Paras ikä kuolla

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Kaarmis

Re: Paras ikä kuolla

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Tykkään asenteestasi Jouko!

Saat pitää jumaluskosi, vaikka saisit tiukkaakin vastakommentointia. Täällä asiat riitelee, ei ihmiset.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Jouko Pallari kirjoitti:Kukaan ei ole vielä pystynyt tieteellisesti.... eikä muullakaan tavalla todistamaan esim. allekirjoittaneelle, että miten elämä olisi saanut alkunsa...
Miten jumalan olemassaolo liittyy epätietoisuuteen elämän synnystä?
...siihen ei esim. vastaa kuuluisa evoluutio-uskontakaan.
Miksi kehitysopin tulisi vastata elämän syntyyn?

Jäljelle on jäänyt kertomus Luojan (suunnittelijan) olemassa olosta...
Miten niin se jää jäljelle? Tarkoitatko, että kaikki erilaiset luojajumalat ovat tosia jos nee jäävät jäljelle niihin uskoville, koska elämän syntyä ei tunneta?
...johon yksinkertaisesti on esim. minun pakko uskoa niin kauan..kunnes joku esittää paremman teorian.
Mitä ajattelet henkilöistä, joideen on myös "pakko uskoa", mutta eri luojajumalaan, kunnes joku esittää heillekin "paremman teorian"?
Masterpiece

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

Käytän tässä töissä oppimaani "hampurilaismallia" kommentoidessani Pallarille; vähän hyvää, vähän kritiikkiä, ja lopuksi taas vähän hyvää:

Aluksi hyvää: Olen Pallarin kanssa samaa mieltä, että jokainen elämä on arvokas itsessään, vaikka mitään arvokasta elämällään ei sinänsä tekisikään. Joten hyvä argumentointia sinulta, Jouko!

Sitten vähän kritiikkiä:
Jouko Pallari kirjoitti: Kukaan ei ole vielä pystynyt tieteellisesti.... eikä muullakaan tavalla todistamaan esim. allekirjoittaneelle, että miten elämä olisi saanut alkunsa,
Kuinka paljon olet ottanut abiogenesiksestä selvää? Oletko lukenut alan ammattilaisten teoksia ja seurannut abiogenesiksen ympärillä käytävää tutkimusta?
Jouko Pallari kirjoitti:siihen ei esim. vastaa kuuluisa evoluutio-uskontakaan.
Evoluutio ei ole uskonto, se on fakta. Mutta en oleta sinun tietävän tätä, jos olet ammentanut evoluutiotietämyksesi Herätkää!-lehdistä. 95% tapaamistani Jehovan todistajista ei ole tiennyt edes perusasioita evoluutiosta, mutta silti he tuntevat oikeudekseen vakuuttaa muille ihmisille, että evoluutio ei pidä paikkaansa.
Jouko Pallari kirjoitti:Jäljelle on jäänyt kertomus Luojan (suunnittelijan) olemassa olosta, johon yksinkertaisesti on esim. minun pakko uskoa niin kauan..kunnes joku esittää paremman teorian.
Väärin. Vaikka todistaisit evoluutioteorian vääräksi teoriaksi selittämään luonnon monimuotoisuuden, niin se ei tarkoita sitä, että luomisteoria olisi yhtään sen todennäköisempi. Syyllistyt väärä dilemma -argumentaatiovirheeseen. Luomisteoria ei tule validiksi pelkästään sen kautta, että osoitetaan jokin muu vaihtoehtoinen teoria paikkansa pitämättömäksi. Luomisteoria tulee todistaa aivan kuten mikä tahansa muukin asia tieteessä. Pelkästään poissulkemalla joku vaihtoehtoinen teoria ei tehdä omaa teoriaa varmaksi. Ehkä oikea vastaus onkin jokin sellainen, mitä kukaan ei ole vielä tähän mennessä ajatellutkaan!

Helppo suomenkielinen lukuvinkki: http://fi.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4%C3 ... A4_dilemma

Ja vähän hyvää: Kiva, että et lähtenyt kokonaan pois! Mukava nähdä, että olet edelleen innokas keskustelemaan. Toivottavasti saamme keskustella kanssasi vielä pitkään! :)
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Mutta otsikkoon: Mun paras ikä kuolla käy ilmi siitä, kun delaan. Näin yksinkertaista se mulle on iän suhteen ja KYS hoitakoon loput.

