Netistä bongattuja JT:tä?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Netistä bongattuja JT:tä?

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Missäs päin nettiä olette törmäilleet jeppuloihin?

Itselleni on kohdalle sattunut samalla autoharraste-foorumilla kirjoitteleva lapsuudenkaverini (ei tietenkään kommentoi mun viestejä siellä :lol: ).

Äsken googletin erään kv-sijaisen (vai lieneekö nykyisin ihan vakituinen kv) nimellä ja huomasin, että näkyy kirjoittelevan karavaanari-sivuilla. Kertoo siellä mm. matkustelevansa sisä-Suomessa ja asuvansa aina viikon kerrallaan samassa paikassa 8) Kyselee vinkkejä asuntovaunun etuteltan ostoon...
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Tuleehan noita useammassakin paikassa. Googlella silmiini on sattunut ainakin heppafoorumi, joku masennusaiheinen tukiryhmä, muropaketti, helsingin sanomien keskustelut. Noiden lisäksi Jehovan todistajia voi yrittää bongata esimerkiksi irc-galleriasta tai ii2 :lol:

Kukapa noita jaksaa niin seurata
Viiru
Viestit: 27
Liittynyt: 03.05.2007 15:24

Viesti Kirjoittaja Viiru »

Ja mitä hyötyä.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Viiru kirjoitti:Ja mitä hyötyä.
No ei varmasti mitään hyötyä. Joskus vaan tulee googlattua kaikenlaisten wanhojen tuttujen, koulukavereiden ym. nimillä, ihan vaan uteliaisuuttaan tai nähdäkseen mitä niille kenties kuuluu.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Viiru kirjoitti:Ja mitä hyötyä.
Kannattaa arvottaa toisten tekemisiä omista lähtökohdista, saa helpommin mieleisensä tuloksen.

Hyödyn mittaaminen ei ole kovin yksioikoista puuhaa. Esimerkiksi entisen jehovantodistajan kannalta on hyödyllistä tutkia Vt-seuran menneisyyttä, saman tutkimisen hyötynäkökohta ei täyty silloin jos henkilö haluaa pysyä nykyisenä jehovantodistajana.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Viiru
Viestit: 27
Liittynyt: 03.05.2007 15:24

Viesti Kirjoittaja Viiru »

Mutta se olisi sama jos alan googlettamaan entisiä luokkalaisiani ja miettimään että mitähän ne tekee, ja itse kutsun sellaista toimintaa uteluksi..
Joten mitä hyötyä tietää jos jehovantodistaja haluaa ostaa teltan? Ei minun maailmaani lotkauta, yhtä vähän kuin ex-luokkakaveri hankkisi mopon netistä. :roll:
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Viiru kirjoitti:Mutta se olisi sama jos alan googlettamaan entisiä luokkalaisiani ja miettimään että mitähän ne tekee, ja itse kutsun sellaista toimintaa uteluksi.
Tuohan selvittääkin miksi entiset luokkakaverit tavatessaan ja ruotiessaan toistensa tekemisiä, kutsuvat tuota tapahtumaa peitellysti luokkakokoukseksi.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Viiru kirjoitti:Mutta se olisi sama jos alan googlettamaan entisiä luokkalaisiani ja miettimään että mitähän ne tekee, ja itse kutsun sellaista toimintaa uteluksi..
Hohoo, sitäkin olen mennyt tekemään. :shock: Olenpas minä utelias :?
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Viiru
Viestit: 27
Liittynyt: 03.05.2007 15:24

Viesti Kirjoittaja Viiru »

Jakke kirjoitti:
Viiru kirjoitti:Mutta se olisi sama jos alan googlettamaan entisiä luokkalaisiani ja miettimään että mitähän ne tekee, ja itse kutsun sellaista toimintaa uteluksi..
Hohoo, sitäkin olen mennyt tekemään. :shock: Olenpas minä utelias :?
Uteliaisuus se kissankin tappo.
Mutta siis en pidä yksittäisten ihmisten tekemisten uteluista
(kylän juorukellot) Se on taas eri jos etsii tietoa vaikka uskonnosta, biologiasta tms, mikä ei ole niin henkilöihin menevää, varsinkaan niin yksittäisten henkilöiden elämään..
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Witless »

Viiru kirjoitti:Mutta siis en pidä yksittäisten ihmisten tekemisten uteluista
(kylän juorukellot) Se on taas eri jos etsii tietoa vaikka uskonnosta, biologiasta tms, mikä ei ole niin henkilöihin menevää, varsinkaan niin yksittäisten henkilöiden elämään..
Eiköhän sekä "juorukellon" että "henkilöön menemisen" määrittely edellytä sitä, että levittäisi nimeltä mainiten muille tietoa lähimmäisistään? Ja jopa pahantahtoisesti?

