uudestisyntyminen? Pyhällä hengellä täyttyminen?

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mikkuitti

Re: uudestisyntyminen? Pyhällä hengellä täyttyminen?

Viesti Kirjoittaja mikkuitti »

Vieras kirjoitti:
mikkuitti kirjoitti:tarkoitan, uskoontulon jälkeen sairauden kehitys eteni normaalia vauhtia alaspäin, siis ei pysynyt ennallaan. Siihen rukousjuttuun asti siis.
Tarkoitat siis että kärvistelit sairautesi kanssa uskoontolosi jälkeen 7 vuotta haluamatta parantua. Kun Jumala sinut sitten paransi, niin miksi tuollainen rajoitettu parantaminen eikä koko ukon hoitamista terveeksi samalla vaivalla muistakin vaivoista? Eikö Jumalasi oikein hoksaa omatoimisesti vai eikö useamman vaivan hoitaminen samalla kertaa vain onnistu sinun lahkosi Jumalalle?
näin siinä meni, tosiaan kärvistelin monta vuotta ja halusin aina parantua. Olin välillä aivan masentunutkin, kun ne ikävät sairaskohtaukset pitivät otteessaan ja rajoittivat normaalia elämistä. Olin aiemminkin joitakin kertoja ollu jonkun ihmesaarnaajan rukouspalvelussa saamatta ihmeparantumista, mutta vasta
omassa seurakunnassa koruttomasti vanhimpien rukoiltavana olemisesta parannuin.. Mutta tosiaan,ennen tuota ol

in aina pitänyt lääkäreitä ensisijaisina parantajina, kaksi vuotta kävin lääkäreillä ja sairaalatutkimuksissa.. Aina kun joku ehdotti rukouspalvelua nii oli epäilys, että tuskin Jumala mulle antaa ihmeparantumisen.. Kunnes sen kahden vuoden lääkäreilläravaamisen jälkeen väsyin ja masennuin, kun ei ollu mitään toivoa..oli vähän sellainen "hyvä on, ei ole muutakaan toivoa" meininki, että menin rukoiltavaksi vielä kerran ja raamatun ohjeita noudattaen..

Tässä on myöskin yks juttu, minkä koen vaikuttaneen parantumiseni viivästymiseen, nimittäin se että olin katkera monille ihmisillä jotka tekivät pahaa mulle lapsuudessa ja nuoruudessa, kesti kauan kun opin antamaan heille anteeksi..tein syntiä kun sydämessä kannoin katkeria ajatuksia heitä kohtaan ja vihasin heitä.

Parannuin vasta kun tein parannuksen synneistäni ja sain anteeksi.

"hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi," (Ps. 103:3).

Tuossa näkyy järjestys, että Jumala antaa ensin synnit anteeksi ja sitten fyysisen terveyden saaminen on mahdollista.

Oli se kivaa kun pääsin vapaaksi sairauden kahleista. Ensimmäisiä asioita mitä tein tuntikausia kerrallaan parantumisen jälkeen oli muuten tämän veljesseuran sivujen kirjoituksien lukeminen, pääsiäisen aikaan oli ihmeellistä, että ensimmäistä kertaa jaksoin istua keittiön tuolilla selkä suorana ja lukea pitkälle yöhön asti näitä sivuja, en edes nojannut tuolin selkänojaan.. Aiemmi piti mennä sohvalle makaamaan läppäri sylissä jos halusi surffailla netissä, mut ei silloinkaan huvittanut jatkaa pitkiä aikoja ja homma oli lopulta sellasta turhaa youtubepätkien katselemista. Mut nyt tietojen ahmiminen on helppoa, jaksan lukea pitkään juttuja netistä vaikka jakkaralla istuen selkä suorana. Mahtava juttu :)
Uskon Jeesukseen ja olen helluntaiseurakunnan jäsen.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

jospa ne olikin nämä veljesseuran sivut jotka sinut paransivat?
vitsivitsi... ;)

on se mukava kuulla jos/kun jollakin menee terveys parempaan suuntaan.
itse sain parannusta olotilaan ruokavaliolla ja d-vitamiinilisällä.
lääkärin neuvo oli.
yleensä ne määräs aikasemmin vain/ainoastaan lääketehtaan tuotteita....
jotka aiheutti sivuoireita,
joihin määrättiin taas uusia lääkkeitä....

"lääkekierre"
Vieras

jehoova auttaa paljon perustutkimuksen kautta hoitoon, nyt kuulema syöpään on tulossa virushoito, geneettisesti muutetut virukset tuhoavat syöpäsolut, mutteivat terveitä soluja. Tuosta kannattaisi mikrokuitinkin kertoa useammillakin uskonnollisilla nettisivuilla, että mitä hyvää se jehoova taas onkaan saanut. Tuo hänen parantumisensa jää hänen kokemuksensa ja ilmaisunsa varaan, kun taas tuo virusten peukalointi on objektiivisesti todettavissa ja todistettavissa.
lavanpalvelija

Viesti Kirjoittaja lavanpalvelija »

mikkuitti kirjoitti: Mut nyt tietojen ahmiminen on helppoa, jaksan lukea pitkään juttuja netistä vaikka jakkaralla istuen selkä suorana. Mahtava juttu :)
Uskosi on vaikuttanut sinuun kaikin tavoin positiivisesti siitä on näyttönä selkeä hyoty käytännössä.

