Sivu 5/20
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 10.01.2011 20:57
Kirjoittaja Aaac
Ote ohjelmasta:
http://areena.yle.fi/video/1584459
Ja tulee varmasti myös kokonaan Yle Areenaan.
(En lukenut ihan koko ketjua, joten tämä on jo voitu mainita.)
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 10.01.2011 23:04
Kirjoittaja RaM
Erityiskiitokseni kaikille ohjelmaan osallistuneille. Erityisesti T-K:lle, joka esiintymisellään teki suuren vaikutuksen. KIITOS!

Erinomainen ohjelma.
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 10.01.2011 23:08
Kirjoittaja Anna-
HURRAA!!!
vihdoin saatiin täyttä asiaa telkkariin! ohjelmassa ei paremmin voitu kertoa mitä tapahtuu eronneelle/erotetulle, allekirjoitan koko homman.. vittu mitä paskaa!
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 10.01.2011 23:09
Kirjoittaja kirjallisuusveli
Olipahan asiallinen ohjelma, kuten silminnäkijä -ohjelmalla yleensäkin on tapana olla. Leinosta vähän ihmettelen, kun vasten parempaa tietoaan lueskeli merkitsemisestä esitettyyn kysymykseen vastauksen 1. Kor. 5. luvusta. Muistaakseni merkitsemisestä Paavali mainitsi jossain ihan muualla.
On toki tietysti niin, että merkitseminen on Raamatussa hyvin samannäköinen menettely, kuin se, mistä Paavali tuossa Veikon lukemassa kohdassa puhuu, mutta kun seuran oppirakelmissa ne käsittääkseni ovat kuitenkin kaksi aivan eri asiaa.
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 10.01.2011 23:10
Kirjoittaja suvihämäläinen
Olipas ihana dokkari! Kiitos! Kyllä mieltä lämmittää kun tällaista näytetään tv:ssä. Lisää!

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 10.01.2011 23:14
Kirjoittaja xantippa
Hei!
Sylintäydeltä onnitteluja Silminnäkijä-ohjelman aikaansaaneille JT-ihmisille! Loistava ohjelma, puhutteleva, aito, selkeä ja asiallinen, pinnan alla suuret tunteet, liikuttava...!!
Olen itse vanhoillislestadiolaistaustainen kuten kumppapni myös. Ýhdessä katsottiin tätä ohjelmaa.
Vuosia sitten ollaan se yhteisö jätetty, mutta samaa koettu kuin tekin, eristämistä, karttamista, leimaamista, syyllistämistä. Teillä se tuntuu olevan vielä julmempaa ja ehdottomampaa. Vaikea verrata, kun omatkin kokemukset ovat olleet aika karmeita.
Toivon kaikille JT-liikkeestä irrottautuville voimia ja hyvää vertaistukea jota nämä ahkerat uranuurtajat joita ohjelmassakin oli, ovat aikaansaaneet.
Elämä on ihana lahja, joka on parasta elää itse aidosti, ei muiden komennusten jälkeen. Ajatukseni ovat teidän kanssa jotka koette murhetta erottammisista ja niiden seuraamuksista.
Ystävyydellä nimim. Xantippa
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 10.01.2011 23:14
Kirjoittaja Torninvartija
Suuret kiitokset kaikille esiintyjille. Aivan loistopätkä.
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 10.01.2011 23:22
Kirjoittaja Johanneksen poika
Torninvartija kirjoitti:Suuret kiitokset kaikille esiintyjille. Aivan loistopätkä.
Katsoinpa minäkin tuon ohjelman ja olen samaa mieltä kanssasi. Moni on nyt selaamassa Veljesseuraa, äsken oli tällaiset lukemat:
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Johanneksen poika, Sukututkija, Torninvartija, vanessa ja
61 vierailijaa
Ainakin tämä ohjelma aktivoi monet JT:t lukemaan täältä elämää suurempia viisauksia.

