Yleinen palaute
Valvoja: Moderaattorit
-
Aaac
Re: Yleinen palaute
Olkoon tämä käytännön esimerkki siitä, mitä eroa on Suoli24:llä ja Veljesseuran foorumilla.
Religionsfri.
-
RaM
Hekoheko. Olipa tulkinta vaikka olikin 'kieli vyön alla' tehty.Viljo kirjoitti:Nopeastipa sinusta on tullut uskovainen.RaM kirjoitti:Tekstityyli vastaa täysin Jehovan raamatussaan käyttämää enkä katso hänellä olevan siihen yksinoikeutta.
Voisitte Aaacin kanssa miettiä yhdessä myös sitä, mikä tämän tekstin olennainen ydin on. Se ei milläänlailla sinänsä liity teihin kumpaankaan vaan keskustelukulttuuriin joka palstalle on syntynyt.
Ydinkysymys oli: mikä kirjoituksessani on niin pahaa että jonkun piti se häivyttää kokonaan pois palstalta - ilman lukotuksia tai muita aikaisempia vähäisempiä toimia?
Yrittäkääpä päästä hieman syvempiin aatoksiin aiheen kohdalla (olen tätä aihetta koittanut joskus ennenkin saada esille).
-
Vapautunut
Palstan ongelmat syntyvät siitä, että moderaattorit ovat joko haluttomia tai kyvyttömiä hoitamaan tehtäväänsä.
Jokaisen asiallisen aloituksen päätyminen lukotukseen kertoo moderoinnin epäonnistumisesta.
Jokaisen asiallisen aloituksen päätyminen lukotukseen kertoo moderoinnin epäonnistumisesta.
Vapaudu sinäkin veljesseuran ikeestä
-
Viljo
Jakke tuossa jo vähän vihjaili, ettei olisi enää niin kiinnostunut moderoinnista. Ottaisitko sinä tehtävän hoitaaksesi? Olisi niin mukavaa nähdä kerrankin toimivaa moderointia.Vapautunut kirjoitti:Palstan ongelmat syntyvät siitä, että moderaattorit ovat joko haluttomia tai kyvyttömiä hoitamaan tehtäväänsä.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
-
Viljo
Tuota vastausta pitää odottaa ratkaisun tehneeltä moderaattorilta. Käsittääkseni tätä palstaa yritetään pitää laadukkaampana kuin vaikkapa mainittua S24:ää. Vaikka Hesarin linja onkin muuttunut etenkin verkkojulkaisussa, niin ihan kaikkea mitä iltapäivälehdissä, Seiskassa tai Hymyssä julkaistaan, ei julkaistaisi Hesarissa. Kyse on mielestäni laadusta. Peukku ylös/alas -systeemi olisi tosin sikäli hyvä, että annettaisiin enemmistön päättää mikä on sopivaa ja mikä ei.RaM kirjoitti:Ydinkysymys oli: mikä kirjoituksessani on niin pahaa että jonkun piti se häivyttää kokonaan pois palstalta - ilman lukotuksia tai muita aikaisempia vähäisempiä toimia? Yrittäkääpä päästä hieman syvempiin aatoksiin aiheen kohdalla (olen tätä aihetta koittanut joskus ennenkin saada esille).
Tekstisi ei mielestäni pitäisi loukata yhtään terveellä pohjalla olevaa uskovaa ihmistä, joten sen ei pitäisi olla syy poistaa kyseinen aloitus. Tämän palstan perustajat ovat käsittääkseni kuitenkin halunneet tämän sopivan myös nykyisille jehovantodistajille, jotka voivat olla uskossaan melko vahvoja, mutta joilla on kuitenkin noussut epäilyjä sydämeensä. Koska olemme melko varmasti yhtä mieltä siitä, että jehovantodistajat eivät ole uskossaan terveellä pohjalla, voivat tuollaiset kirjoitukset saada heidät jättämään Veljesseuran lukemisen. Tätä ainakaan minä en haluaisi. Toivottavasti et sinäkään. Moderointilinja on siis tasapainoilua vapaan ilmaisun ja palstan tarkoituksen välillä.
Mikä oli motiivisi tuon tekstin kirjoittamisessa ja ketkä ajattelit sen kohderyhmäksi?
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
-
RaM
a) Sitähän minä tässä odottelen ja kyselen.Viljo kirjoitti:a) Tuota vastausta pitää odottaa ratkaisun tehneeltä moderaattorilta. Käsittääkseni tätä palstaa yritetään pitää laadukkaampana...
---
b) Mikä oli motiivisi tuon tekstin kirjoittamisessa ja ketkä ajattelit sen kohderyhmäksi?
b) En kirjoittele yleensä sattumanvaraisia päähän pälkähdyksiä vaikka joku lukija niin saattaa olettaakin.
