Kenttäilystä iloa?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Kenttäilystä iloa?

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Uusimman rekisteröityneen käyttäjän, DG:n, stooria lukiessa kiinnittyi huomio mainintaan julistamisen ilosta, joka hänellä jäi saavuttamatta.

Sama kokemus on itsellänikin. Kentällä käyminen oli todella vastenmielistä pakkopullaa. Pelon ja syyllistämisen muokkaama mieli sai kuitenkin aikaan sen, että kun oli pakottanut itsensä kentälle, niin kotiin tultua oli sellainen olo, että on tehnyt jotain oikein.

Eli kysymys kuuluu:

Oliko kenttäily mielestäsi aidosti iloa tuottavaa?


Oma vastaukseni:

Ei todellakaan.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
mana
Viestit: 160
Liittynyt: 07.10.2007 14:19
Paikkakunta: Helsinki

noup

Viesti Kirjoittaja mana »

En lähteny koskaan mielelläni kentälle. Kyllähän siitä joskus semmonen olo tuli että oli tehnyt jotain oikein mutta ilo oli kaukana.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Kenttäilystä iloa?

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Jakke kirjoitti:Uusimman rekisteröityneen käyttäjän, DG:n, stooria lukiessa------
Eli kysymys kuuluu:

Oliko kenttäily mielestäsi aidosti iloa tuottavaa?


Oma vastaukseni:

Ei todellakaan.
Ei koskaan ollut. Kun tein aluekortit uusiksi, raportoin siihen käytetyn ajan, että tuli sitä kenttäaikaa edes vähäsen. Itse kenttäilyä pyrin viimeiseen asti välttelemään.

Mutta nykyinen siippani (siis exjt itsekin) nautti siitä niin paljon, että oli ravarinakin ihan mielellään, ihme juttu mutta näitäkin siis on. :shock:
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Lapsuudessa ja teini-iän varhaisvaiheissa kenttäily oli ihan mukavaa mutta sitten siitä tuli pakkopullaa jota piti vältellä viimeiseen asti. Loppuaikoina omatunto pisti vastaan kun tiesin jo totuuden Totuudesta™.
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Ninth
Viestit: 295
Liittynyt: 25.05.2007 23:00

Re: Kenttäilystä iloa?

Viesti Kirjoittaja Ninth »

Oliko kenttäily mielestäsi aidosti iloa tuottavaa?

Oma vastaukseni:

Ei todellakaan.
Sama vastaus.

Vanhempana alkoi olla todella huono omatunto siitä, että käytiin häiritsemässä ihmisiä niinkin absurdin kuuloisen sanoman kanssa. Viimeisinä kuukausina yritin sälyttää esittämistehtävän kenttäparilleni milloin milläkin verukkeella, ja otin omaksi osakseni heitellä ovenavaajille anteeksipyytäviä katseita.

En ole varma, miksi niin, koska siinä vaiheessa vielä uskoin JT-tulevaisuuteen täysillä. Jotenkin ajattelin, että fiksuihin ihmisiin ei Totuus uppoaisi naiivien ja yksinkertaisia litanjoita luettelevien ihmisten kanssa käytyjen "keskustelujen" avulla.

Itse kenttäilystä juontuvaa iloa en koskaan kokenut. Sain kyllä helpotusta siitä, että kenttäilyn vähyydestä valittava omatunto (ja JT-vanhempi) oli hiljennetty taas vähäksi aikaa.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

No eipä voi kyllä kehua, että kenttäilystä mitään iloa olisi saanut irti. Velvoite, suorite tai pakko olivat ne sanat jotka olivat lähinnä tuota 'harrastusta'.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

En pitänyt koskaan kenttäilystä. Lapsenakin pyrin välttelemään sitä, paitsi jos tiedossa oli jotain mukavaa palkintoa.
Berzerk
Viestit: 78
Liittynyt: 09.05.2007 18:35

Viesti Kirjoittaja Berzerk »

Ainoa ilo mitä itse olen kenttäilystä saanut, on mahtava helpotus, kun on suoritettu vaadittu aika ja pääsee lähtemään takaisin kotiin. Melko sairasta hommaahan tuo on. On tosin viime aikoina jäänyt vähiin.

