Vaihtoehto viralliselle totuudelle

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Nellique

Re: Vaihtoehto viralliselle totuudelle

Viesti Kirjoittaja Nellique »

matti kirjoitti:Kuule Nellique, mulla tällä hetkellä kaks tavoitetta. Päästä naimisiin "vaimoni" kans kirkossa. Toinen on saada töitä! Mutta se on kyllä Saatanan voimalla ja Jumalan ihmeellä jos mä pysyn kirkossa niin pitkään siniunlaisten kans!
Modelle tiedoksi: ethän sensuroi Matin tulevia tekstejä sikäli kun ne liittyvät minuun, ethän? Vai pitäisikö tälle avata ihan oma keskustelu?

Kerro Matti:
MIKSI haluan sinut pois kirkosta?
Ja kerro MITEN ajan sinua pois?
MIKÄ minussa tai tyylissäni tökkii ja ärsyttää?
Haluan tietää ihan vilpittömästi, koska en minä halua sinun lähtevän!!!
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
matti

Viesti Kirjoittaja matti »

Ymmärrän hyvin ettet halua minut pois kirkosta :D
Ajat mut pois tietämättömyyksilläsi tai ettet vaan osa lukea ja silti saarnat.
Eiköhän se ollut vastaus
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Kuulehan Matti - asiasta ihan toiseen kysäisen uteliaisuuttani, missä päin olet suurimman osan elämääsi asunut?
matti

Vaasassa melkein koko ikäni :) Entäs sä?
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

hesan seudulla :)
Nellique

matti kirjoitti:Ymmärrän hyvin ettet halua minut pois kirkosta :D
Eiköhän se ollut vastaus
En minä ole mikään jäsenistön vahtija, joku lukumääriin tuijottelija, jos sitä tarkoitat? Olet aikuinen ja täyspäinen ihminen, älä minun kömpelyydestäni ota itseesi. Hieno homma: olen kolmatta päivää foorumilla ja jo olen pahoittanut mieliä. :(

Muista Matti, että astian maku tarttuu, varsinkin halvan saviastian, mutta älä anna sen pilata juomaa! Jostain toisesta astiasta sama juoma smakar väldigt bra. Förstår du vad jag menar?
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
pakana

Viesti Kirjoittaja pakana »

Nellique kirjoitti:Hieno homma: olen kolmatta päivää foorumilla ja jo olen pahoittanut mieliä. :(
Tällä foorumilla tuo ei ole mikään saavutus. :D Itse olin suunnilleen saman aikaa ja sain jo valvojat niskaani. :lol: Että tervetuloa vaan porukkaan... :wink:

Ei niin hyvää, ettei jotain huonoakin... vaikka tämä yhteiskuntasysteemi on nyt joienkin mielestä hyvä ja paras ja ihana, niin on täällä paljon epäkohtiakin. Nimenomaa tämän yhteiskunnan ongelma on se, että ne ongelmat lakaistaan maton alle ja sitten paremmalla oksalla istuvat osoittelevat syyttävällä sormella sinne huonompiosaisiin, että kun täytyy nyt vaan katella sinne peiliin.
Kuinka moni sitten näistä sormella osoittelevista ja parempiosaisista on jo ehtinyt uutisiinkin kun on vedetty kuula kaaliin ja vielä perheenkin kaaliin kun on firma mennyt konkurssiin ja paremmalta oksalta onkin tultu alas niin että rytkähti....?

Puhutaan kovasti siitä kuinka ollaan NIIN hyvinvointivaltio... mutta kuinka paljon onkaan lisääntyneet mielenterveysongelmat? Lasten huostaanotot ovat moninkertaistuneet viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana... Suomi pitää kärkipäätä itsemurhatilastoissa. Ihmiset voivat todella huonosti.

Näitä ongelmia ratkotaan suomen maassa tyyliin kielletään nuuska, pikkuaskit ja lakupiiput, niin saadaan tupakoinnin terveysongelmat kuriin. Kielletään huumeet, niin saadaan huumeongelma kuriin. Kielletään lailliset aseet, niin saadaan kouluammuskelijat kuriin. Kielletään alkoholin mielikuvamainonta, niin saadaan alkoholiongelma kuriin... kielletään, kielletään, kielletään ja kaikki ongelmat ratkeavat sillä. Todellisuudessa, pinnan alla kaikki ongelmat vaan lisääntyvät. Tämänkaltaiset toimenpiteet ovat vain hyväuskoisten ihmisten rauhoittamiseksi... kuinka taas nyt pantiin verovarat hyvään käyttöön. Ja maailma pelastuu.

