Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vieras kirjoitti:Kaksi tyttöä pitkään oven takana.
Kentällä siis vielä käydään oikesti!
Olisipa itselläni vastaavanlainen tuuri! Miksi onkaan niin, että pari eläkeikäistä mies-todistajaa soittelevat kelloa minun ovellani? Olen jo pitkään rukoillut kahta, nuorta sisarta ovelleni. Oikeastaan yksikin riittäisi... Käsittääkseni vilpittömiin pyyntöihin pitäisi tulla vastaus (Luuk. 11:9-10).

Ketjun aiheeseen; näkyyhän näitä. Talvella tosin kenttäävät autolla. Kesällä tunnistaa helpommin, kun menevät laukkujensa kanssa kerrostalosta kerrostaloon ja kävelevät kaduilla. Alaovien 24h lukitus on tosin tuonut uusia haasteita todistajille. Ennen taisi olla helpommin, kun useammissa kerrostaloissa alaovet olivat auki? Saatana on selvästi kiristänyt otettaan ja kenttäpalveluksen haasteellisuus lisääntynyt.

JK
_JN
Viestit: 9
Liittynyt: 30.12.2011 21:52

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja _JN »

Vieras kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Kaksi tyttöä pitkään oven takana.
Kentällä siis vielä käydään oikesti!
Olisipa itselläni vastaavanlainen tuuri! Miksi onkaan niin, että pari eläkeikäistä mies-todistajaa soittelevat kelloa minun ovellani? Olen jo pitkään rukoillut kahta, nuorta sisarta ovelleni. Oikeastaan yksikin riittäisi... Käsittääkseni vilpittömiin pyyntöihin pitäisi tulla vastaus (Luuk. 11:9-10).

Ketjun aiheeseen; näkyyhän näitä. Talvella tosin kenttäävät autolla. Kesällä tunnistaa helpommin, kun menevät laukkujensa kanssa kerrostalosta kerrostaloon ja kävelevät kaduilla. Alaovien 24h lukitus on tosin tuonut uusia haasteita todistajille. Ennen taisi olla helpommin, kun useammissa kerrostaloissa alaovet olivat auki? Saatana on selvästi kiristänyt otettaan ja kenttäpalveluksen haasteellisuus lisääntynyt.

JK
Täällä koittivat käydä tuossa viime viikolla. Ensiksi parkkeerasivat minun paikalleni ja sitten menivät koittamaan ovea joka on aina kiinni, olisikohan pitänyt päästää sisään kiusaamaan muita ihmisiä?
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

_JN kirjoitti:Ensiksi parkkeerasivat minun paikalleni...
Jehovan sanoma on sen verran tärkeä ja kiireinen ettei tuhoontuomittujen pelastelussa ehditä kiinnittää huomiota sellaisiin epäoleellisuuksiin kuten esimerkiksi hallintaoikeus.

Minua käännyttämään tullut jt oli neljän porukasta, ja auton kuski pysäköi pihalleni. Siitä purkautui kolme uskonhenkilöä näihin kolmeen taloon ja kuski emuloi Jeesusta istuskelemalla autossa. Sinänsä hieno asia, koska kuski ei ainakaan sillä kerralla levitellyt valheita ympäristöönsä.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Miten teidän mielestänne on: Onko eettisesti oikein ja Jehovan todistajan arvolle sopivaa, että Jehovan todistaja soittaa kerrostalon kaikkien asuntojen summerit läpi ja toivoo, että joku avaisi alaoven? Jos ja kun näin tapahtuu, kiertää todistaja rapun kaikki asunnot läpi ja työntää postiluukusta lehdet niihin asuntoihin, joissa ei ole "Ei mainospostia" tarraa postiluukussa.

Ei muutoin, mutta tiedän oikeasti näin tapahtuneen...

JK
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Joka tapauksessa ovisummeri on talon haltijan tapa käyttää oikeuttaan rajoittaa ulkopuolisten liikkumista talossa. Se tarkoittaa, että ovisummeria soitetaan asunnon mukaan, ja tyydytään sellaiseenkin tulokseen että alaovea ei avata.
Kysyjän kuvaama käyttö on talonhaltijan tahdon vastaista ja luo paineita muuttaa järjestelmää siihen suuntaan että väärinkäyttö estyisi.
Vieras

Re:

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Bergerac kirjoitti:Torstai-iltapäivänä olin tilanteessa jolloin syntymäpäiväsankarille laulettiin onnittelulaulu.

