mieleen.Ariadna kirjoitti:Viha vastustajaa kohtaan tulee olla kantavana voimana useiden nykyisten Jeesuksen seuraajien keskuudessa ja siksipä
jehovantodistajien keskuudessa viha ja rakkaus ovat sulautuneet yhdeksi , esimerkiksi karttamiseksi muodostuneessa sanassa.
Kieltämättä herättää ajatuksia. Minun on vaikea kuitenkin vetää yhtäläisyyttä tämän ja Jehovan todistajien välille. C.T. Russellin uskonhoureet syntyivät ilman henkilökohtaista kriisiä, päin vastoin, hänellä meni taloudellisestikin varsin miellyttävästi.Ariadna kirjoitti: Molarin ajatuksia herättävä kirjoitus
http://personal.inet.fi/palvelu/molari/Demari.pdf