Sivu 4/20

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Lähetetty: 06.01.2011 15:02
Kirjoittaja Markku Meilo
ajoulupukisti kirjoitti:Kastealtaassa pulahtaminen muuttaa kaiken tässä. Kyse on kai sopimuksesta tai valasta "Jumalan järjestö":lle.
Toi on melko mutkikas juttu. Jos ajattelee Vt-seuran lyriikkaa, niin ennen vuotta 1985 jumalallinen kostutus tapahtui puhtaasti maallisen bulvaanin hoitamana, joten herää kysymys mistä tämän bulvaanin valtuus on todennettavissa. Ilmeisesti juridisista syistä vuoden 1985 jälkeen jumalallinen kostutus on samalla kattamaan myös suhteen bulvaaniin.

Me ennen vuotta 1985 kostutetut voimme olla huoleti sekä jumalan että bulvaanin suhteen. Suhdetta bulvaaniin ei kostutuksessa vahvistettu ja bulvaani itse myöntää - Raamatun huolellisen tutkinnan jälkeen - olevansa sivussa koko hommasta ja jonkun muun tahon edustavan Jeesuksen uskollisia palvelijoita:
”Raamatun ennustusten, myös Jeesuksen oman viimeisiä päiviä koskevan ennustuksen, huolellinen tutkiminen paljastaa, että ‘Herran päivä’ alkoi historiallisena vuotena 1914, tosiaan tämän sukupolven aikana! Niinpä juuri vuonna 1914 Jeesus palasi näkymättömänä, ilman suuria julkisia eleitä ja vain hänen uskollisten palvelijoidensa tietäessä hänen paluustaan. Tuona vuonna Jehova antoi Jeesukselle käskyn hallita vihollistensa keskellä.” (Vartiotorni 15. toukokuuta 1991 sivu 9)
Näin vuoden 1985 jälkeen kostutetuillekin jää kostutuksen jälkeen vastattavaksi ainoastaan suhde bulvaaniin. Mahdollisesti tarvittava jumalsuhde on sitten jokaisen ratkaistava kohdallaan.

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Lähetetty: 06.01.2011 15:52
Kirjoittaja Vieras
""melko mutkikas juttu"" -kasteen osalta uutta mutta eikö

-1874 pitänyt olla loppu, joka sitten tuon vuoden jälkeen muutettiin vuodeksi 1914
-1914 pitänyt tulla loppu, mutta tämä vuosi muutettiin sitten ensi hätään harmagedon -alkajaisvuodeksi ja myöhemmin, mutta minä vuonna, tiedettiin Jeesuksen paluu (joka taas toisessa yhteydessä tiedetään Mikaelina) näkymättömänä, mutta mikä on lahkon raamattuviite, jae, Raamatussahan yleisen tiedon mukaan Jeesus palaa varsin komeissa, näyttävissä puitteissa ?
-1918 sitten Jeesus "palasi lahkon tarkastuskännille", ja kehui sen lahkopomoille itselleen, vai miten se meni, jos Jeesus oli jo 1914 palannut ? Ääneti ei kai sitten palannut, kun kerran kehui lahkon ?

Vuodesta 1914 rupesi ahdistus lisääntymään vuosittaisella kasvulla, johon lahkolla oli raamattujaekin, mutta onko tuo vuosittainen ahdistuksenkasvu nykyään voimassa ?

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Lähetetty: 06.01.2011 18:11
Kirjoittaja Markku Meilo
Vieras kirjoitti:-1874 pitänyt olla loppu, joka sitten tuon vuoden jälkeen muutettiin vuodeksi 1914
Ei nyt ihan liippaa kastetta ja vielä vähemmän otsikkoa, mutta Russelin siionismissa tuon Harmaksi nimetyn lopun piti huipentua loppuunsa 1914, jolloin päättyi 1799 alkanut lopun aika. Harmagedon alkoi samana vuonna kun Jeesus palasi, eli vuonna 1874. Jeesus kruunattiin kunkuksi vasta vuonna 1878, vaikka tuhatvuotiskausi oli alkanut kuitenkin jo 1874. Tuon nykyisen 1914-paluun arkkitehti oli oraakkeli Fred Franz ja hän on ilmoittanut muutoksen tapahtuneen vuonna 1943.
Raamatussahan yleisen tiedon mukaan Jeesus palaa varsin komeissa, näyttävissä puitteissa ?
Juu, ja lisäksi Raamattu ajoittaa tuon Jeesuksen paluun tapahtuman Jeesuksen aikalaisten elinaikaan. Ei ihme, että selittelyä tarvitaan.
-1918 sitten Jeesus "palasi lahkon tarkastuskännille", ja kehui sen lahkopomoille itselleen, vai miten se meni, jos Jeesus oli jo 1914 palannut ? Ääneti ei kai sitten palannut, kun kerran kehui lahkon ?
Raamatuntutkijat olivat 'autuaan' tietämättömiä vuoden 1914-paluusta, koska he tuolloin opettivat Jeesuksen palanneen 1874. Vuoden 1918 väitetty valinta on samoin täyttä huuhaata, joka on jälkikäteen sävelletty.
Vuodesta 1914 rupesi ahdistus lisääntymään vuosittaisella kasvulla, johon lahkolla oli raamattujaekin, mutta onko tuo vuosittainen ahdistuksenkasvu nykyään voimassa ?
Suurta ahdistusta on jälkikäteen katkottu keskeltäkin - on se niin hauskaa ja epäloogista sillisalaattia.

