Sivu 3/6

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Lähetetty: 27.08.2012 23:47
Kirjoittaja Tissutteleva Tuomari
http://apps.alameda.courts.ca.gov/domai ... HG11558324

The judge has denied a new trial as to evidence. Apparently the compensatory damage award of $7M stands. He has, based on prior cases that have set some sort of standard, reduced the punitive damages to $8.16M. The plaintiffs (Conti/Simons) have 30 days to accept or reject the judge's decision.

It is not clear from the judge's order if the Watchtower has any options. I assume they do and I assume they will reject the judge's order and appeal the entire case. What the judge has done is to give the WT a way out and a way to save a little face. His review of the case is saying to the Watchtower: "I've checked the way the case was handled and I feel you have no basis for an appeal. If you do appeal, the higher court will most likely agree with me and reject your appeal."

Korvaus tippui mutta kaikenkaikkiaan upea lopputulos jos tuosta ei enää jatketa. Jatkossa muiden on helpompi lähteä oikeudesta korvauksia hakemaan kun ennakkotapaus on saatu.

e. niin ja lainaus jehovahs-witnesses.net sivustolta

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Lähetetty: 28.08.2012 09:25
Kirjoittaja Vieraas
Tissutteleva Tuomari kirjoitti:Korvaus tippui mutta kaikenkaikkiaan upea lopputulos jos tuosta ei enää jatketa. Jatkossa muiden on helpompi lähteä oikeudesta korvauksia hakemaan kun ennakkotapaus on saatu.
Tämä oli hieno uutinen salailupolitiikan loppumisen kannalta, uusia haasteita takuulla seuraa. Nyt on kiinnostavaa nähdä miten asia julkistetaan jäsenille ja medialle. Loogisesti ajatellen oikeudenkäynnin lopputuloksen pitäisi olla pian nähtävissä Watchtowerin mediasivustolla (ent. jw-media, nyk. http://www.jw.org/en/news/).

Edit: Tässä vielä uutinen, jonka lähteenä on Candace Contin äiti. Mikäli Watchtower ei maksa 11.2 miljoonaa nyt, seurauksena on vuosittainen 10 %:n korko, joka luonnollisesti on yli miljoonan per vuosi.

http://www.jehovahswitnessblog.com/jw-l ... r-society/

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Lähetetty: 29.08.2012 14:21
Kirjoittaja Lothar III
Vieraas kirjoitti: Loogisesti ajatellen oikeudenkäynnin lopputuloksen pitäisi olla pian nähtävissä Watchtowerin mediasivustolla (ent. jw-media, nyk. http://www.jw.org/en/news/).
Ei muuten löydy...miksiköhän...?

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Lähetetty: 29.08.2012 14:33
Kirjoittaja Tony
Lothar III kirjoitti:
Vieraas kirjoitti:Loogisesti ajatellen oikeudenkäynnin lopputuloksen pitäisi olla pian nähtävissä Watchtowerin mediasivustolla (ent. jw-media, nyk. http://www.jw.org/en/news/).
Ei muuten löydy...miksiköhän...?
Lopputuloksen muokkaaminen teokratian kestävään muotoon ottaa vähän aikaa?

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Lähetetty: 23.09.2012 21:29
Kirjoittaja Vieraas
Watchtower on hakenut 20.9. oikeuden päätöksen käsittelemistä valitustuomioistuimessa. (http://bit.ly/QNpF8W).

Auttaisi kovasti, mikäli olisi minkäänlaista käsitystä USA:n oikeusjärjestelmän toiminnasta, enpä yhtään tiedä mitä saumoja tämän valituksen avulla on muuttaa jo tehtyä päätöstä. Lukemani perusteella ainakin jo määrätylle korvaussummalle kertyy rapsakkaa korkoa niin kauan kuin taistelu jatkuu.

Watchtower ei siis halua todeta salailupolitiikkansa aiheuttamia karmeita seurauksia, vaan jatkaa ennemmin menettelytapojensa puolustamista. Jos lahko häviää jutun korkeammissa istuimissa, seurauksena on epäilemättä kymmeniä ellei satoja vastaavanlaisia haasteita. Ehkä niitä voidaan nostaa jo nykyisen oikeudenpäätöksen perusteella, en tiedä.

