Onkos muilla tatuointeja ?

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Nellique

Re: Onkos muilla tatuointeja ?

Viesti Kirjoittaja Nellique »

Löysin kaikki. Sinua ei Stadin kiilaajamummot kiusaa. Rykäiset kerran ja luot intensiivisen katseen, mummo lähtee etsimään ... puuterointihuonetta.
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
jariotus

Viesti Kirjoittaja jariotus »

Nellique kirjoitti:Löysin kaikki. Sinua ei Stadin kiilaajamummot kiusaa. Rykäiset kerran ja luot intensiivisen katseen, mummo lähtee etsimään ... puuterointihuonetta.
:lol: Juu ei ! Kävipä tässä viime viikonloppuna, että olin Valtterin kirppiksellä, remelihousut housut jalassa, kaikkine ketjuineni ja kaks mummoo tuli vastaan ahtailla käytävillä. Katsoivat minua päästä varpaisiin. Eniten kait kasvojani.... :mrgreen: Sitten totesivat, että : Herra jumala...johon minä sitten : "ei, kun ihan Jari vaan " :mrgreen:
HeyYou

Viesti Kirjoittaja HeyYou »

Mitenkäs siis jehovantodistajat suhtautuvat tatuointeihin? Ilmeisestikin kielteisesti? Olisiko jollakin antaa Raamatun paikkoja mihin JT:t nojaavat tässä asiassa? T: kiinnostunut (joka menossa hu ottamaan 1. kuvan ihoonsa) :D
Krapulan hoitaminen viinalla on kuin ripulin hoitaminen pieremällä....
pakana

Viesti Kirjoittaja pakana »

3 Moos 19:28 28 Älkää viileskelkö ihoanne vainajan tähden älkääkä koristelko itseänne ihopiirroksilla. Minä olen Herra.

Samanlainen asennoituminen on kuin tuolla toisessakin keskustelussa ehkäisyn suhteen... ei ihan suoraan kielletä, mutta varoitetaan, ettei tulisi olla toisille kompastukseksi. Vedotaan myös siihen, että tatuointi on yleensä merkki kapinoivasta elämänasenteesta.
-Mistress-

-

Viesti Kirjoittaja -Mistress- »

-
Viimeksi muokannut -Mistress-, 08.10.2009 15:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jariotus

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Jariotus

:lol: Lävistykset ja akunktioneulat :mrgreen:

Siili ! Naulapää ! Tässä ois jo yritystä !
Nellique

Nnnoh... siis... jos ajattelisi aina ja kaikessa, että loukkaako tekemiseni tai sanomiseni (pukeutumiseni, musiikkimakuni, kampaukseni jne. jne.) jotakuta, niin ihan varmasti loukkaisi. Pelkkä olemassaoloni on loukannut monia! :lol:
Mistressin lainaus Watchtower librarysta:
Lisäksi tämä kielto juurrutti heidän mieleensä sopivaa kunnioitusta ihmisruumista kohtaan, joka on Jumalan luomistyö ja jota tulee käyttää hänen kunniakseen.
Loukkaan ihmisruumistani joka kerta, kun pakotan itseni valvomaan yövuoroissa - ja juon tauoillla litrakaupalla kahvia. Teen elämässäni varmasti paljon asioita, jolloin en erityisemmin tunne olevani kunniaksi Jumalalle. Usein olen suorastaan häpeäksi!
Jos olet kristitty, et varmaankaan haluaisi panna kehoosi – edes väliaikaisesti – merkkiä, joka toisi vähäisessäkään määrin mieleen pakanuuden tai väärän uskonnon harjoittamisen.
Enhän voi oikeasti tietää muiden ajatuksia! (Monesti olen kyllä yrittänyt, mutta...) Tapaan kymmenen ihmistä ja tapaan kymmenen erilaista maailmaa mielipiteineen ja yhdenkään ajatuksiin en voi vaikuttaa: tuomittu mikä tuomittu! Joku tuomitsee jo ulkonäöltä, ennenkuin saan suutani auki ja toinen tuomitsee juuri puheitteni takia. Kolmas ei tykkää ihan vaan periaatteesta ja neljäs tuomitsee minut isäni/veljieni mukaan... Korostan, että toisten (ennakko)luuloille ei kukaan voi mitään.

