Komiteaa ei saa verensiirtoasiassa enää laittaa pystyyn. Seurahan ilmoitti linjamuutoksesta PR harhautustarkoituksessa taannoin että verensiirto ei enää johda oikeustoimiin seuran taholta tai jotain sinnepäin. Se huhumyllyhän oli joskus kymmenen vuotta sitten.Analysoija kirjoitti:Jep, tästä mulla ei ole täsmällistä tämänhetkistä tietoa.kirjallisuusveli kirjoitti:Mulla on sellainen tuntuma, että komitea kyllä pystytetään, mutta välttämättä nykyään ei suoralta kädeltä monoteta verensiirron ottamisesta.Analysoija kirjoitti:
Aiemmin verensiirron ottanut henkilö "on katsottu eronneeksi" Jehovan todistajista. Vuoden 2008 lokakuun 19.päivän kantaa en tiedä.
Käytännön muutos oli vain tekninen. Pari vanhinta määrätään ottamaan asiasta selvää; miten homma meni, katuuko ja muut tavanomaiset asiat. Haastattelun perusteella vanhimmisto (ei komitea) voi sitten todeta henkilön itse eronneen seurakunnasta, eikä enää niin, että oikeuskomitea asettaa sanktioita veriopin rikkomisesta. Ilmoituksissa seurakunnalle ei ole enää vuosiin kerrottu onko erotettu vai itse eronnut. Ilmoitetaan vain "ei ole enää JT." Tämä ilmoitusmuutos tuli muistaakseni samoihin aikoihin.