Mun naimisiin ehtinyt ystävättäreni raportoi mulle joskus mitä niissä iltamissa sitten juteltiin. Oli kuulemma ihan kauheata vertailua siitä, kuka oli saanut parhaan miehen jallitettua.
Epäoikeudenmukaisuus seurakunnissa
Valvoja: Moderaattorit
-
hijt
Minä huomasin myöhempinä JT-aikoinani sellaisen asian, että monet naimisiin ehtineet JT-vaimokkeet kohtelivat nuoria sinkkunaisia aika hauskasti. Siitä miehestä piti kovasti pitää kiinni aina kun vastaan käveli, ja voi niitä katseita jos liian läheltä ohitti.
Jos ne vaimokkeet piti joskus joitain naisten iltoja tms. niihin ei tasan tarkkaan kutsuttu ketään sinkkuja. Antoivat kyllä ihan selvästi ymmärtää että tässä on nyt kaksi ihan eri yhteiskuntaluokkaa kyseessä, ja he ovat se parempi.
Mun naimisiin ehtinyt ystävättäreni raportoi mulle joskus mitä niissä iltamissa sitten juteltiin. Oli kuulemma ihan kauheata vertailua siitä, kuka oli saanut parhaan miehen jallitettua.

"Raised upon repulsive lies from the time we were born
Driven into heads, holy laws..."
[Paradise Lost ~ Our Saviors]
-
Analysoija
Muistan että oma vaimoni oli kans vähän suun asento alaspäin, kun joku nuori sinkkusisar tuli kiittelemään esitelmästä tai puheesta.hijt kirjoitti:Minä huomasin myöhempinä JT-aikoinani sellaisen asian, että monet naimisiin ehtineet JT-vaimokkeet kohtelivat nuoria sinkkunaisia aika hauskasti. Siitä miehestä piti kovasti pitää kiinni aina kun vastaan käveli, ja voi niitä katseita jos liian läheltä ohitti.Jos ne vaimokkeet piti joskus joitain naisten iltoja tms. niihin ei tasan tarkkaan kutsuttu ketään sinkkuja. Antoivat kyllä ihan selvästi ymmärtää että tässä on nyt kaksi ihan eri yhteiskuntaluokkaa kyseessä, ja he ovat se parempi.
Mun naimisiin ehtinyt ystävättäreni raportoi mulle joskus mitä niissä iltamissa sitten juteltiin. Oli kuulemma ihan kauheata vertailua siitä, kuka oli saanut parhaan miehen jallitettua.![]()
Ja mitä lyhyempi hame tai avarampi kaula-aukko palautteen antajalla, sitä vihaisempi ilme vierellä. Ja kotimatkalla tiukka kommentointi sinkkusisaren pukeutumisesta ja oman profiilin "parhaiden puolten" esiintuomista...
-
Vieras
Seurakunnissa yleensäkin naimattomat kuuluvat alimpiin kastiluokkiin tehtävistä huolimatta, he ovat ihan oma yksinäinen, omituinen luuseriporukkansa. Naimattomat tr-naiset saavat jonkun verran enemmän kunnioitusta ja arvostusta tosin.hijt kirjoitti:Minä huomasin myöhempinä JT-aikoinani sellaisen asian, että monet naimisiin ehtineet JT-vaimokkeet kohtelivat nuoria sinkkunaisia aika hauskasti. Siitä miehestä piti kovasti pitää kiinni aina kun vastaan käveli, ja voi niitä katseita jos liian läheltä ohitti.Jos ne vaimokkeet piti joskus joitain naisten iltoja tms. niihin ei tasan tarkkaan kutsuttu ketään sinkkuja. Antoivat kyllä ihan selvästi ymmärtää että tässä on nyt kaksi ihan eri yhteiskuntaluokkaa kyseessä, ja he ovat se parempi.
