Mikä puu oli "Hyvän ja pahantiedonpuu"?

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Mikä puu oli "Hyvän ja pahantiedonpuu"?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Kertokaa vain, jos olette eri mieltä, mutta jos olette eri mieltä minun kanssani, kerään leluni pois hiekkalaatikolta ja lähden, enkä enää koskaan leiki teidän kanssanne. Jeps.
Lisäks meil santikse erimielisil käy fitti honkkeli, tulee hudaa ku JW.ORG:i Jehova stikkaa pia kuumal stebul.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Mikä puu oli "Hyvän ja pahantiedonpuu"?

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Kertokaa vain, jos olette eri mieltä, mutta jos olette eri mieltä minun kanssani, kerään leluni pois hiekkalaatikolta ja lähden, enkä enää koskaan leiki teidän kanssanne. Jeps.

Ei välttämättä mene ura putkeen päihdetyöntekijänä , varsinkin jos toimii hommassa 20 vuotta ja pelkkien arvauksien varassa toteaa jonkun olevan "pilviveikko" ja auttavana kätenä annetaan : "HEIPPA"!

En mä itsekään puolusta kannabista, mutta en minä sitä demonisoikaan. Jos siitä on lääketieteessä hyötyä tai joku löytää siitä apua elämäänsä niin oma valintahan se on.

Jos nyt aletaan ruoskimaan haittavaikutuksilla, niin nostetaan mukaan esimerkiksi vaikka alkoholi, kotikäyttöön jalostettu sokeri ja lääkkeinä vaikka joku perus burana tai asperiinitisperiini.

Haittoja löytyy mistä tahtoo. Mitä sitä yhtä demonisoimaan jos vaikkapa joku toinen terveyteen vaikuttava väline on käytössä? Silloin tulos on kyllä +-0

Nyt sen kummemmin perustelemalla kovat rasvatkin kertyvät elimistöön, then you die jne.

Eletään sitten maidolla ja tomaateilla, miksikäs se siitä muuttuu
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Mikä puu oli "Hyvän ja pahantiedonpuu"?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

mikkuitti kirjoitti:Tää kuullosti ehkä nyt vähän siltä että puolustaisin kannabista..
Kelle kuulosti, kelle ei. Noi todellisuuden korvaavat aineet ja mekanismit, uskonto mukaan lukien, tuppaavat joillekin pakkomielteeksi. Silloin todenmukainen suhtautuminen on vaikeaa, ellei mahdotonta. Irtipääsy onkin sitten aina oma elämänkäänteensä.
Minäkin olen joskus ollu tuollainen, onneksi en enää..
Kiitos kysymästä, minäkin olen aikoinaan korvannut todellisuuden uskonnollisen kultin näkemyksillä.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mikä puu oli "Hyvän ja pahantiedonpuu"?

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Veli-Hopea kirjoitti:Eletään sitten maidolla ja tomaateilla, miksikäs se siitä muuttuu
Näin me teemme. Haksahdin ajattelemaan otsikon aihetta: Mikä puu oli "Hyvän ja pahantiedonpuu"?, johon Jehovan todistajat eivät löytäneet tyydyttävää vastausta kysyjälle. Tokaisivat ainoastaan: "Sitä ei mainita Raamatussa", kuten ei mainitakaan. En tyhmyyttäni ymmärtänyt, että pitäisi keskustella kannabiksesta, mikä käsitykseni mukaan on ruoho ja kantaa siemeniä, ei hedelmää.

Kenties sitten joskus seuraavalla kerralla keskustelemme leijonan metsästyksestä ja päädymme luonnonhunajaan. Juu.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Mikä puu oli "Hyvän ja pahantiedonpuu"?

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Jouko Pallari kirjoitti:Ennenkuin lähden tältä palstalta, niin herkistyn runouteen.....
Älä mee. Ei siitä kannata liian huonoa tykätä, jos omat argumentit eivät uppoa yleisöön. Joskus vika on yleisössä, mutta argumentit kannattaa myös kaiken varalta tarkistaa. Täällä on kuitenkin sellaista porukkaa, jolle on kehittynyt niin sanotusti silmää nettikirjoittelun suhteen.

Onnistuit kuitenkin saamaan melkoisen keskustelun aikaiseksi. Tämä palsta on ollut turhan hiljainen viime aikoina.
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Mikä puu oli "Hyvän ja pahantiedonpuu"?

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Minun mielestäni oli aika virkistävää vaihtelua, että kaverilla oli ihan itsekeksitty teoria normijeesustelujen sijaan. Respect.