Eräs vilpitön Jehovan Todistaja nousi ylös ja aukoi suutaan laulun tahtiin. En kuullut tuliko sanoja suusta mutta veikeä tilanne.

Tosin eikös Seura ole vähän jo joustanut pinata ja synttärilauselmissa.

(rehellisyyden nimissä ko vilpitön Todistaja lukeutuu liberaalimpaan suuntaukseen)

Itse asiassa ei ole löystynyt, ei tuumaakaan.

Kyseinen todistaja itseasiassa syyllistyi siinä missä muutkin, sillä hän antoi muiden ymmärtää, että hän lauloi mukana, vaikkei äänellä.

nm. elder
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Vieras kirjoitti:Itse asiassa ei ole löystynyt, ei tuumaakaan.
Totta. Ei ole.
Kyseinen todistaja itseasiassa syyllistyi siinä missä muutkin, sillä hän antoi muiden ymmärtää, että hän lauloi mukana, vaikkei äänellä. nm. elder
Valhetta. Toiset eivät syyllistyneet mihinkään, elleivät olleet todistajia. Ainoastaan todistaja syyllistyi doktriinin mukaan. Vilkaisehan sitä ks10-opustasi ja esitä minulle, mihin ei todistajat syyllistyivät syntymäpäivälaulua laulaessaan, ja kaivakin tarkkaan se opuksesi. Se mitä itse syyllistymisestä ajattelet ulkopuollisten maailmallisten osalta, on Sinun ajatuksiasi. Ne eivät maailmallisia sido pätkän vertaa. Niin että siinä, missä muutkin, on silkkaa sontaa varpaitteni välissä ja puheesi kuulostaa kärpästen surinalta korvissani, veli elder.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Vieras kirjoitti:Itse asiassa ei ole löystynyt, ei tuumaakaan.
Muitakin mietteitä ajatuksen tiimoilta on. Ensin taisi luuau vapautua pannasta ja sitten pinata, kumpikin meille vieraita tapoja. Tämän jälkeen todettiin syntymäpäivistä:
"Kristityt pysyvät erossa kaikista juhlista ja tavoista, joihin edelleen liittyy vääriä uskonnollisia käsityksiä tai Raamatun periaatteiden vastaista toimintaa. Esimerkiksi syntymäpäivät esitetään Raamatussa kiistattomasti huonossa valossa (1. Moos. 40:20, Matteus 14:6-10). Mutta jos on täysin selvää, että jollakin tavalla ei ole nykyään väärään uskontoon liittyvää merkitystä eikä se riko Raamatun periaatteita, kristityn on ratkaistava henkilökohtaisesti, noudattaako hän tuota tapaa vai ei." (Herätkää! 8. heinäkuuta 2004 sivu 30)
Kukin saa sitten kohdallaan miettiä miten järjellinen ja perusteltu syy tuo esitetty viittaus Raamattun mainitsemiin syntymäpäiviin on. Jos sitten haluaa karttaa kaikkea millä on Raamatussa huono kaiku, niin heti alkuun tulee mieleen Betelin välttäminen, se esitetään Raamatussa kiistattomasti huonossa valossa.

Itse en ole saanut käsitystä, että nykyisin synttäreiden kohokohta olisi jonkun pään irrottaminen torsosta.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

1.Moos.28:16 Silloin Jaakob heräsi unestaan ja sanoi: ”Jehova on totisesti tässä paikassa, enkä minä sitä tiennyt.”
17 Ja hän joutui pelon valtaan ja lisäsi: ”Miten pelottava tämä paikka onkaan! Tämä ei ole mikään muu kuin Jumalan huone, ja tämä on taivaiden portti.”
18 Niin Jaakob nousi varhain aamulla ja otti kiven, joka siinä oli ollut hänen päänalusenaan, ja hän pystytti sen patsaaksi ja vuodatti öljyä sen päälle.
19 Lisäksi hän antoi sille paikalle nimen Betel, mutta todellisuudessa kaupungin nimenä oli ennen Lus.