Vaikka me jehovantodistajat pelkäämme kaikkea ihmeparannukseen liittyvää meillä on voimakas taipumus turvautua uskomuslääketieteen parannuskeinoihin. Me luotamme irisdiagnostiikkaan, homeoptatiaan, kiropraktiikkaan ja erityisesti kaikenmaailman lumerohtoihin. Myös "orjamme" on ollut mukana perinteisesti pitkälle menevissä hoitopäätöksissä, he ovat usein kyseenalaistaneet koululääketieteen johtopäätökset, ei pelkästään verensiirtoon liityyvissä kysymyksissä. Usein torjumme psyyken osuuden huonovointisuudessamme.
Varjo seuraa, halusit tai et.
Filippos

Viesti Kirjoittaja Filippos »

mikkuitti kirjoitti:Runsas 2 vuotta sitten sairauteni diagnoosiksi löytyi just se kilpparivajis johon sain lääkityksen, mutta pyörtyilyihin ei löytynyt mitään diagnoosia, epäiltiin epilepsiaakin viime syksynä mut se diagnoosi peruttiin parin kuukauden jälkeen ja edelleen olin kärsinyt niistä kohtauksista siihen asti kun muutama kuukausi sitten seurakunnas rukouspalvelussa parannuin. Ja kilpparivajiskin hävisi, en pystynyt enää syömään tyrosiinihormonia jota käytetään lääkkeenä tähän, kun tuntui siltä että saan hormonia aivan liikaa, en pystynyt nukkumaan yöllä kunnolla, yöunet palas vasta kun lopetin lääkityksen.
No nyt siis olen ollut muutaman kuukauden terveenä, on tosi kivaa olla näin pirteä ja jaksava.. Vaimokin on tyytyväinen kun olen alkanut olemaan aktiivisempi erilaisissa tehtävissä.. Työpaikallakin on huomattu tämä.
Kilpirauhasen vajaatoiminnan lääkitystä joudutaan hiomaan monessa tapauksessa pitkään, jopa useampia vuosia, kunnes löydetään optimaalinen lääkitys. Jos sinulle on määrätty vielä etsintävaiheessa liian suuri annostus, se aiheuttaa juurikin unettomuutta ja muita kilpirauhasen liikatoiminnan lievimpiä oireita.

Kun nyt sitten yhtäkkiä menit lopettamaan lääkityksen, niin elimistössäsi on vielä tyroksiinihormonia, jonka määrä vähenee elimistöstä pikkuhiljaa tapauksesta riippuen hyvinkin pitkällä aikavälillä. Jossain vaiheessa tuon vähenemisen aikana olo tuntuu varmasti hyvältä. Muutaman kuukauden jälkeen oireet todennäköisesti palaavat hiljakseen - niin ettei niitä edes huomaa vasta, kun ne ovat jo samoissa määrin elämää haittaavia, kuin ennen hormonihoidon aloittamista.
Filippos

Viesti Kirjoittaja Filippos »

Tietenkin sellainen "plasebovaikutus", kuin rukousvastaukseen uskominen, voi aiheuttaa sairauden uusimisen kieltämistä erittäin pitkään vielä oireiden palattuakin. Ihminen osaa psyykata itseään melkosesti...
Ellen

Viesti Kirjoittaja Ellen »

"....Ihminen osaa psyykata itseään melkosesti..."
Aivan!
Malliesimerkkejä mielen syvällisestä psyykkauksesta ovat ovilla ramppaavat harmaheput.
mikkuitti

lavanpalvelijan tekstistä innostuin tekemään uuden keskustelun otsikolla "uskomushoidoista".. Mielenkiintoista että jehovantodistajat käyttävät niitä..
Vieras

Entä, mikrokuitti, kun innostut tänne, jotka ovat jo periaatteessa lahkosa päässeet eroon. Kuinka rukousvaste on lahkolaisten auttamiseen pois pimeydestä ? Pois lahkosta valoon ?
mikkuitti

hauska nimi toi mikrokuitti.. No aika näyttää, mitä rukousvastauksia tulee ;)
Vieras

Ymmärtänetkö sitä puolta että lahko on ns vaarallinen yhteisö, kuten sen on sanonut Ranskassa viranomainen. Ja Suomessa se tuottaa uskontojen uhrien tuki r.y:n suurimman asiakasryhmän.

Mikrokuitin jumala vastaa rukouksiin siten että Mikron on mukava jutustella unistaan niiden kanssa jotka jo ovat lahkosta eroon päässeet, mutta varsinaisista hädässä olevista ei tuolla jumalalla tunnu niinkään olevan väliä.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Happamia, oi "Vieras", ylen happamia ovat pihlajanmarjat. :D
Vieras

Vieras kirjoitti:Mikrokuitin jumala vastaa rukouksiin siten että Mikron on mukava jutustella unistaan niiden kanssa jotka jo ovat lahkosta eroon päässeet, mutta varsinaisista hädässä olevista ei tuolla jumalalla tunnu niinkään olevan väliä.
Tämä on hauskaa. Ai mikäkö? Se kun luterilainen ja helluntailainen kiistelee siitä, kummalla on Pyhempi Henki ja parempi Totuus. Ja vieläpä entisten Jehovan todistajien palstalla.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Vieras kirjoitti:Tämä on hauskaa. Ai mikäkö? Se kun luterilainen ja helluntailainen kiistelee siitä, kummalla on Pyhempi Henki ja parempi Totuus. Ja vieläpä entisten Jehovan todistajien palstalla.
Pyydän anteeksi. Unohdin että yksinkertaisille pitää vastata yksinkertaisesti. :oops:
Rohkenisin kuitenkin kysyä, mistäpä luterilaisen löydät? Minulla ei näet ole mitään sidoksia mihinkään uskontokuntaan, lahkoon tai liikkeeseen, jotta mikäli minua tarkoitit, pieleen meni ja raskaasti.
Vieras

Ei kaikki sinua koske kuten ei tuo edellinenkään.
Vastaa Viestiin