-
hijt
Se on muuten tosi hassua, miten kamalan mustasukkasia ne JT-nuorikot lähes poikkeuksetta on miehistään. Ehkä sekin juontaa juurensa vt-seuran harrastamaan seksuaalisuuden suoranaisen demonisointiin. Ne varmaan luulee että jos vähänkään osoittaa mielenkiintoa sitä miestä kohtaan, on se heti seksuaalista.Analysoija kirjoitti: Muistan että oma vaimoni oli kans vähän suun asento alaspäin, kun joku nuori sinkkusisar tuli kiittelemään esitelmästä tai puheesta.
Ja mitä lyhyempi hame tai avarampi kaula-aukko palautteen antajalla, sitä vihaisempi ilme vierellä. Ja kotimatkalla tiukka kommentointi sinkkusisaren pukeutumisesta ja oman profiilin "parhaiden puolten" esiintuomista...
Mun nykyisestä kaveripiiristä suurin osa on pariskuntia, eikä siitä kukaan pahastu jos toisen siippaa käy vaikka halaamassa tai suukottaa poskelle tms. Vaan yrittäisipä jonku JT-vaimokkeen miestä mennä halaamaan, saisit varmaan mustan silmän... JT:t vielä ylpeilevät siitä miten vankat avioliitot heillä on, kattia kanssa...
-
Vieras
-
rippeli
Naimattomat veljet ovat luusereita joita naureskellaan kun silmä välttää. Vapaat sisaret jaksavat päivitellä yli 30v vapaan miehen yksinkertaisuutta ja kuvottavuutta. Olen itsekin ollut joskus kuuntelemassa kuinka sisaret teilaavat "yli-ikäisen" veljen.Anonymous kirjoitti:Seurakunnissa yleensäkin naimattomat kuuluvat alimpiin kastiluokkiin tehtävistä huolimatta, he ovat ihan oma yksinäinen, omituinen luuseriporukkansa. Naimattomat tr-naiset saavat jonkun verran enemmän kunnioitusta ja arvostusta tosin.hijt kirjoitti:Minä huomasin myöhempinä JT-aikoinani sellaisen asian, että monet naimisiin ehtineet JT-vaimokkeet kohtelivat nuoria sinkkunaisia aika hauskasti. Siitä miehestä piti kovasti pitää kiinni aina kun vastaan käveli, ja voi niitä katseita jos liian läheltä ohitti.Jos ne vaimokkeet piti joskus joitain naisten iltoja tms. niihin ei tasan tarkkaan kutsuttu ketään sinkkuja. Antoivat kyllä ihan selvästi ymmärtää että tässä on nyt kaksi ihan eri yhteiskuntaluokkaa kyseessä, ja he ovat se parempi.
Vielä pahempi porukka on kuitenki eronneet sisaret. Siis esimerkiksi minun ex-vaimoni on tuomittu sinkkuuteen loppuiäkseen. Kuka jt-mies muka huolisi "korkatun" sisaren, jolla on vieläpä lapsi valmiiksi? Useimmiten eronneet naiset päätyvät jonkun maailmallisen syliin lopulta. Ex-vaimoani tosin ei varmaan edes maailmalliset miehet huoli.
Let me go Master I hate you so
-
sorbet
muistan
kyllä täytyy nolona tunnustaa, että tuli itsekkin pisteytettyä yli 30v "luuseri" veljiä...julmaa touhua. Osa oli kyllä aika parkoja, salilla sukat saattoivat olla eri paria ja tukka aivan sekaisin...
senkin huomasin, että kun joku kavereistani meni naimisiin, niin he ikään kuin siirtyivät parempaan kastiin. Eli alkoivat ainoastaan pyöriä porukoissa, joissa muita pareja... ja omaa siippaa vahdittiin silmä kovana...eräskään ystävistäni ei naimisiin menon jälkeen lähtenyt ilman miestään minnekkään...siihen loppuivat meidän "tyttöjen jutut" eli kahville menot ja shoppailut, vähitellen ystävyys kuivui kokoon...
