Kuoleman jälkeinen elämä

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Uskotko kuoleman jälkeiseen elämään?

Kyllä
16
42%
En
22
58%
 
Ääniä yhteensä: 38

Turhapuro
Viestit: 137
Liittynyt: 28.05.2007 10:39
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Turhapuro »

Jaakob kirjoitti:Eiköhän tuo selvinne tässä 40-50 vuoden päästä :D

Ikinä ei tiedä vaikka jo huomenna...
-Joskus näin mustavalkoisena kaiken, mutta nyt kun näkee värit, niin paljon kauniimpi on maailma- -tp07-
gloo
Viestit: 64
Liittynyt: 17.04.2007 23:13

Re: Kuoleman jälkeinen elämä

Viesti Kirjoittaja gloo »

Lehtiveli kirjoitti:
Bergerac kirjoitti: Olisin mielelläni nähnyt gallupissa myös vaihtoehdon *en osaa sanoa* tai jotain muuta sellaista kyllä/ei -ehdottomuuden lisäksi.
Jätin vaihtoehdon pois, koska suurin osa ihmisistä ei osaa vastata kysymykseen. Ehkä tuo ehdoton asettelu panee miettimään vastausta hieman tarkemmin ;) EOS -vaihtoehto on "varma ja turvallinen" ja informaatioarvoltaan mitätön.
Nyt vaan kaikki eos-ihmiset klikkaaavat randomilla jompaakumpaa nähdäkseen tulokset tai muuten vaan => informaatio vähenee. Lisäksi mielestäni eos on ihan yhtä hyvä maailmankatsomus siinä missä k/e, vaikka itse olenkin lähinnä e.
"Suppose we've chosen the wrong god. Every time we go to church we're just making him madder and madder"
-Homer Simpson
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tässä yhteydessä voitais sopia, että se joka meistä ekana heittää lusikan nurkkaan, tulee sitten kummittelemaan johonkin miittiin tai mielenosoitukseen, niin loppuu tästäkin asiasta spekulointi. :wink:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
kirjallisuusveli
Viestit: 903
Liittynyt: 29.04.2007 16:43

Viesti Kirjoittaja kirjallisuusveli »

Mulla alkaa vähitellen mennä usko elämän jälkeiseen kuolemaan :D
"There's a point in your life when you'll realize who matters, who never did, and who always will."
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

kirjallisuusveli kirjoitti:Mulla alkaa vähitellen mennä usko elämän jälkeiseen kuolemaan :D
Siis mitä häh? Onko tuo sun allekirjoituksena oleva lainaus todella VT:stä???
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Jakke kirjoitti:
kirjallisuusveli kirjoitti:Mulla alkaa vähitellen mennä usko elämän jälkeiseen kuolemaan :D
Siis mitä häh? Onko tuo sun allekirjoituksena oleva lainaus todella VT:stä???
Onhan se ;)
Hassu sattuma, juuri Lehtiveljen kanssa keskusteltiin tuosta luvallisesta valehtelusta.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Alueveli kirjoitti:
Jakke kirjoitti:
kirjallisuusveli kirjoitti:Mulla alkaa vähitellen mennä usko elämän jälkeiseen kuolemaan :D
Siis mitä häh? Onko tuo sun allekirjoituksena oleva lainaus todella VT:stä???
Onhan se ;)
Hassu sattuma, juuri Lehtiveljen kanssa keskusteltiin tuosta luvallisesta valehtelusta.
Ok... Veikkokin voi taas hyvillä mielin jakaa lausuntojaan tiedotusvälineille. Voi elämä. :roll:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Ninth
Viestit: 295
Liittynyt: 25.05.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja Ninth »

Tökkäsin "En"-vaihtoehtoa, koska tällä hetkellä fiilikset aiheen suhteen ovat miinuksen puolella. Kaiken järjen mukaan minun pitäisi uskoa kuoleman jälkeiseen elämään, kun kerran Jumalaankin uskon ja Raamattua pläräilen, mutta katkaistuani henkisesti suhteeni VT-seuraan, olen päättänyt aloittaa kaiken puhtaalta pöydältä tulkintojen suhteen. En siis ole varma, mitä uskoa. Vielä? Koskaan? Kuka ties.

Periaatteessahan Raamatun opit kuolemanjälkeisestä elämästä voisivat tarkoittaa mitä tahansa kummittelusta sielunvaellukseen, tai olla kokonaan vertauskuvallisia. En tiedä, uskallanko ikinä edes tehdä mitään "varmoja tulkintoja" tuollaisesta asiasta.

Katsokaas kun pessimisti ei pety. 8)
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Siinä onkin se hyvä puoli, että "luopiopuolella" voi olla avoin uusille tulkinnoille. Jos joskus itse satun hurahtamaan uskoon, olen valmis muuttamaan mielipiteitäni. Tai jos jostain kumman syystä jumala voidaan tieteellisesti todistaa.. :roll:

On vapaus uskoa mihin haluaa.
m.näätinki
Viestit: 79
Liittynyt: 08.06.2007 01:07
Paikkakunta: Lohja

Ei ihan niinkuin kirkkoisä Irenaus

Viesti Kirjoittaja m.näätinki »

,mutta sinnepäin kuitenkin.
En nyt muista kirjoitinko ihan tuon 200 luvulla olleen piispan nimeä oikein,mutta hän oli ääri esimerkki ihmisestä joka "kiiruhti kuolemaan",ei vain kuvainnollisesti vaan ihan oikeasti.
Hänellä oli niin kiire nähdä pian rakastamansa Kristus että kun toiset yrittivät estää hänen teloitusareenalle menoansa Roomaan,niin hän esti toisia kristittyjä piilottamasta häntä.
Siis ilmeisen selvästi EI MITÄÄN kuolemanpelkoa.Enemmänkin kuoleman halveksuntaa.
No,hän ei aivan ole esimerkkini,mutta kyllä se tekee meistä uskovista erinlaisen muihin nähden.Meillä ei ole mitään syytä pelätä kuolemaa.
Tämä nyt oleva maallinen elämäntaipaleemme on meille vain väliaikaista.
Itse uskon Jeesuksen sanoihin:"joka minuun uskoo elää,vaikka olisi kuollutkin".
Missä tämä kuolemanjälkeinen elämämme on,on sitten eriasia.Se on siellä,mihin Paavali vietiin katsomaan asioita mistä ei ole lupa puhua.

Jt aivopesu saa aikaan asetelman:"usko harmagedonin jälkeiseen elämään järjestön lailla tai kuole.
Se on kiristystä,johon ihmiselle ei ole annettu valtaa.
"Isolle Pahalle" on aivan se ja sama mihin uskomme,kunhan emme vain usko Jeesuksen kuolleen puolestamme ja emme laita Jeesusta ykköseksi.
Jos on jt tai jättää jt opin on se sama "Isolle Pahalle".
:? Mutta voi!Jos ihminen alkaa puhua Jeesuksesta ja yksin hänestä on saatanalla peli pelattu tuon ihmisen kohdalta.Tuo ihminen saa ikuisen elämän,hän ei ja sekös häntä kismittää.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ei ihan niinkuin kirkkoisä Irenaus

Viesti Kirjoittaja Jakke »

m.näätinki kirjoitti: Hänellä oli niin kiire nähdä pian rakastamansa Kristus että kun toiset yrittivät estää hänen teloitusareenalle menoansa Roomaan,niin hän esti toisia kristittyjä piilottamasta häntä.
Siis ilmeisen selvästi EI MITÄÄN kuolemanpelkoa.Enemmänkin kuoleman halveksuntaa.
No,hän ei aivan ole esimerkkini,mutta kyllä se tekee meistä uskovista erinlaisen muihin nähden.Meillä ei ole mitään syytä pelätä kuolemaa.
Juuri niin. Ilman uskoa moni pelkää kuolemaa, uskonto taas antaa toivoa siitä, että elämä jatkuu vielä jossakin muodossa. Tämä taitaa olla yhteistä kaikille maailman uskonnoille. Ei muslimikaan pelkää kuolemaa ohjatessaan matkustajakoneen päin WTC-torneja.

Ilman uskoa tuonpuoleisesta jokainen terve ihminen pelkää kuolemaa sen verran, ettei halua kuolla ainakaan ennenaikaisesti. Uskonnolle on siis selvästi tilaus olemassa. Pelko on tehokas markkinointikeino ja kuolemattomuus meille kuolevaisille kieltämättä houkutteleva ajatus.

Se, täyttääkö tämä tuote, uskonto, ne lupaukset joilla sitä kaupataan on taas... noh, uskonasia :)
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
AchanBeroean
Viestit: 467
Liittynyt: 06.05.2007 17:56
Paikkakunta: Luopio

Paratiisia ei ole - tuskin muutakaan tuonpuoleista elämää

Viesti Kirjoittaja AchanBeroean »

Lehtiveli kirjoitti: Nyt kun olen pohtinut asioita uudelleen, en ainakaan tällähetkellä edes kaipaa "toivoa kuolemanjälkeisestä". Mielestäni on melko vapauttavaa ajatella, että tämä elämä on kaikki mitä on. Ei tarvitse kuin elää ja pyrkiä olemaan onnellinen ja tehdä hyviä tekoja. Siinäpä yksinkertainen elämän tarkoitus, eikä tarvitse pelätä tuonpuoleista.
On hyvä elää tänään tässä ja nyt, sillä vain tämänpuoleisesta elämästä on varmuus. Jos panostaa tässä elämässä liikaa tuonpuoleiseen, haaskaa elämäänsä tyhjän tavoitteluun.

