esittelyni

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

pipti
Viestit: 14
Liittynyt: 19.06.2009 14:11

esittelyni

Viesti Kirjoittaja pipti »

hei!
olen aikuinen nainen pääkaupunkiseudulta. minut erotettiin noin kolme vuotta sitten minulle vieläkin käsittämättömästä syystä. samoihin aikoihin tuli ero joka ei ollut raamatullinen. ero saatettiin kuitenkin voimaan betelistä käsin hyväksytysti. elämäni oli hiuskarvan varassa terveyteni ja tuskan ollessa arkipäivää. selvisin lasten vuoksi ja että en ole periksiantava luonne. kolme vuotta olen ollut nyt yksin +avioliittovuodet. en saanut apua mistään vaikka olin esimerkkiäiti seurakunnassa ennen aviovaikeuksien tuloa. ehkä siksi minut erotettiinkin: seurakunnan puhtaus, esimerkkiperheellä ei saa olla ongelmia eikä miehen tehtäviä srk saa estää perheessä. olin aivan loppu: kokoukset, konventit yksin, työt ja koti hoidettavana. mies srk tehtävissä milloin missäkin + puheet, aluepöytä, paimennuskäynnit, vanhinten tehtävät/kokoukset jne.jne... nyt minulla lapset ja olemme onnellisia. ensimmäistä kertaa voin elää myös itselleni, harrastaa, käydä koulua jne. lapset käyvät kok. välillä eivät halua ja koti on minulla. en jaksa enää riidellä koska kohta päättävät itse. ex uudelleen naimisissa heti eron jälkeen. ero oli saatava hinnalla millä hyvänsä ja keinoja kaihtamatta. en ole katkera ja olen en tiedä. ehkä pitäisi kiittää luojaa että näin kävi. lapset surettaa, ex ei, säälin häntä. toivon että jonain päivänä löydän taustaani ymmärtävän miehen elämääni ja voisin olla onnellinen. kapakoista en ole löytänyt, arvot niin erilaiset. onneksi ulkonäköä vielä on ja olen kuulema 34 vuotiaan näköinenkin vielä... no joo. mukavaa kirjoittaa teille ja vuodattaa asioita edes vähän.iloisin mielin eteenpäin me kaikki. moikka.
Question_of_Truth
Viestit: 61
Liittynyt: 25.05.2009 13:41
Paikkakunta: Rosemont United Cemetery

Re: esittelyni

Viesti Kirjoittaja Question_of_Truth »

Hei ja tervetuloa foorumille.

Tarinastasi käy ilmi, että vt-seuralla alkaa olla kova pula vastuuveljistä. Heillä taitaa olla eri vapaudet ja oikeudet.
Rather than love, than money, than fame, give me truth
- Henry David Thoreau
Erotettu veli
Viestit: 58
Liittynyt: 05.10.2008 17:20

Re: esittelyni

Viesti Kirjoittaja Erotettu veli »

.
Viimeksi muokannut Erotettu veli, 16.01.2010 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Arskavain
Viestit: 578
Liittynyt: 14.11.2007 21:14
Paikkakunta: Tornio

Re: esittelyni

Viesti Kirjoittaja Arskavain »

Kirjoita ja pura sydäntäsi enemmän... Tuli vain niin sääli ihmiseltä ihmiselle. Voi jos tuntisit meidät paremmin niin kenties elämä vois olla hauskempaa( Tarkoitan tuota partypokeria pelaavaa vaimoani ja minua)

Pannaan mies vastuunkantajaksi - jooko?
Elä ja anna toisten elää
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: esittelyni

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

pipti kirjoitti:hei!
olen aikuinen nainen pääkaupunkiseudulta. minut erotettiin noin kolme vuotta sitten minulle vieläkin käsittämättömästä syystä.
Terve! Minut erotettiin 12 vuotta sitten ihan samasta syystä. Mitenkähän voi katua kun ei edes ymmärrä, miksi on erotettu?
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: esittelyni

Viesti Kirjoittaja rippeli »

tervetuloa palstalle. Miekin olen 34v näkönen vielä viikon verran :)
Let me go Master I hate you so
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: esittelyni

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

rippeli kirjoitti:tervetuloa palstalle. Miekin olen 34v näkönen vielä viikon verran :)
Älä nyt usko tuommosta vanhaa paskaa. Mie täytän 35 vasta syyskuussa.
And Justice For All
pipti
Viestit: 14
Liittynyt: 19.06.2009 14:11