Onkos kukaan ollut niin "syntinen", että on valehdellut tunnit raporttiin? :twisted:

Berzerk
mana
Viestit: 160
Liittynyt: 07.10.2007 14:19
Paikkakunta: Helsinki

on

Viesti Kirjoittaja mana »

Juu tuota, joulukuulle laitoin 2 tuntia vaikka oli 0 oikeesti. Tammikuusta maaliskuuhun arvoin myös aika kovat lukemat :roll: Huhtikuulta en vihdoin jätäkään koko raporttia
ravari
Viestit: 38
Liittynyt: 28.01.2008 23:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ravari »

jännittävää kyllä, olen huomannut, että kenttäily on nautittavaa silloin, kun ei ota sitä liian vakavasti ja asennoituu niin, että ei tee sitä tuntien takia vaan ihmisten. Se voi tosin olla hieman hankalaa, jos ei usko omaan asiaansa :roll:

Silloin kenttäily on epämiellyttävää, jos on jokin tavoite (esim. joillain ääliöillä voi olla tienraivaus, vaikka ei ole resursseja siihen) painamassa päälle, eikä ole organisoinut aikataulua ja voimiaan. Silloin tuntuu, että on pakko saada tunnit ennen kuun loppua.
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Miinustunteja

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Berzerk kirjoitti:Onkos kukaan ollut niin "syntinen", että on valehdellut tunnit raporttiin?
Minä olen ollut niin syntinen, että olen raportoinut muutaman kerran aikoinaan "miinustunteja". Espoo-Läntisen seurakunnan sihteeri ei oikein ymmärtänyt logiikkaani, niinpä minun oli hieman selitettävä.

Melkein 3 vuotta kestäneen terapiani aikana puhuimme terapeutin kanssa usein myös jehovantodistajuuteen liittyvistä kielteisistä asioista. Niinpä tuo keskustelu oli rehellisesti sanottuna "negatiivista" vapaamuotoista todistamista, minkä luonnollisesti raportoin miinustunteina.

Onko kukaan muu käyttänyt negatiivisia lukuja? :twisted: :lol:
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Minä nautin aikoinani kenttätyöstä. Tai oikeammin nautin siitä tunteesta, että olin oikealla asialla. Pitkän kenttäpäivän päätteeksi tunsin jopa riemua kun tajusin miten suuren työn olin tehnyt Jehovan hyväksi.

Vanhemmalla iällä nautinto jäi vähemmälle ja kenttäily oli yhtä tuskaa. Nolotti esittää asiaa jophon ei itsekään uskonut. Hävetti häiritä normaaleja ihmisiä. Silti tein aina ne tunnit jotka raportoin. En siis tajunnut keksiä tunteja raporttiin.
Let me go Master I hate you so
DG
Viestit: 12
Liittynyt: 15.04.2008 07:10

Viesti Kirjoittaja DG »

Vaikka kerroinkin tästä jo esittelyssäni, en malttanut olla tulematta tähän ketjuun kertomaan kokemuksistani laajemminkin.

Kenttätyö oli siis minulle yhtä tuskaa ja tervassarypemistä. Olin varmastikin aika huvittava näky tärisevänä, sanat ja raamatunkohdat unohtavana julistajana. Hyvä kun sain luukutettua lehdet. Vapaamuotoisesta small talk -omaisesta todistamisesta en uskaltanut edes haaveilla.

Minulle kerrottiin "kokemuksia" siitä, kuinka nopea rukous juuri ennen kuin ovi avataan, auttaa ihmeenomaisesti löytämään varmuutta ja oikeat sanat; tai kuinka joku sisar tai veli oli nähnyt/tuntenut enkelin seisovan vierellään kenttätyön aikana. Ei näitä puheita silloin ymmärtänyt kyseenalaistaa ja ne saivatkin minut ihmettelemään, että mikä minussa oli vikana.

Kärsin tietysti syyllisyydentunteista ja minuun iski ahdistus aina, kun kokouksen jälkeen se ja se tienraivaaja ryntäsi luokseni kalenteri kädessä ja sopi minulle kuukauden täydeltä kenttäaikoja. Välillä mieleni teki pistää hänet syömään kalenterinsa, mistä sain taas lisää aihetta potea syyllisyyttä. Melkoinen noidankehä, eikö totta?

Nykyään olen kääntänyt asian edukseni päälaelleen niin että ehkäpä minun huono julistamiseni pelasti muutaman joutumasta tähän hullunmyllyyn. :)

Raporteissani pyöristin kaikki vajaat tunnit ylöspäin - eli jos olin ollut kentällä kolme tuntia ja kaksikymmentä minuuttia niin se raapustettiin raporttilappuun neljäksi tunniksi.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Berzerk kirjoitti: Onkos kukaan ollut niin "syntinen", että on valehdellut tunnit raporttiin? :twisted:

Berzerk
Viimeinen vuosi oli 100% hatusta vedetty. Kenttätunteja oikeasti pyöreät nolla 8)
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Jakke kirjoitti:
Berzerk kirjoitti: Onkos kukaan ollut niin "syntinen", että on valehdellut tunnit raporttiin? :twisted:

Berzerk
Viimeinen vuosi oli 100% hatusta vedetty. Kenttätunteja oikeasti pyöreät nolla 8)
:D Jakesta sen kyllä huomasikin...

Kyllähän noita tuli kynäiltyä... :roll:
Vastaa Viestiin