"Pitäkää itsenne Jumalan rakkaudessa"

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

"Pitäkää itsenne Jumalan rakkaudessa"

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

Tähän piirikonventeissa julkaistuun kirjaan en löytänyt asiaa syvällisemmin käsittelevää viestiketjua - joten avataan uusi.


Eli 224-sivuinen kirja julkaistiin konventissa, ja hyvin voimakkaasti elämäntapaa käsittelevästä opuksesta näyttää olevan kyse. Silmäilin kirjan läpi kymmenessä minuutissa joten aika tuttua "hengellistä ravintoa" on tarjolla.

Kirja käsittelee monia tapoja, mm. maljan kohottamista, riisin heittoa ja "joulurahan" vastaanottamista.


Kirjan lopussa on liitteitä, jotka varmasti herättävät keskustelua. Itseasiassa liitteitä on seitsemän kappaletta.
Ensimmäinen käsittelee suhtautumista erotettuihin ja eronneisiin - muistutetaan, että "Uskolliset kristityt perheenjäsenet eivät etsi tekosyitä voidakseen olla tekemisissä erotetun sukulaisen kanssa, joka ei asu kotona."
Yhdessä liitteessä tarkastellaan masturbaatiota. Lipun tervehtiminen, äänestäminen ja siviilipalvelus on yhden liitteen teema. Veren fraktioita ja kirurgisia toimenpiteitä yhdessä osassa. Päänpeiteen käyttö on yksi liite, samoin Raamatun kanta avio- ja asumuserosta ja kiistat liikeasioissa.
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Re: "Pitäkää itsenne Jumalan rakkaudessa"

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
kirjallisuusveli
Viestit: 903
Liittynyt: 29.04.2007 16:43

Re: "Pitäkää itsenne Jumalan rakkaudessa"

Viesti Kirjoittaja kirjallisuusveli »

Kummallista todistelua on ainakin tuon Masturboinnin osalta. Pistän tähän ensimmäisen kappaleen ihan kokonaisuudessaan:
Masturbointi* on hengellisesti epäterve tapa. Se iskostaa ihmiseen asenteita, jotka ruokkivat itsekeskeisyyttä ja turmelevat mielen. Lisäksi Masturboija voi alkaa pitää toisia ihmisiä pelkkinä seksiobjekteina, seksuaalisen tyydytyksen tuojina. Seksi erkanee rakkaudesta, ja siitä tulee vain fyysinen toiminto, joka antaa hetkellistä nautintoa ja purkaa sukupuolista painetta. Helpotus on kuitenkin vain tilapäistä. Masturbointi ei todellisuudessa kuoleta ruumiinjäseniä "haureuteen, epäpuhtauteen, [sopimattomaan] sukupuoliseen himoon - - katsoen, vaan pikemminkin kiihottaa niitä. (Kolossalaisille 3:5)



* Masturbointi on sukupuolielinten hyväilemistä tai hankaamista, mikä johtaa yleensä orgasmiin.

Sopii vaan kysyä, että tarjoavatko sukupuolisuhteet avioliitossa sitten kestävän kertasuoritteisen ratkaisun sukupuolisen paineen purkamiseen?

Miksi Muuten masturbointi on selitetty, mutta orgasmia ei?
"There's a point in your life when you'll realize who matters, who never did, and who always will."
madgyver
Viestit: 289
Liittynyt: 30.04.2007 13:35

Re: "Pitäkää itsenne Jumalan rakkaudessa"

Viesti Kirjoittaja madgyver »