Tarpeeksi monen johonkin yhteisöön kuuluvan yksilön käytännön toiminnan tarkkaileminen taas saattaa olla opettavaista ja kertoa aika paljon enemmän yhteisön arvoista kuin vaikkapa yhteisön itsensä käsitys jäsenistään.

Itse sain viimein aikaan päätöksen lähteä Totuudesta kun mietin kaikkien tuntemieni Jehovan todistajien ja kaikkien tuntemieni "maailmallisten" toimintaa ja vertailin niitä keskenään.

Eli jos havaitset että se kolmaskaan pihallasi asuva siili ei halua juoda portaiden viereen asettamaltasi lautaselta maitoa, voit rohkeasti päätellä että siilit eivät vastoin yleistä luuloa juo maitoa. Ihan ilman biologian kirjaa.
Viiru
Viestit: 27
Liittynyt: 03.05.2007 15:24

Viesti Kirjoittaja Viiru »

No voit siis rehellisesti sanoa että jos vaikka entiset kaverisi sinusta netissä tietoa etsivät, niin se ei haitaa sinua pätkääkään.
Minun puolestani saa olla syynä ihan mikä vaan, ja mitä uskottelee itselleen minkä takia sitä etsii tietoa toisesta, koska minun listassani se menee pelkän utelun piiriin, ei mihinkään "suuremmaksi" hyväksi, koska en usko että tietäminen siittä että joku järjestön jäsen ostaa vaikka joka viikonloppu nallekarkkeja tai käy mökkeilemässä, auttaa yhtään ketään pois yhtään mistään.
Ei se ole mukavaa. Ja mitä yleensä siittä kostuu?
Meidän peräkylällä on tarpeeksi juorukelloja mitkä onkivat toisten asioita esille ja selville. Kostuukohan he samaa mitä ne jotka ovat uudenaikaisempia ja etsivät netistä tietoa?
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Witless »

Viiru kirjoitti:No voit siis rehellisesti sanoa että jos vaikka entiset kaverisi sinusta netissä tietoa etsivät, niin se ei haitaa sinua pätkääkään.
Kyllä, tässä vaiheessa elämääni olen lähinnä iloinen jos vanhoja kavereita elämäni kiinnostaa. Ja jos joku vielä Järjestön vankina oleva sattuisi vaikka netistä havaitsemaan että en edellenkään ole heroiinikoukussa oleva pervertikko, sehän olisi kiva.

Mutta koska kyse on ns. tykkäämisasiasta, kuten sanoit, sovitaan että olemme tästä eri mieltä, niistä kun ei kannata kiistellä. :)
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Viiru kirjoitti:No voit siis rehellisesti sanoa että jos vaikka entiset kaverisi sinusta netissä tietoa etsivät, niin se ei haitaa sinua pätkääkään.
Ei minua haittaa ainakaan. Mukava olis jos joku löytäis yhteystiedot ja vaikka heittäis meilillä tai soittais. Sitäpaitsi juuri siksihän mä oon täälläkin ihan omalla kuvallani, jos vaikka joku vanha tuttu muistais ja moikkais :-)
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Ihan mukavaa kun rohkenee esiintyä omalla kuvalla. Tosin, beteliin on varmaan turha yrittää vierailemaan enää :twisted:
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Lehtiveli kirjoitti:Ihan mukavaa kun rohkenee esiintyä omalla kuvalla. Tosin, beteliin on varmaan turha yrittää vierailemaan enää :twisted:
Hmm... IP:t varmaan kertoo jotain siitä miten usein beetlehemmot tätä sivua tarkkailevat... 8)

Tuskinpa tuonne asiaa olis ilman tällä sivulla saatua "näkyvyyttäkään". Aika paljo tuttuja siellä muutenkin.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Vastaa Viestiin