Epäviralliset keskustelut

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Epäviralliset keskustelut

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Sunnuntaina 04.05.2008 pidetään Hämeenlinnan konventtisalissa puhetilaisuus, johon saapuu Isosta Maailmasta Iskokenkäinen Vartiotorniseuran edustaja puhumaan.

Te, jotka menette sinne paikan päälle tai te, jotka kuuntelette sitä omassa valtakunnansalissa puhelinverkon välityksellä, kuunnelkaapa myös vähintään toisella korvalla epävirallisia "käytäväkeskusteluja". Kun ennen puhetilaisuuden alkua olette konventtisalin ruokalassa, kahviossa tai eteistilassa, tarkkailkaa puheenaiheita. Mistä ihmiset keskustelevat ennen ja jälkeen puheen?

1) Lähipäivien pedofiilikohusta?
2) Lähiaikojen oppimuutoksista (mm. sukupolvioppi)
3) Kokoustoiminnan supistamisesta (kirjantutkistelu)
4) Vyöhykevalvojan puheesta?
5) Jostain muusta? Mistä?

Erityistarkkailuun voisi laittaa myös sen, mainitaanko lavalta millään tavalla JT-yhteisöä kuohuttavaa pedofiiliskandaalia, jossa neljä pikkutyttöä joutui kierrosvalvojan uhriksi Virossa, Espoossa ja Espanjassa.

Pahoitellaanko "viralliselta" taholta tätä asiaa?
Esitetäänkö anteeksipyyntöjä tai jotain selityksiä?
Vähätelläänkö asioita?
Verrataanko JT-pedofiiliskandaaleja katolisen kirkon vastaaviin juttuihin?

Ja "sokerina pohjalla" (aivan, siis todellakin pohjalla, ihan pohjasakan alapuolen välittömässä läheisyydessä), mainitaanko käytäväkeskusteluissa kyseisen kierrosvalvojapedofiilin nimi?
Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: Epäviralliset keskustelut

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Lähiaikojen "käytäväkeskustelut" saattavat olla hyvinkin mielenkiintoisia. Kirjantutkistelu-uudistuksesta varmaan ollaan avoimen tyytyväisiä, samalla kuitenkin muistaen painottaa, että eihän se täällä ollut mikään taakka.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
am-ha·’a’rets
Viestit: 296
Liittynyt: 28.05.2007 12:44

Re: Epäviralliset keskustelut

Viesti Kirjoittaja am-ha·’a’rets »

Alueveli kirjoitti:Lähiaikojen "käytäväkeskustelut" saattavat olla hyvinkin mielenkiintoisia. Kirjantutkistelu-uudistuksesta varmaan ollaan avoimen tyytyväisiä, samalla kuitenkin muistaen painottaa, että eihän se täällä ollut mikään taakka.
Se mitä minä olen ihmisiltä kuullut on kyllä kaukana tuosta "avoimesta tyytyväisyydestä". Täytyy sanoa, että salilla vallitsi ilmoituksen jälkeen jäätävä hiljaisuus.
"Life is what You make of it."
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Epäviralliset keskustelut

Viesti Kirjoittaja Jakke »

am-ha·’a’rets kirjoitti:
Alueveli kirjoitti:Lähiaikojen "käytäväkeskustelut" saattavat olla hyvinkin mielenkiintoisia. Kirjantutkistelu-uudistuksesta varmaan ollaan avoimen tyytyväisiä, samalla kuitenkin muistaen painottaa, että eihän se täällä ollut mikään taakka.
Se mitä minä olen ihmisiltä kuullut on kyllä kaukana tuosta "avoimesta tyytyväisyydestä". Täytyy sanoa, että salilla vallitsi ilmoituksen jälkeen jäätävä hiljaisuus.
Voisi kuvitella, että sisimmässään useimmat on tyytyväisiä kokousten vähenemiseen, mutta eihän sitä nyt kovin avoimesti uskalla tuuletella. Luulevat vielä, että kokoukset on olleet jotenkin velvollisuudelta tuntuvia asioita :roll:

Kirjantutkistelun yhdistäminen muihin kinkereihin merkitsee kuitenkin vaatteiden vaihtoineen ja matkoineen helpostikin noin kolmea tuntia (käytännössä koko ilta) ylimääräistä vapaa-aikaa viikossa. Jos henkilöllä on yhtään mitään elämää, niin ihmehän tuo olis jos ei asia ilahduttais.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Epäviralliset keskustelut

Viesti Kirjoittaja Tony »

am-ha·’a’rets kirjoitti:
Alueveli kirjoitti:Lähiaikojen "käytäväkeskustelut" saattavat olla hyvinkin mielenkiintoisia. Kirjantutkistelu-uudistuksesta varmaan ollaan avoimen tyytyväisiä, samalla kuitenkin muistaen painottaa, että eihän se täällä ollut mikään taakka.
Se mitä minä olen ihmisiltä kuullut on kyllä kaukana tuosta "avoimesta tyytyväisyydestä". Täytyy sanoa, että salilla vallitsi ilmoituksen jälkeen jäätävä hiljaisuus.
Veikkaan kuitenkin, että aika moni heitti kärrynpyörää mielessään tuon kuultuaan. Itselle tuollaisen ilmoituksen kuuleminen olisi taatusti aiheuttanut aikamoiset Party on! -fiilikset. En usko edustavani vähemmistöä tuollaisten ajatusten kanssa. Lisääntyneen vapaa-ajan myötä, kokouksista vapaa ilta tuo myös yhden päivän lisää, jolloin kokouksia silloin tällöin skippaavan ei tarvitse kokea huonoa omatuntoa, tai selitellä poissaolojaan muille.

