Noin se valitettavasti tahtoo mennä, jos ei täydellisesti alistu siihen mitä järjestö määrää. Yksinäisyyden tunne saa ihmiset hengailemaan lahkoissa, jotta olisi edes joku jonka kanssa keskustella uskonnollisista asioista. "Sieluaan" ei kuitenkaan kannata myydä.pavloff kirjoitti:No eipä tässä ole mitään hävittävääkään enää kun ei mulla oo enää todistajissa kavereitakaan.
Jehovan todistajien uskonnossa yksilön pitäisi hyväksyä järjestö vikoineen päivineen, mutta järjestölle kelpaa vain "virheetön" eli täydellisesti alistunut yksilö.
Ota ihmeessä kaikki irti tästä, opit itse uutta ja kenties saat tuntemillesi jehovantodistajille jotain ajatuksia herättäviä juttuja heitettyä itämään. Ei vaan kannata odottaa, että nillä kovin välitöntä vaikutusta olisi. Voisit ehkä aloittaa varovasti joillain kysymyksillä, joita tuolla oppinäkemyksiä-puolellakin jo tuli. Ehkä parempi jos ei paljasta kaikkia kortteja kerralla, mutta Tonyn ehdottama Veljesseura-testi kannattaa ehdottomasti jossain vaiheessa tehdä niin näet ihan omin silmin, mitä suhtautuminen tulee olemaan.Jokatapauksessa tää keskustelu nyt helpotti sitä pelkoa että mitä jos mä olenkin joku voideltu jonka elämänkirouksena on tulla todistajaksi joka tuo lisää valoa... Että ei siitä olekaan kyse vaan että muutkin on näitä epäkohtia löytäneet ja sitten on valintana enää sanonko ääneen vaiko en. Kai se on sit lopetettava vaan nössöily. Muuten jää mietityttää jälkeenpäin jos en edes koettanut. Kai se tie on loppuun asti katsottava.