Pärinäpojat.

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Telkkarista tulee taas parhaillaan ohjelma jossa aikuiset miehet hinkkaa ylisuurta mopoa ja kokevat erektioita kun moottori käynnistyy.
Onkos arvon palstalaisilla moottoripyöriä? Jos on, niin kysyisin miksi???? Miksi Suomessa? Talvella ei kukaan täysjärkinen aja prätkällä joten koko homma hoidetaan kesällä vesisateessa. Onko taas kyseessä se peniksen jatke-juttu? Jos on, niin miksi jotkut naisetkin haluavat haarojensa väliin elotonta metallia?

Koko harrastus on mielestäni niin typerä ja kallis että olisin kiitollinen jos joku valottaisi minulle miksi. Siis MIKSI????
Let me go Master I hate you so
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tekniikasta intoilevana ja sitä ikäni ihailleena ymmärrän hyvinkin moottoripyöräinnostuksen. Omaa pyörää ei ole, mutta kavereiden pyörillä pääsee aina joskus ajelemaan.

Tää saattaa vähän kuulostaa omituiselta, mutta kyllähän moottoripyörällä ajaessa kokee luonnon ja yleensäkin ympäristön läsnäolon ihan eri tavalla kuin auton ikkunan läpi katsoessa. Jonkinlainen vapauden tunne on ihan eri luokkaa kuin automiehellä. Motoristit ovat lisäksi varsin yhteisöllistä porukkaa (enkä puhu pelkästään Helvetin Enkeleistä), ja sekin piirre viehättää muutamia. Lisäksi moottoripyörät (kuten myös jotkut autot) ovat kauniita ja hienoja teknisiä laitteita. Nopean, hyvin kiihtyvän ja nautinnolliset ajo-ominaisuudet omaavan ajoneuvon ajaminen on erittäin miellyttävää puuhaa. Hyvä keli, mutkainen asvalttitie ja alla hauska ajopeli. Tarvitseeko orgasmin aiheita selitellä enempää?

Toki ymmärrän, että useimmille ajoneuvot ovat vain välineitä joilla siirrytään paikasta A paikkaan B. Toisille ne ovat mukava harrastus.

Itselläni harrastuneisuus on jo parikymmentä vuotta suuntautunut italialaisiin ajoneuvoihin (olen muuten suht' normaali), joista voisin esitelmöidä pitkäänkin. Moottoripyörän hankinta on kyllä ollut mielessä myöskin. Itselle mieleinen pyörä voisi olla joku saapasmaan tuote, kuten Moto Guzzi, Aprilia, Ducati tms...
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Jakke kirjoitti:Tekniikasta intoilevana ja sitä ikäni ihailleena ymmärrän hyvinkin moottoripyöräinnostuksen. Omaa pyörää ei ole, mutta kavereiden pyörillä pääsee aina joskus ajelemaan.

Tää saattaa vähän kuulostaa omituiselta, mutta kyllähän moottoripyörällä ajaessa kokee luonnon ja yleensäkin ympäristön läsnäolon ihan eri tavalla kuin auton ikkunan läpi katsoessa. Jonkinlainen vapauden tunne on ihan eri luokkaa kuin automiehellä. ..
Tuosta luonnon läsnäolosta päästäänkin toiseen pöljyyteen, nimittäin moottorikelkkailuun. Viime tavena menimme Rukalle saakka nauttimaan luonnon rauhasta. Tai siis olisi nautittu, jos niitä helevetin vempeleitä ei olisi pomppinut joka paikasta pärisemään. Itsekin koitin touhua ja ajelin keskelle metsää kelkalla. Luonnon rauhasta ei ollut tietoakaan koska vempele piti niin järjettömän kovaa meteliä. Mitään muuta en tosin olisi kuullutkaan koska kypärä peitti korvat. Luontoa ei ehtinyt edes katsella koska piti olla silmä tarkkana ohjaamassa kelkkaa ajouralla..

Ammatinharjoittamiseen liittymätön moottoripyöräily tai kelkkailu on mielestä järjetöntä luonnonvarojen ja ajan tuhlausta. Melkein yhtä typerää kuin kalastuksessa harjoitettava saalista ja vapauta-metodi.
Let me go Master I hate you so
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Kohta pääsee taas kuolaamaan Muistojen Imatranajoa. Tapahtuma järjestetään joka kolmas vuosi, tänä vuonna se on 2.-3. elokuuta, seuraavan kerran sitten 2011 AD. Tässä vähän esimakua:

http://www.mpmaailma.fi/index.php?news=2&news_id=1572

http://www.kakeh.com/imatra/avi_index.htm

http://www.imatranmoottorikerho.fi

Tämähän voisi olla myös erinomainen kohde lomailijoille, mikäli loma sattuu elokuun alkuun ja moottoripyörät muutenkin kiinnostaa.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Pitäskös tätä vähä vielä selittää. Kuvittele, että omistat laitteen jonka suunnittelufilosofia on varsin hedonistinen, eli se on (sivuseikkana seuraavan käytännöllisyyden lisäksi) suunniteltu kaikilta ominaisuuksiltaan ennenkaikkea tuottamaan nautintoa käyttäjälleen. Lisäksi se on muotoiltu niin, että on jo pelkän ulkonäkönsä takia taide-esine ja niitä on näytteillä mm. New Yorkin MOMA:ssa (Museum of modern art).