Re: esittelyni

Viesti Kirjoittaja pipti »

moikka!
voi kun oli kiva saada noin posiitiivista kannustusta. taas päivä lähtee pontevammin käyntiin. kiitos myös kaikille henk. koht. viesteistä. ne tuli tarpeeseen. pelko heti kyllä heräsi että lukeeko joku ulkopuolinen niitä yksityisiä viestejä ettei paljasta itsestä liikoja...??? olen niin uusi täällä ja huono tietokoneen käyttäjä etten tiedä miten tämä kulkee...niin pitäisi lukea säännöt ensin. te olette sitten kannustavia, kiitos. toivoo posiitiivisesti yllättynyt pipti.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: esittelyni

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Nyt kun olet päässyt veljesseuraan sisään, niin muistathan kannustaa myös uusia ja tulevia jäseniä. Vertaistuki on verratonta, mutta se vaatii viitseliäisyyttä.
Let me go Master I hate you so
pipti
Viestit: 14
Liittynyt: 19.06.2009 14:11

Re: esittelyni

Viesti Kirjoittaja pipti »

olen ajatellut pyytää niitä papereita erottamisestani mutta en tiedä mitä se auttaa, ehkä syy selviäisi. tein valituksen ja en tiedä sitäkään oliko valituskomitea samaa vai eri mieltä jolloin kait betel päätti asiasta. kun kyse oli "johtavasta" veljestä jota pelättiin asemansa takia niin päätös oli varmaan helppo. minulle vain kerrottiin että seurakunnan puhtaus on ensisijalla. mitä se tarkoitti? sitä vai kun en jaksanut käydä säännöllisesti kokouksessa vai koska hän sai minut muuttamaan lasteni kanssa pois henkisen ilkivallan takia. syyt on ehkä paras "unohtaa". mitä jos palaisin, seurakunnassa olisi 6 samannimistä. lapset, uusi vaimo, sisko,ex, minä. olisi kiusallista uudelle vaimolle kun kaikki olivat kuitenkin pitkänaikaa ystäviäni ja puolellani. ja sitten veljet olisivat sekaisin kun kaikki viittaisimme yhtä-aikaa....tulisi kiusallinen tilanne koska jos muuttaisivat pois, lapset kävisivät kanssani silti. kasvot menisivät kun pystyisin kertomaan mitä tekivät minulle. nyt vain arvailevat pahinta. tämä on ajatuksen juoksua. ilkeä voisi olla jos haluaisi monella tapaa mutta en tule siitä onnelliseksi. mukavaa päivää kaikille!!!!!
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: esittelyni

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Pipti hyvä. Kiitos esittelystäsi. Et suinkaan ole ainoa seurakunnasta poispotkittu ja ota tämä kunnianasi, sillä nyt ole vapaa etsimään ja elämään oman tahtosi ja valintasi mukaan. Luonnollisesti sen ymmärrän, ettei yksinhuoltajaäitinä ole aina kovin mukavaa. Sitä tahtoo ihminen usein jakaa vastuunsa ja velvoitteensa mieluusti sopivan kumppanin kera.

Näitähän harvemmin kapakoista löytyy, sellaisia, jotka ihan vakavissaan sitoutua haluaisivat muuhunkin kuin seksiin. Se vain on aikuiselle ihmiselle varsin hankalaa löytää sopivaa seuraa, mutta erilaiset kurssit ja opintokerhot, joita pääkaupunkiseudulla löytyy useitakin, saattaisivat alkuun auttaa.

Sangen mieluusti kuitenkin toivon, että saisit rauhasa sopeutua uuten tilanteeseen. Sillä tavalla leppoisasti nautiskellen, näet eivät uskonnot ja uskomukset mihinkään katoa, pikemminki heti on ovesi takana joku vielä parempaa ihan uutta ihanuutta tyrkylle työntämässä.

Noin tarkemmin ajateltuna minutkin on seurakunnasta poispotkittu ja seurakunnan ylenmääräiset työt ajoivat minut avioeroon, sen sijaan että olisin saanut olla edes jossain määrin kotona vaimoani lastenhoidossa avittamassa ja muutoinkin. Oli kyyti kylmää evl. seurakunnassakin, eikä armoa tunnettu.

