katkeruudesta

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Amasonni

Re: katkeruudesta

Viesti Kirjoittaja Amasonni »

Itse olin lahkossa n. kolme vuotta, ja välillä oli kuukausien taukoja jolloin en käynyt kokouksissa enkä tutkinut yhtään. Aika aikuisiällä tutustuin lahkoon, mutta kuitenkin alkoi tökkimään jo melkein alkuvaiheessa kun huomasin ettei kukaan välitä paskan vertaa musta. Ajattelin vaan, että jääkööt puhumaan omia tyhmiä juttujaan. No yhden kerran sitten jonkun ajan päästä menin taas kokoukseen ja aika sika lujaa pöhnässä. Istuin peräpenkillä, ja muistan vaan että yhdessä vaiheessa tokaisin esitelmän pitäjälle: "Meinasin tulla heittämään sua raamatulla". Takkini taskussa oli myös vähän raakaa kossua vielä pullossa jäljellä, jota välillä naukkailin. No eräs veli tulikin sitten mun työ kun alkoi välilaulut, ja yritti vissiin osoittaa hieman laulukirjaansa jotta laulaisin mukana, mutta sitten meni hermot ja päätin poistua, ja tämä veli lähti ulos perässäni. Jonkin verran vain muistan sanoneensa, että "me soitetaan kohta poliisille", "selvinpäin oot kyllä tervetullut". No tämän jälkeen en enää koskaan palannut salille. :lol: Tapahtumasta jo reilusti yli kaksi vuotta.

Mutta aika lyhyelläkin aikaa kyllä oppii seuran asiat. Riippuu kuinka paljon tutkii. Itse tutkin tosi paljon. En ollut mikään laiska ainakaan itseni mielestä. n. 2 tuntia kun päivästäkin uhraa pelkkään omaan tutkimiseen. Kyllä aika äkkiä oppii tuntemaan seuran ja sen tavoitteet. Ja mitä paremmin tuntee, sen vaikeampaa on unohtaa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Olen sitä mieltä, että JT:t tuottavat omat luopionsa, mikä johtuu seuran ja sen johdon kykenemättömyydestä joustaa tai päästä edes normaaliin keskusteluyhteyteen ongelmatilanteissa. Epäreilu asennoituminen ja alistaminen tuottavat monenlaista katkeruutta. Katkeruus ja viha kuitenkin vain kuluttavat ihmistä, niistä kannattaa luopua, mutta kokemuksistaan kyllä kannattaa kaikille kertoa, mitä siellä seurakunnissa oikeasti tapahtuu, tehdään ja sanotaan.

Sitten kun vapautuu mielenhallinnasta, voi sanoa ja kertoa mitä ajattelee ja tuntee. Seurakunnan jäsenen on monella tapaa nieltävä kiukkunsa vanhimpien ym. sanomisista ja tekemisistä ja siksi eroaminen on ratkaisu, sillä vapautuu opetetuista auktoriteeteistä.
Vieras

Vielä toteaisin, että sana "luopio" voitaisiin poistaa.

Kyseessä on lahko, joka rakentuu valheille oman historiansa ja perustelujensa suhteen (esim. vuosi 1914) ennustustensa ja tarkoitustensa suhteen.

Kun jäsenet pyritään pitämään sumutettuina näistä asioista mielenhallintamenetelmin ja informaatiokielloin, seurustelurajoituksin yms konstein, niin lahkon kynsistä irti pääsemässä olevalle ei lahko ole nähnyt muuta käsittelykeinoa kuin luopion leima otsaan ja ankarimmat sanktiot päälle.
Vieras

Uskonnonvapaus alkaa siitä, kun tekee pesäeron jehoviin. Tosin traumatisoivan lahkoajan läpikäynti vie oman aikansa.

JT:llä on ratkaisut maailman kaikkiin ongelmiin, mutta tosiasiassa he eivät kykene ratkomaan edes seurakuntiensa pieniä ongelmia.

Torninvartija sai kokea väkivaltaa ilmeisesti JT:n uskonnollisten johtajien mahtikäskyllä, kun hän osallistui julkiseksi mainittuun kokoukseen, JT:n konventtiin. Lahkohan kehuu jäsenilleen toimintansa olevan julkista. Tuomiopäivä-video kertoo muuta.

Kun ei kyetä enää mielenhallinnalla pakottamaan, turvaudutaan väkivaltaan, kuten monissa JT-perheissäkin on taitanut tapahtua tällä palstalla kerrottujen kokemusten perusteella. Karttaminen on henkisen väkivallan muoto.

Jehovan Todistajat on UUT:ta eniten työllistävä lahko. Oikean uskonnon tunnistaa sen hedelmistä. Usko syntyy sisimmästä, sydämen omista tuntemuksista, ei manipulaatiosta, jota tuetaan väkivallan eri muodoilla.
Vastaa Viestiin