Nellique kirjoitti:Eli kuka huolehtii yhteisölle hyödyttömistä ihmisistä - ja miksi huolehtii?

Oikeastaan... tämä lause kiteyttää juuri sen mitä yritin aikaisemmassa viestissä sanoa. Eli on vain yhteisölle hyödyllisiä tai hyödyttömiä ihmisiä?
Ihmiselämä ei ole enää arvo sinänsä, on vain yhteisö ja sen tarpeet... ihminen joka ei osallistu yhteisöön on hyödytön, turha?
Pitääkö tähän tosiaan vastata? Vai mahtaisiko löytyä vastaus omasta sydämestä? Jos ei löydy, olemme juuri tasan niin huonolla pohjalla kuin kuvittelinkin...
Nellique kirjoitti:Miten sinun mielestäsi ylläkuvaamasi asiat pitäisi hoitaa oikein? Onko yhteiskuntajärjestyksen alasajo autuaaksitekevää? Parjattu yhteiskunta kustaa suosiollisten veronmaksajien ja veroamaksavien yhteisöjen kautta edes jonkinlaisen toimeentulon juurikin mainitsemillesi ihmisille. On kuntoutustukia, eläkkeitä, asumis- ym. tukia sen seitsemää sorttia, terveydenhuoltoa ja koulutusta, vaikka mitä.
Kuten sanoin, ei niin hyvää ettei jotain huonoakin. Mielestäni en myöskään missään kohtaa ole sanonut, että yhteiskuntajärjestys pitäisi alasajaa... vai olenko?
Nellique kirjoitti: Silloinko elettäisiin jotain ylitsepursuavan rakastamisen aikaa, kun tosiasiassa jokaisella olisi täysi tekeminen omassa hengissä pysymisessään? Otatko itse vastuullesi täysin vieraita ihmisiä, jotka eivät pane tikkua ristiin, mutta tarvitsevat joka jumalan päivä ruokaa, juomaa, puhtautta, yösijaa - vuosien, vuosikymmenten ajan?
Itseasiassa mä olen jopa tehnyt niin... kuvailemallasi tavalla. Ja kyllä... olen sitä mieltä, että jokaisen tulisi tehdä niin. Olen myös sitä mieltä, että vastuuta otetaan vain jos sitä annetaan. Nykyään vanhukset makaavat kuolleina asunnoissaan kuukausi kaupalla, koska "yhteiskunta pitää huolen". Enää ei olekaan vastuuta naapurista, sedästä, isoäidistä tai tavallisesta taatelintallaajasta, koska "yhteiskunta pitää huolen".
Se valtion tällähetkellä ylläpitämä "hoivayhteiskunta" pitäisi palauttaa takaisin siihen, että ihmiset pitäisivät edes ensisijaisesti itse huolen omistaan ja vielä lisäksi niistä, jotka eivät niin olekaan omia, mutta tarvitsevat apua. Jos ihminen ei kykene työhön, syystä mistä tahansa, niin on se ihminen jo jollaintapaa sairas. Normaali, terve ihminen nauttii työn tekemisestä ja tekee sitä mielellään.
Nyky-yhteiskunnassa kun tuppaa olemaan vallalla tuo sinun esille tuomasi käsitys siitä, että kukin olkoon hyödyksi yhteisölle ja ne, jotka eivät ole, niistä huolehtikoon valtio, meidän veronmaksajien suuresta armosta.
Pehmoluopio oli oikeassa... JT-porukat suhtautuvat suunnilleen samoin omiinsa.... jos olet yhteisölle hyödyksi, sinusta pidetään "huolta" jos et ole... olet hylkiö.