MotiiviT ja kohderyhmäT selviää kun saamme ensin vastauksen kohtaan a.
-
Vapautunut
Viljo: Ottaisin, jos sitä minulle tarjottaisiin (ei tarjota). Se saattaisi kuitenkin johtaa kokonaisuutena epäjohdonmukaiseen moderointiin, koska esimerkiksi käsitykseni siitä, pitääkö ongelmat ratkaista niin ettei asiallisia aloituksia tarvitse lukottaa, eroaa merkittävästi muiden modejen ja ylläpidon käsityksestä.
-
RaM
Tähän osaan kommentistasi vielä sen verran (kun moderointi on edelleen hiljaa), että käsitys siitä millä keinoin saa keskustelu- tai vaikutusyhteyden mukana olevaan Jehovan todistajaan ei ole lainkaan niin yksiselitteinen kuin yleisesti tunnutaan luultavan. Olen usein itse perustellut provokaation merkitystä herätettäessä ihmistä vakiorutiineistaan myös ajattelun suhteen. Kaikille moderaattoreille tämä ei näköjään aukene millään ja jollain lienee jokin toinen syy vihata kirjoitteluani.Viljo kirjoitti: Tekstisi ei mielestäni pitäisi loukata yhtään terveellä pohjalla olevaa uskovaa ihmistä, joten sen ei pitäisi olla syy poistaa kyseinen aloitus. Tämän palstan perustajat ovat käsittääkseni kuitenkin halunneet tämän sopivan myös nykyisille jehovantodistajille, jotka voivat olla uskossaan melko vahvoja, mutta joilla on kuitenkin noussut epäilyjä sydämeensä. Koska olemme melko varmasti yhtä mieltä siitä, että jehovantodistajat eivät ole uskossaan terveellä pohjalla, voivat tuollaiset kirjoitukset saada heidät jättämään Veljesseuran lukemisen. Tätä ainakaan minä en haluaisi.
Lähes sama avaukseni aiheesta Suomi24 (se ei ole suoli24) palstalla sai aikaan aivan toisen reaktion kuin täällä 'asialinja' palstalla. Täällä joku (???) päätti käyttää suurinta 'voimakeinoa' ja poistaa tuon avauksen kokonaan.
Suomi24 palstalla siihen on vastannut kaksi Jehovan todistajaa (mikä on harvinaista silläkin palstalla) ja se on synnyttänyt toisen, kohtalaisen fiksulta vaikuttavan, Jt-kirjoittajan kanssa asiallista keskustelua (tähän mennessä ainakin). Olen tuolla kirjoituksella saanut siis kontaktin Jehovan todistajaan.
Lisäksi toinen kohta. Tämän palstan linja on ollut tähän asti se, että jos uskovainen on esittänyt piilovittuilua (tai aika suoraakin) niin siihen vastaamisesta samalla mitalla olen saanut moderoinnilta kriittistä palautetta ja jopa kertaalleen ulosbannauksen rangaistuksena. Mitä ei monikaan henkilöön käyvä toinen henkilö liene saanut eikä edelleenkään asioihin kummemmin puututa.
Haluan jonkinlaisia selkeitä rajoja palstan kirjoittelulle ja selvyyden siitä, kannattaako minun itseni haaskata jatkossa aikaa tämän palstan kanssa. Sallitaanko täällä henkilöön käyminen ja jos sallitaan - kuten näyttää - niin keille ja millaiset rajat on moderointi sen suhteen pastalle kehitellyt. (Ad hominemhan on periaatteessa rajatonta ja sitä joko on tai sitten ei ole. Tuo avaukseni osoittaa palautteen muodossa esimerkin siitä.)
-
Kaarmis
RAMin kysymykseen en osaa ottaa kantaa, kun en nähnyt poistettua aloitusta. Muuten tämä palsta on kuitenkin ollut mielestäni sopivan väljä moderoinniltaan.Vapautunut kirjoitti:Viljo: Ottaisin, jos sitä minulle tarjottaisiin (ei tarjota). Se saattaisi kuitenkin johtaa kokonaisuutena epäjohdonmukaiseen moderointiin, koska esimerkiksi käsitykseni siitä, pitääkö ongelmat ratkaista niin ettei asiallisia aloituksia tarvitse lukottaa, eroaa merkittävästi muiden modejen ja ylläpidon käsityksestä.
