Taloudellista hyötyä Betel-kytköksistä?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Turhapuro
Viestit: 137
Liittynyt: 28.05.2007 10:39
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Taloudellista hyötyä Betel-kytköksistä?

Viesti Kirjoittaja Turhapuro »

Poikkeuksena jälkimmäisesti tietysti yksinyrittäjä, hänen kohdallaan se kiinnostaa lähinnä verottajaa. Ja jos etelänmatkoista lainmukaiset verot maksetaan, lahja ei enää ole kovin houkutteleva (voin kertoa).[/quote]

Fiksut maasuttajat naamioi kaikki "työ" matkoiksi. Messu tai yritys vierailuiksi. Vaikka reissu on kupla, niin kirjanpitoon vain matkaohjelma. Kielimatkatkin on hyviä syitä pistää firman piikkiin. Kokemusta on :D Mun pitäis osata espanjaa jo sujuvasti... Mutta mun espanja on: servesas pliis tasoa :lol:
-Joskus näin mustavalkoisena kaiken, mutta nyt kun näkee värit, niin paljon kauniimpi on maailma- -tp07-
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Taloudellista hyötyä Betel-kytköksistä?

Viesti Kirjoittaja Witless »

Turhapuro kirjoitti:
Witless kirjoitti:Poikkeuksena jälkimmäisesti tietysti yksinyrittäjä, hänen kohdallaan se kiinnostaa lähinnä verottajaa. Ja jos etelänmatkoista lainmukaiset verot maksetaan, lahja ei enää ole kovin houkutteleva (voin kertoa).
Fiksut maasuttajat naamioi kaikki "työ" matkoiksi. Messu tai yritys vierailuiksi. Vaikka reissu on kupla, niin kirjanpitoon vain matkaohjelma. Kielimatkatkin on hyviä syitä pistää firman piikkiin. Kokemusta on :D Mun pitäis osata espanjaa jo sujuvasti... Mutta mun espanja on: servesas pliis tasoa :lol:
Tuttu kuvio, olen itsekin osallistunut ulkomaille suuntautuneille koulutusmatkoille joista matkaohjelmassa lukenut koulutusosuus on muiden kiireiden takia pudotettu pois. :) Silloin kyseessä oli pikkufirma ja työntekijöiden palkitseminen mainitsematta verottajalle. (Rikos on onneksi vanhentunut.)

Mutta jos palataan siihen spekulaatioon että elintarviketeollisuudessa toimiva yritys ostelisi Watchtowerin Suomen toimipisteelle etelänmatkoja, on pakko olettaa että kyseessä on vähintään keskisuuri yritys. Alalla ei paljon vakavasti otettavia alle 10 hengen lafkoja liene, ainakaan suurtalouksiin merkittävässä määrin tavaraa toimittavia sellaisia (jolloin kyseinen korruptio kannattaisi). Ja silloin kyseessä on tyypillisesti osakeyhtiö, jonka tilinpäätökseen pitää myös ihan oikeiden tilintarkastajien raapustaa puumerkkinsä ja ottaa vastuu. En pidä todennäköisenä.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Vastaa Viestiin