Vaihdoin uskontoa

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

pahkeinen
Viestit: 108
Liittynyt: 20.05.2007 22:59

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja pahkeinen »

Ei minullakaan tuon kummempia perusteluja ole Macin puolesta. Kaikki vain tuntuu toimivan paremmin ja helpommin kun vaihtoi leiriä. PC -ajoista on jäänyt jäljelle lähinnä jonkinasteinen allergia kyseisiä masiinoita kohtaan, mitään positiivista en niistä osaa sanoa vaikka yrittäisin. Oma käyttö liittyy niin ikään valokuvien kanssa pelaamiseen. Studio vain puuttuu, mutta näyttäähän tämä tässä keittiön pöydälläkin ihan kivalta.
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Witless kirjoitti:Pitkän miettimisen jälkeen tein suuren periaatteellisen päätöksen elämässäni, siirryin PC-kansasta Mac-lahkoon. :) Tähän asti olen erittäin tyytyväinen. Onko muilla kokemuksia vastaavasta kääntymisestä?
Erosin SampoPankista ja liityin Nordeaan. Eroaminen oli helpompaa kuin mitä minulle oli uskoteltu.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Pehmoluopio kirjoitti:Erosin SampoPankista ja liityin Nordeaan. Eroaminen oli helpompaa kuin mitä minulle oli uskoteltu.
Kai sitten samalla laskit että myös säästät jotain vaihtamalla pankkia ?

Otaksun että ilmeisesti olit laskenut eri bonukset ja keskittymät mukaan pankkia vaihtaessa ?

Jos kokoanaisvertailut tuottavat + merkiä Sampo -asiakkuuteen niin ehkä pankin vaihtoa kannattaisi miettiä muutamaan kertaan.

Vaikkakin Sampo munasi pankkipalveluidensa käytettävyyden tason tosi pahasti. :evil:

No tästä päästään siihen että jos luottamus on rikki niin vaihto voi olla hyväkin ratkaisu. :wink:
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
hijt
Viestit: 237
Liittynyt: 09.11.2007 17:16
Paikkakunta: München

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja hijt »

Mulla on ollu tää MacBook Pro nyt puoltoista vuotta ja oli kyllä jokaikisen 2000 euron väärti. Ei oo mitään huonoa sanottavaa, toimii kuin ajatus. Windows-lootaa ei tähän talouteen enää hankita, sellasen kanssa saa työajalla taistella ihan tarpeeksi...
"Raised upon repulsive lies from the time we were born
Driven into heads, holy laws..."
[Paradise Lost ~ Our Saviors]
almi
Viestit: 943
Liittynyt: 06.05.2007 15:33

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja almi »

Tässähän tulee ihan kyynel silmään, kun luen keskustelua Vista-koneella... :? :wink:
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
liabiliteetti
Viestit: 94
Liittynyt: 04.01.2008 12:05

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja liabiliteetti »

Onneksi ei ole pelkoa mäkkiin sortumisesta. Tulevissa töissä kaikki ja nykyisistä harrastuksista suurin osa ohjelmistoista ei edes ole saatavilla mäkille. Kunhan nyt saan rahat kokoon millä virittelen levypalvelimen kotiverkkoon, tullee koneet jatkossa varmaan olemaan aika pitkälti ThinkPad-kannettavia. Ei minun kaltaiseni kömpelyksen matkassa muut kestä. :)

Ai miksikö juuri ThinkPad? Ylivertainen mekaaninen luotettavuus, parhaat tukipalvelut, tappihiiri (minun silmissäni läppäri ilman tappihiirtä on rampa).

Ja se olennaisin syy: NASA on sertifioinut kiertoradalle pysyväiskäyttöön vain kaksi tietokonemallia, molemmat ThinkPadeja. :)
pahkeinen
Viestit: 108
Liittynyt: 20.05.2007 22:59

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja pahkeinen »

liabiliteetti kirjoitti: Ai miksikö juuri ThinkPad? Ylivertainen mekaaninen luotettavuus, parhaat tukipalvelut, tappihiiri (minun silmissäni läppäri ilman tappihiirtä on rampa).

Mikä on tukipalvelu ja mihin sitä tarvitaan? ;)
liabiliteetti
Viestit: 94
Liittynyt: 04.01.2008 12:05

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja liabiliteetti »

pahkeinen kirjoitti:
liabiliteetti kirjoitti: Ai miksikö juuri ThinkPad? Ylivertainen mekaaninen luotettavuus, parhaat tukipalvelut, tappihiiri (minun silmissäni läppäri ilman tappihiirtä on rampa).