Siinä syitä, jonka takia minulla on intohimoinen suhde italaialaisiin ajoneuvoihin. Enkä nyt puhu pelkästään Fiat Unosta :lol: Saman tyyppisiä tuntemuksia moni saa esim. HD-harrastusesta tai vaikka kupla-Volkkari intoilusta.

Ja jos nyt välttämättä halutaan luonnonsuojelu sotkea asiaan, niin sellaiset ajoneuvoharrastajat, jotka askartelevat autojensa ja mopojensa kanssa ja hoitavat niitä paremmin kuin vaimojaan, tekevät itse asiassa suuren ympäristöteon. Harrastaja voi pitää autonsa käyttökelpoisena useita kymmeniä vuosia, vähentäen siten ainakin periaatteessa uusien autojen tarvetta. Tavan tojotakuskin Corolla päätyy ongelmajätteeksi jopa kymmenessä vuodessa.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja rippeli »

""Pitäskös tätä vähä vielä selittää. Kuvittele, että omistat laitteen jonka suunnittelufilosofia on varsin hedonistinen, eli se on (sivuseikkana seuraavan käytännöllisyyden lisäksi) suunniteltu kaikilta ominaisuuksiltaan ennenkaikkea tuottamaan nautintoa käyttäjälleen. Lisäksi se on muotoiltu niin, että on jo pelkän ulkonäkönsä takia taide-esine.""

Pitäiskö tähän todeta sovinistisesti että ei mun tarvi kuvitella koska mulla on jo vaimo 8) .
Let me go Master I hate you so
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

rippeli kirjoitti:""Pitäskös tätä vähä vielä selittää. Kuvittele, että omistat laitteen jonka suunnittelufilosofia on varsin hedonistinen, eli se on (sivuseikkana seuraavan käytännöllisyyden lisäksi) suunniteltu kaikilta ominaisuuksiltaan ennenkaikkea tuottamaan nautintoa käyttäjälleen. Lisäksi se on muotoiltu niin, että on jo pelkän ulkonäkönsä takia taide-esine.""

Pitäiskö tähän todeta sovinistisesti että ei mun tarvi kuvitella koska mulla on jo vaimo 8) .
Hehee niinpä niin joopa joo, mutta tulipa vielä mieleeni, että hyvät ja vaimoon uhrattua aikaa vähentävät harrastukset saattavat auttaa myös maailman ylikansoittumisongelmaan :wink:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja wolframium »

rippeli kirjoitti:Pitäiskö tähän todeta sovinistisesti että ei mun tarvi kuvitella koska mulla on jo vaimo
"Kone pelaa hienosti, käynnistyy helposti ja käy luotetavasti, toki eihän sillä paljoa vielä ole ajettu. Vääntöä tuntuu olevan ihan kotitarpeiksi, pitää etsiä jostain uudet kytkimen osat..."

:lol: :lol: :lol:

http://www.lynxracing.net/13
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Aspis
Viestit: 62
Liittynyt: 19.07.2007 18:47

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja Aspis »

.
Viimeksi muokannut Aspis, 05.03.2009 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
liabiliteetti
Viestit: 94
Liittynyt: 04.01.2008 12:05

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja liabiliteetti »

rippeli kirjoitti:Telkkarista tulee taas parhaillaan ohjelma jossa aikuiset miehet hinkkaa ylisuurta mopoa ja kokevat erektioita kun moottori käynnistyy. Onkos arvon palstalaisilla moottoripyöriä? Jos on, niin kysyisin miksi????
Ei tällä hetkellä ole mutta on ollut ja tulee olemaan. Nillä on vaan kiva ajella.
Miksi Suomessa?
Koska en syntynyt Saint Tropeziin.
Onko taas kyseessä se peniksen jatke-juttu?
Ei. se vaan on kivaa.
Jos on, niin miksi jotkut naisetkin haluavat haarojensa väliin elotonta metallia?
Koska se on kivaa.
Koko harrastus on mielestäni niin typerä ja kallis että olisin kiitollinen jos joku valottaisi minulle miksi. Siis MIKSI????
Käy koeajolla joskus.

