"Anna anteeksi heille,sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät.", enkä minäkään nuorena naimisiin mennessäni tiennyt, että mieheni pettää, ja joudun eroamaan. Silti olen nyt "kokenut nainen", enkä sille mitään voi. Että sellainen reilukerho-ajatus...rippeli kirjoitti:"Polyester kirjoitti:Mitenhän seksuaalinen kokeneisuus vaikuttaa markkina-arvoon JT-piireissä? Voisin olettaa, että maailmasta tulleet käännynnäiset helposti nähdään seksuaalisesti kokeneempina kuin JT-perheeseen syntyneet, vaikka mitenkään yksioikoinen tuo asia ei ole, kenties oikeansuuntainen kuitenkin.rippeli kirjoitti:Näille vanhemmille miehille on toisaalta tarjolla nuoriakin vaimoehdokkaita, jopa neitsyitä. Sitten vielä on tuo "kokemuksesi". Kyllä ketä tahansa neitsytmiestä hirvittäisi ottaa vaimoksi nainen, joka tietää, miten peittoa kuuluu heilutella.
Olettaisin, että nuorelle veljelle maailmallinen tausta ja seksuaalinen kokeneisuus voi olla jopa plussaa kokemattomien siskojen mielestä, edellyttäen tietysti, että hän on vakaasti päättänyt ryhtyä "yhden vaimon mieheksi". Sisaren kokeneisuus taas voi olla kokemattomille veljille lähinnä pelottava asia, vaikka toisaalta netin puuma- ja MILF-osastojen suosio vihjaa, että ei se välttämättä pelkästään pelottava asia kuitenkaan ole.
Mulla on asiasta toisen käden tietoa. kerran yhden nuoren miehen kanssa, joka oli menossa naimisiin itseään muutaman vuoden vanhemman, maailmasta tulleen sisaren kanssa.
Mies oli tietenkin neitsyt, mutta nainen ei ollutkaan. Mies kirjaimellisesti itki asiaa. Hänen oli todella vaikeaa päästä yli siitä tiedosta, että hänen tulevalla vaimollaan (28v) oli ollut seksiä kuuden eri miehen kanssa ennen häntä. En tiedä, ovatko enää naimisissa, mutta muistan nuorenmiehen ahdistuksen. Voin arvata, mikä asia on tullut esiin viimeisenä korttina perheriitojen yhteydessä.
JT-pariutumismarkkinat ja markkina-arvo
Valvoja: Moderaattorit
-
stigma
Re: JT-pariutumismarkkinat ja markkina-arvo
-
Lottopallo
Luultavasti lapsesta asti messissä ollut sisar ei pidä maailmasta tullutta sänkyhommissa kokenutta veljeä niin pahana mitä lapsesta asti messissä ollut veli pitäisi maailmasta tullutta sisarta. Tämä siis villi veikkaukseni.
Onhan sisarenkin näkökulmasta entinen, sittemmin kesyyntynyt maailmasta totuuteen tullut paha poika jännittävämpi kumppani kuin jonkun ison jt-suvun teokraattinen hymypoika.
Muistan hyvin yhden maailmasta tulleen nuorehkon veljen seurakunnassamme, jolla oli kova kysyntä siskojen parissa. Oli ollut kova räyhäri ja hulivili aikaisemmassa elämässään. Kyllä ne maailmassa koetut jutut oli siskojen mieleen enemmän kuin kenttäkokemukset.
Onhan sisarenkin näkökulmasta entinen, sittemmin kesyyntynyt maailmasta totuuteen tullut paha poika jännittävämpi kumppani kuin jonkun ison jt-suvun teokraattinen hymypoika.
Muistan hyvin yhden maailmasta tulleen nuorehkon veljen seurakunnassamme, jolla oli kova kysyntä siskojen parissa. Oli ollut kova räyhäri ja hulivili aikaisemmassa elämässään. Kyllä ne maailmassa koetut jutut oli siskojen mieleen enemmän kuin kenttäkokemukset.
