Vaihdoin uskontoa

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja Witless »

Pitkän miettimisen jälkeen tein suuren periaatteellisen päätöksen elämässäni, siirryin PC-kansasta Mac-lahkoon. :) Tähän asti olen erittäin tyytyväinen. Onko muilla kokemuksia vastaavasta kääntymisestä?
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
RaM

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja RaM »

Witless kirjoitti:Pitkän miettimisen jälkeen tein suuren periaatteellisen päätöksen elämässäni, siirryin PC-kansasta Mac-lahkoon. :) Tähän asti olen erittäin tyytyväinen. Onko muilla kokemuksia vastaavasta kääntymisestä?
L U O P I O !
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Sen verran olen testaillut, että ennemmin vaikka mäkki kuin nörtti-linux. Eipä oo kyllä XP:ssäkään mitään vikaa.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
liabiliteetti
Viestit: 94
Liittynyt: 04.01.2008 12:05

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja liabiliteetti »

Witless kirjoitti:Pitkän miettimisen jälkeen tein suuren periaatteellisen päätöksen elämässäni, siirryin PC-kansasta Mac-lahkoon. :) Tähän asti olen erittäin tyytyväinen. Onko muilla kokemuksia vastaavasta kääntymisestä?
Käyttöjärjestelmä ainut mitä voisin kokeilla, itseasiassa yritinkin mutta eipä meikän raudalla pelaa kun on hieman liian vanhanmallinen emolevy joka ei osaa esittää SATA-levyjä käyttikselle PATA-levyinä ja tuo kurja OSX ei suostu puhumaan SATA-leyvjen kanssa. :roll:

Kaupassa kyseisen firman läppäreitä hypistelleenä totean että siihen laitteistoon en koske pitkällä tikullakaan, tappihiirtä ei yhdessäkään mallissa ja näppikset kirjoitustuntumaltaan oli aivan hervottomia rimpuloita ja muutenkin melko huteran olosta kalustoa.

Nimim. Pudotin tänään ThinkPadin repusta lattialle eikä tuo ollut moksiskaan. :)
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Enpä osaa sanoa mitään kun ei kokemuksia.
Mutta:
OT:na aihetta hivoten: Tuossa jotain vistasta http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=6&t=758
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Jakke kirjoitti:Sen verran olen testaillut, että ennemmin vaikka mäkki kuin nörtti-linux. Eipä oo kyllä XP:ssäkään mitään vikaa.
Ei Linux nykyään enää niin nörtti ole Ubuntun myötä. Käyttelen kyllä sujuvasti myös Windowsia, tässä asiassa kun voi kuulua useampaankin uskontokuntaan. Mäkki on kuulemma hyvä niiden mielestä, jotka ovat kokeilleet - vähän kallis vaan.
Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Olisin jo varmaan Mac-uskovainen, jos kaikki pelit pyörähtäisivät siinä ilman säätämistä tai erillisversioita. Sen verta siistejä paketteja ovat.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja Witless »

Kiitos tuesta, veljet ja vääräuskoiset. ;)

Mulla päätökseen vaikutti se, että olennaiset duunisoftat saa nykyään joko Mac-versioina (Office) tai sitten selainpohjaisina. Ainut syy työkäytössä vaihtaa PC:hen oli joskus se että Macciin ei kaikkea vaan saanut + oli yhteensopivuusongelmia. Pelaamiseen oon käyttänyt viime vuodet konsolia. Peeceessä sain tarpeekseni siitä että aina pukkaa jotain bakteeria ja tarvitaan erillistä softaa spywaren skannaamiseen sun muuta skeidaa.

Kahden päivän käytön jälkeen täytyy sanoa että olen tyytyväinen. Stabiililta tuntuu, pariin pikku omituisuuteenkin löysin ratkaisun (ei tykkää PC:llä formatoiduista DVD-levyistä, ne saa asemasta pois kun käynnistää uudelleen ja pitää hiireen painettuna + ei tykkää että Safari ja Firefox ovat yhtäaikaa päällä). Asennus muuten sujui siten että virran kytkemisen jälkeen painettiin joitain kertoja Proceed tms., nettikin toimi heti.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Äh - ja minä kun kaipailen vielä C/PM-aikaa ja peräti 80 Kt:n muistiavaruutta. (Spektravideo Express) :D
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Äh - ja minä kun kaipailen vielä C/PM-aikaa ja peräti 80 Kt:n muistiavaruutta. (Spektravideo Express) :D
Control Program / Muinainen oli hieno systeemi. Jopa Wordstar on about kolmenkymmenen vuoden jälkeen helpompi käyttää kuin MS Word.

Mutta käyttöjärjestelmistä puheen ollen, Commodore Basic versio 2, MS-DOSin päällä on edelleenkin The Fast and Furious...
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Wonderman
Viestit: 156
Liittynyt: 01.08.2007 09:57

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja Wonderman »

Alueveli kirjoitti:Olisin jo varmaan Mac-uskovainen, jos kaikki pelit pyörähtäisivät siinä ilman säätämistä tai erillisversioita. Sen verta siistejä paketteja ovat.
periaattessa minäkin voisin vaihtaa mac koneeseen jos tosiaan pelien kanssa ei olis säätämistä ja mac:lle olisi saatavissa runsas valikoima pelejä.
" Lupaan lukea raamatun ja raitistuu
Jos saan aikaa se varmasti onnistuu
Muttei tänä yönä
Jääköön taakseni syntinen entinen
Pystyn muuttumaan vielä mä tiedän sen
Muttei tänä yönä"
- Jenni Vartiainen - en halua kuolla tänä yönä
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Wonderman kirjoitti:
Alueveli kirjoitti:Olisin jo varmaan Mac-uskovainen, jos kaikki pelit pyörähtäisivät siinä ilman säätämistä tai erillisversioita. Sen verta siistejä paketteja ovat.
periaattessa minäkin voisin vaihtaa mac koneeseen jos tosiaan pelien kanssa ei olis säätämistä ja mac:lle olisi saatavissa runsas valikoima pelejä.
Macillehan on nykyään jo melko hyvä valikoima pelejä. Lähes kaikki EA:n julkaisemat pelit tulevat suoraan myös mäcille, lisäksi esimerkiksi Blizzardin pelit (warcraftit, diablot yms) ovat myös mäcille. Useista suuremmista nimistä tehdään käännökset pienellä viiveellä, esimerkiksi Civilization -sarjasta löytyy käännökset.