Mitäs sitten, jos joku luulee toisen bailaavan pirun jengissä? Miten pitää olla oikein, että kelpaa? Olisiko peruskörtti hyvä? Näyttäisikö uskova silloin riittävän uskottavasti uskovaiselta? (Ah, mitä sanoja! :mrgreen: )
Kehon koristamisessa tarvitaan järkevyyttä
mutta ihminen ei siis itse saa päättää, mikä on hänestä itsestään järkevää? Pannaan ihmiset järkitestiin, että kuka saa päättää ulkoasustaan "ihan ite" ja ketä taas muut ystävällisesti auttavat. :D
Vaikka lävistykset tai tatuoinnit saattavat olla suosittuja joidenkin ihmisten keskuudessa, kristityn täytyy kysyä itseltään: Millaisen reaktion ne synnyttäisivät minun asuinalueellani? Yhdistettäisiinkö minut joihinkin yhteiskunnan ääriryhmiin? Jos omatuntoni sallisikin minun ottaa lävistyksiä tai tatuointeja, millainen vaikutus niillä olisi muihin seurakuntalaisiin? Pitäisivätkö he niitä merkkinä ”maailman hengestä”? Saattaisivatko ne herättää epäilyksiä ’tervemielisyydestäni’?
Tässä repesin ihan totaalisesti. Mitähän se naapurikin ajattelee...? Olenko jotain ääriryhmää???
Ja entäs tervemielisyyteni!!!
Paavali kirjoitti 1. Korinttilaiskirjeen 6:12:ssa: ”Kaikki on minulle luvallista, mutta kaikki ei ole edullista.” Paavali ymmärsi, ettei hänen vapautensa kristittynä antanut hänelle lupaa tehdä mitä tahansa ottamatta huomioon toisia. Rakkaus muihin vaikutti hänen käytökseensä. (Galatalaisille 5:13.)
Ai niin, tässä pitää muistaa, että jt:t EIVÄT seurustele meidän maailmallisten, tavallisten syntisäkkien kanssa. Minä haluan elämäni aikana tutustua kaikkiin mahdollisiin ihmisiin, vaikka jariotuksiin, ja hulluhan olisin tuijottaessani yksittäistä (ulospäin näkyvää) asiaa.
Hän kehotti: ”[Älkää pitäkö] silmällä henkilökohtaisesti kiinnostuneina vain omia asioitanne, vaan henkilökohtaisesti kiinnostuneina myös toisten asioita.” (Filippiläisille 2:4.) Hänen epäitsekäs asenteensa on erinomainen esimerkki kenelle tahansa kristitylle, joka harkitsee jonkinlaista kehon koristamista.
Ja kyllä, olen henkilökohtaisesti hyvin kiinnostunut muista ihmisistä ja heidän asioistaan riippumatta ulkoisista asioista. Mutta nytkö muutan tapani? Hus, pois, kauemmas kaikki vähänkin erilaiset ihmiset! Ja erilaisiksi siis lasken kaikki, joiden jakauskin on muualla kuin keskellä. Olette sairasmielisiä ääriryhmäläisiä kaikki ja Jumalan hylkäämiä. :roll:
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
Nellique

Witlessin ote Watch Tower Librarysta:
Yksi kristittyjen tehtävistä on saarnata ja opettaa hyvää uutista (Matteus 28:19, 20; Filippiläisille 2:15). Kristitty ei haluaisi antaa minkään, ei myöskään ulkonäkönsä, kääntää toisten huomiota tuosta sanomasta (2. Korinttilaisille 4:2).
Onhan julistustyöstä karsittu pois kaikki ihmiset, joiden ulkonäössä jokin pieni piirre kääntää huomion pois itse sanomasta? Viesti vaikuttaa heikolta, jos ihminen sen onnistuu pilaamaan jollain henkilökohtaisella erilaisuudellaan, on se sitten tatuointi tai ristikkäiset etuhampaat. Vanhassa Testamentissa oli joku profeetta (Raamatun tietävät, apua!), jota Jumala käytti (tuon ihmisen omista vastusteluista huolimatta!) juuri puhevian takia. Ajatelkaa nyt: pani puhevikaisen julistamaan, jo on Jumalalla otsaa. Ettei vielä löytäisi töitä tatuoidullekin kaverille? :wink:
kirjallisuusveli