Analysoija kirjoitti:Ensimmäinen käsittelee suhtautumista erotettuihin ja eronneisiin - muistutetaan, että "Uskolliset kristityt perheenjäsenet eivät etsi tekosyitä voidakseen olla tekemisissä erotetun sukulaisen kanssa, joka ei asu kotona."
Voi vittu sentään, vieläkö totakin pitää jankuttaa. On se nyt perkele että tälle itsemurhakultille ei riitä pelkät veri-itsemurhat ja, vaan pitää myös tehdä toisten elämästä helvettiä täysin raamattuun perustumattomilla ja tuulesta temmatuilla säännöillä, jotka sotivat kaikkea sitä vastaan mitä Jeesus opetti. Mahtanee Jehova olla vaativainen jumala kun haluaa vielä veriuhrien lisäksi piinata ihmisiä heidän elinaikanaankin. Ja tuollaisen Jumalan alaisuudessa pitäis vielä elää ikuisesti paratiisissa... Anna mun kaikki kestää :lol:

Masturbaatiosta tuli mieleen, että aika huvittavaa sinänsä, että VT-seura antaa tasan yhden mahdollisuuden seksuaalisen energian purkamiseen: avioliitto. Entäs ne ihmiset, jotka eivät syystä tai toisesta pääse tai halua mennä naimisiin... Heidän sitten ilmeisesti vaan tulee tukahduttaa seksuaaliset halunsa ja energiansa... Toihan ei eroa mitenkään esim. munkkien elämästä. Eihän nekään saa kai runkkailla, vai ? Ei oo ihme että jehovantodistajilla on pikku pedofiiliongelmia keskuudessaan :oops:
Viimeksi muokannut madgyver, 24.06.2008 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Viime vuosina on miljoonista ihmisistä eri puolilla maailmaa tullut Jehovan todistajia. Kaikkien heidän pitäisi olla hyvin selvillä sen järjestön historiasta, jonka yhteydessä he ovat.” (Vartiotorni 1. toukokuuta 1994 sivu 16)
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Re: "Pitäkää itsenne Jumalan rakkaudessa"

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

kirjallisuusveli kirjoitti: Miksi Muuten masturbointi on selitetty, mutta orgasmia ei?
Kirjan kirjoittaja on kokeillut masturbointia mutta orgasmi on vielä tuntematon vieras.
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
madgyver
Viestit: 289
Liittynyt: 30.04.2007 13:35

Re: "Pitäkää itsenne Jumalan rakkaudessa"

Viesti Kirjoittaja madgyver »

oho :oops:
"Viime vuosina on miljoonista ihmisistä eri puolilla maailmaa tullut Jehovan todistajia. Kaikkien heidän pitäisi olla hyvin selvillä sen järjestön historiasta, jonka yhteydessä he ovat.” (Vartiotorni 1. toukokuuta 1994 sivu 16)
Vieras

Re: "Pitäkää itsenne Jumalan rakkaudessa"

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tämän kirjan englanninkielinen versio pdf löytyi netistä.

Joku suomenkielisen version omaava voisi kertoa, että mitä tarkalleen sanotaan kappaleessa joka koskee erotettujen osallistumista sosiaalisiin tilaisuuksiin. Englanninkielisestä versiosta nimittäin tulee käsitys, että olisi omantunnonasia hyväksyykö Jehovan todistaja erotettuja sukulaisia esim. perhelounaalle.
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Re: "Pitäkää itsenne Jumalan rakkaudessa"

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Koko liite. Sattui löytymään jostain :roll:
Viimeksi muokannut Jaakob, 24.06.2008 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: ei siis viite vaan tietenkin liite...
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Vieras

Re: "Pitäkää itsenne Jumalan rakkaudessa"

Viesti Kirjoittaja Vieras »

OK, viittaamani kohta oli näköjään eng.kiel. pdf:ään lisätty Vartiotornin artikkeli (15.11.1981) johon tuossa suomenkielisen skannauksenkin alaviitteessä viitataan.
mana
Viestit: 160
Liittynyt: 07.10.2007 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Pitäkää itsenne Jumalan rakkaudessa"

Viesti Kirjoittaja mana »