Ainoa kauneusvirhe mikä on silmiini sattunut, on ollut Vapautuneen ja Witlessin keskinäinen sanailu. Ottamatta kantaa esimerkiksi kumpi kinailun on aloittanut, mieluummin näkisin että molemmat pitäisivät pahimmat mölyt mahoissaan. Ihan vaikka oman netti-imagonsa takia... Se ei vaan tue tue tämän palstan tarkoitusta että kinaillaan turhista asioista.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
Bergerac
Mun mielestä (kuten olen aiemminkin kirjoittanut) mikäli moderointi poistaa "laaduttomaksi" katsomansa avauksen, niin siitä voisi myös pienellä vaivalla laittaa vaikka yv:n aloituksen tekijälle.RaM kirjoitti: Tähän osaan kommentistasi vielä sen verran (kun moderointi on edelleen hiljaa),
Käsittääkseni tämä asia sai näkemykseni osalta kannatusta myös ylläpidon taholta. Tästä on kyllä jo aikaa.
Ehkä tämän suhteen (aiempaan perustuen) voisi skarpata. Tuskin näitä poistettavia aloituksia on niin paljon etteikö voisi aloituksen postaajaa yv:llä informoida.
Hyvä jos niin. Sitten kannattaa tuon postauksen suhteen jatkaa S24:ssa. Ehkä raporttia tai linkkiä voisi laittaa johonkin VSF:ssä sopivaan ketjuun jotta löydämme ketjun S24:sta. Ehkä voisi avata jopa oman ketjun S24:n linkeille.RaM kirjoitti:Lähes sama avaukseni aiheesta Suomi24 (se ei ole suoli24) palstalla sai aikaan aivan toisen reaktion kuin täällä 'asialinja' palstalla.
Kirjoituksesi piilovittuilua sekä vittuilua vastaan ovat ihan ok. Niin pitkään kuin ylläpito "kaksintaistelua,monitaistelua sietää".RaM kirjoitti:Lisäksi toinen kohta. Tämän palstan linja on ollut tähän asti se, että jos uskovainen on esittänyt piilovittuilua (tai aika suoraakin) niin siihen vastaamisesta samalla mitalla olen saanut moderoinnilta kriittistä palautetta ja jopa kertaalleen ulosbannauksen rangaistuksena. Mitä ei monikaan henkilöön käyvä toinen henkilö liene saanut eikä edelleenkään asioihin kummemmin puututa.
Jos toisin niin asia lienee ylläpidon päätettävissä. Itse olen sitä mieltä että sorrut aika ajoin joskus henkilön mollaamiseen vaikka joku henkilö ei olisi mitenkään mollannut sinua. Toki tästäkin voi käynnistyä ad.h puolin ja toisin ja enemmänkin. Näin se vain RaM minun mielestäni menee vaikka et sitä myöntäisikään. Itsekin myönnän syyllistyneeni vastaavaan joten ei tässä mitään kilpeä puhdisteta että ei siinä mitään.
Kuule RaM, et todennäköisesti ole ainoa jotka ovat olleet ylläpidon huomautuksien alla. Jep, minäkin ja käsittäkseni muutamat muutkin.
Aika on näyttänyt että selkeät rajat ovat väljiä. Tiukkaa rajaa tuskin saa edes aikaan, tällä hetkellä ymmärtäisin että se on täysin mahdotonta. Ylläpito toimii parhaan käsityksensä mukaan ja minä siitä kaikesta huolimatta nostan hattua ylläpidolle.RaM kirjoitti:Haluan jonkinlaisia selkeitä rajoja palstan kirjoittelulle ja selvyyden siitä, kannattaako minun itseni haaskata jatkossa aikaa tämän palstan kanssa.
Perussäännöt ovat kuitenkin olemassa ja ylläpito nojannee suurelta osin niihin sekä mahdollisesti myös vuorovaikutteisesti keskenään.
RaM, aina voit oman valintasi mukaan antaa arvoisaa aikaasi enemmän esim. S24:lle, jos koet haaskaukseksi VSF:n palstan. Varsin yksinkertaista. Teet vain omat päätelmäsi ja toimit sen mukaan. Jos koet asian tarpeelliseksi, niin yksinkertaista, et käy kirjoittamassa VSF:ssä. Helppoa eikö totta. Sama koskee toki myös minuakin.
Tämän voisi tiivistää seuraavalla tavalla.RaM kirjoitti:Sallitaanko täällä henkilöön käyminen ja jos sallitaan - kuten näyttää - niin keille ja millaiset rajat on moderointi sen suhteen pastalle kehitellyt. (Ad hominemhan on periaatteessa rajatonta ja sitä joko on tai sitten ei ole. Tuo avaukseni osoittaa palautteen muodossa esimerkin siitä.)
Jos ylläpito kokee jonkun aloituksen laaduttomaksi (ylläpidon käsityksen mukaisesti) niin se voidaan poistaa.
Mutta mielestäni ylläpidon tulisi näissä tilanteissa informoida yv:llä (ei liene hirveä vaiva, ja ylläpito on joskus liputtanutkin tämän puolesta) poistetun ketjun aloittajaa.