Viesti Kirjoittaja kirjallisuusveli »

Nellique kirjoitti: Vanhassa Testamentissa oli joku profeetta (Raamatun tietävät, apua!), jota Jumala käytti (tuon ihmisen omista vastusteluista huolimatta!) juuri puhevian takia. Ajatelkaa nyt: pani puhevikaisen julistamaan, jo on Jumalalla otsaa. Ettei vielä löytäisi töitä tatuoidullekin kaverille? :wink:

Tarkoitatko kenties Moosesta?
"There's a point in your life when you'll realize who matters, who never did, and who always will."
Nellique

Täytyy alkaa kahlata läpi VT:ia, mutta muistelen ihan muuta nimeä Mooseksen lisäksi... :oops:
kirjallisuusveli

Viesti Kirjoittaja kirjallisuusveli »

Nellique kirjoitti:Täytyy alkaa kahlata läpi VT:ia, mutta muistelen ihan muuta nimeä Mooseksen lisäksi... :oops:
No Jesaja olis sitten toinen, mutta hänellä ei ainakaan puhevikaa ollut - pitipähän itseään vaan epäpuhtaana noin jaloon tehtävään.
"There's a point in your life when you'll realize who matters, who never did, and who always will."
Nellique

Tiesithän sinä paremmin, taas :? , hyvä kirjallisuusveli! Nickisi taitaa olla varsin aiheellinen, luulen ma.
Kävin eilisiltana "joutessani" läpi koko VT:n (juu, onnistuu luku kerrallaan sen netti-Raamatun avulla, josta täälläkin on useampaan otteeseen puhuttu), eikä siellä kukaan muu tunnustautunut huonopuheiseksi kuin Mooses. Joonakin kieltäytyi (no, yritti ainakin) muusta syystä kuin ulosantiinsa vedoten.
jariotus

:mrgreen: :twisted: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Jariotus :lol: :twisted:

Siinä. 12. Enää yhtä vailla. kolmas alahuuleen keskelle vielä.

Beware, the hell breaks loose \,,/
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

jariotus kirjoitti:Siinä. 12. Enää yhtä vailla.
"Kuningasnaula" otsasta takaraivoon??
jariotus kirjoitti:Beware, the hell breaks loose \,,/
Some of us call it inflammation.

Minäkin olen toisinaan unelmoinut tatuoinnin/lävistyksen ottamisesta, mutta viimeistään Jarin kuvat nähtyäni olenkin päättänyt, että kermanpehmeä naturaali ihoni saa jäädä ennalleen.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
jariotus

wolframium kirjoitti:
jariotus kirjoitti:Siinä. 12. Enää yhtä vailla.
"Kuningasnaula" otsasta takaraivoon??
jariotus kirjoitti:Beware, the hell breaks loose \,,/
Some of us call it inflammation.

Minäkin olen toisinaan unelmoinut tatuoinnin/lävistyksen ottamisesta, mutta viimeistään Jarin kuvat nähtyäni olenkin päättänyt, että kermanpehmeä naturaali ihoni saa jäädä ennalleen.
Juu ei. EI EI EI. Kaikki on kiellettyä :twisted:

Minä otan sen yhen, tämä kannusti minua :lol:

Se yksi, tai kaksi tulee olemaan ns. "industrial-lävistys" , eli korvaan, ylös semmoinen piikkitolppa rustosta rustoon, poikki korvan juu sii ! :wink:

Näihin, kuten tatuointeihin, jää koukkuun, oikeesti. Mutta on vaan niin ihanii :lol:

Onhan nuista jo jokunen haukkukin tullut, mutta en jaksa välittää moisista...tällä iällä, sano :mrgreen:
Vastaa Viestiin