Watchtowerin päätöksessä raha menee siis hyväksikäytön uhrien edelle. Sehän tästä ainakin seuraa, että juttu tulee pysymään otsikoissa pitkään, "Saatanan medialta" tulee varmasti lisää iskuja.

http://jwsurvey.org/cedars-blog/watchto ... -fights-on

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Lähetetty: 23.09.2012 22:06
Kirjoittaja Kaarmis
"Sehän tästä ainakin seuraa, että juttu tulee pysymään otsikoissa pitkään"

Järjestö ei ymmärrä vielä, että julkisuus näissä asioissa ampuu haulikolla reikiä heidän sekä jäsenistönsä määrään että rahalaariinsa. Jos puhutaan miljoonista korvaussummissa, veikkaukseni että samoista summista puhutaan myös lahjoitusten vähentymisen määrässä.

Lahjoitukset kansainväliseen julistustyöhön -laari on se mistä nyt korvauksia maksetaan. Musta tuntuu että myös jäsenistöllä rahahana tuohon lahjoituskoppaan kokee "pienen" inflaation kun popula oikeesti näkee että se Afrikan vartiotorneihin sijoitettu euro valuukin oikeudenkäynteihin...

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Lähetetty: 23.09.2012 22:50
Kirjoittaja apostatesanta
Kaarmis kirjoitti: Lahjoitukset kansainväliseen julistustyöhön -laari on se mistä nyt korvauksia maksetaan. Musta tuntuu että myös jäsenistöllä rahahana tuohon lahjoituskoppaan kokee "pienen" inflaation kun popula oikeesti näkee että se Afrikan vartiotorneihin sijoitettu euro valuukin oikeudenkäynteihin...
Ei kaikki aivopestyt rivitodistajat valitettavasti edes tiedä case Contista (luopiosivustoilla pyörivät tietävät, mutta he nyt eivät avokätisimpiin lahjoittajiin kuulukaan) ja jos innokkaimmat aktiivijeppulat jotain tuosta kuulevat, niin järjestön ilmoittamassa muodossa sitten. Koko tapaus laitetaan loppupeleissä uhrin syyksi (aika vähättelevään sävyyn tuohon suhtauduttiin yhdessä jw-median tiedotteessakin, linkki alempana) ja rivijulistajat nyökkäävät tälle, jos näin pitkälle mennään. Loppukaneettina WTBTS tietysti varoittaisi sitten luopioista ja heidän levittämistä valheista ja kappas, asia on saatu pois päiväjärjestyksestä. Järjestön ilmoittama kanta on hyväksytty jälleen kerran ilman mutinoita.

Jehovah’s Witnesses to appeal jury verdict in California case

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Lähetetty: 23.09.2012 23:30
Kirjoittaja Kaarmis
apostatesanta kirjoitti:
Kaarmis kirjoitti: Lahjoitukset kansainväliseen julistustyöhön -laari on se mistä nyt korvauksia maksetaan. Musta tuntuu että myös jäsenistöllä rahahana tuohon lahjoituskoppaan kokee "pienen" inflaation kun popula oikeesti näkee että se Afrikan vartiotorneihin sijoitettu euro valuukin oikeudenkäynteihin...
Ei kaikki aivopestyt rivitodistajat valitettavasti edes tiedä case Contista (luopiosivustoilla pyörivät tietävät, mutta he nyt eivät avokätisimpiin lahjoittajiin kuulukaan) ja jos innokkaimmat aktiivijeppulat jotain tuosta kuulevat, niin järjestön ilmoittamassa muodossa sitten. --- Järjestön ilmoittama kanta on hyväksytty jälleen kerran ilman mutinoita.
Et tiedäkään kuinka tehokkaasti juorut siellä kulkevat. Hirveesti ei tarvi uskon rapistua juorujen kautta, siellä sisällä on jo valmiiksi asennettu aikapommi, vanhinten vaimot. 100, 99, 98, 97, 96...

