Uusi harrastus

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mana
Viestit: 160
Liittynyt: 07.10.2007 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja mana »

Aloitin juuri tänään uuden harrastuksen. Alko ärsyttään noi puvut ja kauluspaidat kaapissa ni päätin alkaa vähän tuunaileen näitä. Revin just tämmötteen valkosen kauluspaitan palasiks ja nyt ompelen siitä uudenlaista, hahah. Mitähän tästäki tulee. Viimeks oon ommellu ala-asteella. Hiha on jo kohta valmis ja tää on ihan kiva. Paitsi tää ei kyllä ookkaan muuten kokouspaita nyt oikeestaan kun muistin just et oon pitäny tätä vain mun lakkiaisissa. Mut kuitenkin. Tekis mieli riekaloida noita pukuja :P ...

Onkos muut alotellu mitään uusia juttuja tuomaan lisää mielenkiintoa elämään?
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja rippeli »

mana kirjoitti:Aloitin juuri tänään uuden harrastuksen. Alko ärsyttään noi puvut ja kauluspaidat kaapissa ni päätin alkaa vähän tuunaileen näitä. Revin just tämmötteen valkosen kauluspaitan palasiks ja nyt ompelen siitä uudenlaista, hahah. Mitähän tästäki tulee. Viimeks oon ommellu ala-asteella. Hiha on jo kohta valmis ja tää on ihan kiva. Paitsi tää ei kyllä ookkaan muuten kokouspaita nyt oikeestaan kun muistin just et oon pitäny tätä vain mun lakkiaisissa. Mut kuitenkin. Tekis mieli riekaloida noita pukuja :P ...

Onkos muut alotellu mitään uusia juttuja tuomaan lisää mielenkiintoa elämään?
Aloitin keväällä Lenkkeilyn. Siis sen touhun että juostaan ympäriinsä ilman sen suurempaa päämäärää tai tavoitetta. Aikasemmin pidin sitä homohommana, mutta kaipa sitä jo tässä iässä voi tulla siitäkin kaapista ulos. Yllätävän mukavaa puuhaa, joskin kesälomalla on tullut pieni tauko. Olen muuten huomannut että mieskunto on parantunut uuden harrastuksen myötä. Jospa ne tärähdykset jotenkin pakottavat enemmän verta nivusiin :D :D
Let me go Master I hate you so
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Re: Uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

rippeli kirjoitti: Aloitin keväällä Lenkkeilyn. Siis sen touhun että juostaan ympäriinsä ilman sen suurempaa päämäärää tai tavoitetta. Aikasemmin pidin sitä homohommana, mutta kaipa sitä jo tässä iässä voi tulla siitäkin kaapista ulos. Yllätävän mukavaa puuhaa, joskin kesälomalla on tullut pieni tauko. Olen muuten huomannut että mieskunto on parantunut uuden harrastuksen myötä. Jospa ne tärähdykset jotenkin pakottavat enemmän verta nivusiin :D :D
Mä ajattelin aiemmin samaa harrastusta muttei sopinut mun imagoon :?:

Mutta peruukki päässä vois uskaltaakin niin ei kukaan tunne :idea:
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Tony »

Toteutin tänä kesänä pitkäaikaisen unelmani ja suoritin Green-cardin. Pari kierrosta kolopalloa takana ja voin suosittelella lajia lämpimästi kaikille. Siinä ei paljon huolet paina kun dallaa pitkin väyliä ja nauttii Suomen suvesta. :P
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Itse olen pyöräillyt tänä kesänä tosi paljon ja kunhan tuo oikean takakäpälän murtuma paranee, olis tarkoitus aloittaa taas pitkästä aikaa rullaluistelu. Tekis mieli ostaa parempi fillari (tällä hetkellä mulla on 90-luvun maastopyöräbuumin aikaan ostettu typerän raskas 18-vaihteinen) ja ehkäpä vähän nykyaikaisemmat rullaluistimetkin vanhojen Crazy Creekien tilalle.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Kapteeni
Viestit: 221
Liittynyt: 15.06.2007 14:49
Paikkakunta: Mindanao, Lanao del Norte
Viesti:

