Aika mitättömillä kirjoituksilla sinä korotat itseäsi. On täysin merkityksetöntä, lukeeko jotain teosta vuoden tai sata vuotta, mikäli ei kunnolla ymmärrä lukemaansa. Minä olen lukenut huolella kirjoituksesi ja ymmärrän myös hyvin mitä niissä lukee. Sitä en tiedä, tarkoitatko niillä sitten jotain muuta. Aihe johon puutuin ja josta kirjoitit, vaikka tuossa yllä kiellätkin sen, on tässä:exegeetti kirjoitti:Vieras kirjoitti:" Koska opetat ihmiseen sisäänrakennetusta ikuisesta elämästä Raamattu ei sitä opeta. Sinunkin kannattaisi lukea ko, kirjaa enmmän ennen eksegeetiksi ryhtymistä." Sinä siis riedät, mitä Raamattu opettaa. Kas kun et kerro siitä muillekin, kuten minä olen tehnyt. Ja voisitko todistaa, missä olen kirjoittanut jotain ihmisen sisään rakennetusta ikuisesta elämästä? Vaikuttaa, kuin et olisi lukenut kirjoituksiani riittävän huolellisesti, vai onko syy siinä, että et ole niitä ymmärtänyt, koska panet minun suuhuni sanoja, jotka ovat sinun omia ajatuksiasi. Olen tutkinut Raamattua vuodesta 1939 lähtien ja tiedän tasan tarkkaan mitä se opettaa. Oletko itse tutkinut kyseistä kirjaa kaemmin?
Esität väitteen, että "kuoleman koodi" tuli ihmisen perimään, kun ihminen söi kiellettyä hedelmää. Ennen tuota hetkeä ihminen siis olisi ollut geneettisesti ikuisesti elävä. Toistan vielä uudelleen, mitä väittämästäsi sanoin; se EI ole Raamattuun perustuva oppi.Me kaikki kuljemme kohti KUOLEMAA, jota emme voi välttää. Se kohtaa jokaista ihmistä aikanaan kansallisuuteen, kieleen, ihonväriin, rotuun tai uskontoon katsomatta. Se ei pidä kenenkään puolta. Mikä sen aiheuttaa? Kuoleman syyt ovat hyvin moninaiset ja vaihtelevat, mutta perimmäinen syy on SYNTI. Sen Raamattu ilmoittaa hyvin yksiselitteisesti: "SYNNIN PALKKA ON KUOLEMA." Room.6:23. "Joka on kuollut on vanhurskautunut pois synnistä." Room.6:7. Tilit Jumalan kanssa ovat silloin tasan.
Kuolema on hallinnut ihmiskuntaa sen alusta asti. Tuomio, joka langetettiin ensimmäiselle ihmiselle, on totta tänäkin päivänä. "Maasta olet sinä tullut ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman." Nämä ovat tutut sanat hautajaisista.
Lääketieteen tohtori geriatri JUKKA LOUHIJA toteaa: "KUOLEMA ON KOODATTU IHMISEN PERINTÖTEKIJÖIHIN." (Katso Helsingin Sanomien kuukausiliitettä kesäkuulta 2008). Ihminen ei tästä geeniperimästä pääse irti omin voimin, se seuraa häntä kehdosta hautaan asti.
Koska se kukee perintönä sukupolvelta toiselle sillä täytyy olla alku. Mistä se on saanut alkunsa? Apinastako? Kehitysopista en ole löytänyt siihen vastausta, mutta Raamatusta kylläkin. Ensimmäinen ihminen Aadam, syyllistyi syntiin ja hänestä se on periytynyt hänen jälkeläisiinsä tähän päivään asti ja jatkuu yhä edelleen.
J.Ahvenaisen toivomuksen mukaisesti huomautan siis kunnioittavasti ikäsi huomioiden, että olet erehtynyt tuossa tulkinnassasi. (Tunnen muuten vieläkin vanhempia ihmisiä, jotka ovat myös vieläkin enemmän väärässä uskonnollisissa vakaumuksissaan. Ikä ei estä minua olemasta erimieltä.)