Olen sellaisen esimerkin antanut (Jeftan tytär).pavloff kirjoitti:Olisi kiinnostavaa kuulla asioita joita hlöt ovat uutena valona koettaneet tuoda.
eroaminen vaiko asioiden muuttaminen
Valvoja: Moderaattorit
-
Markku Meilo
Re: eroaminen vaiko asioiden muuttaminen
-
Vieras
Raamatusta löysin joitakin lahkoon viittaavia jakeita
-johtoelin on jehovakanava
-joka itsensä ylentää, se alennetaan
Löysitkö sinä
-johtoelin on jehovakanava
-joka itsensä ylentää, se alennetaan
Löysitkö sinä
-
SonOfJesus
Minä osoitin kirjeitse sekä Suomen haaratoimistolle että Brooklynin pääkonttorille kirjeitse erotettujen kohtelussa virheitä.pavloff kirjoitti:Olisi kiinnostavaa kuulla tästä henkilökohtaisia kokemuksia mikäli joku on koettanut muuttaa asioita... Muutenhan kaikki kuulostaa liian absurdilta...
pavloFF
En siis opettanut, vaan vain osoitin. Seurauksena oli itseni ja tienraivaaja -vaimoni erottaminen. Syytä erottamiselle ei kerrottu. Lähimmäksi selitystä taisi mennä Raimo Kuokkanen :"No, kun me lähdemme siitä, että järjestö on pyhä".
Miksi sitten erotettiin? Onko siis järjestön pyhyys aihe erottamiseen? Outoa.
Viitatesani ilmeisiin epäkohtiin sanottiin :"Jehova ei sallisi sellaista". Eli ei sellaista voi esiintyä. Enpä silloin huomannut pyytää raamatun esimerkkiä, ettei Jehova olisi jotain sallinut.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
-
pavloff
- Viesti:
Ymmärsin tämän. Silti koen että on väärin olla hiljaakaan.Verilettu kirjoitti: Mutta yritän varmistaa, että onhan sinulle käynyt jo selväksi, että mitään muutoksia tai uusia valoja ei tuoda hierarkiassa alhaalta ylöspäin? Muutokset ja valot kirkastuvat AINA ylhäältä alaspäin. Jos alat opettamaan omia uusia valojasi, olet pian ensiksi ns. merkitty, ja jatkaessasi opillisia omia "valojasi", erotettu.
Asioita ei yksittäinen rivitodistaja muuta. Joten jos ei todistajien tarut kelpaa, on parempi erota.
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
- Verilettu
- Moderaattori
- Viesti:
Erotettuna/eronneena ei tarvitse olla hiljaa. Tämä asia on aika pitkälle nyt käsitelty. Lisää voinee kysyä todistajien tiedottajalta Veikko Leinoselta.
-
pavloff
- Viesti:
Niin no en oo käynyt kasteella vaikka oon tutkinut kohta 14v... Että periaatteessa mua ei mikään kasvatus tai muu mitä mulle on opetettu käske pysymään hiljaa
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
- Nukahtanut
Voithan sä tuoda epäkohtia esille, mutta se on sama kuin seinille puhuis. Eli ei hyödytä muuta, kuin korkeintaan omaatuntoas.pavloff kirjoitti:Niin no en oo käynyt kasteella vaikka oon tutkinut kohta 14v... Että periaatteessa mua ei mikään kasvatus tai muu mitä mulle on opetettu käske pysymään hiljaa
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
-
Veli-Hopea
Kun ei ystävälliset neuvot näytä tehoavan niin aina me voimme tehdä asian toisinpäin. Heti ensikerralla kokoukseen ja kailotat mahdollisimman monille missä asioissa jehovantodistajat ja vtseura tekevät väärin.pavloff kirjoitti:Niin no en oo käynyt kasteella vaikka oon tutkinut kohta 14v... Että periaatteessa mua ei mikään kasvatus tai muu mitä mulle on opetettu käske pysymään hiljaa
Jos sinua ei meinata kuunnella, revi hieman hihasta, ellei vielä silloinkaan, korota ääntäsi entisestään. Tee A4lle valmis präntti missä on kaikki havaitsemasi epäkohdat ja jaa ne mahdollisimman monille. Loput käteen jäävät voit heittää keskellä salia ilmaan.
Kokeile vielä jos pääsisit sanomaan asiasi lavalta.
Ei tarvitse olla hiljaa jos noin vaivaa. Anna palaa mikäli omatuntoa vaivaa.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
- Verilettu
- Moderaattori
- Viesti:
- Tony
Jos tutkit edelleen, niin yksi helppo koe on kertoa tutkistelun vetäjälle että olet lukenut tätä foorumia ja osallistunut sen keskusteluihin. Sinulle mitä todennäköisimmin kerrotaan että täällä esitetty tieto Jehovan todistajista on vääristeltyä eikä pidä paikkaansa. Kokeen seuraava vaihe on kysyä esimerkkejä täällä esitetyistä paikkaansapitämättömistä ja vääristellyistä tiedoista.pavloff kirjoitti:Niin no en oo käynyt kasteella vaikka oon tutkinut kohta 14v... Että periaatteessa mua ei mikään kasvatus tai muu mitä mulle on opetettu käske pysymään hiljaa
Tutkistelun vetäjä kertoo sinulle noin sadan prosentin todennäköisyydellä, ettei ole koskaan edes käynyt täällä, mutta että tietää asian siitä huolimatta. Seuraavaksi voisit ehdottaa tutkistelun vetäjälle että voisitte yhdessä etsiä täältä paikkaansapitämätöntä tietoa. Tähän ei tulla suostumaan.
