Uusi jw.org

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

SonOfJesus

Re: Uusi jw.org

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Viljo kirjoitti:[Minä ihmettelen miksi miehellä olisi yksi kylkiluu enemmän koska kertomuksen mukaanhan Aadamilta otettiin yksi pois. Eikö olisi loogista että naisella olisi yksi enemmän ja miehellä vähemmän?
Minä kuulin seurakunnassa noin 1970, että kylkiluu kasvaa uudelleen, jos sen luukalvo jätetään paikalleen. Silloin ei siis esitetty, että kylkiluun poisto olisi aiheuttanut perimässä muutoksia. Tämän mukaan Eeva olisi Aadamin klooni, jonka sukupuoli oli muutettu.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Kivikko

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

No juu, mulla ainakin kävi ajatushäiriö tuossa kylkiluiden määrä-kommentissani, eli tarkoitin juuri noin päin, että miehellä opetettiin olevan 1 kylkiluu vähemmän kuin naisella. Syynä juuri se, että siitä tehtiin nainen.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

SonOfJesus kirjoitti:
Viljo kirjoitti:[Minä ihmettelen miksi miehellä olisi yksi kylkiluu enemmän koska kertomuksen mukaanhan Aadamilta otettiin yksi pois. Eikö olisi loogista että naisella olisi yksi enemmän ja miehellä vähemmän?
Minä kuulin seurakunnassa noin 1970, että kylkiluu kasvaa uudelleen, jos sen luukalvo jätetään paikalleen. Silloin ei siis esitetty, että kylkiluun poisto olisi aiheuttanut perimässä muutoksia. Tämän mukaan Eeva olisi Aadamin klooni, jonka sukupuoli oli muutettu.
So, let me get this straight. Aadam oli siis suhteessa naispuoliseen itseensä. Sen jälkeen kun Aadam oli yhtynyt naispuoliseen itseensä ja tuottanut naispuolisen itsensä kanssa jälkeläisiä, nämä jälkeläiset vielä lisääntyivät toistensa kanssa.

Kuva
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Watchtower on jw.orgin ja videoidensa kanssa pahasti kilpailevaa firmaa jäljessä: mormoneilla on mormon.orgin ja YouTuben lisäksi käytössään Facebook, Twitter ja Pinterest. Myös "Meet mormons" toiminto mormon.orgin pääsivulla on hieno.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
SuurinBabylon

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Vartiotornin nettistrategia on auttamattomasti jäänyt 90-luvulle. Vaikka Saatanan sanomalehtiin, televisioon ja internet-verkkoon onkin sopivaa laittaa materiaalia, niin Facebook ja YouTube ovat jostain syystä VT-organisaation vierastamia.
Vastaa Viestiin