Artikkeliaiheita

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Artikkeliaiheita

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Nyt kun on taas pieni tauko ollut Veljesseuran artikkelirintamalla, ajattelin kääntyä foorumilaisten puoleen. Mistä aiheista toivoisitte pienempää, tai hieman suurempaa artikkelia?

Tänne voi myös antaa muita kehitysideoita jolla sivustosta saataisiin entistäkin toimivampi kokonaisuus.
Astrologi
Viestit: 166
Liittynyt: 30.04.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Astrologi »

Olisi hyvä, jos jostakin löytyisi luettelo Jt-kriittisestä kirjallisuudesta, tai vähän laajemminkin kirjallisuudesta, josta on hyötyä jt:eistä lähtiessä. Tarvittaessa voin luovuttaa oman listani, mutta se ei varmaankaan ole kovin kattava.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Voit alkaa luetteloida tänne, tehdään lisäyksiä sitten.
Nightderanger
Viestit: 209
Liittynyt: 02.05.2007 15:41
Paikkakunta: Helsinki

Ilmastonmuutos

Viesti Kirjoittaja Nightderanger »

Kaksi näkökulmaa ilmastonmuutokseen, a) onko VT-seura kehottanut jäseniään hillitsemään ilmastonmuutosta. b) Onko VT-seura käyttänyt ilmastonmuutosta merkkinä Harman lähestymisestä?

Jos kiinnostaa niin rustatkaa juttu. Itselläni ei ole resursseja (=lähdemateriaalia ja kokemusta) tarpeeksi moiseen.
Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: Artikkeliaiheita

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Lehtiveli kirjoitti:Nyt kun on taas pieni tauko ollut Veljesseuran artikkelirintamalla, ajattelin kääntyä foorumilaisten puoleen. Mistä aiheista toivoisitte pienempää, tai hieman suurempaa artikkelia?

Tänne voi myös antaa muita kehitysideoita jolla sivustosta saataisiin entistäkin toimivampi kokonaisuus.
No jos vaikka ensi alkuun värkkäisimme sen jt pedofiiliongelman yhteenvedon ja ilmestyskirjan selitysteoksen muutokset osan 2. Mitäs muita artikkeleita sitä on tullut luvattua..? Niin ja importataan aaac sivuilta kaikki merkittävä materiaali ja järjestetään se järkevästi pääsivun puolelle.

Jos vielä jää aikaa, niin voisit vaikka toteuttaa loppuun foorumin hakukoneoptimoinnin ja laatia pääsivun "näiden sivujen tarkoitus" kohtaan jonkinlaisen "aloita tästä" paketin varjokonventtia silmälläpitäen.

Vieläkös sinulla oli tekemisen puutetta..? ;);)

Sitähän minäkin. :lol:


Toki ideat ovat tervetulleita :)
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Nightderanger
Viestit: 209
Liittynyt: 02.05.2007 15:41
Paikkakunta: Helsinki

Musiikki

Viesti Kirjoittaja Nightderanger »

Jehovalahkon suhtautuminen eri musiikin osa-alueisiin. Erityisesti kiinnostaa ah niin kaikkien meidän rakastama true evil norwegian black metal, onko WC-seura ottanut joskus kantaa tämänkaltaiseen musiikkiin?
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Artikkeliaiheita

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Alueveli kirjoitti:Mitäs muita artikkeleita sitä on tullut luvattua.
1914-yhteenvetolupauskin odottaa täällä muiden kiireiden väistymistä.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Onkohan edes mahdollistakaan tehdä sellainen lyhyt ja tiivis paketti jossa muutamaan ydinkohtaan keskittyen todistetaan JT-opin oleva hölynpölyä. Se pitäisi kirjoittaa mahdollisimman ei-provosoivaan sävyyn ja todistelun oltava huolellisesti valikoitua.

