Ariadna kirjoitti:Googlen kanssa keskustelu ei kiinnosta.
Kuulisin mielelläni omat mielipiteesi asioista ja perustelut miksi ajattelet niin.
Tarkoitushan on jakaa mielipiteitään ja oppia tuntemaan henkilöä jonka kanssa käy keskustelua.
Poltergeist kirjoitti:
Viitaukset toisen henkilön oletettuihin ominaisuuksiin (ad.h) eivät ole todiste viitteessä olevan asian puolesta, eivätkä sitä vastaan.
Tuota en kyllä tarkoittanut noin. Anteeksi jos sen koit niin.
Itse olen lukenut ja tutkinut kymmeniä vuosia antiikin historiaa ja myös Raamattuun liittyvää tietoa. Ainoastaan lukemisen kautta pystyn saamaan jonkinlaisen kuvan, jonka takana voin seisoa.
Katson, että näin jehovantodistajuuden jälkeen on tärkeätä omata oma mielipide, jonka pystyy myös perustelemaan. Virheitä tulee ja niitähän täällä toiset oikovat, näinhän sitä oppii.
Joo, eihän tuossa mitään, väärinymmärryksiä sattuu meikäläisellekin.
En ole lukenut antiikin historiaa vuosikymmeniä, sen sijaan luen mieluusti erilaisia tutkimuksellisia näkemyksiä muinaisista tapahtumista. Itse en ole ollut aikoinaan paikalla, joten ensikäden tietoa on vaikea saada, ja kaikkia pyöriä ei tarvitse keksiä uudelleen. Asioista voidaan siis keskustella myös siltä pohjalta että joku on jo lukenut, ja omaa mielipiteen, ja tähän voidaan sitten paneutua pohtimalla asiaa tutkimalla itse, tai hakemalla mitä joku toinen on tutkinut asiasta.
Tämä ei tietenkään korvaa sitä, jos on itse lukenut alkukieliset dokumentit tapahtumista, siis niistä mitä nyt on saatavilla.
Jos sinä olet lukenut vuosikymmeniä, ja katsot omaavasi tiedon ja vakaan mielipiteen, niin näin on tehnyt moni muukin ja omaa oman mielipiteensä. En näe syytä halveerata toisten lukemista sen perusteella etten ole itse lukenut kaikkea lähdetietoa mitä he ovat käyttäneet. Varsinkin monet gradut ja tutkimukset ovat hyvää tietoa, vaikka eivät mitään absoluuttisia totuuksia olekaan. Ymmärtääkseni ne myös tarkastetaan, joten pahimmat virheet pitäisi olla siivottu pois, ... mitä ne virheet sitten esim. raamatun kohdalla ovatkin.
Sen sijaan jos jutusta löytyy luettaessa, tai myöhemmin jotain, joka vaatii lisätutkimuksia, niin silloin siihen pitää pureutua.
_
Forgive me, Father, for l have sinned. Endlessly.