Jehovan kirous on saatanan siunaus

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Jehovan kirous on saatanan siunaus

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Siivoiltiin tänään rouvan kanssa paikkoja. Ihmettelin siinä imuroidessa, että miten voi olla niin, että kaikki asiat ovat kääntyneet hyväksi.

Meillä on kaunis koti josta ei puutu mitään. Saan hyvää palkkaa ja rahaa jää jatkuvasti yli. Meillä on kaikki mitä me tarvitsemme ja paljon sen ylikin.

JT aikoina olin jatkuvasti toimeentulon alarajoilla. Silloinen vaimo vaikutti tietysti asenteellaan asiaan, koska hän oli mieluummin osa-aikainen tienraivaaja kuin normaali työssä käyvä ihminen.

Tämä nykyinen olotilani on kuitenkin niin ihana, että tulee mieleen sanonnat "kyllä luoja omistaan huolen pitää" ja "Herran siunaus rikkaaksi tekee."

Taisin olla melkoisen kirouksen alla jeppulana. Rahaa ei ollut välillä edes työpaikan kahvikassaan.

Vanhassa testamentissa kerrotaan miten jumala siunasi palvelijoitaan. Nykyiset palvojat osoittavat antaumuksensa kärsimällä köyhyydestä. Miten sama jumala muuttaa mieltään tuolla tavalla?
Let me go Master I hate you so
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Jehovan kirous on saatanan siunaus

Viesti Kirjoittaja Polyester »

rippeli kirjoitti:Vanhassa testamentissa kerrotaan miten jumala siunasi palvelijoitaan. Nykyiset palvojat osoittavat antaumuksensa kärsimällä köyhyydestä. Miten sama jumala muuttaa mieltään tuolla tavalla?
Maailmalla juutalaiset ja Suomessa lestadiolaiset taitavat olla ainoita, jotka nauttivat Herran siunausta mitenkään konkreettisesti. Vai olisiko kyse yhteisöön pesiytyneestä rahanahneuden kulttuurista, mene ja tiedä.
AchanBeroean
Viestit: 467
Liittynyt: 06.05.2007 17:56
Paikkakunta: Luopio

Re: Jehovan kirous on saatanan siunaus

Viesti Kirjoittaja AchanBeroean »

Polyester kirjoitti:Maailmalla juutalaiset ja Suomessa lestadiolaiset taitavat olla ainoita, jotka nauttivat Herran siunausta mitenkään konkreettisesti. Vai olisiko kyse yhteisöön pesiytyneestä rahanahneuden kulttuurista, mene ja tiedä.
Minä ajattelen tuosta otsikosta päinvastoin. Jehovan siunaus ja kirous on Saatanan kirous eli Jehova on Saatana.

Itsekin olen elänyt henkisesti, hengellisesti ja taloudellisesti yltäkylläisempiä aikoja jehovantodistajat jätettyäni.

Jos en olisi lähtenyt opiskelutielle, joka edesauttoi minua myös eroamaan lahkosta, saattaisin yhä tehdä pienipalkkaisia ja ikäviä hanttihommia ja etsiä merkitystä elämään lahkosta.

Lestadiolaiset eivät ole tunnettuja vauraudestaan, koska ovat peräisin köyhästä Pohjois-Suomesta, mutta kun kasvaa kymmenpäisessä perheessä, joutuu jo nuoresta olemaan melkoinen organisaattori ja selviytyjä, joten kotitaustasta voi olla tukea. Samoin lestadiolaisilla on ns. lestamafia, joka pyrkii tekemään liiketoimia omassa piirissään ja Pohjois-Suomen lestadiolaiskepulaiset pikkukunnat ovat ko. mafian hallussa. Myös kokoomuksessa on lestamafian rönsyjä.

Juutalaiset ovat menestyneet kaupassa myös kansainvälisessä kaupassa kautta vuosisatojen, koska juutalaisuus on riittänyt eräänlaiseksi kauppakumppaneiden keskinäiseksi vakuudeksi ja synakooga on pitänyt roistot kurissa. Vääräuskoisia on sitten riistetty yhteisvoimin.
"Mutta emme usko enää tällaiseen hölynpölyyn, vaan pidämme Vartiotorni-seuran aatetta fanaattisena ja vaarallisena ideologiana, koska se orjuuttaa ihmiset aivopesuohjelmansa avulla" - Herrick Åberg
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Jehovan kirous on saatanan siunaus

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

rippeli kirjoitti:
Tämä nykyinen olotilani on kuitenkin niin ihana, että tulee mieleen sanonnat "kyllä luoja omistaan huolen pitää" ja "Herran siunaus rikkaaksi tekee."

Taisin olla melkoisen kirouksen alla jeppulana. Rahaa ei ollut välillä edes työpaikan kahvikassaan.

Olen ollut puutteessa lähdettyäni kas kun työt sain jehovakontaktieni avulla. Silloin minä ihmettelin, mitä "kieltäytymistä" tienraivaukseen liittyy, kun tienraivaajana olin vauraampi kuin maailmassa.

Nyt rupean saavuttamaan samaa elintasoa kuin mitä ennen. Ennen Jehova siunasi minun tienraivaustani Yhdysvaltain suurilla sisämarkkinoilla. Nyt Jehova on siunannut tekemällä pahoista maailmallisista eurooppalaisista vammaisia niin että minulla on heidän parissaan paljon työtä.

Jehova on myös siunannut minua alhaisella verenpaineella ja alentuneella elopainolla. Nyt jaksaisin käydä julistamassa hänen sanaansa kentällä, mutta Jehova katsoi paremmaksi, että kentällä kävin lihavana ja korkean verenpaineen kanssa.
Vastaa Viestiin