Vuodatukseni

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Leviathan
Viestit: 121
Liittynyt: 11.08.2009 03:10

Re: Vuodatukseni

Viesti Kirjoittaja Leviathan »

Kiitos paula.

Ja nämähän ovat henkilökohtaisia kokemuksia, eivät faktaa kaikista JT. Kuitenkin tulee pitää mielessä, että vaikka kaikki kokemukset ovat yksilöllisiä ja tapauskohtaisia, kummasti niissä on sama rakenne, vaikka tarina olisikin erilainen.

En ole niin oppinut noista asioista, että osaisin ruveta selittämään oppien epäloogisuutta, mikä teillä taas on enemmän Raamattua ja seuran julkaisuja tutkineena.
Omilla aivoilla ajattelun tärkeys saattaa joskus unohtua, mutta kun totuus alkaa sinua kuristaa ja pääset sen ikeestä, muistat miten sinulle on suotu vapaa tahto.
blame
Viestit: 26
Liittynyt: 21.03.2009 22:19

Re: Vuodatukseni

Viesti Kirjoittaja blame »

Tuli noista teksteistäsi mieleen, että ehkä introvertimpi ihminen selviää jt-uskonnosta paremmin. Itse en todellakaan mennyt juurikaan selittämään omia näkemyksiäni muille jehovan todistajille. Jos olisin mennyt selittelemään, niin olisin varmasti saanut enemmän paheksuntaa ja ehkä haavoja. Muutenkin olin aika vetäytynyt.
Arskavain
Viestit: 578
Liittynyt: 14.11.2007 21:14
Paikkakunta: Tornio

Re: Vuodatukseni

Viesti Kirjoittaja Arskavain »

Kiitos kirjoituksestasi. Kunpa todistajatkin lukisivat sen ja avaisivat silmänsä avartuakseen. Pyri kuitenkin vitutuksesta pois, sillä sekin on lahkon sivutuote. Miten? Ala nähdä itsesi rehellisenä ja viisaana, sillä sellainen oikeasti olet.
Elä ja anna toisten elää
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Vuodatukseni

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Avata silmät ja avartua - ei onnistu hurskaista toiveista huolimatta, mjaa -no, ehkä joillakin rivihiipuvilla. Pahoittelen pessimismiäni, soon nyt vaan sellaanen päivä. :(
Arskavain
Viestit: 578
Liittynyt: 14.11.2007 21:14
Paikkakunta: Tornio

Re: Vuodatukseni

Viesti Kirjoittaja Arskavain »

Todellinen avartuminen pitää nöyränä.
Elä ja anna toisten elää
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Vuodatukseni

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Arskavain kirjoitti:Todellinen avartuminen pitää nöyränä.
Nytpä vasta toden sanoit, Arska. Nuin se on. Mitä tähän enää voisin lisätä: en mitään. :oops:
Jepp-ex
Viestit: 18
Liittynyt: 20.11.2008 23:26

Re: Vuodatukseni

Viesti Kirjoittaja Jepp-ex »

Hieno kirjoitus ja asiaa täynnä! Kiva lukea, kun pitkästä aikaa eksyin palstalle.

nimim. 20 vuotta vapaana kahleista
Leviathan
Viestit: 121
Liittynyt: 11.08.2009 03:10

Re: Vuodatukseni

Viesti Kirjoittaja Leviathan »

Onhan sitä vapautunut olo jotenkin nyt. Tai no, vapaahan olen jo tovin ollut, useita useita vuosia mutta silti. Olen samaa tarinaa pilkottuna kertonut jälkikäteen joskus JT:lle syyksi, miksi lähdin. He vain kohauttivat olkapäitään, eivätkä sen enempää puuttuneet asiaan.

Minua harmittaa nyt se nuokuskelu silloin. En voi kritisoida oppeja. En ole tarpeeksi viisas tai lukenut sitä varten. Ja uskokaa tai älkää, en haluakaan tuhlata nyt elämääni lukemalla jotain soopaa, mihin en usko vain sen takia, että voisin osoittaa sen vääräksi. Jotkut niin tekevät, ja siitä kunnia, että he voivat kertoa muille eksytetyille totuuden totuudesta. Mutta minulla ei ole intressejä tai resursseja siihen.

Ainoa mitä tällä palstalla teen oikeastaan enää vuodatukseni jälkeen on se, kun luen viisaita juttuja. Mielenkiintoisia juttuja. Hyviä ajatuksia. Joskus jonkun yhden lauseen heitän väliin, kun jotain mieleeni tulee. Myös toisten kokemuksiin voin antaa myötätuntoa, kun olen siellä itsekin joskus ollut.

En tiedä, menetänkö jotain kun en voi argumentoida oppeja. Tavallaan en. Varmasti enemmän minulla olisi vitutusta ko. järjestöä ja sen valheita vastaan, jos vielä heidän käyttäytymisen ja organisaatiorakenteen jälkeen opit nakertaisivat minua!

Mietin juuri, että varmaan täältä olen sen löytänyt. Järjen ja järkiperäisyyden. Ennen olin hyvinkin uskontovastainen, kaikki uskovat ovat samaa. Mutta täältä kun on lukenut kritiikkiä niin JT-oppiin kuin järjestöönkin, niin olen osannut ehkä paremmin ymmärtää mitä minulle on tapahtunut, kun ymmärtää sitä järjestöä mikä taustalla pyörii. Se, missä olin mukana, ei ollut seurakunta missä vartuin, vaan maailmanlaajuinen petos. Skandaali. Ihmismielen säälimätön muokkaaminen ja minuuden polttaminen roviolla. Henkinen diktatuuri.