Niin, se nyt on vain niin että ylläpito määrittelee mitä palstalla on esillä ja mitä ei. Siitä nyt ei päästä mihinkään.
Se on kieltämättä totta että esim. RaM:n tai Bergerac:in sekä muidenkin valitukset tai huomiot palautteessa tai ketjuissa toki mielestäni kehittävät palstaa. Antavat käsittääkseni myös indikaattoreita ylläpidolle palstan kehittämisen suhteen.
Ps. Onhan tuolla näemmä käynissä jonkinlaista ns teokraattiis-tyylistä ad.h. sodankäyntiä joissakin topiceissa, ja RaM ei näissä kaikissa ole käsittääkseni juurikaan osallinen.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
RaM
Tältä sivulta löytyy jo selitystä sille poistetulle avaukselleni ja sivulta 35 löytyy linkki siihen.
- Sukututkija
Minulle henk. koht. olisi menetys jos RaM nostaisi kytkintä. Täällä on paljon hyviä analyysin kirjoittajia aiheesta jos toisestakin ja itse olen kokenut RaMin tekstit yksiksi parhaista.Bergerac kirjoitti:RaM, aina voit oman valintasi mukaan antaa arvoisaa aikaasi enemmän esim. S24:lle, jos koet haaskaukseksi VSF:n palstan. Varsin yksinkertaista. Teet vain omat päätelmäsi ja toimit sen mukaan. Jos koet asian tarpeelliseksi, niin yksinkertaista, et käy kirjoittamassa VSF:ssä. Helppoa eikö totta. Sama koskee toki myös minuakin.
-
Vapautunut
Henkilökohtaisesti voin sanoa tähän, että pyrin alkuun vastailemaan loukkauksiin suht. neutraalisti (jo pelkästään yleisen viihtyvyyden takia) ja otin monasti yhteyttä yksityisviestillä selvittääkseni mistä kenkä puristaa, pyytäen anteeksi jos olin jollain tapaa tahattomasti tai ehkä liian suorilla mielipiteillä jostain asiakysymyksestä loukannut. Joka ainut kerta olen ollut aloitteellinen, selvittääkseni tilanteen ja esittänyt ehdotuksia, jotta moinen voitaisiin jatkossa välttää. Tässä kohden toimintani kestää tarkastelun sataprosenttisesti.Kaarmis kirjoitti: Ainoa kauneusvirhe mikä on silmiini sattunut, on ollut Vapautuneen ja Witlessin keskinäinen sanailu. Ottamatta kantaa esimerkiksi kumpi kinailun on aloittanut
Nyttemmin olen havainnut, ettei asioiden selvittäminen tuolla tapaa kannata ja se on vain ajanhukkaa. Palstalle saa vapaasti kirjoittaa roskaa ja nimittelyitä vastapuolesta, eikä asiaan mitenkään puututa. Viime päivien kirjoittelussani olen vain siirtynyt pelaamaan peliä tämän foorumin säännöillä. Veljesseura on jo "suoli24" eikä tämä palsta nykyisellään ansaitse yhtään laadukkaampaa kirjoittelua kuin "Vapautuneen ja Witlessin keskinäinen sanailu".
Viimeksi muokannut Vapautunut, 12.08.2009 21:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vapaudu sinäkin veljesseuran ikeestä
-
Bergerac
Käsittääkseni asia on täysin RaM:n oma valinta.Sukututkija kirjoitti:Minulle henk. koht. olisi menetys jos RaM nostaisi kytkintä. Täällä on paljon hyviä analyysin kirjoittajia aiheesta jos toisestakin ja itse olen kokenut RaMin tekstit yksiksi parhaista.Bergerac kirjoitti:RaM, aina voit oman valintasi mukaan antaa arvoisaa aikaasi enemmän esim. S24:lle, jos koet haaskaukseksi VSF:n palstan. Varsin yksinkertaista. Teet vain omat päätelmäsi ja toimit sen mukaan. Jos koet asian tarpeelliseksi, niin yksinkertaista, et käy kirjoittamassa VSF:ssä. Helppoa eikö totta. Sama koskee toki myös minuakin.
RaM on mielestäni hyvä palstakirjoittaja. Hän olisi eittämättä myös hyvä palstakirjoittaja S24:ssa sekä myös täälläkin ja miksei myös missäkin.
RaM varmaan valitsee oman oman paikkansa minkä kokee asialleen tärkeäksi tai olemukselleen kotoisaksi.
Niin kuin me kaikki mahdollisesti teemme.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
-
Bergerac
Ja Offtopiccina siirryn sulavasti tänne:
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopi ... 1&start=60
Offtopic Off. Hyvää yötä ja nukkumista seuraavaan päivään.
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopi ... 1&start=60
Offtopic Off. Hyvää yötä ja nukkumista seuraavaan päivään.