senkin huomasin, että kun joku kavereistani meni naimisiin, niin he ikään kuin siirtyivät parempaan kastiin. Eli alkoivat ainoastaan pyöriä porukoissa, joissa muita pareja... ja omaa siippaa vahdittiin silmä kovana...eräskään ystävistäni ei naimisiin menon jälkeen lähtenyt ilman miestään minnekkään...siihen loppuivat meidän "tyttöjen jutut" eli kahville menot ja shoppailut, vähitellen ystävyys kuivui kokoon...
-
Bergerac
Mutta toivoahan voisi pitää yllä sen suhteen, että exäsi ihastuisi maailmalliseen ja maailmallinen huolisi exäsi.rippeli kirjoitti: Vielä pahempi porukka on kuitenki eronneet sisaret. Siis esimerkiksi minun ex-vaimoni on tuomittu sinkkuuteen loppuiäkseen. Kuka jt-mies muka huolisi "korkatun" sisaren, jolla on vieläpä lapsi valmiiksi? Useimmiten eronneet naiset päätyvät jonkun maailmallisen syliin lopulta. Ex-vaimoani tosin ei varmaan edes maailmalliset miehet huoli.
Näen tässä sen toivonkipinän, että maailmallinen on tiukkana lahkoyhteisöön ja exäsi tekisi valintapäätöksen pitää maailmallinen ja jättää lahkoyhteisö taka-alalle, ehkä kokonaan pois. Ja tältä osin myös muksut pääsisivät pikkuhiljaa erkaantumaan lahkosta.
Helpottaisi monia asioita, mahdollisesti.
(Toki toinen ja tavallaan huonompi vaihtoehto on varmaan se, että exäsi menee maailmallisen kanssa naimisiin. Ottaa tietoisen riskin, erotetaan ja laahustaa lapsien kanssa sylkykuppina salilla x-aikaa. X-ajan päätyttyä otetaan takaisin kuvainnolliselle oksennukselle ja hymyloisto loistaa hetken aikaa. Ja lahkoitsetuntoajattelu on voimistunut. Ja kuvainnollinen aivopultti voi olla kierteen verran taas tiukemmassa.)
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
cyrill
Re: Epäoikeudenmukaisuus seurakunnissa
Itselläni ei ehkä ole niin pitkä tarina JT-riveissä olemisesta, mutta kuitenkin kaikenlaista on ollut. Minulle henkilökohtaisesti ole todella vaikeaa kestää silloisen tyttöystäväni (silloin jo kastettu JT) moitteita ja "neuvoja". Vielä tutkimisvaiheessa jos puhuin oppimistani asioista myönteisesti ja luin säännöllisesti ja ahkerasti ja kävin kokouksissa, niin olin maailman ihanin ihminen. Mutta jos uskalsin sanoa ääneen, että en jaksa enää tutkia tai mennä kokoukseen, niin heti minusta tuli sydämetön ja ilkeä ja epäkiitollinen ihminen. Veljet ovat näet niin paljon uhrautuneet minun takiani, ja minä en halua ottaa sitä vastaan. Jos yritin yhtään asettaa kyseenalaiseksi jotkut asiat JT-kirjallisuudessa, niin se oli kauheata, ja minä olin niin kauhea skeptikko, liian kriittinen ja jääräpää. Suhteemme loppuikin siihen, että en halunnut enää olla kastamaton julistaja, eikä JT ylipäätänsäkään, josta sanoin sille suoraan. Vasta myöhemmin sain selville ja tajusin, että JT:n rakkaus ja kiinnostus muita kohtaan ei olekaan niin vilpitöntä, kuin yleensä he antavat ymmärtää...
-
Ex-Jt
Sinkkusiskot surkeita???