Mikä on tukipalvelu ja mihin sitä tarvitaan? ;)
No, pannaan esimerkki ihan elävästä elämästä: Ikivanhan kannettavani sisäänrakennettu verkkokortti ei tukenut WPA-salausta koska koneen ollessa uusi WPA:ta ei vielä ollut olemassa. IBM:llä* olivat sen verran höveliä että toteuttivat WPA-tuen ajurikoodissa ja tarjosivat päivitetyn ohjaimen vaikka kone onkin jo vanhentunutta rautaa. Sisäänrakennetulle Bluetooth-sovittimelle on myös ilmaantunut ajuripäivitysten yhteydessä uusien protokollien ja toimintojen tukea. Uusin ajuripäivitys näkyy olevan päivätty 10. elokuuta 2008 vaikka tämä konemalli poistui markkinoilta jo lokakuussa 2003.

*) Vaikka piirisarja onkin intelin, langattoman kortti on IBM:n oma.
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja Witless »

liabiliteetti kirjoitti:Ja se olennaisin syy: NASA on sertifioinut kiertoradalle pysyväiskäyttöön vain kaksi tietokonemallia, molemmat ThinkPadeja. :)
Hmm... linkkiä peliin, olen kuullut saman urbaanilegendan eri merkeillä varustettuna. ;)

Itse muuten tiedän faktana että Suomen Microsoft pyöritti webisaittiaan vuosikaudet Linux-servereillä, muutos tapahtui joitain aikoja sen jälkeen kun asia tuli (netissä, kuinkas muuten) julkiseksi. :)
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
liabiliteetti
Viestit: 94
Liittynyt: 04.01.2008 12:05

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja liabiliteetti »

Tässä jo hieman vanhentunut, NASAn kouluttajan laatima lista: http://users.hal-pc.org/~slcweb2/0Month ... /Space.rtf

Eli puhuin paskaa, ilmeisesti ainakin yksi ThinkPad on liittynyt ennestään sertifioitujen joukkoon 760XD:n ja 755C:n seuraksi; A31p. (kyllä, nää on ihan helvetin vanhoja malleja mutta avaruusasemalla ei pelatakaan BioShockia eikä katota YouTubesta hauskoja eläinvideoita).

Huomattavaa että ainakin 90-luvun alussa sukkulalennoilla oli myös mäkkejä mukana, (ja ensimmäinen avaruuteen ammuttu läppäri oli GRID Compass) mutta pysyväiskäyttöön NASA on ampunut vain ThinkPadejä taivaalle, mikä johtunee pitkälti siitä että NASAssa suositaan "they don't make 'em like they used to"-ajattelua, mikä on vallalla myös Lenovon suunnitteluosastolla ja siksi konservatiivisin periaattein suunnitellut ThinkPadit lämmittävät kuormavastaavien konservatiivisia sydämiä. NASAlla ei ole taipumusta korvata vanhoja vehkeitä uusimmalla ja hienoimmalla vaan wanhoilla vehkeillä nyhrätään niin kauan kun mahdollista. Varsinkin kun yhden läppärin muutostyöt avaruuskäyttöön maksaa tuhansia ja tuhansia päälle, ja NASAlla on jo valmiiksi modattuja läppäreitä varastot täynnä.

Venäläiset ovat lähettäneet joitain mystisiä NASAn hyväksymättömiä "Wiener Power Laptoppeja" ISS:lle mutta nämä ovat levinneet siellä niin tehokkaasti että jenkit joutui jossain vaiheessa lainaamaan muutamaa 760XD:tä heille ettei koko helvetin asema tipu taivaalta. Myös venäläiset luottavat pääasiallisesti ThinkPadeihin avaruudessa, joskin heidän valitsemansa mallit ovat A20 ja A21.