-
Polyester
Onhan JT-seurakunnassa porukkaa myös ns. toisella kierroksella, kuka mistäkin syystä.stigma kirjoitti:"Anna anteeksi heille,sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät.", enkä minäkään nuorena naimisiin mennessäni tiennyt, että mieheni pettää, ja joudun eroamaan. Silti olen nyt "kokenut nainen", enkä sille mitään voi. Että sellainen reilukerho-ajatus...
Noin minäkin uskon asian olevan ja tämä noudattelee maailmassakin yleistä linjaa, että naiset puheiden tasolla väittävät haluavansa kiltin miehen, mutta käytännön valintatilanteissa "paha poika" vie pitemmän korren, jos sellainen naiselle suinkin sattuu olemaan tarjolla. Noh, vähän karkea yleistys tietysti, mutta jotenkin tuohon suuntaan se usein menee.Lottopallo kirjoitti:Onhan sisarenkin näkökulmasta entinen, sittemmin kesyyntynyt maailmasta totuuteen tullut paha poika jännittävämpi kumppani kuin jonkun ison jt-suvun teokraattinen hymypoika.
-
stigma
Pohjimmiltaan ongelma onkin perinteisesti se, että naisen on oltava neitsyt ja miehen mahtisonni.Polyester kirjoitti:Onhan JT-seurakunnassa porukkaa myös ns. toisella kierroksella, kuka mistäkin syystä.stigma kirjoitti:"Anna anteeksi heille,sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät.", enkä minäkään nuorena naimisiin mennessäni tiennyt, että mieheni pettää, ja joudun eroamaan. Silti olen nyt "kokenut nainen", enkä sille mitään voi. Että sellainen reilukerho-ajatus...
Noin minäkin uskon asian olevan ja tämä noudattelee maailmassakin yleistä linjaa, että naiset puheiden tasolla väittävät haluavansa kiltin miehen, mutta käytännön valintatilanteissa "paha poika" vie pitemmän korren, jos sellainen naiselle suinkin sattuu olemaan tarjolla. Noh, vähän karkea yleistys tietysti, mutta jotenkin tuohon suuntaan se usein menee.Lottopallo kirjoitti:Onhan sisarenkin näkökulmasta entinen, sittemmin kesyyntynyt maailmasta totuuteen tullut paha poika jännittävämpi kumppani kuin jonkun ison jt-suvun teokraattinen hymypoika.
-
Kaarmis
En ymmärrä mitä iloa mies saa naisen korkkaamisesta. Voi olla etten vaan tiedä jotakin, itse en tietääkseni ole ollut yhdenkään neitsyen kanssa sillai. Yksi on sellaista väittänyt, muttei suoraan minulle. Vuoti verta vasta sen kaksi vuorokautta myöhemmin, joten en ihan usko. Okei, jos totta, vein häneltä myös kakkosen neitsyyden. 
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
stigma
"Lihan" revetessä veri vuotaa elävästä yksilöstä välittömästi.Kaarmis kirjoitti:En ymmärrä mitä iloa mies saa naisen korkkaamisesta. Voi olla etten vaan tiedä jotakin, itse en tietääkseni ole ollut yhdenkään neitsyen kanssa sillai. Yksi on sellaista väittänyt, muttei suoraan minulle. Vuoti verta vasta sen kaksi vuorokautta myöhemmin, joten en ihan usko. Okei, jos totta, vein häneltä myös kakkosen neitsyyden.
-
Flick
En tiedä miten muut ovat kokeneet, mutta minuun on juurtunut järjestön opetuksista vahvasti se ajatusmaailma, että nainen on aina miehen "omaisuutta". Ei ehkä siinä mielessä kuin muissa rankemmissa uskonnoissa, mutta kuitenkin. Tai oikeastaan molemmin päin.. vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä kun ei katsota järjestön puolelta suotuisasti, vaan vaimo ja mies ovat vahvasti toistensa omaisuutta. Vielä jos perheen sisäiset suhteet lapsuudenkodissa ovat olleet jollain tavalla kylmät tai kieroutuneet (niinkuin usein on), niin siihen kumppaniin ripustaudutaan varsinkin suhteen alussa hieman liiaksikin. Täten kumman tahansa historia tai kanssakäyminen muiden vastakkaista sukupuolta olevien kanssa voidaan kokea todella raskaana ja vaikeana asiana ymmärtää; "Tämä ei olekaan vain minun." Itsellä näin oli pitkään, jo silloin järjestössä ollessa ja nuoren veljen kanssa naimisiin mennessä.. hänellä kun oli peräti "second base" kokemusta toisen sisaren kanssa. Myös järjestöstä lähdön jälkeen tämän omistushaluisuuden ja mustasukkaisuuden kanssa on ollut eniten työstettävää.rippeli kirjoitti:Mulla on asiasta toisen käden tietoa.