Jos enemmän pelejä haluaa, voi Boot Campilla asentaa windowsin rinnalle ja pelata natiivina.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Witless kirjoitti:Kiitos tuesta, veljet ja vääräuskoiset. ;)

Mulla päätökseen vaikutti se, että olennaiset duunisoftat saa nykyään joko Mac-versioina (Office) tai sitten selainpohjaisina. Ainut syy työkäytössä vaihtaa PC:hen oli joskus se että Macciin ei kaikkea vaan saanut + oli yhteensopivuusongelmia. Pelaamiseen oon käyttänyt viime vuodet konsolia. Peeceessä sain tarpeekseni siitä että aina pukkaa jotain bakteeria ja tarvitaan erillistä softaa spywaren skannaamiseen sun muuta skeidaa.

Kahden päivän käytön jälkeen täytyy sanoa että olen tyytyväinen. Stabiililta tuntuu, pariin pikku omituisuuteenkin löysin ratkaisun (ei tykkää PC:llä formatoiduista DVD-levyistä, ne saa asemasta pois kun käynnistää uudelleen ja pitää hiireen painettuna + ei tykkää että Safari ja Firefox ovat yhtäaikaa päällä). Asennus muuten sujui siten että virran kytkemisen jälkeen painettiin joitain kertoja Proceed tms., nettikin toimi heti.
Safari ja Firefox toimii ainakin itselläni ihan hyvin yhtäaikaa. Tosin uusin Safari on mielestäni epästabiilimpi kuin aikaisemmin, joten Firefoxia tulee käytettyä.

Ainiin, ja omaa mäc-historiaa löytyy tällähetkellä about kolmisen vuotta, ehkä hieman yli. Tällähetkellä taloudesta löytyy neljä mäkkiä 8)
Wonderman
Viestit: 156
Liittynyt: 01.08.2007 09:57

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja Wonderman »

Lehtiveli kirjoitti:
Witless kirjoitti:Kiitos tuesta, veljet ja vääräuskoiset. ;)

Mulla päätökseen vaikutti se, että olennaiset duunisoftat saa nykyään joko Mac-versioina (Office) tai sitten selainpohjaisina. Ainut syy työkäytössä vaihtaa PC:hen oli joskus se että Macciin ei kaikkea vaan saanut + oli yhteensopivuusongelmia. Pelaamiseen oon käyttänyt viime vuodet konsolia. Peeceessä sain tarpeekseni siitä että aina pukkaa jotain bakteeria ja tarvitaan erillistä softaa spywaren skannaamiseen sun muuta skeidaa.

Kahden päivän käytön jälkeen täytyy sanoa että olen tyytyväinen. Stabiililta tuntuu, pariin pikku omituisuuteenkin löysin ratkaisun (ei tykkää PC:llä formatoiduista DVD-levyistä, ne saa asemasta pois kun käynnistää uudelleen ja pitää hiireen painettuna + ei tykkää että Safari ja Firefox ovat yhtäaikaa päällä). Asennus muuten sujui siten että virran kytkemisen jälkeen painettiin joitain kertoja Proceed tms., nettikin toimi heti.
Safari ja Firefox toimii ainakin itselläni ihan hyvin yhtäaikaa. Tosin uusin Safari on mielestäni epästabiilimpi kuin aikaisemmin, joten Firefoxia tulee käytettyä.

Ainiin, ja omaa mäc-historiaa löytyy tällähetkellä about kolmisen vuotta, ehkä hieman yli. Tällähetkellä taloudesta löytyy neljä mäkkiä 8)
Hmm mitä sinä neljällä mäkillä teet, mulle jo yksikin tietsikka tuntuu joskus liian paljolta :D vai tuliko siitä harrastus "kerää koko sarja" :D ?
" Lupaan lukea raamatun ja raitistuu
Jos saan aikaa se varmasti onnistuu
Muttei tänä yönä
Jääköön taakseni syntinen entinen
Pystyn muuttumaan vielä mä tiedän sen
Muttei tänä yönä"
- Jenni Vartiainen - en halua kuolla tänä yönä
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vaihdoin uskontoa

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Wonderman kirjoitti:
Hmm mitä sinä neljällä mäkillä teet, mulle jo yksikin tietsikka tuntuu joskus liian paljolta :D vai tuliko siitä harrastus "kerää koko sarja" :D ?
Hehe, tähän vois heittää jotain vitsikästä selitystä, vaan jätän nyt tällä kertaa väliin.

Sunnuntai-iltana juttelin yhden ammattikuvaajan kanssa tästä "Miksi Mäkki?" -aiheesta. Ei siihen nyt ihan selkeetä vastausta tullut, perustelut oli luokkaa "kaikki on helpompaa" ja "no ku se on niin hyvä". Sen verran kuitenkin myönnettiin, että on siinä ihan vähäsen mukana myös sitä, että mäkki on vaan niin makee.

Tottakai, kyllähän taiteilijan studion työpöydälle tyylikäs ja suorastaan kaunis Mäkki istuu paljon paremmin ku joku Acerin tusinaläppäri.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Vastaa Viestiin