Ei voi olla näin hankalaa!

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

mana
Viestit: 160
Liittynyt: 07.10.2007 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Ei voi olla näin hankalaa!

Viesti Kirjoittaja mana »

Ei voi olla näin vaikeeta erota jostain uskonnosta! Maistraatista tuli jo viime kuun 14. päivä vahvistus eroomisesta ja oon eroomiskirjeen laittanu vanhimmillekin. Mutta ei. Justiinsa oli puolentoista tunnin puhelu ja tarjottiin tutkistelua ja keskustelua ja ehotettiin että jos kävisin vaan sillon kokouksissa ku jaksan ja ymmärretään jos en nyt halua käydä kentällä jne. Kaikesta kieltäydyin ja monta kertaa sanoin että en enää halua keskustella asiasta ja olen tehnyt päätökseni ja en halua enää olla jehovan todistaja!!! Eikä ne oo ilmottanu vieläkään kokouksessa mun eroomista, vaikka on jo monta viikkoo kulunu siitä kun erostani ilmoitin niille. Mutta toisaalta mulle nyt on yks hailee ilmotetaanko sitä ollenkaan vai ei. Olen kuitenkin eronnut siitä porukasta ja sen tiedän ainakin itte. En jaksa enää välittää mistään järjestön pykälistä ja säännöistä yms. Nyt en vastaa enää kenellekään vanhimmalle vaikka kuinka pommittais ja yrittäis.

Ja porukat kanssa. Kyllä ne jaksaa vääntää. "etkö vielä vois kokeilla, yrittäisit vielä, tutkisit vielä jonkun kanssa...". Niillekin on tehnyt asian niin selväksi. Jos sanon, että "en halua olla Jehovan todistaja", sieltä tulee vastaus, "kyllä minä tiedän ja sinäkin tiedät ettet sinä tuota sydämestäsi tarkoita. Kyllä sinäkin vielä tiedät että tämä on totuus". Alkaa keittään jo niin yli että mikä tässä auttais :x . Pitääköhän tässä nyt tulla porukoillekin ulos kaapista ja katotaan sitte.

Tämmöstä vuodatusta tällä kertaa.
Aaac
Viestit: 1644
Liittynyt: 28.04.2007 15:11

Re: Ei voi olla näin hankalaa!

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Jos ne vielä rimpauttelevat sinulle tai yrittävät millään muulla tavoin ottaa sinuun yhteyttä, niin sano ilmoittavasi poliisille. Vanhimmat eivät saisi olla missään yhteydessä sen jälkeen, kun olet eronnut maistraatin kautta. Tähän ovat jehovantodistajat virallisesti suostuneet.
Religionsfri.
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ei voi olla näin hankalaa!

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

mana kirjoitti:Justiinsa oli puolentoista tunnin puhelu ja tarjottiin tutkistelua ja keskustelua ja ehotettiin että jos kävisin vaan sillon kokouksissa ku jaksan ja ymmärretään jos en nyt halua käydä kentällä jne. Kaikesta kieltäydyin ja monta kertaa sanoin että en enää halua keskustella asiasta ja olen tehnyt päätökseni ja en halua enää olla jehovan todistaja!!!
Veikko Leinonen edusti Jehovan todistajia, kun Suomessa laadittiin uskonnollisten yhteisöjen eettisiä periaatteita. Luepa tästä linkistä pykälä seitsemän.
Vieras

Re: Ei voi olla näin hankalaa!

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Sinua yritetään edelleen manipuloida. Tehokas manipulaatio tapahtuu huomaamattomimmin lähpiirin kautta ja erityisten huomionosoitusten kuten henkilökohtaisten puhelujen kautta. Sinulle yritetään tarjota tunnetta, että sinusta muka välitetään ja että tarpeesi otetaan huomioon. Se on vain väliaikainen harha: sama rumba jatkuu, jos menet takaisin ja välittäminen taantuu. Sinua ehkä myös karsastetaan, jos menet takaisin.