Juttelin kerran yhden nuoren miehen kanssa, joka oli menossa naimisiin itseään muutaman vuoden vanhemman, maailmasta tulleen sisaren kanssa.
Mies oli tietenkin neitsyt, mutta nainen ei ollutkaan. Mies kirjaimellisesti itki asiaa. Hänen oli todella vaikeaa päästä yli siitä tiedosta, että hänen tulevalla vaimollaan (28v) oli ollut seksiä kuuden eri miehen kanssa ennen häntä. En tiedä, ovatko enää naimisissa, mutta muistan nuorenmiehen ahdistuksen. Voin arvata, mikä asia on tullut esiin viimeisenä korttina perheriitojen yhteydessä.
-
Vieras
Ainakin omassa seurakunnassani aikoinaan peräti 4 vanhapiika sisarta jotka menivät naimisiin vanhemmalla iällä 40+. Uskon, että tällaiset pitkään odottavat sisaret ovat vain äärimmäisen kranttuja kun pitää löytää se täydellinen veli ja kas kummaa huomaa pian olevansa jo nelikymppinen. Ilman muuta tärkein kriteeri seurakunnassamme oli varakkuus ja seuraavana veljen asema seurakunnassa. Se seurakunta jossa kävin (keskipohjanmaalla) oli kyllä melko erikoinen tapaus josta riittäisi juttua vähän enemmänkin ja mitä kummallisempia tarinoita.
-
stigma
Ihmistä vain ei voi omistaa, toisen voi saada, jos hän haluaa.
Mustasukkaisuudesta näin maallikkona voin sanoa, että se kuuluu pohjimmiltaan ihmisluonteeseen jonkin vahvuisena, ja monesti se tuntuu menevän ihan överiksi. Mustasukkaisuussurmia on kroonisesti.
Joskus kasvuolosuhteet pitäisi kyetä kuitenkin huomioimaan. Esimerkiksi ainoa tyttö kasvaneena poikaporukan keskellä ei taatusti ole se naisellisin
Mustasukkaisuudesta näin maallikkona voin sanoa, että se kuuluu pohjimmiltaan ihmisluonteeseen jonkin vahvuisena, ja monesti se tuntuu menevän ihan överiksi. Mustasukkaisuussurmia on kroonisesti.
Joskus kasvuolosuhteet pitäisi kyetä kuitenkin huomioimaan. Esimerkiksi ainoa tyttö kasvaneena poikaporukan keskellä ei taatusti ole se naisellisin
-
jext
Mulla on ainakin kokemusta tuosta, että suhteen alussa on liiankin kiinni siinä kumppanissa. Ikinä minua ei ole se haitannut, että mies on seksiä harrastanut muidenkin kanssa (olenhan itsekin), mutta minulle ongelmia tuottaa se, että sillä on ollu ihan oikeita parisuhteita ennen minua.
Oli mullakin todistaja-aikoina pari erilaista säätöä, mutta niitä ei oikein voi verrata todelliseen elämään. Toisen kanssa oli päästäkseni yli ensimmäisestä ja ensimmäinen kaatu siihen, että olin liian nuori menemään naimisiin.
Oli mullakin todistaja-aikoina pari erilaista säätöä, mutta niitä ei oikein voi verrata todelliseen elämään. Toisen kanssa oli päästäkseni yli ensimmäisestä ja ensimmäinen kaatu siihen, että olin liian nuori menemään naimisiin.
Älä suostu olosuhteiden uhriksi.