Että se palautettiin sinne.Nimrod kirjoitti:Kiperä kysymys: Mitä JT vastaa kysyttäessä jehovan nimen lisäämisestä UT puolelle?
Tetragrammin alkuperä
Valvoja: Moderaattorit
- Tony
Re: Tetragrammin alkuperä
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Nimrod
Millä he todistavat JHWH nimen esiintymisen UT:ssa?
"Kuka on jumala, niin että minun pitäisi totella hänen ääntään? En tunne ketään jumalaa." -Mahtava metsästäjä
- Tony
Fiiliksellä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Bergerac
+Tony kirjoitti:Että se palautettiin sinne.Nimrod kirjoitti:Kiperä kysymys: Mitä JT vastaa kysyttäessä jehovan nimen lisäämisestä UT puolelle?
Keskustelun edetessä vilpitön Jehovan Todistaja saattaa myös mainita että jehovan nimi häivytettiin/hävitettiin,(Seuran mukaan). Kenties myös alkuperäisten kirjoituksien (löydetyissä vanhimmissa ei ole näkyvissä, liittyen UT) kopioista ajan kuluessa häivytetty ; siis liittyen ns UT.
Samassa yhteydessä esiin nostetaan (Seuran oppien mukaisesti) Seuran liturgia vanhasta testamentista, asiaa sekoitetaan myös septuagintalla sekä kenties papyrys-löydöillä VTn osalta ja muuta Seuran opastamaa tai sanotaanko teoriaa liittyen UT ja Jehova-nimi.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
Kaarmis
Hyvin sopii yhteen jeppujen väite "Jehova suojeli raamattua säilymään ilman virheitä" ja "Jehovan nimi on poistettu siitä"... 
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."