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Lähetetty: 23.09.2012 23:55
Kirjoittaja apostatesanta
Kaarmis kirjoitti: Et tiedäkään kuinka tehokkaasti juorut siellä kulkevat. Hirveesti ei tarvi uskon rapistua juorujen kautta, siellä sisällä on jo valmiiksi asennettu aikapommi, vanhinten vaimot. 100, 99, 98, 97, 96...
Niin missä kulkevat, järjestön sisällä vai? Aktiivi JT:na voin sanoa, että vaikka omastakin srk:sta löytyy melkoisia juorukelloja vanhinten vaimoja myöten, niin ei ne juorut sentään tuollaisia asioita koske. Enemmänkin ruoditaan muiden uskovien elämänkuvioita, useimmiten paheksuvaan sävyyn.

Sulla on jotenkin vähän epärealistinen näkemys näistä asioista, ei millään pahalla.. :twisted:

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Lähetetty: 26.09.2012 16:35
Kirjoittaja ajoulupukisti
apostatesanta kirjoitti:
Kaarmis kirjoitti: Lahjoitukset kansainväliseen julistustyöhön -laari on se mistä nyt korvauksia maksetaan. Musta tuntuu että myös jäsenistöllä rahahana tuohon lahjoituskoppaan kokee "pienen" inflaation kun popula oikeesti näkee että se Afrikan vartiotorneihin sijoitettu euro valuukin oikeudenkäynteihin...
Ei kaikki aivopestyt rivitodistajat valitettavasti edes tiedä case Contista (luopiosivustoilla pyörivät tietävät, mutta he nyt eivät avokätisimpiin lahjoittajiin kuulukaan) ja jos innokkaimmat aktiivijeppulat jotain tuosta kuulevat, niin järjestön ilmoittamassa muodossa sitten. Koko tapaus laitetaan loppupeleissä uhrin syyksi (aika vähättelevään sävyyn tuohon suhtauduttiin yhdessä jw-median tiedotteessakin, linkki alempana) ja rivijulistajat nyökkäävät tälle, jos näin pitkälle mennään. Loppukaneettina WTBTS tietysti varoittaisi sitten luopioista ja heidän levittämistä valheista ja kappas, asia on saatu pois päiväjärjestyksestä. Järjestön ilmoittama kanta on hyväksytty jälleen kerran ilman mutinoita.

Jehovah’s Witnesses to appeal jury verdict in California case
Kuitenkin, kun takaovi käy, pitää saada uutta sisään etuovesta. Pikkurahan tulo loppuu muuten. Tämä käy tekemällä vauvoja (fuckfest) tai evankelisoimalla. Julistelutyö on juuri se, mikä muodostuu vaikeaksi länsimaissa, jos media uutisoi tapauksista, jotka eivät ole suotuisia.

Eiköhän ne laske, että afrikkalaisten taskurahoista ja suurten ikäluokkien testamenteista kertyy riittävästi vielä pitkäksi aikaa. Taitaa olla niin, että vanhojen konkarien pitäisi herätä ja nauttia viimemetrit omasta omaisuudestaan, eikä panttailla niitä avaruuspakastekuivattu-jeesuksen pyhien myöhempien aikojen tornille... ja ehkä antaa perintö sille purkkiruoalla vuosia kituuttaneelle ulos heitetylle luopiopojalle / -tyttärelle.

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Lähetetty: 26.09.2012 19:30
Kirjoittaja Kaarmis
"Eiköhän ne laske, että afrikkalaisten taskurahoista ja suurten ikäluokkien testamenteista kertyy riittävästi vielä pitkäksi aikaa. Taitaa olla niin, että vanhojen konkarien pitäisi herätä ja nauttia viimemetrit omasta omaisuudestaan---"

Mulla on kuitenkin sellainen näppituntuma että jälkikasvua omaavat vanhukset ei enää samaan malliin lahjoittais Seuralle? Seura siksi julkaisi muunmuassa tuon perintöaviisinsa.

Esimerkiks mun vanhemmat sano että sieltä olis se pieni perintö tulossa ihan täydessä määrässään. Hautajaisissa ja arkuissa mentäis ihan pikkupikkukustannuksilla...