20 Sitten Jaakob teki juhlallisen lupauksen sanoen: ”Jos Jumala on edelleen minun kanssani ja on suojeleva minua kulkemallani tiellä ja antava minulle leipää syötäväksi ja vaatteita käytettäväksi 21 ja minä olen palaava rauhassa isäni huonekuntaan, niin Jehova on osoittautunut minun Jumalakseni. 22 Ja tästä kivestä, jonka olen pystyttänyt patsaaksi, tulee Jumalan huone, ja kaikesta, minkä annat minulle, minä totisesti annan sinulle kymmenykset.”
Minusta tämä Betel esitetään hyvin positiivisessa valossa?
"pelottava Betel" ?
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Vieras kirjoitti:Minusta tämä Betel esitetään hyvin positiivisessa valossa?
"pelottava Betel" ?
Tässä Vt-seuran näkemys:
"Koska Betel oli Jerobeamin aikana pohjoisen valtakunnan merkittävä kaupunki, siitä tuli tunnettu väärän palvonnan keskus, vaikka se oli aikoinaan ollut kuuluisa tosi Jumalan ilmestymispaikkana. Yrittäessään saada valtakuntansa alamaiset luopumaan käynneistään Jerusalemin temppelissä Jerobeam pystytti kultaiset vasikat Beteliin, vasta muodostetun Israelin valtakunnan etelärajalle, ja Daniin, sen pohjoisrajalle (1Ku 12:27–29). Betelistä, jossa oli oma uskonnollinen rakennuksensa ja alttarinsa, varta vasten keksitty juhla-aika sekä ei-leeviläisistä heimoista valitut papit, tuli räikeän tosi palvonnasta luopumisen vertauskuva (1Ku 12:31–33). Jehova Jumala osoitti viivyttelemättä paheksuntansa lähettämällä Beteliin ”tosi Jumalan miehen” julistamaan tuomion vasikanpalvonnassa käytettyä alttaria vastaan. Alttarin repeytyminen oli ennusmerkki, joka vahvisti profeetan sanojen täyttyvän varmasti. Lähdettyään Betelistä tuo ”tosi Jumalan mies” antoi kuitenkin erään Betelin vanhan profeetan taivuttaa itsensä ottamaan vastaan muka enkeliltä tulleen, Jumalan selvien määräysten vastaisen viestin ja toimimaan sen mukaisesti, mistä oli tuhoisat seuraukset hänelle itselleen. Leijona tappoi hänet, ja hänet haudattiin Beteliin vanhan profeetan omaan hautapaikkaan. Vanha profeetta näki kaikissa noissa tapahtumissa todisteen siitä, että Jehovan sana täyttyisi varmasti, ja niinpä hän pyysi, että hänen oma ruumiinsa haudattaisiin hänen kuoltuaan samaan hautapaikkaan. (1Ku 13:1–32.)" (Raamatun ymmärtämisen opas, osa 1, sivu 312)
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

"Esimerkiksi syntymäpäivät esitetään Raamatussa kiistattomasti huonossa valossa "