Re: Uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Kapteeni »

Tuota Rippelin mainitsemaa juoksemista olen harrastanut. Yleensä noin 8 kilometrin lenkki kerran viikossa kun seilaamisilta ehti. Mutta talven myrskyt olivat niin rasittavia minun selälle, että selkäkipujen takia piti lopettaa lenkkeilyt. Juokseminen saattaa olla hyvistä lenkkareista huolimatta pahaksi selälle. Söin tabletteja koko talven, mutta nyt on fysioterapeutti saanut selän paremmaksi. Alkoi jopa puhumaan, että alas juoksee taas, että pääset eroon läskeistäsi.

Viime syksynä lainasin autoni eräälle mantereella asuvista lapsistani. Auton puutteessa tuli poljettua fillaria. Mutta pyöräilyt jäi heti, kun sain auton takaisin. Ja sen huomaan huonontuneessa kunnossani. Tosin pyöräilen päivittäin satamasta kylälle ja takaisin, mutta sekin on vain korkeintaan vajaa kilometri.

Ostin pari vuotta sitten rullaluistimet. Ainoan kerran olen kokeillut niitä yhdessä poikani Bittbull terrierin kanssa. Koira veti minua pitkin asfalttia. Minä tietysti mahallani. Uskomatonta kuinka paljon semmoinen rakki jaksaa vetää. Tarkoitukseni on kaivaa rullaluikkarit esille ja kokeilla parin viikon sisällä ilman Bittbull terrierin apua.
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Kapteeni kirjoitti:Viime syksynä lainasin autoni eräälle mantereella asuvista lapsistani.
Menee OT, mutta kun "filippiiniensuomalainen" puhuu "mantereesta", niin se tarkoittaa...??? (sori vaan, takerrun aina kaikenlaisiin yksityiskohtiin, jotka joudun sitten pakonomaisesti selvittämään)

Mutta OT:sta varsinaiseen topicciin, sillä "henkissukupuolisesti" arveluttavia harrastuksia olen minäkin joskus joutunut kokeilemaan, nimittäin juurikin noita lenkkeilyä sekä rullaluistelua. Aikoinaan Tyynenmeren rannalla asuessani kävin jopa kolme-neljä kertaa viikossa "homppelehtimassa" rullaluistimet jalassa ranta- sekä jokibulevaardin katveessa, mutta Suomessa nämä kesäluistimet ovat olleet lähinnä "jäissä", eli komerossa. Täällä Pohjoisessa on kevät-kesäisin helpompaa kirmailla vesi- ja loskavallien ylitse lenkkitossujen kanssa, paitsi aivan viime aikoina, kun ei ole enää sekään huvittanut.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
liabiliteetti
Viestit: 94
Liittynyt: 04.01.2008 12:05

Re: Uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja liabiliteetti »

Itse sain tällä viikolla vihdoin ja viimein polkupyörän korjaamolta (jonne sen kiikutin suoraan poliisihuutokaupasta) ja hirveä polte olisi päästä sillä kiertelemään. Katsotaanhan nyt miten sitä jaksaa... :P
liabiliteetti
Viestit: 94
Liittynyt: 04.01.2008 12:05

Re: Uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja liabiliteetti »

Tilannepäivitys: On tullut tässä siirryttyä täysin polkupyöräkantaan lähiliikenteessä ja kauppareissutkin ovat venähtäneet sinne kymmenen kilometrin paremmalle puolelle ja olenpa muina päivinä ihan huviksenikin heilauttanut lenkin ihan asioikseen. Vielä muutama kuukausi sitten tunnetusti pidin itsetarkoituksellista liikuntaa turhana, pitäisiköhän hakeutua hoitoon? :)

