.

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Erotettu veli
Viestit: 58
Liittynyt: 05.10.2008 17:20

.

Viesti Kirjoittaja Erotettu veli »

.
Viimeksi muokannut Erotettu veli, 18.01.2010 19:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
hijt
Viestit: 237
Liittynyt: 09.11.2007 17:16
Paikkakunta: München

Re: Länsisuomalainen

Viesti Kirjoittaja hijt »

Onnea uuteen elämänvaiheeseen! :)
"Raised upon repulsive lies from the time we were born
Driven into heads, holy laws..."
[Paradise Lost ~ Our Saviors]
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Re: Länsisuomalainen

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

Erotettu veli kirjoitti:Minut erotettiin toissa viikolla, moraalittomuuden takia. Kerroin itse naisseikkailuistani, kahdelle veljelle. En ole katkera, enkä muutakaan. Olen aikuisena totuuteen tullut. Minulta ei jäänyt omaisia seurakuntaan. Tuntuu, kuin yksi elämän vaihe, olisi ohi. Ei sen ihmeelisemmältä.
Ehditkö olla pitkään Jehovan todistaja?
Sehän vaikuttaa suuresti "toipumisvaiheeseesi."

Hienoa, mikäli olet "sinut" ja tasapainossa asian kanssa.


Tervetuloa keskustelemaan kanssamme :P
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
Erotettu veli
Viestit: 58
Liittynyt: 05.10.2008 17:20

Re: Länsisuomalainen

Viesti Kirjoittaja Erotettu veli »

.
Viimeksi muokannut Erotettu veli, 16.01.2010 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Re: Länsisuomalainen

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

Erotettu veli kirjoitti:10 vuotta olin mukana. Erottamiseni teki helpoksi se, että koin olevani koko ajan ulkopuolinen, muihin ystäviin nähden. En osannut luoda sosiaalisia suhteita seurakunnassa. Toisin kun maailmassa, olen erittäin sosiaalinen. Ja minulla on paljon ystäviä. Vuoden verran vietin kaksoiselämää. Sitten ajattelin, että en jaksa jatkuvasti pelätä, sitä että joku näkee minut jonkun naisen kanssa.
Eli sulla ei ollut JT-aikoina parisuhdetta toisen JT:n kanssa?
Se helpottaa tosiaan näin jatkossa.

Kun menit kertomaan vanhimmille, sait heti kenkää komitean jälkeen kun "et katunut kaksoiselämääsi?"
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
Aaac
Viestit: 1644
Liittynyt: 28.04.2007 15:11

Re: Länsisuomalainen

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Tervetuloa "totuudesta" tänne todellisuuteen!
Religionsfri.
Erotettu veli
Viestit: 58
Liittynyt: 05.10.2008 17:20

Re: Länsisuomalainen

Viesti Kirjoittaja Erotettu veli »

.
Viimeksi muokannut Erotettu veli, 16.01.2010 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Länsisuomalainen

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Erotettu veli kirjoitti:Kyllä mä edelleen oppia totuutena pidän. En vaan jaksanut yksinäisyyttä ja selipaattia. Saa nähdä menenkö takaisin seurakuntaan.
Noilla eväillä kannattaisi pyrkiä takaisin jt-seurakuntaan ja pyrkiä eroon vasta sitten kun tietää mitä todellisuudessa haluaa.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Länsisuomalainen

Viesti Kirjoittaja Tony »

Erotettu veli kirjoitti:Ei ollut parisuhdetta kehenkään sisaren. Komitean jälkeen on se viikon valitusoikeus. Mutta en valittanut, enkä katunut, näin minut erotettiin tuon viikon jälkeen. Kyllä mä edelleen oppia totuutena pidän. En vaan jaksanut yksinäisyyttä ja selipaattia. Saa nähdä menenkö takaisin seurakuntaan. Aika tuon näyttää. Ihan hyvä minun on olla näinkin. Edellen uskon ja rukoilen Jehovaa.
Moi ja tervetuloa!

Itsehän erosin järjestöstä vähän samasta syystä kuin sinut erotettiin. Halusin oppia tuntemaan mahdollisen tulevan vaimoni aikuisten oikeasti (= asua avoliitossa) ja seurustella tämän kanssa sanan varsinaisessa merkityksessä. Vt-seuran naivi seurustelupolitiikka aiheuttaa mielestäni mahdollisimman huonon alun parisuhteelle, jota mieltä olin jo tuolloin. Näin ollen päätin lähettää erokirjeen seurakuntamme esivalvojalle komitean jälkeen.