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Lähetetty: 08.01.2011 21:54
Kirjoittaja Kaarmis
Markku Meilo kirjoitti:
Vieras kirjoitti:-
Raamatuntutkijat olivat 'autuaan' tietämättömiä vuoden 1914-paluusta, koska he tuolloin opettivat Jeesuksen palanneen 1874. Vuoden 1918 väitetty valinta on samoin täyttä huuhaata, joka on jälkikäteen sävelletty.--------
Onko muuten tietoa, mikä on nykyajan Raamatuntutkijoiden näkemys asiasta? Vieläkö uskovat Russellin 1874-oppiin?

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Lähetetty: 08.01.2011 21:57
Kirjoittaja Kaarmis
Vieras kirjoitti:"-------
-1918 sitten Jeesus "palasi lahkon tarkastuskännille", ja kehui sen lahkopomoille itselleen, vai miten se meni, jos Jeesus oli jo 1914 palannut ? Ääneti ei kai sitten palannut, kun kerran kehui lahkon ? ----- ?
Palasi tarkastuskännille?!? Ai niin, Jeesushan lupasi juoda viinipuun hedelmää sitten, paluunsa jälkeen? :D

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Lähetetty: 08.01.2011 22:51
Kirjoittaja Markku Meilo
Kaarmis kirjoitti:Onko muuten tietoa, mikä on nykyajan Raamatuntutkijoiden näkemys asiasta? Vieläkö uskovat Russellin 1874-oppiin?
En ole lainkaan paneutunut siihen mitä kukin monista rt-ryhmittymistä ajattelee mistäkin vuosiluvusta, esimerkiksi Dawn Bible Students Association hylkäsi vuonna 1966 ison osan Russelin vuosiluvuista, mutta käsitykseni mukaan Jeesuksen 1874-paluu kuuluu joidenkin heistä oppivalikoimiin (siis 1966 porukka jakaantui oppisyistä). Lisäksi raamatuntutkijat toimivat Russelin ajan malliin itsenäisissä seurakunnissa, joten tarkempaa kuin kyllä ja ei -vastausta lienee mahdoton antaa.

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Lähetetty: 10.01.2011 08:26
Kirjoittaja Luopio?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011011 ... 6_uu.shtml

Saapa ohjelma hyvin näkyvyyttä. Hyvä niin.

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Lähetetty: 10.01.2011 10:48
Kirjoittaja Jonnamaria
http://koti.mbnet.fi/jpoika/tv2_silminnakija.html

Näyttäisi olevan väärä aika tuolla sivulla.. telkku.com kertoo alkamisajankohdaksi 10.01.2011 klo 22.25. :)

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Lähetetty: 10.01.2011 11:24
Kirjoittaja Markku Meilo

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Lähetetty: 10.01.2011 11:31
Kirjoittaja Alueveli
Markku Meilo kirjoitti:YLE itse kertoo kello 22.25
Jep. Ohjelma on lykätty urheilugaalan takia asteen verran huonommalle esityspaikalle.

Iltalehden otsikko oli aika raflaava. Jänskättää jo vähän :)

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 10.01.2011 12:41
Kirjoittaja Vieras
Voidaan sano ja keskustella onko se raflaava. Mutta siitä ei ole keskusteltavaa, että se on totta, sitä se on täysin. Ja vastaavaa raflaavaa mutta kammottavammassa mitassa lahko tarjoaa joka vain asiaan perehtyy.

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 10.01.2011 12:56
Kirjoittaja RaM
Hienoa että Iltalehti otsikoi noin näyttävästi ohjelmaa. Se takaa näkyvyytensä vuoksi myös todistajia ruudun äärelle.

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 10.01.2011 17:08
Kirjoittaja Alueveli
Valitettavasti ohjelman uusinta tulee lauantain ja sunnuntain välisenä yönä klo 00.00. Lieköhän jotain tekemistä torstain Ampumahiihdon mc: Naisten 15 km kanssa. Katsojamäärät jäänevät siis pienemmiksi, kuin mitä alkuperäisillä esitysajoilla olisi ollut.

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 10.01.2011 17:57
Kirjoittaja kirjallisuusveli
Alueveli kirjoitti:Valitettavasti ohjelman uusinta tulee lauantain ja sunnuntain välisenä yönä klo 00.00. Lieköhän jotain tekemistä torstain Ampumahiihdon mc: Naisten 15 km kanssa. Katsojamäärät jäänevät siis pienemmiksi, kuin mitä alkuperäisillä esitysajoilla olisi ollut.
No en mä nyt jaksaisi olla tuosta aivan valtavan huolissani. Nykyään kuitenkin valveutuneet katsojat osaavat käyttää areenaa ja/tai tallentavaa digiboxia. Tietysti jotkut mummut ja papat eivät nyt pääse järkyttymään tuosta ohjelmasta, mutta ehkä ihan hyvä niin sekin.

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 10.01.2011 18:04
Kirjoittaja äänilaiteveli
ah, tänään se tulee niiin pitkän odotuksen jälkeen. (: