ajatusleikki mitä jos
Valvoja: Moderaattorit
- Nukahtanut
Re: ajatusleikki mitä jos
Kulttuuri-jehovantodistaja: Mukana muodollisesti, eikä usko asiaan kovin tarkasti.
Joku muu voi tarkentaa, jos haluaa/osaa.
Joku muu voi tarkentaa, jos haluaa/osaa.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
-
Veli-Hopea
Ihmiset on erilaisia. Minä olen hyvin onnellinen ilman uskoa luojapersoonaan.Minä henkilökohtaisesti en kykene tasapainoiseen onnellisuuteen ilman uskoa Luojaan.
Eihän eläimien tai kasvienkaan tarkoitus ole merkityksetön?Maailman & elämän tarkoituksesta tulee merkityksetön, ja tarpeestamme hallita ylivoimainen.
Me synnymme siemenestä, kasvamme ja kuihdumme, siinä välissä tehden uusia siemeniä. Ei se ole merkiyksetöntä, ei ollenkaan.
Onko jumala kyennyt hallitsemaan ilman ongelmia?Toistaiseksi ihminen ei ole kyennyt hallitsemaan toinen toistaan ilman ongelmia.
^^Esitin muuten taas kysymyksen, saa myös vastata.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
Jalo Sukuinen
pelkuri, mulla on ehdotus. Ei jumalaa tarvitse hylätä. Ateistisalaliitto tarjoaa myös ilmaisen kokeilujakson, jonka päätyttyä saat rahasi takaisin ja voit palata jumalan luo. Näin teki adventistipastori Ryan Bell: http://www.patheos.com/blogs/yearwithoutgod/
Jokainen juustohampurilainen on tietenkin jonkun kasaama, mutta kaiken kasaaja on lentävä spagettihirviö. Raamen!
-
pavloff
- Viesti:
14 vuotta sitten kun avasin Raamatun lähdin leikkimän ajatusleikkiä "mitä jos jumala onkin intuitio/sisäinen äänemme/luova välinpitämättömyys (creative indefference) ja jeesus olikin tavallinen ihminen joka kuunteli täydellisesti tuota sisäistä ääntään?".... Sitä kautta minulle avautui Raamatusta uskomattoman tarkka kuvaus ihmisestä. Siitä lähtökohdasta lähdin tuolloin tutkimaan todistajien kanssa Raamattua.... Ja vaikka sittemmin olen ymmärtänyt että kukaan meistä ei kykene jeesuksenkaltaiseen synnittömyyteen ja kysymykseen miksi olemme alkujaan olemassaa sekä kenelle olen tilivelvollinen - jotka pakottavat minut asettamaan Jumalan myös itseni ulkopuolelle - niin ei tuo ihmisyyden teorian näkökulma ole tutkimisestani kadonnut... Edelleen saatan laittaa Jehova sanan tilalle Elämän ja ymmärtää lukemani sitä kautta.
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
-
pelkuri
- Viesti:
Mitkä rahat? En tajunnut yhtään nyt tota.
En myöskään tajunnu tota kulttuurijehovantodistajaa yhtään.
Alkuperäisessä paratiisissa Jumala halusi vaalia oman kuvansa vapaata tahtoa, joka päätyi lopulta kapinoimaan hänen hallintaoikeuttaan vastaan. Mielestäni Jumala on kaiken kaikkiaan suopea siinä, että halusi ottaa riskin antamalla Ihmiselle vapaan tahdon riskeistä huolimatta. Lahja se on.. mikä erottaa meidät just eläimistä ja kasveista jotka syntyy panee ja kuihtuu. Ennen kuin tutustuin raamattuun pidin sitä kirouksena.. En enään.
En myöskään tajunnu tota kulttuurijehovantodistajaa yhtään.
Öö.. synnytään, kasvetaan ja pannaan ja sitten kuihdutaan. Kyllä mä koen ton aika merkityksettömänä. Ihmisten suurin lahja tai kirous (miten sen haluaa ottaa) on vapaa tahto, jolla voimme tehdä valintoja - mikä erottaa meidät juuri eläimistä ja kasveista. Eikö sua sitten kiinnosta miksi tää maailma on olemassa tai mihin kaikki tähtää? Voisitko siis veli-hopea olla yhtä hyvin kasvi?Veli-Hopea kirjoitti: Eihän eläimien tai kasvienkaan tarkoitus ole merkityksetön? Me synnymme siemenestä, kasvamme ja kuihdumme, siinä välissä tehden uusia siemeniä. Ei se ole merkiyksetöntä, ei ollenkaan.
Raamattu kertoo selvästi, että maailma ei ole tällä hetkellä Jumalan, vaan pahan hallinnassa.Veli-Hopea kirjoitti: Onko jumala kyennyt hallitsemaan ilman ongelmia?
Alkuperäisessä paratiisissa Jumala halusi vaalia oman kuvansa vapaata tahtoa, joka päätyi lopulta kapinoimaan hänen hallintaoikeuttaan vastaan. Mielestäni Jumala on kaiken kaikkiaan suopea siinä, että halusi ottaa riskin antamalla Ihmiselle vapaan tahdon riskeistä huolimatta. Lahja se on.. mikä erottaa meidät just eläimistä ja kasveista jotka syntyy panee ja kuihtuu. Ennen kuin tutustuin raamattuun pidin sitä kirouksena.. En enään.
Viimeksi muokannut pelkuri, 10.02.2016 18:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on toisaalta subjektiivinen käsitys kunkin omasta rehellisestä todellisuudesta, ja toisaalta maailmaa yhtenäistävä kielioppi
-
pelkuri
- Viesti:
(lainasin äsken vahingossa omaa tekstiäni josta syntyi viesti - mistä saan poistettua tämän?)
Totuus on toisaalta subjektiivinen käsitys kunkin omasta rehellisestä todellisuudesta, ja toisaalta maailmaa yhtenäistävä kielioppi
-
Veli-Hopea
Kyllä kiinnostaa. Totuus kaikkeudesta ja elämän synnystä on mielenkiintoista, mutta minun ei tarvitse arvuutella ja keksiä mistä se on.Eikö sua sitten kiinnosta miksi tää maailma on olemassa tai mihin kaikki tähtää? Voisitko siis veli-hopea olla yhtä hyvin kasvi?
Maailma ja elämä tähtää viimeistään auringon sammumiseen, tosin siihen menee vielä aikaa.
En voi olla kasvi yhtään sen enempää kuin kasvi ihminenkään.
Eli jumala ei kyennyt selvästikään hallitsemaan ilman ongelmia.Alkuperäisessä paratiisissa Jumala halusi vaalia oman kuvansa vapaata tahtoa, joka päätyi lopulta kapinoimaan hänen hallintaoikeuttaan vastaan.
Pyyhi pois ja laita vaikka pelkkä piste tilalle niin ylläpito siivoo pois.(lainasin äsken vahingossa omaa tekstiäni josta syntyi viesti - mistä saan poistettua tämän?)
-
pelkuri
- Viesti:
Ei munkaan tarvi arvuutella elämän syntyä, musta se on ihan selkeetä.
Edelleen kysyn sulta veli-hopea, että mikä tän maailman tarkoitus susta on? Ja miksi täällä on ihmisiä - muusta orgaanisesta kauneudesta erottuvia epätasapainoisia olentoja tuhoamassa sitä kaikkea muuta kaunista mitä täällä on? En edelleenkään löytänyt sun vastauksestasi sitä mikä sua päivittäin työntää ja vetää tässä elämässä? Ajatteletko että kaikki sitten vain loppuu kun aurinko sammuu, vai kenties sitä ennen johonkin luonnonvoimaan? Miksi niin tapahtuu? Mitä järkeä kaikessa on?
Kyllä Jumala hallitsi ilman ongelmia edelleenkin kunnes ihminen valitsi että haluaa hallita itse itseään. Ja "ongelmaan", että ihminenkin on Jumalan luoma, totesin jo että vapaa tahto oli mielestäni arvokas (joskin riskien täyteinen) lahja Jumalalta - joka tekee elämästämme mielekästä. Musta on rauhoittavaa ja tärkeää tietää miksi ollaan mitä ollaan ja mikä on lopullinen järjestely jossa elämme.
Edelleen kysyn sulta veli-hopea, että mikä tän maailman tarkoitus susta on? Ja miksi täällä on ihmisiä - muusta orgaanisesta kauneudesta erottuvia epätasapainoisia olentoja tuhoamassa sitä kaikkea muuta kaunista mitä täällä on? En edelleenkään löytänyt sun vastauksestasi sitä mikä sua päivittäin työntää ja vetää tässä elämässä? Ajatteletko että kaikki sitten vain loppuu kun aurinko sammuu, vai kenties sitä ennen johonkin luonnonvoimaan? Miksi niin tapahtuu? Mitä järkeä kaikessa on?
Kyllä Jumala hallitsi ilman ongelmia edelleenkin kunnes ihminen valitsi että haluaa hallita itse itseään. Ja "ongelmaan", että ihminenkin on Jumalan luoma, totesin jo että vapaa tahto oli mielestäni arvokas (joskin riskien täyteinen) lahja Jumalalta - joka tekee elämästämme mielekästä. Musta on rauhoittavaa ja tärkeää tietää miksi ollaan mitä ollaan ja mikä on lopullinen järjestely jossa elämme.
-
Veli-Hopea
Ajatteletko että kaikki sitten vain loppuu kun aurinko sammuu, vai kenties sitä ennen johonkin luonnonvoimaan? Miksi niin tapahtuu? Mitä järkeä kaikessa on?
Ajattelen että jossain vaiheessa se loppuu sitten kun se loppuu. Ehkä muuallakin on joskus ollut elämää mutta se on loppunut kauan sitten.
Ihminen järkeilee ja kysyy mitä järkeä tässä on.
Ei eläimet eikä kasvit, eikä päiväkorennoiltakaan ole kuultu moitteen sanaa.
Jotain järkeä siinä on, muutoinhan olisi kukan turha kukkia kun kuihtuu kuitenkin.
Kaikella on alku ja loppu, ei se niin kamalaa ole.
Päiväkorento hoitaa kuitenkin aikansa fiksusti.
Kyllä Jumala hallitsi ilman ongelmia edelleenkin kunnes..
Nimen omaan kunnes floppasi. Ei kovin täydellinen hallitus. Täydellinen hallitus ei floppaa vaan homma pysyy paketissa.
Minä näen paljonkin järkeä elämässä ja elämä on ihanaa. Minä elän sitä nyt tietäen että joku päivä se loppuu, eikä se loppukaan mikään surullinen asia ole, ei yhtään sen surullisempi kuin aika ennenkuin minä tulin olemaan.
Elämän tarkoituksia on monenlaisia ja sinä olet jäänyt koukkuun sellaiseen tarkoitukseen "missä eletään ikuisesti" .
Elä sinä ikuisesti, minä elän niinkuin luonto opettaa elämän kulkevan.
Syy jumalassa roikkumiseesi on ehdollinen ja toimit miten toimit ikuisen elämän tähden, et ehdotta . jos ikuista elämää ei olisi, et viittaisi kintaalla jumalille.
Minä olen sinut asian kanssa ja minulla on sisäinen rauha, sinulla ei.
-
pavloff
- Viesti:
Pelkuri kyllä sanoi ettei sillä ole ongelmaa asioiden kanssa nimenomaan kun se uskoo niinkuin uskoo. Väitän myös että tuntemani pelkuri toimii tän hetkisen onnellisuutensa vuoksi eikä ikuisen elämän. Että aika villiä projisointia sulta noi väitteet...
Itsestäni tää ois tyhmä paikka ilman ikuisuutta. Ihan turhaa kaikki ois.
Viimeksi muokannut pavloff, 10.02.2016 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
-
pavloff
- Viesti:
Pikkasen harhautui kyllä tää keskusteluketju siitä mitä alunperin kysyin, eli;
pavloff kirjoitti:mitä jos jehovan todistajiin pettyneet ja heistä opinkysymyserojen vuoksi eronneet ovatkin voideltuja joiden tehtävä olisikin ollut muuttaa todistajien näkemystä sen sijaan että eroavat yhteisöstä? siis ihan vaan ajatusleikkinä mietin ja toivon nimenomaan leikkiin lähtevien vastauksia - en siis ole kiinnostunut ajatusleikin kritiikistä niinkään
-
Veli-Hopea
Et ole ainoa joka niin ajattee.
2. Turhuuksien turhuus, sanoi saarnaaja, turhuuksien turhuus; kaikki on turhuutta!
3. Mitä hyötyä on ihmiselle kaikesta vaivannäöstänsä, jolla hän vaivaa itseänsä auringon alla?
4. Sukupolvi menee, ja sukupolvi tulee, mutta maa pysyy iäti.
5. Ja aurinko nousee, ja aurinko laskee ja kiiruhtaa sille sijallensa, josta se jälleen nousee.
6. Tuuli menee etelään ja kiertää pohjoiseen, kiertää yhä kiertämistään, ja samalle kierrollensa tuuli palajaa.
7. Kaikki joet laskevat mereen, mutta meri ei siitänsä täyty; samaan paikkaan, johon joet ovat laskeneet, ne aina edelleen laskevat.
8. Kaikki tyynni itseänsä väsyttää, niin ettei kukaan sitä sanoa saata. Ei saa silmä kylläänsä näkemisestä eikä korva täyttänsä kuulemisesta.
9. Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla.
10. Jos jotakin on, josta sanotaan: "Katso, tämä on uutta", niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä.
11. Ei jää muistoa esi-isistä; eikä jälkeläisistäkään, jotka tulevat, jää muistoa niille, jotka heidän jälkeensä tulevat.
-
Jalo Sukuinen
Salomo oli kyllä yks tylsä pessimisti
Jos eläis nykyään, en varmaan välittäis tutustua. Mut kova se oli kyl naisia pokaamaan.
Jokainen juustohampurilainen on tietenkin jonkun kasaama, mutta kaiken kasaaja on lentävä spagettihirviö. Raamen!
-
Jalo Sukuinen
jos joku viel ottaa raamatun kirjainmellisesti kuultuaan et Salomolla oli 700 vaimoa ja 300 sivuvaimoa...
-
Jalo Sukuinen
Tai voisin tuohon viel lisätä, et miten Salomo on voinut olla noin pessimistinen, vaikka oli tuhat vaimoa