Pehmoluopio on oikeassa. Tämä yhteiskunta on tuollaisen vaarallisen lahkon kaltainen. Me yksinkertaiset ihmiset vaan emme osaa kyseenalaistaa suurta ja mahtavaa hallitusta. Vaan se automaattisesti on hyvä ja paras, koska lehdessä lukee niin. Se että silmät suljetaan niiltä ihmisiltä, jotka ovat jääneet yhteiskunnan hampaisiin ja sanotaan, että näillä ihmisillä on peiliin katsomisen paikka, kertoo vain siitä kuinka hienosti tämä aivopesusysteemi toimii. Kaikilla ei ole asiat hyvin, ja kaikki niihin eivät pysty vaikuttamaan. Kaikilla ei ole erinomaista ulkonäköä, eikä välttämättä hekumallista persoonallisuuttakaan. On ihmisiä, jotka ovat pahasti vaurioituneet esim. onnettomuuksissa, tai ovat mieleltään sairaita... on ihmisiä, jotka ovat nuoruuden hölmöilyissään jääneet kiinni huumekoukkuun tms. eivätkä kykene vuosiin normaaliin elämään... voi kun elämä olisikin niin yksinkertaista kun moni kuvittelee sen olevan...
matti

Nellique kirjoitti:
matti kirjoitti:Ymmärrän hyvin ettet halua minut pois kirkosta :D
Eiköhän se ollut vastaus
En minä ole mikään jäsenistön vahtija, joku lukumääriin tuijottelija, jos sitä tarkoitat? Olet aikuinen ja täyspäinen ihminen, älä minun kömpelyydestäni ota itseesi. Hieno homma: olen kolmatta päivää foorumilla ja jo olen pahoittanut mieliä. :(

Muista Matti, että astian maku tarttuu, varsinkin halvan saviastian, mutta älä anna sen pilata juomaa! Jostain toisesta astiasta sama juoma smakar väldigt bra. Förstår du vad jag menar?
suoraan sanoen ei sinne päinkään. Int et jota på svenska
Nellique

Pakana:
Kaikilla ei ole asiat hyvin, ja kaikki niihin eivät pysty vaikuttamaan. Kaikilla ei ole erinomaista ulkonäköä, eikä välttämättä hekumallista persoonallisuuttakaan. On ihmisiä, jotka ovat pahasti vaurioituneet esim. onnettomuuksissa, tai ovat mieleltään sairaita... on ihmisiä, jotka ovat nuoruuden hölmöilyissään jääneet kiinni huumekoukkuun tms. eivätkä kykene vuosiin normaaliin elämään... voi kun elämä olisikin niin yksinkertaista kun moni kuvittelee sen olevan...
Miten sinun mielestäsi ylläkuvaamasi asiat pitäisi hoitaa oikein? Onko yhteiskuntajärjestyksen alasajo autuaaksitekevää? Parjattu yhteiskunta kustantaa suosiollisten veronmaksajien ja veroamaksavien yhteisöjen kautta edes jonkinlaisen toimeentulon juurikin mainitsemillesi ihmisille. On kuntoutustukia, eläkkeitä, asumis- ym. tukia sen seitsemää sorttia, terveydenhuoltoa ja koulutusta, vaikka mitä.