Jos jumala on tosiaan tuollainen, mitä JT-järjestö kertoo. Ovathan JT:t ainoa oikea uskonto joka suoraan saa jumalalta tiedon, valon, totuuden ja rakkauden (c)... niin kyllä mielestäni jumala saa haistaa huilun!

Onneksi tätä palstaa lukeneena olen tajunnut, mitä kaikkia luurankoja tuon jumalan käden kaapissa on. Uskollinen ja ymmärtäväinen orja on kyllä pikkaisen Itsekeskeinen ja henkisesti lannistava orja.

En ole varma, onko jumalaa tai jumaluutta olemassa, mutta siitä olen varma, että nykyään en enää syytä jumalaa hänen "Tosi julistajiensa" toilailujen takia.

Katsokaa kaikki JT:t itseenne. Lukekaa tämän palstan kirjoittajien esittelyjä. Lukekaa, mitä teidän rakkaat veljenne ja sisarenne, lampaat ovat kokeneet. Lukekaa, miten heikkoja on autettu takaisin herran armon pariin ja seurakuntaan. Lukekaa miten rakkaat veljet yrittävät auttaa hairahtaneita palaamaan totuuteen. Lukekaa, minkälainen on totuus totuudesta.

Uskon kritisointia voi syyttää helposti luopioiden valheita motiiviksi niille teksteille, mutta miten te JT:t voitte luopioiden puheiksi syyttää oikeiden ihmisten oikeita henkilökohtaisia traumaattisia kokemuksia. ME OLEMME KÄRSINEET teidän takia. ME OLEMME KÄRSINEET järjestönne takia. Missä on rakkautenne, kun potkittua syrjitte? Missä on se niin paljon puhuttu myötätuntonne, vaikka te itse olette meitä kivittäneet.

Oikeat veljet ja sisaret Vartiotorniseurasta. Elätte valheessa. Se valhe on ruma ja paha. Se valhe vihaa ja alistaa. Se sotkee ihmisten elämän, kahlitsee ikeeseen vaikka raamatussakin sanotaan, että ikeestä vapautetaan! Teidän totuutenne hajottaa ihmisiä, rikkoo perheitä, saa aikaan itsemurhia. Teidän totuutenne on kuin myrkkyä. Myrkkyä, jota hengitätte ja höngitte eteenpäin. Lukekaa mitä meille on tapahtunut teidän takianne.
Se, olemmeko tulleet aikuisena mukaan tai joutuneet pienestä asti kasvamaan totuuteen ei toista sitä tosiasiaa, että kun olemme päässeet siitä irti, olemme ensimmäisen kerran VAPAITA ja oikeasti ONNELLISIA.

Toivon veljesseuralle, että heidän sanansa ei vääristy liikaa farisealaisten todistajien korvissa. En sano, että kenenkään pitää tehdä niinkään, kuin täällä sanotaan. Avainsana on oma valinta. Uskalla olla se mitä haluat olla. Mutta olet mitä tahansa, avaa silmäsi ja katso maailmaa, voit nähdä yllättäviä asioita...

Kiitos teille.
Omilla aivoilla ajattelun tärkeys saattaa joskus unohtua, mutta kun totuus alkaa sinua kuristaa ja pääset sen ikeestä, muistat miten sinulle on suotu vapaa tahto.
Selma
Viestit: 73
Liittynyt: 05.03.2009 11:57

Re: Vuodatukseni

Viesti Kirjoittaja Selma »

JEE mahtavan kattavaa pohdintaa asioista jotka on vaivannut minuakin aina.. Varsinkin tuo kasvissyöntijuttu kolahti! Ensi kertaa kuulen että joku muukin on saanut samanlaista kohtelua - mä vaan sain selkääni oman isäni kädestä koska en pystynyt syömään lihaa, lopetin sen kokonaan varhaisteininä.. Kuulin joka päivä ruokapöydässä tuosta että eläimet on "jumalan lahja" ja "luotu ihmisten ruoaksi" jne ja vaikka kuinka kärtin raamatunkohtaa tämän väitteen tueksi, sellaista ei ole tähän päivään mennessä löytynyt. Päinvastoin esim juttu siitä miten maapallo on vain lainassa ja sitä pitäisi kohdella hyvin pitäisi saada tyypit ajattelemaan ruoan alkuperää ja ylipäänsä ekologisuutta.. Mutta en tuntenut yhtäkään JTta joka olisi vaivautunut edes kierrättämään! Ja rehut vs tehotuotantoliha luonnonvarojen kulutuksessa.. Pitäis olla kaikille aika selkeä juttu, jos omaa päätään vaivautuisi hetkiseksi käyttämään :)

Tarkennettakoon nyt vielä että lihistit saa mun puolesta vetää possua nassuun ihan rauhassa jos tajuaa mistä se on lähtöisin muttei välitä, eli siitä aiheesta en oo väittelyä hakemassa :D
i will die with both of my hands untied
paula
Viestit: 136
Liittynyt: 11.06.2007 04:04
Paikkakunta: muuttanut keskisuomeen

Re: Vuodatukseni

Viesti Kirjoittaja paula »

Todella luontevaa purkautumista Leviathan!!

Minä en milloinkaan ole välittänyt vuosiluvuista, ikivanhoista tarinoista, pelottelusta enkä vanhan kirjan pilkotuista lauseista ja niiden selittelyistä. Erehdyin vain väärään seuraan enkä tiennyt miten sieltä pääsee pois.....lapsellisuuttani:-(

....mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Tällä palstalla vierailen nykyään eniten lukemassa juuri näitä kokemuksia. En ole ainoa joka oli jumissa mutta tajusi nousta :D
Vastaa Viestiin