Ajotietokoneen täräytin viime viikolla pyörään kiinni ja sillä on ihan näppärä seurata noita lenkkien kestoja ja pituuksia. Koska pyöräni on ns. hybridipyörä (eli maastopyörä kapeilla keskeltä tasaisilla renkailla) siinä on tyylin mukaisesti perkeleen kova satula. Kauppareissun jälkeen tuntuu persiissä kuin olis sammunu örebrossa ja herännyt kyseensalaisessa seurassa. Normaalistihan joko vaihdettaisiin satula pehmeämpään tai hankittaisiin pyöräilyhousut mutta koska tuo satula on muuten hyvän muotoinen ja ne pyöräilyhousut näyttää sanalla sanoen lenkkeilijämäiseltä (tai kansankielellä hintahtavalta) ja koska läskiperseeni verhottuna sellaisilla olisi erittäin irvokkaan näkönen, päätin sitten investoida geelipehmusteen tuohon jakkaraan. Katotaan miten äijän käy. Ostin myös ihan aikuisten oikeat puoliavoimet pyöräillyhanskat kun niitä oli prismassa kympin pari. Onhan nuo kämmenet sen verran rullalla että tuskin oli huonokaan ostos. :P

Suosittelen pyöräilyä muillekin jotka epäilevät lenkkeilyn imagovaikutuksia - jos tulee matkanvarrella tuttuja vastaan, vetoat bensan hintaan ja kerrot olevasi kauppareissulla/menossa tekaistuun paikkaan x.
Viljo
Viestit: 1100
Liittynyt: 28.04.2007 13:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Viljo »

liabiliteetti kirjoitti:Suosittelen pyöräilyä muillekin jotka epäilevät lenkkeilyn imagovaikutuksia - jos tulee matkanvarrella tuttuja vastaan, vetoat bensan hintaan ja kerrot olevasi kauppareissulla/menossa tekaistuun paikkaan x.
MInä pyöräilin teinivuosina aika paljon, joskus tuli tehtyä noin kuudenkympin lenkki pari-kolme kertaa viikossa - tosin lähinnä lämpimään aikaan. Talvipyöräily on jäänyt vähiin, vaikka olen toki kokeillut nastarenkailla ajelua. Ei kai pyöräilyllä ole ainakaan vahingollisia imagovaikutuksia.

Nyt olen lomalla ja aatoksena on ostaa polkupyörä ennen ensi viikon maanantaita jottei tarvitse maksaa liikennelaitokselle enää juuri mitään. Ovat ryökäleet taas nostamassa lippujen hintoja. Pidemmille matkoille olen tänäkin vuonna harkinnut moottoripyörän ostoa, mutta saa nähdä tuleeko sitä hankittua.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Minua on ruvennut tuo autojen kanssa puuhastelu innostamaan taas entistä enemmän. Kunhan nyt tuon käyttöpelin saa hiplattua mahdollisimman täydelliseen kuntoon, niin innostaisi hankkia pitkästä aikaa joku harrasteajoneuvo. Edullinen ja lapsellisen innostava kohde vois olla vaikka mopo :D Esim. nuoruusvuosien menopeli, Suzuki PV olis hauska laite. Jos laittelis oikein alkuperäiseen kuntoon ja ajelis sillä vaikka työmatkat hyvillä keleillä!
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
almi
Viestit: 943
Liittynyt: 06.05.2007 15:33

Re: Uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja almi »

Minä olen alkanut harrastaa sauvakävelyä ja vesijuoksua. Ensin oikeastaan käytännön pakosta, jotta sain kuntouduttua ensin edes johonkin kuntoon reuman riistäydyttyä hallinnasta. Nykyään molemmat lajit tuntuvat hyviltä ja omilta.

Toinen aloittamani harrastus on bookcrossaus, ks. lisää http://www.bookcrossing.com/.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
Vastaa Viestiin