Kamppailulajit

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

RaM

Kamppailulajit

Viesti Kirjoittaja RaM »

Jehovan todistajissa minkään urheilulajin aktiiviharrastamista ei ole koskaan katsottu hyvällä. Etenkään siihen aikaan jolloin itse olisin ollut innokas harrastamaan ties mitä.
Urheiluseuraan en seuran edustajan kutsusta huolimatta saanut liittyä, sillä sehän olisi vienyt aikaa kokouksilta ja saarnaamiselta henkilökohtaisesta tutkimisesta puhumattakaan.
'Väkivaltaiset' lajit olivat toki jo luonteensakin puolesta kiellettyjen tai ainakin erittäin paheksuttavien harrastusten joukossa.

Niinpä minäkin jouduin opettelemaan kovasti kiinnostavia kamppailulajejakin salaa eli judoa ja hieman myöhemmin kung-fua. Sittemmin siirryin punttisalin puolelle entisen painonnostajan tultua seurakuntaamme.

Millaisia kokemuksia teillä on urheilun ja erityisesti kampailu-urheilun harrastamisesta JT:nä?
Jallu-eno
Viestit: 16
Liittynyt: 28.05.2008 17:06
Paikkakunta: Pori

Re: Kamppailulajit

Viesti Kirjoittaja Jallu-eno »

Nonnii.. Itse olen tosiaan harrastanut aikoinani painia, ja myöhemmin pankratiota. Mutta eikös vartsikassa muuten ollut vähän aika sitten juttu siitä miten itseänsä voi ainakin puolustaa.

Meinasin muuten unohtaa tän jutun, toivottavasti kovanyrkki ehti jo kirjoittaa...
"King aggrivation, Vampire de Luxe,
Congratulations, God hates your guts,
Bound for damnation, backs to the wall,
And the Keys To The Kingdom mean nothing at all,"
-Lemmy Kilmister
RaM

Re: Kamppailulajit

Viesti Kirjoittaja RaM »

Kävi tässä hetkeä aikaisemmin... ajattelin yhteistä debattia mielenkiintoisesta aiheesta.
RaM

Re: Kamppailulajit

Viesti Kirjoittaja RaM »

Jallu-eno kirjoitti:Nonnii.. Itse olen tosiaan harrastanut aikoinani painia, ja myöhemmin pankratiota. Mutta eikös vartsikassa muuten ollut vähän aika sitten juttu siitä miten itseänsä voi ainakin puolustaa.

Meinasin muuten unohtaa tän jutun, toivottavasti kovanyrkki ehti jo kirjoittaa...
Kovanyrkkiä odotellessa - miten Jehovan todistajana pystyit harrastamaan noita lajeja?
RaM

Re: Kamppailulajit

Viesti Kirjoittaja RaM »

Noh.... minulla piti olla nyt kaksi vapaaottelu-Jt:tä juttelemassa...
RaM

Re: Kamppailulajit

Viesti Kirjoittaja RaM »

Tämä henkilötsekkauskeskustelu Jallu eno/Kovanyrkki meni nyt sovitusta huolimatta näköjään pieleen. Syy on... :?
Kovanyrkki
Viestit: 270
Liittynyt: 06.05.2007 21:48

Re: Kamppailulajit

Viesti Kirjoittaja Kovanyrkki »

a
Viimeksi muokannut Kovanyrkki, 19.08.2008 01:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kovanyrkki
Viestit: 270
Liittynyt: 06.05.2007 21:48

Re: Kamppailulajit

Viesti Kirjoittaja Kovanyrkki »

a
Viimeksi muokannut Kovanyrkki, 19.08.2008 01:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RaM

Re: Kamppailulajit

Viesti Kirjoittaja RaM »

Kiitos kertomuksestasi Kovanyrkki. Tuo hormonien käyttöön sortumisen helppoaus on tutua minullekkin ja olin lähellä sortua myös siihen. Penkkitulokseni (ilman hormooneita) merkkinostona on varsin vaatimaton eli 175 kg, mutta senkin eteen sai tehdä monta vuotta ja aivan hemmetinmoisesti töitä. Ennen vankilaan joutumistani (armeija) penkiltä nousi vain 155 kg mutta silläkin sain välittömästi venkuloiden keskudessa kunnioituksen niin Keravalla kuin Suokissakin.