Uskon riskin menettää tuonpuoleisessa elämässä jotain olevan huomattavasti pienemmän kuin riskin, joka muodostuu kurkottamalla tässä elämässä liiaksi tuonpuoleiseen ja menettävän siten tässä elämässä aikaa ja energiaa.

Varsinkin jehovat, jotka uskovat seuraamalla Vartiotorni-seuran valheita ostavansa itselleen paikan paratiisista, menettävät koko panostuksensa, sillä yksikään Vartiotorni-seuran ennusteita ei ole koskaan toteutunut, eikä tule toteutumaan myöskään paratiisi-odote.
"Mutta emme usko enää tällaiseen hölynpölyyn, vaan pidämme Vartiotorni-seuran aatetta fanaattisena ja vaarallisena ideologiana, koska se orjuuttaa ihmiset aivopesuohjelmansa avulla" - Herrick Åberg
Planeetta

Kuolemasta

Viesti Kirjoittaja Planeetta »

En pelkää kuolemaa enkä sitä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Veljeni kuoli muutama vuosi sitten ja näin kuoleman silmästä silmään ja voin sanoa, että oli kauhea kokemus. Kuoleminen on vähitellen tukehtumista eikä mitään kaunista katsottavaa. Jaksan kuitenkin uskoa ylösnousemukseen.
madgyver
Viestit: 289
Liittynyt: 30.04.2007 13:35

Viesti Kirjoittaja madgyver »

En kyllä itsekään usko enää kuolemanjälkeiseen elämään. Siinä jeput olivat oikeassa että kuoleman jälkeen ei ole mitään, on vain pelkkä iso tyhjyys. Se onkin ehkä ainoa oppi joka niiltä ajoilta on mieleen jäänyt. Toki mitenkään en väheksy niitä jotka uskovat kuolemanjälkeiseen elämään. Kunhan se ei ole jeppujen parasiittitoivon kaltaista haahuilua. Siinä pettää vain itseään.

edit: itseä ainaki tuon tosiseikan tunnustaminen on auttanut. Suhtautuminen kuolemaan ja elämään ja siihen ohueen lankaan siinä välissä on muuttunut. En pelkää kuolemaa, koska tiedän että ei se oo ollenkaan niin huono olotila. Itse asiassa jeppuaikoina pelkäsin kuolemaa paljon enemmän. Koska silloin ei voinut olla koskaan täysin varma että pääseekö sinne paratiisiin vai ei. Nyt voi olla aivan varma ettei pääse koska sellaista ei ole eikä tule :P
Vellu
Viestit: 37
Liittynyt: 25.05.2007 21:45

Minä uskon ylönousemukseen

Viesti Kirjoittaja Vellu »

Minä uskon ylösnousemukseen, koska Jeesus on kuolemallaan voittanut kuoleman ja lunastanut meidät. Vartiotornilaiseen odotteesen en usko. Todistajien paratiisi kun ei edes ole osa Jumalan valtakuntaa, näin olen ymmärtänyt.

Ymmärrän luullakseni teitä exiä jotka ette enää usko Jumalaan. Onhan se raju kokemus kun huomaa tulleensa petetyksi uskonnon taholta, ja niinpä irtiotto Vartiotorniseurasta merkitsee usein myös haluttomuutta korjata todistajien aikaansaamaa vääristynyttä jumalakuvaa. Tosiaan, kukapa sitä halauaisi palvella mieleensä istutettua kuvaa lakihenkisestä suorituspainotteisesta jumalasta kun vaihtoehtona on vapaus jatkuvasta suorittamisesta.

Kannattaisi kuitenkin harkita sitä mahdollisuutta, että viallisen jumalakuvan korjaaminen ja tervehenkisen uskon löytäminen voisi sittenkin olla vielä vapauttavampaa kuin vapaus uskosta. Pyhä Henki on kohtelias ja huomaavainen, joten usko ei tee ihmisestä vastenmielistä tai jotenkin outoa, vaan usko antaa elämälle tarkoituksen ja tietynlaisen ilon ja rauhan jokapäiväiseen elämään.
Vastaa Viestiin