Anonymous kirjoitti:Seurakunnissa yleensäkin naimattomat kuuluvat alimpiin kastiluokkiin tehtävistä huolimatta, he ovat ihan oma yksinäinen, omituinen luuseriporukkansa. Naimattomat tr-naiset saavat jonkun verran enemmän kunnioitusta ja arvostusta tosin.hijt kirjoitti:Minä huomasin myöhempinä JT-aikoinani sellaisen asian, että monet naimisiin ehtineet JT-vaimokkeet kohtelivat nuoria sinkkunaisia aika hauskasti. Siitä miehestä piti kovasti pitää kiinni aina kun vastaan käveli, ja voi niitä katseita jos liian läheltä ohitti.Jos ne vaimokkeet piti joskus joitain naisten iltoja tms. niihin ei tasan tarkkaan kutsuttu ketään sinkkuja. Antoivat kyllä ihan selvästi ymmärtää että tässä on nyt kaksi ihan eri yhteiskuntaluokkaa kyseessä, ja he ovat se parempi.
Itse aikoinani kuuluin ilmeisesti siihen surkeaan kastiin vaatimattoman ulkonäköni vuoksi neiti-ihmisenä. Kuljin paljon eri tilaisuuksissa ja varmasti supattivat "surkeuttani" takanapäin. Tosiasia vain oli, ettei silloiset vapaat velikullat kiinnostaneet muuten kuin kivoina juttukavereina. Toki huomasin ne katseet ja sen ylimielisen asenteen, mutta kun itsetuntoni oli kaikesta huolimatta korkealla, ei ne vaikuttaneet. Korkeintaan tuli surullinen mieli heidän itsensä vuoksi, osoittihan kaikki se kuinka tyhjäpäistä sakkia olivat.
Ns. pintajengiläisten kalloon ei ilmeisesti mahtunut silloin, kuten ei nytkään, että joku voi ihan oikeasti hakea vain sitä normaalia kaveruutta. Onkin ollut ihanaa huomata tuon kieroutuneen ajatustavan jääneen lahkon piiriin. Lähestyn elposti ihmisiä ja minulla on tosi kiva mies vaikka olen edelleen "vaatimattoman" ulkopuolen omaava. Ystäväpiirikin koostuu nykyisin aivan mahtavista ihmisistä joiden kanssa ei tarvitse teeskennellä. Jokainen hyväksytään omina itsenään seuraan luulematta iskuyrityksiä tms. typerää. Jos joku kiinostuu jostain, se osataan ilmaista normaalilla tavalla. Kyllä elämä on kaiken jälkeen todella ihanaa kun osaa nähdä taaksejääneen elämän ja siihen kuuluneiden ihmisten typeryyden. IHANAA ELÄÄ VAPAANA NIISTÄ PAINEISTA JA SEURUSTELLA NORMAALIEN IHMISTEN TAVOIN!!!
-
Vieras
Anonymous kirjoitti:Tämä ilmenee myös niinpäin että ne jt-naiset jotka ovat nyt naimisissa hädin tuskin edes moikkaavat niitä sinkkuveljiä jotka ovat tunteneet sinkkuaikoinaan, melkein kuin eivät enää tuntisikaan. Koko touhu on tällä saralla aivan poikkeuksellisen vinksahtanutta.
Hyvä komentti! Todellisuudessahan jt:llä joka on naimisissa ei voinut olla kavereita vastakkaisen sukupuolen edustajista. Tämän takia oma suhteeni naisystäviini on vieläkin jotenkin outo. En millään osaa suhtautua esim työkavereina oleviin naisiiin normaalisti, ärsyttää. Pitää opetella
-
Jakke
Varmaan on ihan totta nämä jutut, mitä olette kertoneet, mutta joskus käy kyllä toisinkin. Esim. minun ja ex-vaimoni kaveripiiri koostui pääasiassa naimattomista miehistä ja naisista. Toki pari-kolme naimisissa olevaakin pariskuntaa samoissa porukoissa pyöri, mutta enimmäkseen kuitenkin vietimme aikaa sinkkujen kanssa. Enkä todellakaan nähnyt mustasukkaisuutta näissä porukoissa missä itse viihdyn (vaikka siihen olis joskus tainnut olla jopa syytäkin
).