Ja nyt muuten moni joka ei ole kokenut salilla aitoa onnellisuutta tai nauttinut istumisesta siellä vuosikausiin - jos koskaan -, koki pienen onnen tuulahduksen, joten ei tässä ainakaan pääse väittämään etteikö salilla voisi koskaan kokea aitoa onnellisuutta. :wink:
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vieras

Re: Epäviralliset keskustelut

Viesti Kirjoittaja Vieras »

am-ha·’a’rets kirjoitti:
Alueveli kirjoitti:Lähiaikojen "käytäväkeskustelut" saattavat olla hyvinkin mielenkiintoisia. Kirjantutkistelu-uudistuksesta varmaan ollaan avoimen tyytyväisiä, samalla kuitenkin muistaen painottaa, että eihän se täällä ollut mikään taakka.
Se mitä minä olen ihmisiltä kuullut on kyllä kaukana tuosta "avoimesta tyytyväisyydestä". Täytyy sanoa, että salilla vallitsi ilmoituksen jälkeen jäätävä hiljaisuus.
Yksi hölmöimpiä kommentteja joita itse kuulin ilmoituksen jälkeen oli tyyliin "tästä se taas nähdään miten tärkeää on aina olla paikalla täällä että kuulee nämä tärkeät ilmoitukset". Haloo? Eihän päätös tule edes voimaan kuin 8 kuukauden kuluttua. Eiköhän kaikki kokouksesta poissa olleetkin kuule sen siihen mennessä...
Aaac
Viestit: 1644
Liittynyt: 28.04.2007 15:11

Re: Epäviralliset keskustelut

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Muutos oli tiedossa netissä jo ennen tuota kokousta. On siis tärkeää lukea luopparipalstoja...
Religionsfri.
Vieras

Re: Epäviralliset keskustelut

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Juu terveisiä vaan Hämeenlinnasta.

Omalle kohdalle sattui keskustelu pedofiilista.
Päiviteltiin että harmillinen juttu jne.

Pihalla kuulin aika tyhjentävän analyylsin nuoren veljen suusta,
että kyl hyvä puhuja voi "johdatella" yleisönsä ihan mihin tahansa
kunhan käyttää sopivasti huumoria (yleisö naurahteli jenkille muutaman kerran)
ja keskusteluporukalta kaikenkertova nauru päälle.

Sitten puhuttiin paljon lämpimästä säästä, seurakunnan jäsenmäärästä ym smalltalkia 8)
Turhapuro
Viestit: 137
Liittynyt: 28.05.2007 10:39
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Epäviralliset keskustelut

Viesti Kirjoittaja Turhapuro »

Kohta 3!

Miksi vasta nyt??? Jos ajatellaan, että palveluskokous olisi kohta 1 ja sunnuntai kohta 2, niin olen katketa, että niissä kaikissa joutui aikoinaan kärvistelemään!

Jos JT politiikkaan sopii, niin kaikille päättäjille tiedoksi, että kaikki kokoukset voisi siirtää nettiin. Kivempi on nuokkua ja nukkua kotana kuin salilla. Toinen hyöty: Kaikki salit voi myydä hyvällä voitolla vaikka päiväkodeiksi. Tai vuokrata muuten vaan seurojentalojen tapaan... (silti voittoja keräämättä, lahjoituksiin perustuen=)

Älkää ihmetelkö tätä, kohta kaikissa saleissa on kohta täydelliset keittiöt ja niitä voi vuokrata "ei pakanallisiin" tilaisuuksiin. Perustelu on, että saadaan hoitovastikkeet helpommin hoidettua.
-Joskus näin mustavalkoisena kaiken, mutta nyt kun näkee värit, niin paljon kauniimpi on maailma- -tp07-
Vieras

Re: Epäviralliset keskustelut

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vieras kirjoitti: Pihalla kuulin aika tyhjentävän analyylsin nuoren veljen suusta,
että kyl hyvä puhuja voi "johdatella" yleisönsä ihan mihin tahansa
kunhan käyttää sopivasti huumoria (yleisö naurahteli jenkille muutaman kerran)
ja keskusteluporukalta kaikenkertova nauru päälle.
Niin tähän ei tosiaan esimerkiksi puheenjohtajana toiminut Kalevi Kangas pystyisi...
Vastaa Viestiin