Kannabiksesta olen sitä mieltä, että kaikkea kohtuudella. Pätee ruokaan, pätee viinaan, pätee otaksuttavasti myös ruohoon. Lukemani perusteella vaikuttaa siltä, että jos esimerkiksi traditionaaliset perjantaikännit vaihdettaisiin perjantaipössyihin, niin ainakin väkivaltarikosten määrä vähenisi dramaattisesti.
And Justice For All
mikkuitti
Viestit: 277
Liittynyt: 01.10.2011 14:40

Re: Mikä puu oli "Hyvän ja pahantiedonpuu"?

Viesti Kirjoittaja mikkuitti »

Nii varmasti vaikuttais väkivaltatilastoihin positiivisesti jos edes puolet perjantaidokaajista vaihtais piipulliseen. Sitä mieltä itsekin olen..

Mutta uskon että jos annetaan ajan kulua nii huomataan että pössyttelijöistä tulee laiskempia ja töissä sujuu huonommin kun hommia ei viitsitä enää hoitaa tarmokkuudella ja tarkkuudella.. Viikonloppudokaajien olen huomannu pystyvän tekemään hommat paremmin, kunhan krapulasta selviävät.

Pilvenpolttelijoilla se yksitokkoisissa rutiinityötehtävissä tarvittava tylsyydensietokyky on heikompi..

Lääkekäytöstä en tiedä, olen vain kuullu ja lukenu että silmänpainetautiin ja muutamiin muihin sairauksiin kannabiksesta on apua, mutta en ole koskaan tavannu näitä kannabislääkitystä käyttäviä.. Muuten kannabiksesta on kokemusta ihan liiaksi asti, nähnyt siinä vain vähän hyvää viihdemielessä ja vastapainoksi paljon paljon pahaa.

Juu, mielenkiintoista, miten se keskustelu siitä tiedonpuusta lähti tällaiseen.
Uskon Jeesukseen ja olen helluntaiseurakunnan jäsen.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Mikä puu oli "Hyvän ja pahantiedonpuu"?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

mikkuitti kirjoitti:Lääkekäytöstä en tiedä, olen vain kuullu ja lukenu että silmänpainetautiin ja muutamiin muihin sairauksiin kannabiksesta on apua...
Kasvikunnasta otetaan ties kuinka paljon raaka-ainetta teollisille lääkkeille, ymmärrettävästä syystä hamppu herkistää siinä missä tunnettu hiilivety, jossa on hydroksyyliryhmällä korvattu vetyä.
Juu, mielenkiintoista, miten se keskustelu siitä tiedonpuusta lähti tällaiseen.
Lähinnä kai siksi, että Raamattu itse torppaa kyseisen väitteen.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Mikä puu oli "Hyvän ja pahantiedonpuu"?

Viesti Kirjoittaja Tony »

mikkuitti kirjoitti:Lääkekäytöstä en tiedä, olen vain kuullu ja lukenu että silmänpainetautiin ja muutamiin muihin sairauksiin kannabiksesta on apua, mutta en ole koskaan tavannu näitä kannabislääkitystä käyttäviä..
http://fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4%C3 ... s#Tutkimus
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Masterpiece
Viestit: 333
Liittynyt: 09.10.2011 22:15

Re: Mikä puu oli "Hyvän ja pahantiedonpuu"?

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

Jouko Pallari kirjoitti:HEIPPA.
En hirveästi tiedä, mitä kokemusta sinulla on internetin käytöstä ja siihen liittyvästä kulttuurista, mutta minusta sinun ei nyt ihan noin helposti kannata lähteä lätkimään. Jos jokin kommenttin on sinun mielestä loukkaava, ei sitä tarvitse noteerata.

Toivottavasti keskustelu vielä jatkuu, etkä käytä tätä Jehovan todistajille tyypillsistä "katoamistemppu"-korttia. Hyvä keskustelu oli, vaikka argumenttisi olivatkin minusta virheellisiä.

Mikäli kuitenkin teet katoamistempun, niin siinä tapauksessa kaikkea hyvää. Sinuna ehkä hieman tarkastelisin tuota argumenttisi rakennetta ennen seuraavaa käyttökertaa. Ja tiputa pois se psykedeelisyyden ja rasvaliukoisuuden julistaminen :D se ei oikeasti selitä yhtään mitään. Tässä ketjussa on hyviä kysymyksiä, joihin sinun kannattaisi miettiä vastaus ennen argumentin seuraavaa käyttöä.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Mikä puu oli "Hyvän ja pahantiedonpuu"?