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
-
Vieras
Kuulostaa hyvin edistykselliseltä... hyvä jos noinkin on joskus. Oman kokemukseni mukaan pariskunnat ja sinkut ovat useimmiten kuin eri planeetoilta.Jakke kirjoitti:Varmaan on ihan totta nämä jutut, mitä olette kertoneet, mutta joskus käy kyllä toisinkin. Esim. minun ja ex-vaimoni kaveripiiri koostui pääasiassa naimattomista miehistä ja naisista. Toki pari-kolme naimisissa olevaakin pariskuntaa samoissa porukoissa pyöri, mutta enimmäkseen kuitenkin vietimme aikaa sinkkujen kanssa. Enkä todellakaan nähnyt mustasukkaisuutta näissä porukoissa missä itse viihdyn (vaikka siihen olis joskus tainnut olla jopa syytäkin).
-
hijt
Re: Sinkkusiskot surkeita???
Minä en myöskään ikinä katsonut jt-veljiä sillä silmällä....no okei tää ei nyt ollu ihan totta, mutta melkein kuitenki.Ex-Jt kirjoitti:Tosiasia vain oli, ettei silloiset vapaat velikullat kiinnostaneet muuten kuin kivoina juttukavereina. - - Ns. pintajengiläisten kalloon ei ilmeisesti mahtunut silloin, kuten ei nytkään, että joku voi ihan oikeasti hakea vain sitä normaalia kaveruutta. Onkin ollut ihanaa huomata tuon kieroutuneen ajatustavan jääneen lahkon piiriin.
Sitä vaan oli muiden JT:ien ihan mahdoton käsittää, että vastakkaista sukupuolta edustavan kanssa voi keskustella ihan normaalisti ilman mitään taka-ajatuksia. Voi että ärsytti, jos joskus jonkun veljen kans julkisesti vaikka yleisillä karjamarkkinoilla eli konventissa kehtas keskustella, niitä uteliaita katseita ja sitä supattelun määrää "onkohan noilla jotain vispilänkauppaa" -tyyliin!! Jotkut ei malttaneet jättää edes siihen supatteluun, vaan piti henkilökohtaisesti tulla utelemaan mahdollisista romansseista. Kraaaahhh!
Viimeksi muokannut hijt, 09.12.2007 17:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Jakke
Ei se minusta edistykselliseltä kuulosta, vaan lähinnä normaalilta nuorten ihmisten kamuilulta. Meininki oli välillä vähän kuin jostain Frendit sarjasta... porukkaa tuli ja meni ja kaikki pyöri meillä. Kivaahan se oli, mutta kun aina pyöritään kavereiden kanssa niin tahtoo kyllä parisuhteen hoito unohtua.Anonymous kirjoitti:Kuulostaa hyvin edistykselliseltä... hyvä jos noinkin on joskus. Oman kokemukseni mukaan pariskunnat ja sinkut ovat useimmiten kuin eri planeetoilta.Jakke kirjoitti:Varmaan on ihan totta nämä jutut, mitä olette kertoneet, mutta joskus käy kyllä toisinkin. Esim. minun ja ex-vaimoni kaveripiiri koostui pääasiassa naimattomista miehistä ja naisista. Toki pari-kolme naimisissa olevaakin pariskuntaa samoissa porukoissa pyöri, mutta enimmäkseen kuitenkin vietimme aikaa sinkkujen kanssa. Enkä todellakaan nähnyt mustasukkaisuutta näissä porukoissa missä itse viihdyn (vaikka siihen olis joskus tainnut olla jopa syytäkin).
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos