Seurustelukumppanini ystävät ovat Jehovan todistajia!!!!

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Yasper

Seurustelukumppanini ystävät ovat Jehovan todistajia!!!!

Viesti Kirjoittaja Yasper »

:roll:
Päätimme alkaa seurustelun kumppanini kanssa tuossa parisen viikkoa sitten.Hänen ystävänsä,jotka ovat olleen hänen lapsuuden ystäviään 16v ajan,ovat jehovantodistajia.Aluksi he olivat todella onnellisia seurustelustamme,mutta kuullessaan minun olevan entinen jehovan todistaja alkoi sitten tämä myrsky jota on jo jatkunut muutaman päivän.
Viestissä mikä tuli eräältä näistä ihmisistä,kysyttiin;että olenko minä ,erotettu,eronnut vai kenties LUOPIO (huomatkaa sana luopio oli kirjoitettu viestissä oikeasti isoilla kirjaimilla) :lol: joo mutta en ole koskaan nähnyt näitä ihmisiä,mutta olen kuullut paljon että he ovat viinaan päin meneviä ihmisiä ja viettävät melkoista kaksoiselämää,mutta suurin ongelma tässä on se että minä olen ex-jehovan todistaja.Ja siitä on tullut jo tusinan verran ja tiu puheluita, että 'he eivät voi olla minun kanssani missään tekemisissä,sillä jehova on rakkauden ja armon jumala' :o
Viestiin on vastattu jo monesti,että minulla ei ole ollutkaan minkäänlaista mielenkiintoa olla heihin mihinkään kontaktissa,sillä olen jo jättänyt ko asian taakseni kauan sitten,mutta silti jokaisessa viestissä,mitä edelleen on tullut paljon,todetaan että HE eivät voi olla missään tekemisissä minun kanssani!miksi asia pitää toistaa niin monta kertaa????minähän toin kantani ensimmäisenä jo selville,mutta haluavatko he olla niskanpäällä vai mikä tässä on nyt kyseessä?Mitä voisi vastata näihin viesteihin,jotta tuo sirkus loppuu? ja kovasti muuten he ovat kiinnostuneita koko nimestäni.Minun mielestäni todella outoa palvelijoilta jotka palvovat 'rakkauden ja armon jumalaa* :roll:
Vieras

Re: Seurustelukumppanini ystävät ovat Jehovan todistajia!!!!

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Arvaan että itsesuojelutoimenpiteestä, joka saisi sellaisen reaktion että rupeaisit puolestasi myös karttamaan heikäläisiä ja et myöskään seurustelisi heikäläisen kanssa. Jotta vältyttäisiin uskonasioista puhumisesta ja ennenkaikkea siltä että sanoisit semmoisia, että se saisi heikäläisiä epäröimään ja tarkistelemaan asioita ja lopulta jättämään lahkon

Mutta juuri niinhän sinun tulisikin tehdä, mitä useammat jättäisivät lahkon, sitä pienempi riesa siitä olisi
Aaac
Viestit: 1644
Liittynyt: 28.04.2007 15:11

Re: Seurustelukumppanini ystävät ovat Jehovan todistajia!!!!

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Totta kai he haluavat tietää koko nimesi, jotta voivat ottaa selkäsi takana selvää taustoistasi.

Tuo "emme voi olla kanssasi tekemisissä" on heiltä silkkaa itsekorostusta. He (vaikka juopottelevatkin) ovat olevinaan niiiiin paljon muita parempia.

Onko seurustelukumppanisi myös JT, esim. kastamaton julistaja tai toimeton? Vai onko hän vain hangaround-jäsen?
Religionsfri.
sirpa-leena

Re: Seurustelukumppanini ystävät ovat Jehovan todistajia!!!!

Viesti Kirjoittaja sirpa-leena »

Outoa! Eihän he olisi saanu olla sun kanssa tekemisis edes sitä vähää, että olisivat ilmoittaneet, että eivät ole sun kanssa tekemisis!
Eikö ne tunne yhtään sääntöjänsä? JT-kulttuurista ei voi niiden näkökulmasta katottuna edes erota, vaan lähteneitä kohdellaan samoin kuin erotettuja eli ei saa olla tekemisis. Ja luopiokin voi olla ihan rauhassa "kaupan päälle", koska joka tapauksessa ei saa olla tekemisis kun on erotettu!!!!

Sen sijaan heidän olis pitäny tahdikkaasti sanoa sun tyttikselle, että JT-kultturissa on on tapa, ettei olla erotettujen kanssa tekemisis ja että he voivat kyllä jatkaa (jos omatunto lupaa) sun tyttiksen kanssa olemista kuten ennenkin, mutta tältä osin voi tulla ongelmatilanteita, ettei hän sitten ihmettele, jos joskus tulee vastaan joku tyttiksen näkökulmasta outo tilanne.

Joku omantunnontarkka vois kumminkin katsoa, että sun tyttis on ylittäny sen kynnyksen, jolloin maailman ihminen on omalle hengellisyydelle vaarallinen eli sun tyttiksen seuraa ei varsinaisesti haetattas, mutta oltas ystävällisiä,jos vaikka kaupassa tavataan, eikä hänelle suoraan sanota et se on huonoa seuraa, kun ei ole JT:n tehtävä kuiteskaan arvoida maailman ihmistä saatikka loukata. Siis sun tyttistä ei saa karttaa, vaan jotenkin pitäs kiemurrella nätisti niistä tilanteista irti.(ja senhän ne osaa)
Sen sijaan sun ja sun tyttiksen seurustelusta niillä ei ole oikeutta sanoa halaistua sanaa, koska ne ei ole osa maailmasta, eikä niiden kuulu arvostella maailman ihmisten seurustelemisia.

Tee pahuuttas valitus niiden vanhimmistolle, et ne lähettelee tekstareita, vaikka sun kans ei saa olla tekemisis. Mä olen muutaman nenäkkään eukon pysäyttäny sanomalla, et sä teidät, et mä olen erotettu ja mulle ei saa puhua, mitä siinä kyselet!Oppikoot noudattamaan omia sääntöjään.
Vastaa Viestiin