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 10.01.2011 23:23
Kirjoittaja hannibal
Onko JH perheissä eri käytäntöjä??? Itse olen kasvanut kanssa perheessä missä isä oli vanhin ja äitikin tiukasti seurakunnan jäsen. Itse lopetin kokouksissa käynnin vuonna 1993 ollessani 14 v. ja ei se ollut mitenkään ongelma. Muutaman kerran tuli vanhimmat juttelee, mutta menin pihalle heitä aina vastaan rööki suussa ni käynnit loppui hyvin lyhyeen. Veljeni erotettiin nyt muutama vuosi sitten ja kyllä häneenkin suhtauduttiin ihan normaalisti esim. mummoni hautajaisissa. Samoin muutama serkkuni on eronnut tai erotettu ja kyllä hekin pitäävät yhteyttä vanhempiinsa ja lapsenlapset käy mummolassa hoidossa ja muutenkin. Itse en ole meinaa edes ajatellut, että niitä perheitä ketkä hylkää lapsensa tai siskonsa olisi monia....ollut luulossa, että se on muutamien hurjien ongelma.
Katsoin tuon ohjelman ja siinä Leinonen viittasi raamutun paikkaan kun kysyttiin syytä, että miksi ei olla tekemisissä. Tarkoittiko Leinonen vastauksellaan, että uskonto on ainoo asia mikä on mittari ihmisen hyveellisyydestä?
Nämä sivutkin oli ihan uudet minulle...pitää lukea hieman tarkemmin juttuja täältä. Itse vaikka en ole mukana ja en ikinä pystyisi elämäänkään niiden säännösten mukaan ni en vihaa kyllä Jehovan todistajia ollenkaan. Päin vastoin...minulla mieli kuva, että oikeen rentoja ja mukavia ihmisiä.
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 10.01.2011 23:24
Kirjoittaja Alueveli
Johanneksen poika kirjoitti:
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Johanneksen poika, Sukututkija, Torninvartija, vanessa ja
61 vierailijaa
Ainakin tämä ohjelma aktivoi monet JT:t lukemaan täältä elämää suurempia viisauksia.

Eniten yhtaikaisia käyttäjiä on ollut 172 kpl, 10.01.2011 23:07
Sivusto myös kyykkäsi hetkeksi
Kiitos kaikille osallistuneille, taustatietoja antaneille ja ohjelman asiantunteville tekijöille!
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 10.01.2011 23:27
Kirjoittaja RaM
Lähinnä tuo oma kokemuksesi vaikuttaa kovin poikkeavalta. Kenties jossain pienellä paikkakunnalla saatetaan toimia tuollaisten 'poikkeussääntöjen' kanssa. Et selvästikään ole ollut kastettu vaikka isäsi on ollut vanhin.
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 10.01.2011 23:29
Kirjoittaja RaM
Alueveli kirjoitti:
Eniten yhtaikaisia käyttäjiä on ollut 172 kpl, 10.01.2011 23:07
Sivusto myös kyykkäsi hetkeksi
Kiitos kaikille osallistuneille, taustatietoja antaneille ja ohjelman asiantunteville tekijöille!
Totesin myös nuo molemmat asiat. Tuplakiitokset myös Kuopioon.
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 10.01.2011 23:31
Kirjoittaja Kovanyrkki.
Kiitos Veikko Leinoselle, pärjäsit taas hyvin!
Kovanyrkki.
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 10.01.2011 23:32
Kirjoittaja Vieras
Eräs haastelluista esitti ohjelmassa väitteen, jonka mukaan lähisukulaisen karttaminen olisi kunkin "oma valinta". Korjataan heti tähän, että tuohan ei missään tapauksessa pidä paikkaansa, vaan järjestö kehottaa aktiivisesti karttamaan myös erotettuja lähisukulaisia ja tuoreen ohjeistuksen mukaan olemaan "etsimättä tekosyitä" kanssakäymiseen heidän kanssaan.
Kyllä saa taas tehdä pitkän päivätyön, että saa perusteltua tuttaville ja sukulaisille, että se omien vanhempien lastaan kohtaan suorittama karttaminen ei todellakaan ole heidän oma valintansa vaan järjestö pakottaa siihen.
Muuten ohjelma oli asiallinen, kiitos!
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 10.01.2011 23:35
Kirjoittaja StereoXXX
Minun veljeni kun ilmoitti suunnilleen 14 vuotiaana että kokousissa ravaaminen loppu tähän niin isä vetäs turpaan ja sitten mentiin kokouksiin. Että kyllä tosiaan on suuria eroja. Tietenkään todistajat eivät kannusta tälläiseen toimintaan, enemmänkin siihen painostamiseen karttamisella...
Ohjelma oli todella hienosti toteutettu ja olenkin äärimmäisen kiitollinen että tätä asiaa käsitellään mediassa.. Se tekee lähtemisestä ja vertaistuen löytämisestä paljon helpompaa. Ja antaa myös mahdollisuuden uusien kaverisuhteiden luomiseen kun entiset ovet eron myötä menneet.