Ei voi olla näin hankalaa!

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ei voi olla näin hankalaa!

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Jaakob kirjoitti:
Takku kirjoitti:ei siinä menny ku pari viikkoa että tuo salilla kuulutettiin.
Aika erikoista että salilla kuulutettiin kun et ollut kasteellakaan käynyt :shock:
Ei niinkään, kun kyseessä on kuitenkin kastamaton julistaja. Erottaahan ei voi, mutta julkista leimaamista huonoksi seuraksi ei ole kukaan kieltänyt.

Ei ole nyt tuota järjestökirjaa näppien ulottuvilla jossa varmasti olisi virallinenkin kaava, mutta olen takavuosina kuullut esimerkiksi seuraavanlaisen ilmoituksen: "NN ei ole enää valtakunnan julistaja". Sanamuodon muistan yhä, "erottamisen" kohteena oli veljeni.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Ei voi olla näin hankalaa!

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Alueveli kirjoitti:Ei ole nyt tuota järjestökirjaa näppien ulottuvilla jossa varmasti olisi virallinenkin kaava, mutta olen takavuosina kuullut esimerkiksi seuraavanlaisen ilmoituksen: "NN ei ole enää valtakunnan julistaja". Sanamuodon muistan yhä, "erottamisen" kohteena oli veljeni.
Nykysanamuodosta viis. Jos 'kastamaton julistaja' antaa tahdonilmauksen erota ko. statuksesta, taikka toimii moitittavalla tavalla, niin seurakunnat ovat jo 'ikiaikoja' ilmoittaneet, että 'seurakunta ei tue senjasen toimintaa' tms. Sanamuoto on varmaan vuosien varrella vaihtunut, mutta pelin henki on ollut sama. Onpa USA:ssa kerrottu erotetunkin kastamaton julistaja, yksityiskohtia tuo entinen vanhin ei postauksessaan tosin kertonut.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Ei voi olla näin hankalaa!

Viesti Kirjoittaja Tony »

Lauma-kirjasta bongattua:
Kastamattomat julistajat.
- -
Jos kastamattomat julistajat katumatta jatkavat väärintekemistä huolimatta kaikista yrityksistä auttaa heitä, voidaan laatia seuraavanlainen ilmoitus: "(Henkilön nimi) ei ole enää hyvän uutisen julistaja." (w88 15/11 s. 19)
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Lohikäärme
Viestit: 13
Liittynyt: 09.05.2008 14:42

Re: Ei voi olla näin hankalaa!

Viesti Kirjoittaja Lohikäärme »

Alueveli kirjoitti:Erottaahan ei voi, mutta julkista leimaamista huonoksi seuraksi ei ole kukaan kieltänyt.
Viimeksi muokannut Lohikäärme, 30.07.2009 12:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Ei voi olla näin hankalaa!

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Alueveli kirjoitti:"NN ei ole enää valtakunnan julistaja".
Aika hassulta termiltä kuulostaa tuo "valtakunnasta julistaminen", nyt kun on oppimassa pois Vartiotornin ladatusta kielestä. Suurimpana valtakunnan julistajana tulee lähinnä mieleen Josef Göbbels kavereineen.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
mana
Viestit: 160
Liittynyt: 07.10.2007 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ei voi olla näin hankalaa!

Viesti Kirjoittaja mana »

Mä muistan kun joskus muutama vuosi sitten ilmotettiin että "se ja se ei ole enää kastamaton julistaja".
Vastaa Viestiin