Eikä se edes ole kallista. Kalusto maksaa käytetyn auton verran ja vakuutukset ajokaudelle about saman verran kuin 20-vuotiaaan henkilöauton vakuuttaminen. Polttoaineenkulutus on moottoripyörällä 2-3 litraa sataselle pienempi kuin autolla. Sillä voi suorittaa aika monet sellaiset ajot jotka tulisi toimitettua autolla yksin. Ja sopivalla sumplimisella siihen kategoriaan saa sopimaan useimmat reissut. :)
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tämä pärinäpoika voimisteli pihalla auton kimpussa neljä tuntia tänään. Ei niitä kaikkein mieleisimpiä harrastuksen osia, mutta nytpä on uudet tukivarret, raidetangon päät, jarrulevyt ja palat vaihdettu. Olo on väsynyt, mutta onnellinen :D
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
mana
Viestit: 160
Liittynyt: 07.10.2007 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja mana »

rippeli kirjoitti:Telkkarista tulee taas parhaillaan ohjelma jossa aikuiset miehet hinkkaa ylisuurta mopoa ja kokevat erektioita kun moottori käynnistyy.
Onkos arvon palstalaisilla moottoripyöriä? Jos on, niin kysyisin miksi???? Miksi Suomessa? Talvella ei kukaan täysjärkinen aja prätkällä joten koko homma hoidetaan kesällä vesisateessa. Onko taas kyseessä se peniksen jatke-juttu? Jos on, niin miksi jotkut naisetkin haluavat haarojensa väliin elotonta metallia?

Koko harrastus on mielestäni niin typerä ja kallis että olisin kiitollinen jos joku valottaisi minulle miksi. Siis MIKSI????
Emmäkään tajua. Mun ainoo kokemus kakspyöräsistä moottoroiduista ajoneuvoista oli 16-vuotiaana kun iskä osti mulle yllätykseks mopon. Ajoin sillä kerran korttelin ympäri ja aattelin et tää on ihan perseestä, kauhee meteli, ihan tylsää. Kysyin iskältä saisinko mopon rahana. En saanu. Seuraavat pari vuotta se loju autotallissa, kunnes pikkuveli oli ajoikäinen. Ja kylläkyllä, mopolla ajoahan ei voi verrata moottoripyörällä ajoon, kunhan kerroin tän jutun :D
Jakke kirjoitti:Tämä pärinäpoika voimisteli pihalla auton kimpussa neljä tuntia tänään.
Joo hyi, just ton takia en halua hommata autoo.
pahkeinen
Viestit: 108
Liittynyt: 20.05.2007 22:59

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja pahkeinen »

Jakke kirjoitti: Moottoripyörän hankinta on kyllä ollut mielessä myöskin. Itselle mieleinen pyörä voisi olla joku saapasmaan tuote, kuten Moto Guzzi, Aprilia, Ducati tms...
Minäpäs otin ja toteutin tuon vuosikausien haaveen, ja hankin itselleni kirkkaanpunaisen Ducatin. Vieläpä juuri sen yksilön, jota olin kuolannut jo vajaan vuoden verran. Oli se vaan niin perhanan hieno. Ajattelin jo ostovaiheessa prätkän olevan niin upea, ettei haittaa vaikka sillä ei sitten jaksaisi edes ajella.
No, lähdettiin sitten ensimmäisenä päivänä kurvailemaan. Sellaisen tunnin lenkin jälkeen alkoi tuntua todella synkältä.. kädet, niska ja selkä aivan romuna eikä siitä kuuluisasta ajamisen ilosta jälkeäkään. Kokeilin seuraavana päivänä ihan yksikseni, mutta melko lailla samoin tuloksin. Mutkatien jälkeen ajoin härvelin liikkeeseen, ja vaihdoin sen sitten hiljaisempaan ja huomattavasti mukavampaan laitteeseen. No, on mulla nyt vuorokauden ollut kiihkeä italialainen..
Uusi laite on siis sellainen iso enduro, ja tallissa lumia odottelee ripeä crossikelkka. Turhiahan nuo, mutta niin mukavia.. -Johonkinhan ne kaljarahat on sitä paitsi laitettava ;)
Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Re: Pärinäpojat. (ja -tytöt)

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Tämä tyttö ajelee moottoripyöräkorttia parhaillaan... Tällä viikolla on vielä ajotunteja, joiden jälkeen pääseekin näyttämään kykynsä tutkinnonvastaanottajalle. Pihalla kiiltelee ihanan punainen japsistara... odottaen valmiina yhteisiin seikkailuihin.

Tähän asti olen vain ollut kyydissä ja enemmän pelännyt kuin ihaillut prätkiä. Mutta niin se vauhtikärpiäinen vain pääsi puraisemaan ja nyt rakkaan ukkoni kannustuksella lähdin itsekin mukaan. Ja on se kivaa. Ei sitä osaa sen kummemmin selittää. :)
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Harmillista kun ei aikataulut käy tänäkään kesänä, mutta Tammelassa järjestettävässä Bella Italiassa olis kyllä pitäny päästä käymään. Olis paljon kuolattavaa italialaisiin hurahtaneelle. Juuri tuonne mun tekis mieli ottaa joskus rippeli mukaan, ihan noin niinku käännytysmielessä :lol:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Vastaa Viestiin