Nyt jos Veikko käy juttelemassa asiasta vanhuksille, tämän luettuaan, lupaan aika vaikeuksia sinne suunnalle. :)

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Lähetetty: 26.09.2012 19:47
Kirjoittaja Mievaan
Miks ihmeessä se tätä palstaa lukis...pahapaha. Täytyy myöntää et itselläkin oli pitkään seura vakuutuksen korvauksen saajana, jos kuolen. Nyt se on oma aviomies. Siit tuli viel mieleen, et onks seuralla viel käytössä "seuran" oma vakuutus systeemi. Sehän oli oiva tilaisuus saada korvauksen saajaks seura ;-) Ei sillon sitä ajatellu niin, mutku nyt on saanu etäisyyttä, rupee tajuu pikku yksityiskohtii.

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Lähetetty: 20.10.2012 16:30
Kirjoittaja Vieraas
Watchtower on hakenut takuiden vaihtamista rahasta kiinteistöomaisuuden muotoon. Tätä tullaan pyytämään tuomarilta virallisesti 8.11. Olisiko tässä viimein todisteet kassavirtaongelmista?

http://www.jehovahswitnessblog.com/jw-l ... onti-news/

Edit: Watchtowerin mukaan takuiden suorittamisesta rahana aiheutuisi "välitöntä vahinkoa ja vastoinkäymisiä". Järjestö on siis valmis ennemmin riskeeraamaan Pattersonin omistuksen.

http://jwsurvey.org/wp-content/uploads/ ... e-harm.jpg

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Lähetetty: 20.10.2012 19:54
Kirjoittaja SuurinBabylon
Vieraas kirjoitti:Watchtower on hakenut takuiden vaihtamista rahasta kiinteistöomaisuuden muotoon. Tätä tullaan pyytämään tuomarilta virallisesti 8.11. Olisiko tässä viimein todisteet kassavirtaongelmista?
On. Kun otetaan huomioon vielä lahkon viime aikoina suorittamat leikkaukset (ei enää (edes) pullovettä konventissa) ja irtisanomiset (beteliläiset saivat lähteä mm. Ruotsissa) niin rahavirtaongelmista näyttää olevan kyse. Kun mainitsemasi tapaus otetaan vielä huomioon, on tulos selvä. Vartiotorniseura kärsii rahapulasta, mutta miksi? Kuinka vielä jokin aika sitten valtavia omaisuuksia hallinnut Vartiotorniseura joutuu nyt maksattamaan kierrosvalvojan bensatkin seurakunnilla? Kuluja karsiakseen se on huoletta puolittanut hengellisen ruoan määrän (lehdistä 16-sivuisia 2013, poikkeuksena tutkittava Vartiotorni). Haaratoimistoja suljetaan ja henkilöstö laitetaan pihalle.

Rahaongelmista kertoo myös se tyyli, jolla lahjoituksia nykyään vaaditaan. Katso lyhyt kooste lahjoituksia käsittelevästä puheesta viime piirikonventista: http://youtu.be/QL_iflh5klk

Vartiotorniseuran syöksykurssi jatkuu. Kysymys kuuluu, milloin romahdus tapahtuu? Miten se tapahtuu? Lahkoissa johdon ongelmat heijastuvat yleensä myös rivijäseniin. Joskus lahkojohtajat ovat nurkkaan ajettuina tehneet joukkoitsemurhan seuraajiensa kanssa. En usko että mitään näin radikaalia olisi tapahtumassa jehovantodistajien kohdalla, mutta Vartiotorniseuran ahdinko alkaa varmasti pian heijastua jo ruohonjuuritasollekin.

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Lähetetty: 21.10.2012 15:32
Kirjoittaja Mievaan
rahaaa rahaa lisää rahaa, jopa lasten viikkorahat ja pienet elääkkeetkin kelpaavat. Päällimmäiseksi herää itsellä kysymys, miksi rahaa ei tule? siis nythän jt on enemmän ku koskaan historiassa, yli 7 miljoonaa. Jotain on pahasti vialla, kun ihmiset ei lahjota. Ja nyt ei voi laittaa kaikkea laman piikkiin. Toki aina sen lopunajan kortin voi nostaa, mut se nyt on niin vanha juttu.