Voisi kenties olla mahdollista saada joku JT jopa lukemaan lyhyt "vaarattoman näköinen" kirjoitus ja ehkäpä jollain jopa :idea: syttyisi.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Jakke kirjoitti:Onkohan edes mahdollistakaan tehdä sellainen lyhyt ja tiivis paketti jossa muutamaan ydinkohtaan keskittyen todistetaan JT-opin oleva hölynpölyä. Se pitäisi kirjoittaa mahdollisimman ei-provosoivaan sävyyn ja todistelun oltava huolellisesti valikoitua.

Voisi kenties olla mahdollista saada joku JT jopa lukemaan lyhyt "vaarattoman näköinen" kirjoitus ja ehkäpä jollain jopa :idea: syttyisi.
Lyhyet kirjoitukset on vaan yleensä helppo kumota mielessään "No, tuo nyt on vaan yksi näkemys". Pidempi, perusteltu kirjoitus on huomattavasti hankalempaa kumota.

Tietysti jonkinlainen "10 asiaa jotka todistavat Vartiotornin kusetukseksi" voisi jopa toimia. :?:
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Lehtiveli kirjoitti:
Jakke kirjoitti:Onkohan edes mahdollistakaan tehdä sellainen lyhyt ja tiivis paketti jossa muutamaan ydinkohtaan keskittyen todistetaan JT-opin oleva hölynpölyä. Se pitäisi kirjoittaa mahdollisimman ei-provosoivaan sävyyn ja todistelun oltava huolellisesti valikoitua.

Voisi kenties olla mahdollista saada joku JT jopa lukemaan lyhyt "vaarattoman näköinen" kirjoitus ja ehkäpä jollain jopa :idea: syttyisi.
Lyhyet kirjoitukset on vaan yleensä helppo kumota mielessään "No, tuo nyt on vaan yksi näkemys". Pidempi, perusteltu kirjoitus on huomattavasti hankalempaa kumota.

Tietysti jonkinlainen "10 asiaa jotka todistavat Vartiotornin kusetukseksi" voisi jopa toimia. :?:
Jep, mutta ajattelin vähän sellaista "traktaatti-tyyppistä" lähestymistapaa. Eikös niitäkin annettu kiireisille, jotka sanoi ettei ole aikaa lukea lehtiä :lol:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Lehtiveli kirjoitti:Lyhyet kirjoitukset on vaan yleensä helppo kumota mielessään "No, tuo nyt on vaan yksi näkemys". Pidempi, perusteltu kirjoitus on huomattavasti hankalempaa kumota.
Uskonnollisista aiheista kiistely on ongelmallista siksi, että uskonto on niin vahvasti tunnepuolen asia. Jos ihmisellä on vahva tunneperäinen tarve pitää kiinni jostain uskomuksesta, hän kyllä hankkii "järkeenkäyvät" perustelut uskomuksensa tueksi. Argumentteja on maailma täynnä, joten sopivasti valikoimalla ja suodattamalla saa kokoon ihan kivan paketin, jolla oma mielenrauha säilyy. Se, mitä muut ajattelevat, on vähemmän tärkeää.

En lainkaan ole sitä mieltä, että artikkelit olisivat tarpeettomia. Ne ovat kuitenkin "vahvaa ruokaa", jota voi nauttia vasta sitten, kun jehovantodistajuutta pystyy käsittelemään ilman suurempaa tunnelatausta. Perusteellisistakaan artikkeleista ei välttämättä ole paljon apua jehovantodistajien mielenhallinnassa oleville.

Aihe, jota mielestäni kannattaa jatkossakin pitää esillä, on Vartiotorniseuran epärehellisyys.

Jehovantodistaja voi helposti painaa villaisella järjestön menneet oppimuutokset ja "väärät odotukset" - mutta ei läheskään yhtä helposti sitä, että järjestö on valehdellut ja jatkuvasti valehtelee historiastaan, toimintatavoistaan ja oppiensa perusteista.
palantir
Viestit: 17
Liittynyt: 02.05.2007 20:17

Viesti Kirjoittaja palantir »

Polyester kirjoitti:Aihe, jota mielestäni kannattaa jatkossakin pitää esillä, on Vartiotorniseuran epärehellisyys.