Tässä sinulle yksi käytännön esimerkki siitä, miten Jehovan todistajat suhtautuvat omaan totuuteensa ja sen tarkasteluun. Aidolla totuudella ei ole koskaan mitään pelättävää eikä se pelkää avointa tarkastelua - päinvastoin.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Veli-Hopea
Tämä olisi kyllä hyvä testi ja veikkaan että homma menisi hyvinpitkälti tai jopa sanatarkkaan kirjoittamasi mukaan.Tony kirjoitti:Jos tutkit edelleen, niin yksi helppo koe on kertoa tutkistelun vetäjälle että olet lukenut tätä foorumia ja osallistunut sen keskusteluihin. Sinulle mitä todennäköisimmin kerrotaan että täällä esitetty tieto Jehovan todistajista on vääristeltyä eikä pidä paikkaansa. Kokeen seuraava vaihe on kysyä esimerkkejä täällä esitetyistä paikkaansapitämättömistä ja vääristellyistä tiedoista.pavloff kirjoitti:Niin no en oo käynyt kasteella vaikka oon tutkinut kohta 14v... Että periaatteessa mua ei mikään kasvatus tai muu mitä mulle on opetettu käske pysymään hiljaa
Tutkistelun vetäjä kertoo sinulle noin sadan prosentin todennäköisyydellä, ettei ole koskaan edes käynyt täällä, mutta että tietää asian siitä huolimatta. Seuraavaksi voisit ehdottaa tutkistelun vetäjälle että voisitte yhdessä etsiä täältä paikkaansapitämätöntä tietoa. Tähän ei tulla suostumaan.
Tässä sinulle yksi käytännön esimerkki siitä, miten Jehovan todistajat suhtautuvat omaan totuuteensa ja sen tarkasteluun. Aidolla totuudella ei ole koskaan mitään pelättävää eikä se pelkää avointa tarkastelua - päinvastoin.
Olisipa hienoa seurata minkälainen tarina tästä kehkeytyy.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-
pavloff
- Viesti:
Joo ne oli silloin ihan kauhuissaan kun kerroin meneväni lounaalle Joni Valkilan kanssa. Sitten kuitenkin jälkeenpäin olivat tosi kiinnostuneita ajatuksista jotka oli lounaalta mulle heränneet. Kerroin avoimesti mitä olin kuullut ja asia oli silleensä ok. Vasta ehkä 4 vuotta sitten aloin kuulla kommentteja kuinka on parempi että käyn vaan kokouksissa kun oon tutkinut jo niin kauan että mulla on jo riittämiin tietoa tutkia kokousten välityksellä kuten todistajatkin tekee. En oo kuitenkaan kokouksissa jostain syystä uskaltanut suutani avata kuin mitä nyt miehelleni viereen mumisen. Se kyllä ois ihan selkeästi seuraava askel mikä mun tulee tehdä että joko avaan suuni tai sitten lähden pois. Mietin että kumpi ratkaisu hautavuoteella tuntuu oikeammalta...
-
harzit
Reilusti vaan suu auki kokouksessa jos siten omantunto on puhtaampi minun mielestäni. Mutta vain jos olet valmis hyväksymään seuraukset mitä siitä seuraa. Tutkistelut loppuvat siihen ja todennäköisesti kaikki todistajat alkavat karttaa sinua. Jos päädyt julkisesti suusi avaamaan niin kerro toki milloin ja missä. Olisi ihan mielenkiintoista tulla seuraamaan.
-
pavloff
- Viesti:
No eipä tässä ole mitään hävittävääkään enää kun ei mulla oo enää todistajissa kavereitakaan. Tosin ei ne olleet mulle totuutta tärkeämpikään joten siksi ei näköjään ole.
Jokatapauksessa tää keskustelu nyt helpotti sitä pelkoa että mitä jos mä olenkin joku voideltu jonka elämänkirouksena on tulla todistajaksi joka tuo lisää valoa... Että ei siitä olekaan kyse vaan että muutkin on näitä epäkohtia löytäneet ja sitten on valintana enää sanonko ääneen vaiko en. Kai se on sit lopetettava vaan nössöily. Muuten jää mietityttää jälkeenpäin jos en edes koettanut. Kai se tie on loppuun asti katsottava.
Täytyy nyt vaan tutkia tarkkaan ensin vielä uudestaan ettei mee sormi suuhun siinä kohti mitä saattavat vastata
Jokatapauksessa tää keskustelu nyt helpotti sitä pelkoa että mitä jos mä olenkin joku voideltu jonka elämänkirouksena on tulla todistajaksi joka tuo lisää valoa... Että ei siitä olekaan kyse vaan että muutkin on näitä epäkohtia löytäneet ja sitten on valintana enää sanonko ääneen vaiko en. Kai se on sit lopetettava vaan nössöily. Muuten jää mietityttää jälkeenpäin jos en edes koettanut. Kai se tie on loppuun asti katsottava.
Täytyy nyt vaan tutkia tarkkaan ensin vielä uudestaan ettei mee sormi suuhun siinä kohti mitä saattavat vastata
-
harzit
Itse en ole uskaltanut suutani avata kun on vielä joku sukulainen joka mulle puhuu. Näyttelen vaan uskossa heikkoa uupunutta.