Miksi?Jaakko Ahvenainen kirjoitti:On jopa niin, että Vartiotorni-logolla varustetetun solmioneulan käyttö on kielletty.
Pakotteet ulkonäöstä!
Valvoja: Moderaattorit
-
Linnea
Re: Pakotteet ulkonäöstä!
-
Kaarmis
Jollekin raiskatulle pikkupojalle voi jäädä tuntomerkki mieleen?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
- Jaakko Ahvenainen
Tuostakohan syystä logo poistatettiin myös Valtakunnan salien seinistä.
Linnealle: Miksikö, koska Jehova sanoi niin.
Linnealle: Miksikö, koska Jehova sanoi niin.
-
Kaarmis
Jos vakavasti kommentoisi tuota logon poistamista, uskoisin että idea nyt on erottaa paikallisseurakunnan juridisesti emojärjestöstä, ettei sen tarvitsisi kantaa vastuuta siitä jos jatkossa Seuran sääntöjen avustamana joku veli panee jonkun siskon lasta sanonko minne.
- Jaakko Ahvenainen
-
Elizium
Olen tässä ihmetellyt, että missä vaiheessa esim. henkilölle, joka on saatu houkuteltua mukaan järjestöön, siis ei vielä kastettu tai edes kastamaton julistaja, kerrotaan näistä tiukista ja järjenvastaisista säännöstöistä? Sillä näissä keskusteluissa JT - tuttavani kanssa ei ole tullut puheeksi koko vartiotornipoppoo tai mitkään muutkaan järjestöön liittyvät asiat. Kuitenkin hän pyysi minua mukaan kokoukseen.
-
Kaarmis
Oma käsitykseni on, ettei noita kirjoittamattomia sääntöjä myöskään ääneen sanota kiinnostuneelle. Kiinnostunut "edistyessään" pikkuhiljaa oppii talon tavoille, ja kasteelle ei päästetä jos ei näytä riittävästi niitä oppineen.
-
Elizium
No on sekin vähän epäreilua niitä kohtaan, jotka oikeasti ovat kiinnostuneita ja nielevät tuon "totuuden" ja JT:n vilpittömyyden. Kyl mä ainakin haluaisin ajoissa tietää mihin on oikeen itsensä sotkemassa.
-
Kaarmis
Vähänkö vain epäreilua?!? Esimerkiksi sitä ei mukaantulijoille kerrota, että kun eroat tai sut erotetaan, kukaan ei enää edes tervehdi. Vain jos sattumalta asiasta tulee kokouksissa ohjelma (=lue: tiukennus) aiheesta, silloin kuulet siitä etukäteen...
-
Elizium
No joo, ei niin vähänkään...
-
Elisenda
Tämäkin on niin ulkokultaista meininkiä todistajien keskuudessa. Sinänsä aivan sama mitä siellä kenelläkin on päällä, mutta kun ohjeet häveliäästä pukeutumisesta seuran taholta on aivan selkeät. Erikseen niistä joka vuosi ennen konventtia muistutetaan ja lisäksi tämä huomautus "häveliäästä uimapuvusta" kasteelle menevillä (oikeesti, ei kai sinne altaaseen nyt kukaan missään narubikineissä hyppää, tai ehkä hyppäisi jos ei muistuteltaisiloikkarisusi kirjoitti:
Konventeissa on jo yli kymmenen vuoden ajan vilkkunut tissiä ja säärtä niin paljon, että lyhyimpien hameiden ja antavimpien kaula-aukkojen taso on sama kuin Seiskan tähtitytöillä. Jonain vuonna piirustelin muistiinpanovihkoonikin ohi kulkevien vähäpukeisten tyttöjen kuvia.
Ymmärrän kyllä, että vellosmarkkinat on tosi suppeat sisarten määrään nähden ja töitä täytyy tehdä, mutta silti. Urbaanilegenda kertoo siskoista, jotka männävuosina käännytettiin vaatteiden vaihtoon jäähallin ovella. Haluaisin tietää, että mitähän heillä sitten oli päällä, kun näköjään aivan kaikki on sallittua.
"Niin minun äitini itki hieman ja kuiskas miksi sä lähdet?
Kun täällä on turva ja täällä on rauha ja taivaalla kauneimmat tähdet.
Mä sanoin täällä puhua saa vaan jos haluaa kiittää.
Kuka niin voi olla, kenelle se riittää?" M. Vilkkumaa, Timantti
-
Nimrod
Tässä kiteytit hyvin koko WTBTS toimintamekanismin. Näin se juurikin on.Elizium kirjoitti:No on sekin vähän epäreilua niitä kohtaan, jotka oikeasti ovat kiinnostuneita ja nielevät tuon "totuuden" ja JT:n vilpittömyyden. Kyl mä ainakin haluaisin ajoissa tietää mihin on oikeen itsensä sotkemassa.
"Kuka on jumala, niin että minun pitäisi totella hänen ääntään? En tunne ketään jumalaa." -Mahtava metsästäjä
-
Nimrod
Jälkikasvu pakotetaan ja ulkopuoliset kusetetaan.
Olisiko niin että tämän päivän sisarten pukeutuminen teki tuloaan silloin, eikä tätä nielty vielä ihan suosiolla?Elisenda kirjoitti:Ymmärrän kyllä, että vellosmarkkinat on tosi suppeat sisarten määrään nähden ja töitä täytyy tehdä, mutta silti. Urbaanilegenda kertoo siskoista, jotka männävuosina käännytettiin vaatteiden vaihtoon jäähallin ovella. Haluaisin tietää, että mitähän heillä sitten oli päällä, kun näköjään aivan kaikki on sallittua.
"Kuka on jumala, niin että minun pitäisi totella hänen ääntään? En tunne ketään jumalaa." -Mahtava metsästäjä
-
Veli-Hopea
Kaarmis kirjoitti:Vähänkö vain epäreilua?!? Esimerkiksi sitä ei mukaantulijoille kerrota, että kun eroat tai sut erotetaan, kukaan ei enää edes tervehdi. Vain jos sattumalta asiasta tulee kokouksissa ohjelma (=lue: tiukennus) aiheesta, silloin kuulet siitä etukäteen...
Joo
Pitäs olla sellanen präntti jossain : " jos vihkiydyt ja myöhemmin perheesi päättää samoin, varaudu, että jos lähdet, perheesi jättää sinut."
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
Elisenda
Saattaa tiestysti olla. Jossain vaiheessa 2000-luvun alussa jotkut nuoret veljet käytti sellaisia tiukkoja trikoomateriaalista tehty t-paidan tapaisia, joissa oli kaulukset. Sitten vaan kraka kaulaan ja puku päälle. No, ne oli oikeesti aika kivat, vähän silmänruokaa toisellekin sukupuolelle.Nimrod kirjoitti:Jälkikasvu pakotetaan ja ulkopuoliset kusetetaan.
Olisiko niin että tämän päivän sisarten pukeutuminen teki tuloaan silloin, eikä tätä nielty vielä ihan suosiolla?Elisenda kirjoitti:Ymmärrän kyllä, että vellosmarkkinat on tosi suppeat sisarten määrään nähden ja töitä täytyy tehdä, mutta silti. Urbaanilegenda kertoo siskoista, jotka männävuosina käännytettiin vaatteiden vaihtoon jäähallin ovella. Haluaisin tietää, että mitähän heillä sitten oli päällä, kun näköjään aivan kaikki on sallittua.
"Niin minun äitini itki hieman ja kuiskas miksi sä lähdet?