Lakkautetaanko kirottu yhteiskunta kokonaan ja kas, kenelläkään ei ole huolen häivää. Ongelmat poistuvat! Tosin ne poistuvat hyvin äkkiä ns. luonnollisen poistuman kautta. Eli kuka huolehtii yhteisölle hyödyttömistä ihmisistä - ja miksi huolehtii? Silloinko elettäisiin jotain ylitsepursuavan rakastamisen aikaa, kun tosiasiassa jokaisella olisi täysi tekeminen omassa hengissä pysymisessään? Otatko itse vastuullesi täysin vieraita ihmisiä, jotka eivät pane tikkua ristiin, mutta tarvitsevat joka jumalan päivä ruokaa, juomaa, puhtautta, yösijaa - vuosien, vuosikymmenten ajan?
Viimeksi muokannut Nellique, 13.01.2009 17:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Se olen minä joka täällä yleensä pahoittaa muiden mieliä. :P
Oliko tässä jokin sisältö...
>>Int et jota på svenska<<
...kun en heikolla ruåtsintaidoillani ymmärtänyt?
Tuosta pakanan kieltolistasta tuli mieleen, että voisi yksinkertaisesti vain kieltää kaikkia olemasta onnettomia niin eläisimme onnellisten valtakunnassa. :mrgreen:
kirjallisuusveli

Viesti Kirjoittaja kirjallisuusveli »

Pakana puki sanoiksi merkittävän yhteiskunnalliseen päätöksentekoon liittyvän ongelman. Asioita hoidetaan puuttumatta todellisiin ongelmiin ja samalla rakennellaan kieltoja toissijaisille asioille.

Asiaan vaikuttaa myös osaltaan politiikan viihteellistyminen jonka yhtenä lieveilmiönä ovat julkkiskansanedustajat. Medianäkyvyyttä pitää saada, jotta nimi ei unohtuisi. Ei sen väliä kuinka typeriä ehdotuksia tekee, kunhan vaan lehdet jaksaa kirjottaa.

'Loka' Laitinen kirjoitteli Iltalehden kolumnissaan aiheeseen liittyen siitä, kun uutisotsikoihin nousi jäteyhtiön ympräristörikos epäilyt ja -syytteet. Heti oli poliitikkoja rivissä vaatimassa ympräristorikosten rangaistusten koventamista. Eivät malttaneet odottaa ja katsoa vireillä olevaa ja asian julkisuuteen tuoneen tapauksen käsittelyä loppuun ja sitten vaatia rangaistusten koventamista, mikäli tapaus antaisi aihetta.

Mutta ajan ilmiönä siis mediaseksikäs pitää olla, vaikka sitten samalla 'lapset lentäisivät ulos ikkunasta pesuveden mukana'.
"There's a point in your life when you'll realize who matters, who never did, and who always will."
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Nellique kirjoitti: Valtio = yhteiskunta = me ihmiset. Pitää mennä muutama sukupolvi taaksepäin, että aidon irrottautumisen "systeemistä" voi tehdä.
Ei terveydenhuoltoa, ei koulutusta, ei vaihdantataloutta, ei muita ihmisiä. Vuorenkoloon vaan asumaan kaikki! Alussa kolot eivät riittäisi kaikille; lopussa olisi koloja mutta ei ainoatakaan ihmistä. Luonto ja eläimet kiittäisivät.
Vois keittää pontikkaa ja myydä sitä ihmisille aivan niin kuin elokuvassa "Häjyt". Se on liiketoimintaa, jolla menestys on taattu vaikka vuorenkolossa.
Minä olen itse hoitanut ihmisiä ilmaiseksi, olen tehnyt sellaisiakin hommia mihin ei koulutus riitä. Työ opettaa tekijänsä. Erityisesti ilmaista hoitotyötä on mahdollisuus harrastaa jos joskus tuntuu, ettei käsille ole tekemistä. Minä tosin teen palkallistakin hoitotyötä.
Terveydenhuolto on surkealla tolalla kapitalistisessa väkivaltiojärjestelmässä kas kun koripallon heittämisellä tienaa enemmän kuin vanhuksia hoitamalla. Kehitellään lääkkeitä vaikka todennäköisesti toimiva keino olisi vähentää ravinnon hiilihydraatteja, lisätä rasvaa ja luopua kofeiinista.

Minulla on paljon asuinpinta-alaa ja olen tarjonnut sitä sellaisille, joilla ei sitä ajoittain ole ollut. Ilmaiseksi. Kapitalismissa tuollaiset ihmiset nukkuisivat roskalaatikossa kun taas kesämökkiä pidetään jossain korvessa lämpimänä koko talven yli kunnes napajäätiköt sulavat.