Nyt vapauduttuasi ei entistä kannata haikailla. Tavoistani poiketen tekee mieli lainata Paavalin, tämän kelpo fariseuksen ajatusta, näet olihan hän myös yksi surakunnastaan pihalle heitetty. Vaan mitäpä mies Galatiaan kavereilleen viesti, kun hieman tukalassa tilanteessa olivat. Näin loihe lausumaan: Gal. 5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen. Tässäpä oivaa oppia lakihurskaudesta vapautuneille. Ei maailma lopultakaan ole sellainen, mitä jotkut rohkenevat väittää. Iloa elämääsi.
pipti
Viestit: 14
Liittynyt: 19.06.2009 14:11

Re: esittelyni

Viesti Kirjoittaja pipti »

kiitos jaakko! annoit vahvistusta ajatuksilleni. eteenpäin mennään. yksinkin pärjään lasten kanssa ja tietoisesti valinnut eron jälkeisen yksinolon toisin kuin ex. olen joutunut pienestä asti koville ja selvinnyt kummasti. nykyiset tutut eivät edes arvaisi mitä olen kokenut jos en kerro, niin iloinen ja positiivinen kuitenkin olen, onneksi. ei hätiä mitiä.
toolman
Viestit: 448
Liittynyt: 07.02.2009 00:13

Re: esittelyni

Viesti Kirjoittaja toolman »

Hienosti putkeen pipti. God knows, i love you...
tool ja öl on elämää.
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: esittelyni

Viesti Kirjoittaja Witless »

pipti kirjoitti:hei!
olen aikuinen nainen pääkaupunkiseudulta. minut erotettiin noin kolme vuotta sitten minulle vieläkin käsittämättömästä syystä. samoihin aikoihin tuli ero joka ei ollut raamatullinen. ero saatettiin kuitenkin voimaan betelistä käsin hyväksytysti. elämäni oli hiuskarvan varassa terveyteni ja tuskan ollessa arkipäivää. selvisin lasten vuoksi ja että en ole periksiantava luonne. kolme vuotta olen ollut nyt yksin +avioliittovuodet. en saanut apua mistään vaikka olin esimerkkiäiti seurakunnassa ennen aviovaikeuksien tuloa. ehkä siksi minut erotettiinkin: seurakunnan puhtaus, esimerkkiperheellä ei saa olla ongelmia eikä miehen tehtäviä srk saa estää perheessä. olin aivan loppu: kokoukset, konventit yksin, työt ja koti hoidettavana. mies srk tehtävissä milloin missäkin + puheet, aluepöytä, paimennuskäynnit, vanhinten tehtävät/kokoukset jne.jne... nyt minulla lapset ja olemme onnellisia. ensimmäistä kertaa voin elää myös itselleni, harrastaa, käydä koulua jne. lapset käyvät kok. välillä eivät halua ja koti on minulla. en jaksa enää riidellä koska kohta päättävät itse. ex uudelleen naimisissa heti eron jälkeen. ero oli saatava hinnalla millä hyvänsä ja keinoja kaihtamatta. en ole katkera ja olen en tiedä. ehkä pitäisi kiittää luojaa että näin kävi. lapset surettaa, ex ei, säälin häntä. toivon että jonain päivänä löydän taustaani ymmärtävän miehen elämääni ja voisin olla onnellinen. kapakoista en ole löytänyt, arvot niin erilaiset. onneksi ulkonäköä vielä on ja olen kuulema 34 vuotiaan näköinenkin vielä... no joo. mukavaa kirjoittaa teille ja vuodattaa asioita edes vähän.iloisin mielin eteenpäin me kaikki. moikka.
Kiitos tarinastasi ja jaksamista!
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: esittelyni

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Tervetuloa palstalle pipti.
pipti kirjoitti:hei!
olen aikuinen nainen pääkaupunkiseudulta. minut erotettiin noin kolme vuotta sitten minulle vieläkin käsittämättömästä syystä. samoihin aikoihin tuli ero joka ei ollut raamatullinen. ero saatettiin kuitenkin voimaan betelistä käsin hyväksytysti.
Halutessasi voit toki kertoa ilmaantuiko eroaminen lahkosta ennen avioeroa. Otaksuisin että Betelin hyväksymä "avioero" ilmaantui sinun erottamisesi jälkeen, tavallaan niinkuin sinun ex-puolisollesi ?
pipti kirjoitti:ex uudelleen naimisissa heti eron jälkeen. ero oli saatava hinnalla millä hyvänsä ja keinoja kaihtamatta. en ole katkera ja olen en tiedä. ehkä pitäisi kiittää luojaa että näin kävi. lapset surettaa, ex ei, säälin häntä.
Jos näin on niin ymmärränkö oikein, ja saanko kysyä, että olet tehnyt/tavallaan tunnustanut Seuran määritelmien mukaisen aviorikoksen jolloin exäsi (vilpitön Jehovan Todistaja,luulisin) voi avioitua uudestaan ?

Vai ymmärsinkö kaiken nyt ihan ylösalaisin ?
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Vastaa Viestiin