Alkoholiongelmia?

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alkoholiongelmia?

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Asiasta jonkin verran kokemusta omaavana voisin kertoa seuraavaa:

Ensinnäkin tuo fiilis joka sinulla nyt on, kuulostaa hyvin tutulta. Saman tyyppisissä tunnelmissa tuli tämäkin ketju avattua. Alkoholin käytön voi lopettaa kokonaan tai sitten kohtuullistaa sitä, mutta ainoa joka siihen oikeasti auttaa on oman pään sisällä tapahtuva asenteen muuttaminen. Mikä on suhteesi alkoholiin? Käytätkö sitä, vai käyttääkö se sinua? Täytyy tulla sellainen ahaa-elämys, jotta vielä morkkiksen ohi mentyäkin on valmis myöntämään heikkoutensa. Se "klik" oli ainakin mulle ratkaiseva asia, jotta sain homman kuntoon.

Tän ketjun avauksen jälkeen olin kolmisen kuukautta täysin juomatta. Ei tehnyt tiukkaakaan, koska olin omasta tahdostani päättänyt, että nyt tää homma pitää saada kuntoon. Sen jälkeen olen ottanut huomattavasti harvemmin kuin aiemmin ja tehnyt tietynlaisia sääntöjä joilla mopon karkaaminen estetään. Esim. en missään tapauksessa ota kahtena päivänä peräkkäin, tai krapulakaljaa ym ym ym.... Jokaisen pitää nähdä itse ne asiat, jotka omalla kohdalla saavat homman lipeämään ja sen jälkeen päätettävä, haluaako asian korjata ja onko valmis luopumaan asioista jotka johtavat liialliseen juomiseen.

AA-kerhon kokouksessa kävin kerran ihan huvikseni ja täytyy sanoa, että ei todellakaan ole minua varten. Heillä on toki hienojakin ajatuksia, mutta puheet "korkeammasta voimasta" ym. huu-haa vesitää koko asian. Voi sopia ihmiselle, jota viehättää uskonnollishurmokselliset lässytykset (sellaisiksi minä ne koin).
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Markoko
Viestit: 111
Liittynyt: 29.11.2008 23:55

Re: Alkoholiongelmia?

Viesti Kirjoittaja Markoko »

Vastaanpa tähänkin ketjuun. Yleensäkin, alkoholi on hyvin orjuuttava aine. Mutta sen mitä teet alkoholin vaikutuksessa, voi olla joskus yksinkertaisesti parempaa kuin se mitä teet selvinpäin. Tietenkään elämänkumppaniasi ajatellen se ei ole järkevää. Kun mennään kahden ihmisen välisiin intiimeihin suhteisiin, niin väittäisin, että alkoholi panee asiat täysin nurinkurin. kumppanista tulee täysi hirviö lopulta.

Mutta jos puhutaan jostain nuorempien välisestä yhteisestä kivasta, niin he hakevat nautintoa, ja ottavat krapulassa siitä kaiken irti. Ja siinä on voimaa jos missä. Enemmän kuin jumalan sanassa. Väittäisin, että maailma on aika täynnä tätä.

Jos ajatellaan henkilökohtaisesti jo minunkin alkoholiin kapsahtamista, (puhun nyt pelkästä oluesta, viinaa eikä muuta iljettävää ei enää koskaan) niin sanon sen, että minulla se kääntyi ihan nurinkurin. Aloin ottamaan alkoholin vaikutuksesta hyötyä, eikä näin ollen että se ottaisi musta kaiken hyödyn ja repisi mut lopulta rikki.

Onneksi koin niin kovia, että ymmärsin kaiken tämän. Matka jatkuu.
Seepra23
Viestit: 3
Liittynyt: 16.01.2009 01:16

Re: Alkoholiongelmia?

Viesti Kirjoittaja Seepra23 »

Kiitoksia vastauksista.. Keskiviikkona tulee 7pv täyteen täysin selvinpäin :) olo on ihan mahtava ja nolla-toleranssilla jatketaan =)

Jaa ja tuohon Jakken "KLIK", juttuun niin uskoisin, että juurikin tällänen on itsellenikin tapahtunut.. Ihan mahtava olo, ku ei ole kokoajan pää, joko ihan jumissa tai muuten vaan sekasin.

Salillakin olen ruvennut käymään ja painokin on tippunut tässä 7pv aikana 4,5kg.. joka luultavasti on nestettä, jota kertynyt kroppaan älyttömän juomisen seurauksena.

Nyt on sellanen fiilis, että uskoisin että AA-kerhoon en ole itsekkään menossa.. En usko, että olisi itseäni varten :)

Perjantaina kävin jopa Baari-kierroksella. join 4 kahvia ja 3 tuopillista jäävettä.. Kotiin kävelessäni kävin vielä automaatilla nostamassa 140e rahaa (ajattelin, että suurinpiirtein sen verran vähintään menisi normaali vkl:na ku sen pe-la vetäisi pohjanmaankautta) ja työnsin rahat purkkiin kotona. Ajattelin tämän toistaa joka vkl =) katotaan millaseen kuseen sitä taas muutamassa kuukaudessa rahallisesti pääsisi, jos normaaliin tapaan ottaisi keittoa =)

Pirteätä pakkaspäivää kaikille :))

---------------------------------------------
Tänään ajattelin olla ottamatta...
nasiiri
Viestit: 125
Liittynyt: 08.12.2008 16:22

Re: Alkoholiongelmia?

Viesti Kirjoittaja nasiiri »

Ei ole meikäläiselläkään ollut alkoholin kanssa muuta ongelmaa, kuin hankkimisessa. :mrgreen:
Vastaa Viestiin