Pärinäpojat.

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Viikonloppuna järjestettiin Imatralla Saimaa picnik. Se oli motoristien kokoontuminen paikalliselle leirintäalueella. Kovasti paljon oli moottoripyöriä ja pitkiä partoja. Muutama ihan hienosti rakennettu pyörä sattui silmään.

Oli se kuitenkin ihan käsittämätöntä. Ukkelit ajelivat paikalle niitten isojen mopojensa kanssa ja olivat kolme päivää pelti kiinni. Oletetut vaimot paimensivat lapsia (miten ne oli päässeet sinne pyörällä???) kun keski-ikäiset miehet hilluivat mustat farkut ja nahkaliivit päällä helteessä. Naamat punaisena ja vähäkin äly jossain seitsemännessä alkoholitaivaassa. Helvetin enkeleillä oli oikein oma teltta. Mikä saa aikuiset 40+-miehet käyttäytymään kuin 14v teinit ja olemaan siitä vielä ylpeä?

Nyt varmaan ihmetyttää, että mitä minä siellä kulmilla tein. No oli pakko mennä ostamaan paikalliselta kalakauppiaalta savulohta pojan rippijuhliin.
Let me go Master I hate you so
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

pahkeinen kirjoitti:
Jakke kirjoitti: Moottoripyörän hankinta on kyllä ollut mielessä myöskin. Itselle mieleinen pyörä voisi olla joku saapasmaan tuote, kuten Moto Guzzi, Aprilia, Ducati tms...
Minäpäs otin ja toteutin tuon vuosikausien haaveen, ja hankin itselleni kirkkaanpunaisen Ducatin. Vieläpä juuri sen yksilön, jota olin kuolannut jo vajaan vuoden verran. Oli se vaan niin perhanan hieno. Ajattelin jo ostovaiheessa prätkän olevan niin upea, ettei haittaa vaikka sillä ei sitten jaksaisi edes ajella.
No, lähdettiin sitten ensimmäisenä päivänä kurvailemaan. Sellaisen tunnin lenkin jälkeen alkoi tuntua todella synkältä.. kädet, niska ja selkä aivan romuna eikä siitä kuuluisasta ajamisen ilosta jälkeäkään. Kokeilin seuraavana päivänä ihan yksikseni, mutta melko lailla samoin tuloksin. Mutkatien jälkeen ajoin härvelin liikkeeseen, ja vaihdoin sen sitten hiljaisempaan ja huomattavasti mukavampaan laitteeseen. No, on mulla nyt vuorokauden ollut kiihkeä italialainen..
Uusi laite on siis sellainen iso enduro, ja tallissa lumia odottelee ripeä crossikelkka. Turhiahan nuo, mutta niin mukavia.. -Johonkinhan ne kaljarahat on sitä paitsi laitettava ;)
Enpä minäkään mitään kyykkypyörää ottais. Onhan ne komeita ja nopeita, mutta ei ollenkaan mukavia ajaa normaalikäytössä. Matkapyörän ostan sitten ku lakkaan köyhtymästä.

Moottorikelkkaa en osta, ku nykyisin näilläkin leveyksillä on tuo ajokausi niin lyhyt, että halvemmaks tulee vaikka vuokrata kelkka sen muutaman kerran ku lunta on tarpeeks.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja wolframium »

rippeli kirjoitti:Nyt varmaan ihmetyttää, että mitä minä siellä kulmilla tein. No oli pakko mennä ostamaan paikalliselta kalakauppiaalta savulohta pojan rippijuhliin.
Tämäpä olikin hauska tarina! Että joku oikein maksaa sisäänpääsymaksun päästäkseen ostamaan kaupasta kalaa :lol: :lol:

Mutta pakkohan se on raavaan miehenkin tinkiä antimoottoripyörä-periaatteistaan jos vaimo kerran pakottaa ostamaan juuri siitä tietystä paikasta.

Ostitko muuten 5 euron päiväsisäänpääsylipun vai teitkö "merelliset" ostoksesi vasta illalla 15 euron lipulla ja reilun rokkimusiikin säestyksellä???

Kuinkas paljon näitä hymiöitä oikein laitetaan -> kuoliaaksinaurattajalle :lol: :lol: :lol: :lol:
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja Tony »

wolframium kirjoitti: Tämäpä olikin hauska tarina! Että joku oikein maksaa sisäänpääsymaksun päästäkseen ostamaan kaupasta kalaa :lol: :lol:
Kaksi hyvää selitystä:

1. Kalakauppias ei sijainnut alueella, jonne vaadittiin sisäänpääsymaksu.
2. Jos ostaa savulohta vähänkään isompiin pippaloihin, siinä ei femma paina vaa'assa mitään.

:?:

Mitä tulee aiheeseen muuten, niin kai se moottoripyöräily on joillakin vain niin verissä, että sitä sisäistä paloa on pakko päästä sammuttelemaan pyörän selässä. Ei se meikäläisen korvaan kuulosta ollenkaan hassummalta harrasteelta, mutta toisaalta en ole valmis näillä tuloilla (tai siis menoilla) pihistämään senttiäkään minkäänlaiseen pärinävehkeeseen.

Olisiko moottoripyöräilyyn kohdistuva sisäinen palo jäänne ajalta, jolloin vapauden ja riippumattomuuden tunteen saattoi saavuttaa ratsastamalla hevolla kohti auringonlaskua? Ne joihin kyseinen jäänne on pesiytynyt, toteuttavat sen sitten hankkimalla jonkinlaisen hevosenkorvikkeen moottoripyörän muodossa ja matkaavat naapurikunnan 'Kesoilille' pullakahveelle vapauden tunteen tavoittaakseen?

No tähän 'voi' olla muitakin teorioita. 8)
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
pahkeinen
Viestit: 108
Liittynyt: 20.05.2007 22:59

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja pahkeinen »

Jakke kirjoitti: Moottorikelkkaa en osta, ku nykyisin näilläkin leveyksillä on tuo ajokausi niin lyhyt, että halvemmaks tulee vaikka vuokrata kelkka sen muutaman kerran ku lunta on tarpeeks.
Joo.. näinhän se on. Mää vaan luulen, ettei kukaan vuokrais mulle kelkkaa kun käyttö suuntautuu tuonne crossiradalle jossa laite on täysremontin tarpeessa muutaman sadan kilometrin jälkeen.. Viime talven jälkeen oon kyllä valmis myymään ton oman laitteen, mutta jostakin syystä ei oikein ole kysyntää :)
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

pahkeinen kirjoitti:
Jakke kirjoitti: Moottorikelkkaa en osta, ku nykyisin näilläkin leveyksillä on tuo ajokausi niin lyhyt, että halvemmaks tulee vaikka vuokrata kelkka sen muutaman kerran ku lunta on tarpeeks.
Joo.. näinhän se on. Mää vaan luulen, ettei kukaan vuokrais mulle kelkkaa kun käyttö suuntautuu tuonne crossiradalle jossa laite on täysremontin tarpeessa muutaman sadan kilometrin jälkeen.. Viime talven jälkeen oon kyllä valmis myymään ton oman laitteen, mutta jostakin syystä ei oikein ole kysyntää :)
Minua pyydettiin pari vuotta sitten ajamaan Leville kilpaa kelkalla yks "leikkimielinen" kisa. Hyvä etten lähteny, olisin varmaan päässy hengestäni! :shock:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja rippeli »

wolframium kirjoitti:
rippeli kirjoitti:Nyt varmaan ihmetyttää, että mitä minä siellä kulmilla tein. No oli pakko mennä ostamaan paikalliselta kalakauppiaalta savulohta pojan rippijuhliin.
Tämäpä olikin hauska tarina! Että joku oikein maksaa sisäänpääsymaksun päästäkseen ostamaan kaupasta kalaa :lol: :lol:

Mutta pakkohan se on raavaan miehenkin tinkiä antimoottoripyörä-periaatteistaan jos vaimo kerran pakottaa ostamaan juuri siitä tietystä paikasta.

Ostitko muuten 5 euron päiväsisäänpääsylipun vai teitkö "merelliset" ostoksesi vasta illalla 15 euron lipulla ja reilun rokkimusiikin säestyksellä???

Kuinkas paljon näitä hymiöitä oikein laitetaan -> kuoliaaksinaurattajalle :lol: :lol: :lol: :lol:
Tiedoksi vain että en maksanut sisäänpääsyä. Sitä tosin vaadittiin portilla, mutta neuvottelujen jälkeen kalafirman omistaja tuli ihan henkilökohtaisesti hakemaan meidät portilta. Mutta hyvä että sait muutamaksi päiväksi nauruja.
Let me go Master I hate you so
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja wolframium »

rippeli kirjoitti:Tiedoksi vain että en maksanut sisäänpääsyä. Sitä tosin vaadittiin portilla, mutta neuvottelujen jälkeen kalafirman omistaja tuli ihan henkilökohtaisesti hakemaan meidät portilta.
Ai olit vaimon kanssa liikenteessä? No ilmankos peljättävät harrikkamieslipunmyyjät joutuivat perääntymään neuvotteluissa ja kalafirman äijäkin VARMASTI joudutti askeleitaan... (tämä siis vahvasti spekulatiivinen tulkinta/mielikuva tilanteesta)
rippeli kirjoitti:Mutta hyvä että sait muutamaksi päiväksi nauruja.
Juurikin näin. Toisinaan lievästi depressiivisenä ihmisenä kaikki nauru tulee tarpeeseen. Ja äsken tuli vielä lisää... :mrgreen:
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja rippeli »

wolframium kirjoitti:
rippeli kirjoitti:Tiedoksi vain että en maksanut sisäänpääsyä. Sitä tosin vaadittiin portilla, mutta neuvottelujen jälkeen kalafirman omistaja tuli ihan henkilökohtaisesti hakemaan meidät portilta.
Ai olit vaimon kanssa liikenteessä? No ilmankos peljättävät harrikkamieslipunmyyjät joutuivat perääntymään neuvotteluissa ja kalafirman äijäkin VARMASTI joudutti askeleitaan... (tämä siis vahvasti spekulatiivinen tulkinta/mielikuva tilanteesta)
rippeli kirjoitti:Mutta hyvä että sait muutamaksi päiväksi nauruja.
Juurikin näin. Toisinaan lievästi depressiivisenä ihmisenä kaikki nauru tulee tarpeeseen. Ja äsken tuli vielä lisää... :mrgreen:
Olet oikeassa. Vaimo hoiti lipunmyyjille vittuilun ja kalakauppiaan tulon. Itse olisin ajellut Joutsenoon ostelemaan niitä vaginan hajuisia luontokappaleita.
Itse vain pelkäsin turpiinsaamista mennen ja tullen, mutta ei kai ne harrikkamiehet pystyneet käsittelemään kuin yhden asian kerrallaan, joka tällä kertaa oli naisen lahjakas ulosanti.
Let me go Master I hate you so
RaM

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja RaM »

Tämänpäiväisissä lehdissä on maininta Espoon Tapiolassa eilisiltana sattuneesta moottoripyöräilijän kuolemaan johtaneesta onnettomuudesta.
http://www.iltalehti.fi/espoo/200807278012366_eo.shtml

Se tapahtui parvekkeemme alla. Kuulin moottoripyörän lähtevän kiihdyttämään läheisestä risteyksestä ja sitten kuului kova posahdus. Ryntäsin parvekkeelle ja siinä oli paksun liikennetolpan vieressä nurmella moottoripyörä romuna ja tuhannen päreinä. Kuski maksasi tolpan toisella puolella liikkumattomana. Samalla siihen pysähtyi kaksi autoa ja ryntäsin myös itse alas katsomaan mikä siellä on tilanne.
Moottoripyöräilijä oli kullut heti. Oli osunut naama edellä tolppaan ja visiiri oli lentänyt johonkin. Naama aivan tohjona kuoppana ja niskat ilmeisesti poikki kuten toinen olkakin tohjona. Ei ollut kovinkaan mukava näky.

Pärinäpojat revittelevät näin kesäisin useina iltoina juuri tuossa edessämme ja tämä oli karmaiseva muistutus siitä, mitä voi seurata kun mopo karkaakin käsistä. Yksi pieni virhe voi tehdä karmeaa jälkeä. :(
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

"Elämä on", voisi joku sanoa :(
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
liabiliteetti
Viestit: 94
Liittynyt: 04.01.2008 12:05

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja liabiliteetti »

Yhdestä tyhmästä päästä kärsii koko harrastajakunnan maine. :(
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Taajamassa kaahailussa on vielä sekin paska juttu, että siinä vaarantaa monesti ulkopuolistenkin henkiä. :? Jos leikityttää, niin moottoriradoille on varsin helppo päästä. Enkä nyt ihan hirveän pahana pidä sitäkään jos joskus yön hiljaisina tunteina moottoritiellä vähän karstoja polttelee...
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
pahkeinen
Viestit: 108
Liittynyt: 20.05.2007 22:59

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja pahkeinen »

Joo.. Monesti nuo kaaharit omaavat vielä suhteellisen vähän ajokokemusta, ja se yhdistettynä vähän hataraan kuuppaan niin siinähän se sitten on. Totta sekin, että pienimuotoinen radalla revittely vie turhat kaahaamishalut, mutta noilla korttelikaahareilla kysymys lienee enemmän näyttämisestä, kuin vauhdin hurmasta..?
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Pärinäpojat.

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Nyt vaan antimotoristi Rippelikin laittaa lonkeroa reppuun ja lähtee Imatran katuradan varteen vilkuttamaan kaikkien aikojen moottoripyöräilijäGURULLE Giacomo Agostinille + kaikille muille MOOTTORIPYÖRÄsankareille (öh, näin ainakin minä teen, en tiie sitten muista...)

Ja jos ei lauantaina ehdi, niin sunnuntaina ehtii vielä uudestaan: :lol:

http://www.imk.fi
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Vastaa Viestiin