Mitä! Eikö kukaan toinen halua lahjoittaa ruumistaan lääketieteelliselle tutkimukselle. Suosittelen! Saavat ihan oikeaa ruumista preparoida ja vaikka suturoidakin, mullehan sillä ei enää väliä ole, vaan kuitenskin lopulta, aikansa leikeltyään perehdyttyään, polttavat ja hautaankin siunaavat tai ovat siunaamatta (tälläkään ei mulle väliä ole), mutta kuoppaavat, elleivät omaiset muuta halua, esmes omalle paikkakunnalle.
kiinnostunut

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut »

Raamatussa on maininta "Meidän elinpäivämme ovat 70 vuotta taikka enintään 80 vuotta;

No tuossa kirjoittaja ei ole ihan tarkka koska ainakin nykyään monet ihmiset elävät jopa 100 vuotiaiksi jotku jopa ylikin. Raamattu ei ainakaan tuolta osin ole kovinkaan tarkka, toki ihmiset saattoivat kirjoittajan aikoihin elää 70-80 vuotiaiksi, mutta raamattuahan kirjoitettiin kaikkia tuleviakin sukupolvia ajatellen. Oliko tuon kirjoittajan maininnassa mukana lainkaan Jehovan henkäytystä ensinkään?
Peeveli

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Ennen vedenpaisumusta meno oli varsin villiä ja viriiliä, lapsia tehtiin reilun 600.vuoden iässä ja se ollut mikhään.

Mutta 1. Moos. 6:3 tietää sanoa seuraavaa:
Herra sanoi: "Minä en anna elämän hengen asua ihmisessä miten kauan tahansa. Ihminen on lihaa, heikko ja katoavainen. Olkoon siis hänen elinikänsä enintään satakaksikymmentä vuotta."

Tämä on kummallista, kun tällä hetkellä vanhin maailmalla asustava on jo 127.vuoden iässä eikä ole suinkaan ainoa.

Herää kysymys onko tämä suoranaista jumalan uhmaamista ja onko jollakin tähän raamattuun tai vartsikkaan nojaavaa valmista meriselitystä? :D
...Mess with the best, fuck the rest
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Kun tässä nyt jo kolmatta sivua keskustellaan, mikä on paras ikä kuolla, astun kuvaan ja tulen kertomaan absoluuttisen totuuden asiasta.

Eli näin :

Paras ikä kuolla on 2 minuuttia sen jälkeen kun on saanut panna Megan Foxia, thats it ! :D
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Peeveli

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Veli-Hopea kirjoitti: Paras ikä kuolla on 2 minuuttia sen jälkeen kun on saanut panna Megan Foxia, thats it ! :D
Pistit kyllä jauhot pussiin ja näinhän se on..tosin harmi jos vain yhteen kertaan jäis sessiot :)
...Mess with the best, fuck the rest
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

kiinnostunut kirjoitti:Raamatussa on maininta "Meidän elinpäivämme ovat 70 vuotta taikka enintään 80 vuotta;
Olen ihmetellyt millaisen hemmon hatusta noi luvut on alkujaan repäisty, koska ihmisten yleinen elinajanodote oli tuolloin aivan muuta kuin 70...80 vuotta. Yläluokka eli hieman pitempään, naiset kuolivat nuorempina synnytysten johdosta. Toistaiseksi aiheesta näkemäni maininnat ovat olleet noin puolet Raamatun ilmoittamasta.
Oliko tuon kirjoittajan maininnassa mukana lainkaan Jehovan henkäytystä ensinkään?
Mille osalle Raamattua voisi edes kuvitella jonkinlaista yliluonnillista tai -maallista osuutta ja millä perusteella?
anne58li

Viesti Kirjoittaja anne58li »

[quote="Jouko Pallari"]Palasin foorumille,...kun oli sopiva aihe.

"anne58li" kirjoitti

"Itse en haluaisi kyllä tulla rasitteeksi omalle lapselle. Joten silloin viimeistään ellei muuta mahdollisuutta niin voisi olla elämäni piste. Toivotaan että siihen menisi aikaa"

Kommenttini...
Eikö oma "lapsesi" ollut "rasite" myönteisessä mielessä sinulle aina lapsen sikiämisestä---täyskasvuisuuteen asti ?

Hyvä pointti tuokin kyllä. Ajatellut vain jos olen samanlainen kuin mummini vaikea luonne hänellä oli kyllä rakas mummi minulle. Emme vain tulleet toimeen hyvin syynä ettei hyväksynyt vävyään (isä) joten ei oikein sietänyt minuakaan. Ja eiköhän hänellä muutakin tekemistä kuin passata minua. Ja en kokenut koskaan tytärtäni rasitteeksi paremminkin se paras osa elämääni
stigma

Viesti Kirjoittaja stigma »

Haluan elää niin kauan, kun se on itselle mielekästä, kivutonta (hyvin suhteellinen käsite), rakentavaa läheisillekin, oppimisen arvoista ja minulla on edelleen itsekunnioituksen mahdollisuus.
Vastaa Viestiin