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Rehellisesti sanoen ja rivien välistä luettuna homma menee näin:

"Jos ette usko mitä mä sanon, haistakaa vittu. Moro!!"

No eihän se toki kovinkaan kunnioitettavaa ole, tosin tämä oli ennakoitavissa ensimmäisiltä riveiltä lähtien. Hirmuhyvä keskustelu kuitenkin.

Siis oli.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
mikkuitti
Viestit: 277
Liittynyt: 01.10.2011 14:40

Re: Mikä puu oli "Hyvän ja pahantiedonpuu"?

Viesti Kirjoittaja mikkuitti »

Joo jotain tuollaista olen lukenutkin.. Uutta oli että toi auttais alzheimerin tautiinkin... Hyvin vaikea kuvitella tota. Kun isälläni on tämä tauti , ja tullu katseltua tätä kaikkea, jossakin mielessä pilvessä oleva henkilö muistuttaa alzheimeria sairastavaa.. Siis jos kunnon paukun polttaa nii voi muisti pätkiä kunnolla ja puhua samaa asiaa uudestaan..luulis että kannabis vaan pahentaa alzheimeria.

Kipulääkkeeksi, no jaa, mä muistan että aina kun oli päänsärkyä nii piipullisen jälkeen oli aina päänsärky pahentunu. Aina piti ottaa särkylääke ja sit myöhemmin sytyttää piipullinen.

Syöpään ruokahalulääkkeeksi, vois se tosiaan toimiakin, kun pilvihän herättää melkoiset mässyhalut, syödään paljon ja nautitaan. Mut muutaman vuoden jälkeen se ei enää sillai vaikuta.

Noi tutkimukset välillä tuntuu vähän puolueellisilta, hehkutetaan vähän liikaa kannabiksen hyviä puolia. Ihmiskunta kyllä pärjää hyvin ilmankin kannabista.

Toivon etten koskaan joutuis niin sairaaksi että joutuis miettimään,ottaisiko pilveä taas.. Olen aivan liikaa ollu aineen kanssa tekemisis, en tahdo enää vetää sitä..
Tony kirjoitti:
mikkuitti kirjoitti:Lääkekäytöstä en tiedä, olen vain kuullu ja lukenu että silmänpainetautiin ja muutamiin muihin sairauksiin kannabiksesta on apua, mutta en ole koskaan tavannu näitä kannabislääkitystä käyttäviä..
http://fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4%C3 ... s#Tutkimus
Viimeksi muokannut Tony, 08.11.2014 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus korjailtu
Uskon Jeesukseen ja olen helluntaiseurakunnan jäsen.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Mikä puu oli "Hyvän ja pahantiedonpuu"?

Viesti Kirjoittaja Tony »

mikkuitti kirjoitti:Toivon etten koskaan joutuis niin sairaaksi että joutuis miettimään,ottaisiko pilveä taas.. Olen aivan liikaa ollu aineen kanssa tekemisis, en tahdo enää vetää sitä..
Kannattaa lukea koko artikkeli.
Wikipedia kirjoitti:Näitä käytetään höyrystimellä hengittämällä tai kuumavesiuutteena. Lisäksi on olemassa suun kautta otettavia kapseleita, jotka eivät ole kasviperäisiä, vaan sisältävät jotain yksittäistä synteettistä kannabinoidia. Sativexia valmistava lääkeyhtiö GW Pharmaceuticals toi vuonna 2013 Yhdysvalloissa markkinoille 98% CBD:ia sisältävän Epidiolex-lääkkeen käytettäväksi vaikeisiin lasten epilepsiaoireyhtymiin.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
artoodetoo
Viestit: 149
Liittynyt: 14.11.2012 17:04

Re: Mikä puu oli "Hyvän ja pahantiedonpuu"?

Viesti Kirjoittaja artoodetoo »

Tuosta paratiisin väitetystä "hedelmän syömisestä" vielä sen verran, että sitä kukkaa tai lehteä saa syödä aika melkoisia määriä, että tuntuu mitään vaikutusta. Se vaikutus saadaan joko kokkaamalla siitä rasvasta jotain tai sitten polttamalla. En usko, että Eeva olisi kumpaakaan edellisistä paratiisissa tehnyt.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Mikä puu oli "Hyvän ja pahantiedonpuu"?

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Tulipa jatkona mieleen, että jospa kannabis oli se Moosekselle jumalana puhuva palava pensas? Tuntomerkit osuis paremmin.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vastaa Viestiin