Russell, vaikka oli hurskas mies, ei vielä ymmärtänyt tuota piirrettä Raamatullisissa synttäreissä. Hän ymmärsi, että pyramidin mitat voitaisiin muuttaa vuosiksi raamatullista käyttöä varten, minkä taas sitten tuo synttäripyuolen ymmärtäjä Rutherford ymmärsi saatanan Raamatuksi. Yhteiseksi piirteeksi näille ilmiöille taas ymmärsi sitten lahkon myöhempi vallanhaltija että kummassakin oli kysymyksessä valon kirkastuminen kohden keskipäivää, heti aamunkoin sarastuksesta lähtien. Sille löydettiin Raamatusta jae, sanalaskut 4:18, kiistatta huonossa valossa esitetään aamuhämärässä kulkeminen. Vasta keskipäivän seutuun on kirkasta ja tuolloin onkin vanhat valot parasta unohtaa. Joo, meikäläinenkin, sen kerran kun on kaatunut, niin se oli aamusella yöpakkasen jään ollessa vielä asfaltilla. Synttärit tavataankin pitää illan seutuun, joka osoittaa niiden esiintyvän hyvässä valossa itse asiassa.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Vieras kirjoitti:Russell, vaikka oli hurskas mies, ei vielä ymmärtänyt tuota piirrettä Raamatullisissa synttäreissä.
Mikäli Vt-seuran materiaaliin uskomme - ja miksi enne uskoisi - niin Russell oli huomattavasti enemmän kuin hurskas mies. Hän oli apostolisen suksession viimeinen edustaja, kuten myös uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija (nyk. orja) ja hänellä oli muutakin vastaavaa jumalallista luottohommaa. Russelin merkittävyys käy ilmi hänen ajatuksestaan, että Jehova valitsi hänet jo hänen ollessa äitinsä kohdussa. Samoin miehen korvaamattomuus heijastuu Vt-opetuksesta, että hänen oli hoidettava uskollisen ja ymmärtäväisen palvelijan virkaa vielä 11 vuotta kuolemansa jälkeenkin.

Tämä Jehovan valitsema mies juhli jouluakin, joten on pääteltävä, että Jehova on muuttanut mieltään näistäkin asioista ja sama jatkui:
Hän ymmärsi, että pyramidin mitat voitaisiin muuttaa vuosiksi raamatullista käyttöä varten, minkä taas sitten tuo synttäripyuolen ymmärtäjä Rutherford ymmärsi saatanan Raamatuksi.
Yhteiseksi piirteeksi näille ilmiöille taas ymmärsi sitten lahkon myöhempi vallanhaltija että kummassakin oli kysymyksessä valon kirkastuminen kohden keskipäivää...
Kyllä tuo lumenien opillinen lisääntyminen oli jo Russelin ajatus, myöhemmin se sitten vesitettiin. Russelin mukaan uusi näkemys ei saanut korvata vanhaa, vaan ainoastaan tarkentaa yksityiskohtia. Nykyään mikä tahansa opin kääntyminen päälaelleen on valovirran kasvua.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Kesäkonventtien aikaan voi bongata vilpittömiä Jehovan Todistajia huomattavasti helpommin, vaikka ei henkilöä tuntisi. Perinne ilmeisesti minulle, kun tarkastelin aiempia viestejäni aiheeseen liittyen.

Bongasin pari vilpitöntä Jehovan Todistajaa hetki sitten kaupan kassajonossa. En heitä tuntenut, mutta hulppea rintamerkki ilmaisi heidän olevan todennäköisesti vilpittömiä Jehovan Todistajia.

Ko hulppea rintaplakaatti oli ilmeisesti niin tärkeä, että toinen henkilö kassajonossa katsoi parhaaksi suoristella rintamerkkiä parempaan asentoon :lol:

Varjele Sydäntäsi ! Hieno slogan Seuralta ja kattaa koko Seuran dogmatiikan kirjon alkaen esim erottamiskäytännöstä, kuvainnollisista (periaatteessa omantunnonkysymys mutta fudut jollei kadu tms) veren-kieltämis-itsemurhista ja muuta kuvainnollista Seuran vaatimaa dogmaattista asiaa.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Bergerac kirjoitti:Ko hulppea rintaplakaatti oli ilmeisesti niin tärkeä, että toinen henkilö kassajonossa katsoi parhaaksi suoristella rintamerkkiä parempaan asentoon :lol:
Konventissa nuoret naiset laittoivat rintamerkin mekoissaan siihen rintojen väliin. Ihan keskelle rintakehää. Hyödyllistä siinä mielessä, että monella oli aika paljastava decolte, joka sitten hieman vaimeni tuon rintamerkin strategisen asemoinnin ansiosta.
Henekka83
Viestit: 48
Liittynyt: 23.06.2008 22:50

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Henekka83 »

Duunissa kävi tänään todistaja pariskunta.
Eipä kyllä isäntä maininnut mulle ainakaan mitään esim.juhannuksen konventista vaikka juttelin jonkun aikaa hänen kanssaan.
Olen duunissa sellaisessa paikassa missä ajoittain käy todistajia :wink:
Vastaa Viestiin