Lainaus Jaakobin laittamasta linkistä:
Katumattoman väärintekijän karttaminen suojelee meitä ja muita seurakunnan jäseniä hengelliseltä ja moraaliselta saastutukselta sekä pitää yllä seurakunnan hyvää mainetta
Pitää yllä seurakunnan hyvää mainetta!? Ihan todella huonon kuvan ovat ainakin mun kaverit saaneet Jehovan todistajista kun oon kertonut ettei ne saa enää pitää minuun mitään yhteyttä. Muutenkin JT:t ovat saaneet tosta karttamispelleilystään aivan paskaa mainetta. En ihan tajunnu nyt tota :lol:
Ilkkala
Viestit: 75
Liittynyt: 13.06.2008 17:54

Re: "Pitäkää itsenne Jumalan rakkaudessa"

Viesti Kirjoittaja Ilkkala »

mana kirjoitti:Lainaus Jaakobin laittamasta linkistä:
Katumattoman väärintekijän karttaminen suojelee meitä ja muita seurakunnan jäseniä hengelliseltä ja moraaliselta saastutukselta sekä pitää yllä seurakunnan hyvää mainetta
Pitää yllä seurakunnan hyvää mainetta!? Ihan todella huonon kuvan ovat ainakin mun kaverit saaneet Jehovan todistajista kun oon kertonut ettei ne saa enää pitää minuun mitään yhteyttä. Muutenkin JT:t ovat saaneet tosta karttamispelleilystään aivan paskaa mainetta. En ihan tajunnu nyt tota :lol:
Niin tämähän on se. Meidän luppisten aate. Tämähän on paljolti se joka kääntyy vastaan...
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: "Pitäkää itsenne Jumalan rakkaudessa"

Viesti Kirjoittaja Jakke »

mana kirjoitti:Lainaus Jaakobin laittamasta linkistä:
Katumattoman väärintekijän karttaminen suojelee meitä ja muita seurakunnan jäseniä hengelliseltä ja moraaliselta saastutukselta sekä pitää yllä seurakunnan hyvää mainetta
Pitää yllä seurakunnan hyvää mainetta!? Ihan todella huonon kuvan ovat ainakin mun kaverit saaneet Jehovan todistajista kun oon kertonut ettei ne saa enää pitää minuun mitään yhteyttä. Muutenkin JT:t ovat saaneet tosta karttamispelleilystään aivan paskaa mainetta. En ihan tajunnu nyt tota :lol:
Naulan kantaan. Tuo on eniten esim. työporukassa kauhistelua herättänyt asia. Erotettuihin suhtautumisen vaikutus JT-srk:n maineeseen on erittäin rankasti miinuksella.

Mulla tää on kyllä kääntyny jo niin, että jos ovat niin k*sipäitä, että jonkin jenkkilahkon sääntöjen takia eivät minuun pidä yhteyttä, niin olkoon sitten. En niin naurettavia ihmisiä elämääni kaipaakaan. Ei ole ikävä. Reippaasti narsistiseen tyyliini voisin jopa sanoa, että hehän tässä häviävät enkä minä :lol:

Terkkuja sukulaisille ja entisille kavereille! *vilkuttaa*
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: "Pitäkää itsenne Jumalan rakkaudessa"

Viesti Kirjoittaja Tony »

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin kirja antaa täyden hyväksynnän siviilipalveluksen valitseville jehovantodistajille? Eihän Jaakob jaksaisi skannata sitä osiota? :wink:
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Re: "Pitäkää itsenne Jumalan rakkaudessa"

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Tony Syrjänen kirjoitti:Eihän Jaakob jaksaisi skannata sitä osiota? :wink:
Jaakob ei todellakaan skannaa tekijänoikeudella suojattua materiaalia julkisesti näkyville ;)

Netistä löytää kaikenlaista kun vähän kaivelee...

Click!
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: "Pitäkää itsenne Jumalan rakkaudessa"

Viesti Kirjoittaja Tony »

Jaakob kirjoitti:Jaakob ei todellakaan skannaa tekijänoikeudella suojattua materiaalia julkisesti näkyville ;)
No mutta olinpas minä ajattelematon kun tuollaisia menin pyytämään.

Kiitos linkistä! :P
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin