Pahoittelen jos vaikutan hyökkäävältä. Koetan vaan kertoa miten asiat makaavat.sorbet kirjoitti: Varsin hyökkäävä olet näissä kommenteissasi Gothic Angel.
No usko tai älä, niitä on. Mä en ole lastenkasvatus normeja tai -niksejä antanut ainoatakaan. Itseasiassa mä taidan olla tässä ketjussa ainoa, joka olen yrittänyt sanoa, että suurin osa vanhemmista on TÄYSIN KYKENEVIÄ päättämään lastensa kasvatuksesta itse, ilman naapureiden, sosiaalitoimen tai keskustelupalstalaisten mielipiteitä. Tämä on myös sosiaalitoimen lähtökohta. Lastensuojeluilmoitukset joudutaan ottamaan vastaan, mutta suurin osa näistä ilmoituksista on turhia.sorbet kirjoitti: En usko, että sinulla on omia lapsia, kun sinulta tuntuu tulevan omasta meilestäsi ne "parhaat ja ainoat oikeat lastenkasvatus normit ja niksit". Paistaa tekstistä läpi...
Ei heidän tarvitse saada mitään kokoon. He vaan soittavat nimettömänä ja sanovat vaikkapa, että teidän lapsi itkee yötäpäivää ja sinä näytät kovin väsyneeltä. Silloin kun lastensuojeluilmoitus tehdään, siihen on reagoitava ja siksi se onkin niin näppärä keino kiusantekoon.sorbet kirjoitti: Ihmettelen vain mistä saisivat kaiken asian kokoon, jotta lastensuojelu meihin ottaisi yhteyttä.
He voivat myös haastaa oikeuteen teidät perättömästä ilmiannosta. Tämä ei ole sosiaalitomen vaan poliisin tutkintaan kuuluva juttu.
Aivan, silti teidän perheen niskaan jää lastensuojelun leima. Lapsenne kirjoissa on myös lastensuojelumerkintä joka säilyy läpi koko lapsuusiän.sorbet kirjoitti: Ainakin itse sitten tiedämme, että meitä koskeva ilmoitus on ollut aiheeton.
Kovin on vaikeata uskoa, että jos perhettä epäillään heitteillepanosta että kehottaisivat naapureita tekemään näin myös. Jos naapuri pukkaa apua ja suojaa tarvitsevan lapsen ovesta pihalle, niin sekin on itseasiassa heitteillepano.sorbet kirjoitti: Lastensuojelusta sanoivatkin puhelimessa, että "älkää päästäkö enään lapsia teille sisään, että jospa vanhemmat tajuaisi tämän vinkin".
Nämä nyt ovat fiktiivisiä esimerkkejä siitä miten lastensuojelun kanssa nykyään pelataan ja perkele kun tämä on jokapäiväistä!
Joka tapauksessa... Toivottavasti näiden lasten tilanne selviää ja teidän huolenne lapsista loppuu. Varmasti jos todellista syytä lastensuojeluun on, niin sosiaalitoimi siihen puuttuu. Lasten on hyvä saada turvalliset elinolosuhteet, mutta joka tapauksessa tulisi pitää mielessä se, että perättömillä lastensuojeluilmoituksilla aiheutetaan perheelle parantumattomia haavoja ja suunnatonta stressiä. Sosiaalitoimen resursseja ei tulisi käyttää missään nimessä turhaan, tarve tulisi pohtia äärimmäisen huolellisesti!