Sain ennen vankilareissua kutsuja kilpasaleille ja hormonitarjouksia joilla luvattiin tuloksen nousevan 'hetkessä' 200 kg, mutta tuo entinen painonnostaja jonka pommisuojassa aloitin punttiharrastuksen oli kertonut runsaasti kokemuksia aineiden käytöstä ja älysin pysyä niistä irti. Ilman sitä olisin saattanut hyvinkin innostua muiden innostuksesta ja innostamisesta.

Tunnen hyvin tunteen siitä kun nuo isot raudat ovat menneisyyttä, mutta aika auttaa tuonkin tunteen kanssa.
Kovanyrkki
Viestit: 270
Liittynyt: 06.05.2007 21:48

Re: Kamppailulajit

Viesti Kirjoittaja Kovanyrkki »

a
Viimeksi muokannut Kovanyrkki, 19.08.2008 01:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RaM

Re: Kamppailulajit

Viesti Kirjoittaja RaM »

Kaikki tuntuu sulavan pois ilman nappejakin. :o
RaM

Re: Kamppailulajit

Viesti Kirjoittaja RaM »

Pyrin välttämään maastavetoja isoilla raudoilla, koska suvussa on ollut selkäongelmia mitä minulla ei milloinkaan ollut. Ennen kuin niitä tuli. Ja sitten rikoin selkäni lopullisesti jalkaprässissä kun piti pitkän treenaamattoman jakson jälkeen hieman 'esitellä' erälle pullistelijalle (pullisteli pienemmilleen) ja pistin täyden 400 kg prässiin (enempää ei mahtunut eikä tuokaan nyt niin hirmuisesti ole prässinostoksi).
Vedin sillä mekein kylmiltään muutaman viiden sarjan. Pullistelija häippäisi ja minulla alkoi kunnon selkävaivat jotka oli johtaa leikkaukseen asti. :oops:
Kovanyrkki
Viestit: 270
Liittynyt: 06.05.2007 21:48

Re: Kamppailulajit

Viesti Kirjoittaja Kovanyrkki »

a
Viimeksi muokannut Kovanyrkki, 19.08.2008 01:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RaM

Re: Kamppailulajit

Viesti Kirjoittaja RaM »

Oletkos sinä Jallu harrastanut vapaaottelun lisäksi puntteja?
Jallu-eno
Viestit: 16
Liittynyt: 28.05.2008 17:06
Paikkakunta: Pori

Re: Kamppailulajit

Viesti Kirjoittaja Jallu-eno »

Kovanyrkkiä odotellessa - miten Jehovan todistajana pystyit harrastamaan noita lajeja?


Isäpappa vainaa mua sinne molskille raahasi, ei ollut todistaja ei. Enkä ole muutenkaan rehellisesti puhuen hirveän paljon tätä seuran käytäntöä noudattanut, eli siis tätä urheilua tarkoitan. Kyllä kai se nyt on mun oma asiani mitä minä tykkään harrastaa? Tuskin siellä ketään vanhimpia käy kyttäämässä.

Enkä haluaisi rehvastella mutta olen minä vääntänyt han moo do:n perustajan Young Suk:in kanssakin (ja turpaan tuli), sielläkin tuli joskus vähän aikaa käytyä. Suosittelen muuten kyseistä lajia, on aikas monipuolinen nimittäin.
"King aggrivation, Vampire de Luxe,
Congratulations, God hates your guts,
Bound for damnation, backs to the wall,
And the Keys To The Kingdom mean nothing at all,"
-Lemmy Kilmister
Vastaa Viestiin