Sinulle yritetään syöttää, mitä uskot ja mitä tunnet. Huomaa: olet tehnyt ikioman päätöksesi omien tunteidesi ja oman järkesi pohjalta lähteä väärästä uskonnosta. Lässytys siitä, että "tiedät, että tämä on totuus" ja että "ethän sinä noin ajattele" on vain pakkosyöttöä ja toisten viimeiseen oljenkorteen tarttuvaa manipulaatiota.

Lue paljon näitä palstoja ja kirjoita vaikka itse, jos siltä tuntuu. Itse jouduin vanhimman törkeän yhteydenottoyrityksen kohteeksi: olisi muka "ollut kiva jutella". Minusta ei yhtään. Yritti monta kertaa saada JT-kontaktia luotua, mutta en enää elä harhamaailmassa. He eivät pysty vaikuttamaan minuun enää. Tunnen nuo manipulaatioyritykset.
Vieras

Re: Ei voi olla näin hankalaa!

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Eihän Leinonen periaatteessa saisi osallistua tällaisiin projekteihin JT-uskonnon periaatteiden mukaan. Toisaalta mitkään "maailmalliset" säännöthän eivät päde seuran sisällä ja sen sisäisten toimintatapojen puitteissa.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Ei voi olla näin hankalaa!

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

mana kirjoitti: Kyllä ne jaksaa vääntää. "etkö vielä vois kokeilla, yrittäisit vielä, tutkisit vielä jonkun kanssa...".
Jos kyseinen 'jonku' on vilpittömästi innokas tutkimaan, niin voit vapaasti antaa mun sähköposti- tai muun osoitteen ja tutkin mielelläni tällaisen kanssa. Palstalla on useita muitakin vapaaehtoisia jos eka tarjokas ei kelpaa. Tunteja saa aivan varmasti niin paljon kun vaan lomakkeeseen kehtaa laittaa.

Vaikka tuollaista taivuttelua ei voi hyväksyä, niin kannattaa pitää mielessä, että taivuttelijat ovat mielenhallinnassa ja tiukasti. Oletan, että taustalla on pelko, että asioita todella pöyhimällä löytyykin jotain inhottavaa. Eli uskotaan parasta ja pelätään pahinta, mutta ei tehdä asialle mitään, ettei kupla vaan puhkea.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ei voi olla näin hankalaa!

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tämän ketjun yhteydessä lienee sopivaa tulla kaapista ulos ja myöntää, että itse olen JT:nä ollessani saanut yhden seurakunnasta eroa pohtineen pyörtämään päätöksensä hyvin saman tyyppisillä argumenteilla mitä ketjun avauksessa mainittiin. Noh, onneksi hän kuitenkin myöhemmin pääsi ulos srk:sta, joten omatunto ei enää hirveesti kolkuttele. Noloa silti. :oops:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
StereoX
Viestit: 143
Liittynyt: 28.04.2007 08:16
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ei voi olla näin hankalaa!

Viesti Kirjoittaja StereoX »

"kyllä minä tiedän ja sinäkin tiedät ettet sinä tuota sydämestäsi tarkoita. Kyllä sinäkin vielä tiedät että tämä on totuus"
Kerta toisensa jälkeen kuulee tuon saman argumentin :| Kai todistajien on pakko sitten sitä toisille ääneen toitotella, että uskoisivat itsekin. Tärkeintä tosiaan kuitenkin että itse tiedät, mikä olet ja mitä haluat. Ei kai voi muuta sanoa kun, koita jaksaa. Erosi on varmasti kova pala muillekin.
"hedelmistään puu tunnetaan"
Turhapuro
Viestit: 137
Liittynyt: 28.05.2007 10:39
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ei voi olla näin hankalaa!

Viesti Kirjoittaja Turhapuro »

On se. Kirjeen lähetettyäni, jossa vielä mainitsin, että en halua olla yhteydessä enään kyseiseen uskontokuntaan, niin tuli soitto yhdeltä lörppösuun maineessa olevalta vanhimmalta, joka korosti koko puhelun ajan, että kyseessä on "totuus". Totuuden varjolla. Niin... Reilut sata vuotta vanha uskonto ja ainoa totuus...