Jehovantodistaja voi helposti painaa villaisella järjestön menneet oppimuutokset ja "väärät odotukset" - mutta ei läheskään yhtä helposti sitä, että järjestö on valehdellut ja jatkuvasti valehtelee historiastaan, toimintatavoistaan ja oppiensa perusteista.
Olen samaa mieltä. Yksi tällainen aihe voisi olla Seuran toiminta natsi-Saksan suhteen. Esimerkiksi jonkinlainen lyhyt katsaus Pentonin kirjaan voisi olla paikallaan, jos sellaista ei jo ole olemassa.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

palantir kirjoitti:
Polyester kirjoitti:Aihe, jota mielestäni kannattaa jatkossakin pitää esillä, on Vartiotorniseuran epärehellisyys.

Jehovantodistaja voi helposti painaa villaisella järjestön menneet oppimuutokset ja "väärät odotukset" - mutta ei läheskään yhtä helposti sitä, että järjestö on valehdellut ja jatkuvasti valehtelee historiastaan, toimintatavoistaan ja oppiensa perusteista.
Olen samaa mieltä. Yksi tällainen aihe voisi olla Seuran toiminta natsi-Saksan suhteen. Esimerkiksi jonkinlainen lyhyt katsaus Pentonin kirjaan voisi olla paikallaan, jos sellaista ei jo ole olemassa.
Pentonin kirjasta ei vielä ole katsausta, itse olen parasta aikaa lukemassa sitä, mutta luulen etten ole kykenevä kirjoittamaan siitä katsausta. Sen verran vahvaa ravintoa :roll:
palantir
Viestit: 17
Liittynyt: 02.05.2007 20:17

Viesti Kirjoittaja palantir »

Lehtiveli kirjoitti:Pentonin kirjasta ei vielä ole katsausta, itse olen parasta aikaa lukemassa sitä, mutta luulen etten ole kykenevä kirjoittamaan siitä katsausta. Sen verran vahvaa ravintoa :roll:
Olen sen kerran lukenut, ja jonkinlainen tiivistelmä voisi olla paikallaan. Saattaisin ehtiä sellaisen väsäämään, sikäli mikäli joku muu ei halua "nakkia" ottaa.

Penton on kyllä tiiliskivimäinen, tiivis esitys aiheesta. Suomenkielinen tiivistelmä Pentonin kirjan ydinkohdista olisi enemmän kuin paikallaan.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

palantir kirjoitti:
Lehtiveli kirjoitti:Pentonin kirjasta ei vielä ole katsausta, itse olen parasta aikaa lukemassa sitä, mutta luulen etten ole kykenevä kirjoittamaan siitä katsausta. Sen verran vahvaa ravintoa :roll:
Olen sen kerran lukenut, ja jonkinlainen tiivistelmä voisi olla paikallaan. Saattaisin ehtiä sellaisen väsäämään, sikäli mikäli joku muu ei halua "nakkia" ottaa.
Tuskin löytyy kovin montaa, jotka urakan haluaisivat ottaa :roll:
Penton on kyllä tiiliskivimäinen, tiivis esitys aiheesta. Suomenkielinen tiivistelmä Pentonin kirjan ydinkohdista olisi enemmän kuin paikallaan.
Pentonin kirja on kyllä täyttä asiaa, joskin aihe on niin monimutkainen ja vaikeasti lähestyttävä, että asiaa on hankala ilmaista yksinkertaisesti. Aiheen kaikki eri langat yhdistyvät kukin eri reittiään kokonaisuudeksi, joka on hyvin monimutkainen.

Jos ehdit tiivistelmän tekemään, niin laita sähköpostilla tai tänne näkyviin :)
Vastaa Viestiin