Samankaltaisuutta tapauksissamme on myös se että erotessani ja sen jälkeen uskoin vt-seuran ylläpitämän uskonnon olevan se Ainoa Oikea Totuus. Todellisuuteen havahtuminen vaati kohtuullisen mittavan psyykkisen työmäärän ja roppakaupalla ajattelua. Sitä kun on syntynyt Ainoaan Oikeaan Totuuteen, on hyvin vaikea kyseenalaistaa omaksumaansa ja Totuutena pitämäänsä. Näin lopuksi tuo kuitenkin kannatti ja se on ollut elämäni hienoimpia päätöksiä: ottaa selvää mitä vt-seuran edustaman Totuuden takana oikeasti piilee ja punnita sen Totuusprosentti objektiivisesti. Pettymyksekseni kovin oli köykäänen rosentti.

Joitain asioita jotka olivat suuressa roolissa projektissa 'havahtumiseni todellisuuteen':
- Veriopin epäloogisuus ja eittämättä epäraamatullisuus (=ei löydy raamatusta).
- Vuoden 1914 spekulatiivisuus ja epäraamatullisuus (=ei löydy raamatusta), sekä aiheeseen liittyvä historian vääristely.
- Vt-seuran veljeily YK:n kanssa.
- Pedofiilien suojelu ja ongelman esiintyminen järjestössä ylipäätään näissä mittakaavoissa.
- Järjestössä ja sen jäsenissä esiintyvä suunnaton tekopyhyys.
- Väärät ennustukset, joista ei edes kyetä ottamaan vastuuta.

Matka vt-seuran mielenhallinnasta kohti vapautusta siitä, on usein hyvin pitkä ja kivikkoinen. Valoa matkalle voi antaa se, etten ainakaan minä ole kuullut kenenkään tuon matkan käyneistä katuneen menolipun hankkimista ja sen käyttämistä. Päinvastoin, se koetaan lähes poikkeuksetta parhaaksi matkaksi ikinä!
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Erotettu veli
Viestit: 58
Liittynyt: 05.10.2008 17:20

Re: Länsisuomalainen

Viesti Kirjoittaja Erotettu veli »

.
Viimeksi muokannut Erotettu veli, 16.01.2010 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Re: Länsisuomalainen

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

Erotettu veli kirjoitti:Aina oli joku, joka nurisi jostain inhimillisestä piirteestäni.
Tavanomaista ihmisen muokkaamista. Persoonista tehdä samaan muottiin ahdettuja kulkijoita.
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Länsisuomalainen

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Erotettu veli kirjoitti:Se etten saanut olla oma persoona. Aina oli joku, joka nurisi jostain inhimillisestä piirteestäni.
Tiedät oikein hyvin, että kyseessä on kultti, joka edellyttää, että jokainen hyppää käskystä samanaikaisesti ilmaan ja innokkuus mitataan sillä, että kysyy kuinka korkealle. Itsenäinen ajattelu on merkki ylpeydestä, "totuutta" ei saa missään vaiheessa kyseenalaistaa, vaikka se on jatkuvan muutoksen alla.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Länsisuomalainen

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Tervetuloa palstalle ja menestystä elämässä. 10v on pitkä aika lahkossa, mutta kaikille sekään ei riitä. En ala neuvomaan muuta kuin sen, että jojona on vittumaista olla. Joku muu vetää narusta ja aina palataan lähtöpisteeseen. Eli parempi onnellinen jeppula kuin onneton normaali. Ja sama päinvastoin. Jos jäät jojoilemaan, et tule koskaan olemaan onnellinen.
Let me go Master I hate you so
Erotettu veli
Viestit: 58
Liittynyt: 05.10.2008 17:20

Re: Länsisuomalainen

Viesti Kirjoittaja Erotettu veli »

.
Viimeksi muokannut Erotettu veli, 16.01.2010 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Länsisuomalainen

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Erotettu veli kirjoitti: Sama asia kai tuo on käytännössä :?
Se mitä viranomainen papereihinsa rustaa on merkityksetäntä sen rinnalla, mitä henkilö itse ajattelee tilanteestaan. Pidän suurena vahinkona ja haittana sitä jos henkilö jää elämään paluuhalujensa kanssa puoliväliin. Tällainen elämä ei tärvele ainoastaan omaa elämää, vaan haittaa myös lähimpien elämää. Tämä näkemys pohjaa n. 25-vuotiseen omaan elämäntärvelykokemukseen.
Viimeksi muokannut Markku Meilo, 09.10.2008 21:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Mikä milloinkin
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vastaa Viestiin