BTW: ISS:n tietokoneiden käyttöjärjestelmänä käytetään pääosin Windows 98SE:tä ja NT 4:sta. Joko nyt pelottaa astro- ja kosmonauttien puolesta? :D
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja Witless »

Yhdysvaltain merivoimat ilmoitti muuten joskus 90-luvulla että heille ei sitten jatkossa tule mitään Microsoftin softaa. Juttu haiskahti pahasti siltä että huolena oli enemmänkin tietoturva, siellä kun armeijan aselajit ja tiedustelupalvelut eivät aina ole keskenäänkään ihan samalla puolella. Onko muuten joku joka uskoo että Microsoft ei tekisi vakoiluyhteistyötä CIA:n tai NSA:n kanssa? :)

Kuulin muuten mutkan kautta Googlen pääkonttorissa työskentelevältä tyypiltä että viereinen sotilastukikohdan lentokenttä on Googlen johdon vapaassa käytössä. Hmmm...
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
liabiliteetti
Viestit: 94
Liittynyt: 04.01.2008 12:05

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja liabiliteetti »

Onhan Rissalan lentoasemakin siviililiikenteen vapaassa käytössä vaikka lennosto onkin. :roll:
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Witless kirjoitti:Pitkän miettimisen jälkeen tein suuren periaatteellisen päätöksen elämässäni, siirryin PC-kansasta Mac-lahkoon. :) Tähän asti olen erittäin tyytyväinen. Onko muilla kokemuksia vastaavasta kääntymisestä?
Minä olen jo pari vuotta sitten kääntynyt uuteen uskontoon, mutta se on Linux. Tiedän monien puheista, että Mac on erinomainen käyttöjärjestelmä, mutta näin köyhälle eläkeläiselle Linux-maailma on realistisempi, koska Linuxin saa ilmaiseksi.

Tässä minun Linux-Raamattuni sisällysluettelo. Tuosta se alkaa. Kun köyhä tutustuu Linuxiin, ja Linuxille antaa ensin pikkusormen, niin se kyllä vie koko käden, eikä Microsoftia tule yhtään ikävä. Valittaen on todettava, että vanhassa pöytäkoneessani kyllä on vielä Windows XP, mutta sen rinnalla olevaa Ubuntu Linuxia käytän yli 90%. Ja olin jo vuosi sitten sitä mieltä, että seuraavaan tietokoneeseeni ei tule Windowsia, eikä tullut. Kesäkuussa hankin Asuksen pikkuläppärin, jossa pyörähtelee Xandros Linux.

Hyvä uutinen kaikille Jehovan todistajille on se, että ainakin Ubuntu Linuxiin saa winen kautta Watchtower Libraryn toimimaan. Netissä on ohjeet, joiden avulla omassa pöytäkoneessani on pyörähdellyt WTCD jo reilun vuoden ajan. Vartiotorniseurahan on sitoutunut käyttämään vain Microsoftin monopolituotteita, mutta me Linux-käyttäjät kyllä saamme "ainoan oikean totuuden" näkymään myös omissa koneissamme.
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja Witless »

liabiliteetti kirjoitti:Onhan Rissalan lentoasemakin siviililiikenteen vapaassa käytössä vaikka lennosto onkin. :roll:
Totta puhut. Mutta käsittääkseni (nyt puhun toisen käden tietoa) kyseinen jenkkiläinen ilmavoimien lentokenttä ei ole siviililikenteen käytössä, vaan Googlen johto on saanut sen käyttöön erityisluvan. Kyseinen Googlen työntekijä päätteli asian siihen malliin että "vaikka USA:n hallitus ei välttämättä tee yhteistyötä Googlen kanssa, niin eivät ne näytä kovin huonoissakaan väleissä olevan.". :)
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Lisää Mac-hehkutusta

Viesti Kirjoittaja Witless »

Vaihdoin tässä duunia ja uuden vakaumukseni mukaisesti otin työkoneeksi MacBookin. Aavistuksen enemmän tilttailua on ollut kuin iMacissa, mutta ei työkäytössäkään sitä luokkaa kuin esim. Vistassa. Poissa ovat Wordin ja PowerPointin kanssa kiroilut, presentaatio syntyy Keypointilla noin kolmanneksessa siitä ajasta mitä PP:llä. iWork-paketin tekstinkäsittelystä ei ole vielä paljon kokemusta, mutta mikään softahan ei voi olla niin persiistä kuin Microsoftin Word. Kuten entinen duunikaveri (ei erityisen uskonnollinen) totesi: "Eikö tavallaan ole hienoakin päästä käyttämään itsensä Saatanan suunnittelemaa sovellusta?". Wordin kanssa taistellessa hukkaamani työtunnit voidaan varmaan laskea sadoissa, ellei tuhansissa. Joo, voisihan sitä tietysti käydä kurssin, mutta en hyväksy ajatusta tekstinkäsittelysoftasta jonka opetteleminen vaatii muutaman päivän kurssin. Suosittelen Mäcciä työkäyttöön entistäkin lämpimämmin.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Vastaa Viestiin