Keskustelussa puhelimessa pyysin ja toivoin, ettei enään yhteyksiä missään muodossa ja eipä ole ovikellokaan soinut, vaikka olen muuttanut pari kertaa sen jälkeen. Kyllä ne tietää missä asun ja ovat kiitettävästi kunnioittaneet toivettani. Muistonvietto traku tosin tuli. Ei pudottaja varmaan tunnistanut nimeä ovessani.
-Joskus näin mustavalkoisena kaiken, mutta nyt kun näkee värit, niin paljon kauniimpi on maailma- -tp07-
mana
Viestit: 160
Liittynyt: 07.10.2007 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ei voi olla näin hankalaa!

Viesti Kirjoittaja mana »

Noni, tänäänhän se sitte ilmotettiinkin, hienoa! Tuli aika hyvät fiilikset ku siitä kuulin. Vaikka äetee oliki aika surkeena ("tämä on mun elämäni hirvein päivä")ni hyvä että on asiat selvänä :)
Aaac
Viestit: 1644
Liittynyt: 28.04.2007 15:11

Re: Ei voi olla näin hankalaa!

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Turhapuro kirjoitti:Muistonvietto traku tosin tuli. Ei pudottaja varmaan tunnistanut nimeä ovessani.
Luulisinpa perin toisinpäin, eihän hörppykutsuja kelle tahansa pudotella.
Religionsfri.
Vieras

Re: Ei voi olla näin hankalaa!

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Siinäpä se.

Lahkossa on tärkeintä jäsenyys. Ellei sitä sitten voitaisi verrata tarkkoihin numerollisiin rahamääriin.

Ainoana perusteena ketjun aloittajalle lähteä vielä takaisin, minkä tässä voin keksiä, olisi mennä sinne kokoukseen ja ottaa asia julkiseen käsittelyyn.

Että ei se kenttätyö lopultakaan ole mikään velvollisuus, älkää menkö jotka ette jaksa, minullekin tarjottiin jäsenyyttä ilman ovityötä....

Mistä se pelastus sitten riippuu ? No se riippuu varmastikin kulloisestakin puheenaiheesta. Jos siitä tulee puhe, niin on sanottava uskovansa vuoteen 607...

Usein on esitetty kenttäilyn olevan jt:uuden ydin, joka ei kentällä käy, niin ei se ole sitten mikään jt:aan, todistajan mielestä. Aaac:n erikoistarjous ja tämä sääntö eivät vaan kuuluu samankertaisiin puheenaiheisiin lahkossa ?
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Re: Ei voi olla näin hankalaa!

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Onnittelut siitä että sait homman päätökseen. Se ei yleensä ole helppoa, ellet sitten hankkiudu ns. luopion maineeseen jolloin vanhimmisto enemmänkin haluaa poistaa sinut kuin pyrkiä "auttamaan".

Ehkäpä ne porukatkin sieltä tajuaa, ja varmaan "kaapista tulo" on myös jossain vaiheessa edessä. Kaksoiselämä JT ajan jälkeen ei ole kovin mukavaa.
Takku
Viestit: 8
Liittynyt: 12.05.2008 18:34

Re: Ei voi olla näin hankalaa!

Viesti Kirjoittaja Takku »

Omalla kohdalla seurakunnan vanhimmat ihmeen hyvin käsittivät tuon, isäni heidän kanssaan jutteli hyvin pitkään sen jälkeen kun muutin kotoa pois ja vanhemmilleni ilmoitin etten enää järjestöön halua kuulua, ei siinä menny ku pari viikkoa että tuo salilla kuulutettiin.

En sitten tiedä, kai tuo on henkilökohtaista, millaisia ihmisiä siellä sattuu johdossa olemaan, ja kai muutenkin vähän tapauskohtaista.
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Re: Ei voi olla näin hankalaa!

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Takku kirjoitti:ei siinä menny ku pari viikkoa että tuo salilla kuulutettiin.
Aika erikoista että salilla kuulutettiin kun et ollut kasteellakaan käynyt :shock:
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Vastaa Viestiin