Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Ellei ole minkäänlaisia tuloja on itse asiassa lottovoittaja.
Osittain OT:
Suomessa ei tosiaan kuole kadulle kuten eräässäkin vapaiden maassa josta maailman ainoa oikea uskonto on kotoisin. Vierestä seuranneena olen kuitenkin ymmärtänyt, että paljon epävarmuutta täydelliseen persaukisuuteen liittyy. Eräpäivät ovat ennen rahapäiviä ja sossunkaan rahat eivät napsahda tilille automaattisesti, aika aktiivinen ja nöyrä luukulta toiselle juoksija pitää olla.
Suomessahan valtionhallinto on paperiteollisuuden uskollisimpia tukijoita: yhdessä paikassa tietojärjestelmästä tulostetaan täytettävä paperi joka sitten kiikutetaan toiseen paikkaan jotta se voitaisiin tietojärjestelmään syöttää. Pahimmillaan x3. Kävin vähän aikaa sitten verotoimistossa, jossa oli virkailijoita 2 kpl ja asiakkaita ennen minua 86. Lappu kädessä kävin välillä noin kolmen korttelin päässä rauhalliseen tahtiin parturissa, takaisin tullessa asiakkaita oli jonossa enää reippaat 60. En väitä, että sossun luukulla asiointi vastaisi ollenkaan työn harjoittamista, mutta kyllä valtio selvästi juoksuttaa. Jotkut sanovat että jopa kyykyttää.
Puutarhatie ei ilmeisesti vielä ole uhattuna, mutta tulee varmuudella olemaan. Sikäli tässä tulee käymään hyvin, että jos beteliläiset johonkin ovat tottuneet, niin laitoselämään ja pilkuntarkkaan paperityöhön. Yksi parhaista JT-kavereistani meni (yhdessä hänelle alunperin esittelemäni vaimon kanssa) Beteliin joskus parikymppisenä. Tavallaan on empaattinen olo jo etukäteen, toisaalta tulee mieleen hänen nousunsa niin hyväksi ihmiseksi että hierarkian alimmalle tasolle saakka hän ei millään yrityksistäni huolimatta ehtinyt pitää yhteyttä.
Ihan pieni vahingonilo piilee takuulla jossain sielun synkimmissä osissa, vaikka sitä ei itselleen tunnustaisi. Onneksi tällä parilla tiettävästi voimat riittävät lähivuosina tapahtuvien supistusten aikana päästä vaikka erikois-erikois-erikois-tienraivaajiksi. Monille Betel-veteraanille tulee epäilemättä käymään huonommin, kun ei ole edes iskää ja äippää maksamassa laskuja enää. Tällaisia tarinoita kuuluu jo Ruotsista.
Video ei ollut ohjeistusvideo.