Kun minä annan ilmaiseksi tarvittavalle, minä toivon, että joku päivä minulle annetaan kun minä olen tarpeessa.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Nellique

Pehmoluopio,
sinäpä oletkin HYVÄ ihminen!
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Pehmoluopio kirjoitti: Kehitellään lääkkeitä vaikka todennäköisesti toimiva keino olisi vähentää ravinnon hiilihydraatteja, lisätä rasvaa ja luopua kofeiinista.
Haaa... kuulut näköjään karppaajiin. :mrgreen:
pakana

Viesti Kirjoittaja pakana »

Nellique kirjoitti:Eli kuka huolehtii yhteisölle hyödyttömistä ihmisistä - ja miksi huolehtii?
:D Oikeastaan... tämä lause kiteyttää juuri sen mitä yritin aikaisemmassa viestissä sanoa. Eli on vain yhteisölle hyödyllisiä tai hyödyttömiä ihmisiä? :roll:
Ihmiselämä ei ole enää arvo sinänsä, on vain yhteisö ja sen tarpeet... ihminen joka ei osallistu yhteisöön on hyödytön, turha?
Pitääkö tähän tosiaan vastata? Vai mahtaisiko löytyä vastaus omasta sydämestä? Jos ei löydy, olemme juuri tasan niin huonolla pohjalla kuin kuvittelinkin... :roll:
Nellique kirjoitti:Miten sinun mielestäsi ylläkuvaamasi asiat pitäisi hoitaa oikein? Onko yhteiskuntajärjestyksen alasajo autuaaksitekevää? Parjattu yhteiskunta kustaa suosiollisten veronmaksajien ja veroamaksavien yhteisöjen kautta edes jonkinlaisen toimeentulon juurikin mainitsemillesi ihmisille. On kuntoutustukia, eläkkeitä, asumis- ym. tukia sen seitsemää sorttia, terveydenhuoltoa ja koulutusta, vaikka mitä.
Kuten sanoin, ei niin hyvää ettei jotain huonoakin. Mielestäni en myöskään missään kohtaa ole sanonut, että yhteiskuntajärjestys pitäisi alasajaa... vai olenko? :D
Nellique kirjoitti: Silloinko elettäisiin jotain ylitsepursuavan rakastamisen aikaa, kun tosiasiassa jokaisella olisi täysi tekeminen omassa hengissä pysymisessään? Otatko itse vastuullesi täysin vieraita ihmisiä, jotka eivät pane tikkua ristiin, mutta tarvitsevat joka jumalan päivä ruokaa, juomaa, puhtautta, yösijaa - vuosien, vuosikymmenten ajan?
Itseasiassa mä olen jopa tehnyt niin... kuvailemallasi tavalla. Ja kyllä... olen sitä mieltä, että jokaisen tulisi tehdä niin. Olen myös sitä mieltä, että vastuuta otetaan vain jos sitä annetaan. Nykyään vanhukset makaavat kuolleina asunnoissaan kuukausi kaupalla, koska "yhteiskunta pitää huolen". Enää ei olekaan vastuuta naapurista, sedästä, isoäidistä tai tavallisesta taatelintallaajasta, koska "yhteiskunta pitää huolen".

Se valtion tällähetkellä ylläpitämä "hoivayhteiskunta" pitäisi palauttaa takaisin siihen, että ihmiset pitäisivät edes ensisijaisesti itse huolen omistaan ja vielä lisäksi niistä, jotka eivät niin olekaan omia, mutta tarvitsevat apua. Jos ihminen ei kykene työhön, syystä mistä tahansa, niin on se ihminen jo jollaintapaa sairas. Normaali, terve ihminen nauttii työn tekemisestä ja tekee sitä mielellään.
Nyky-yhteiskunnassa kun tuppaa olemaan vallalla tuo sinun esille tuomasi käsitys siitä, että kukin olkoon hyödyksi yhteisölle ja ne, jotka eivät ole, niistä huolehtikoon valtio, meidän veronmaksajien suuresta armosta.

Pehmoluopio oli oikeassa... JT-porukat suhtautuvat suunnilleen samoin omiinsa.... jos olet yhteisölle hyödyksi, sinusta pidetään "huolta" jos et ole... olet hylkiö.
Vastaa Viestiin