tarinaa

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

hevsku91
Viestit: 15
Liittynyt: 18.08.2009 19:13

tarinaa

Viesti Kirjoittaja hevsku91 »

heips.
itse erosin noin kuukausi sitten monen vuoden piinan jälkeen. olen kasvanut todistaja perheessä jossa molemmat vanhemat olivat todistajia vaikkakin isä meni myöhemmin kasteelle eli äiti oli todistaja ja isä tutki kun synnyin.mutta isäni oli kova jo silloin juomaan ja koko ikäni olen sellasita katsellut ja huolehtinut perheestä 6vuotiaana kun äitini teki töitä ja minä hosin kotia vahtisin isääni ennenkuin menin kouluun ja kun sieltä tulin niin jatkoin minulla ei ollut kavereita ja olin koulukiusattu koko koulun ajan jopa vieläkin sitä o kun nyt olen ammatikoulussa niin ei ole vieläkään loppunut mutta olen oppinut sen kanssa elämään. . olin jo monen vuoden ajan halunut erota mutta en saanut rohkeutta siihen sillä tiesin menetäväni sukulaiseni ja ehkä jopa perheeni ja olin alle 18 niin en tienyt että otetaanko mut ihan todesta.kasteella kävin 15vuotiaana täysin muiden panostuksesta. no 06 vuodesta lähtien olin silloin 15vuotta niin halusin erota jo melkein heti kasteen jälkeen aloin tarkastelemaan oppeja tarkenmin ja huomasin paljon vikoja tai miksi niitä nyt sanoa niin halu eroamisesta kavoi ja kasvoi ja ristiriitaisten ajatusten kanssa elin ja kamppailin lopetin kentällä käymisen ja raportoin mitä sattuu vaikka en todellisuudessa käynyt yhtään kentällä.mutta nyt kuukausi sitten erosin itse vaikka se oli loppujen lopuks työn ja tuskan alla ja vieläkin vanhimat ovat yhteudessä vaikka olen kieltänyt ja kun ilmoitivat eroni niin lukivat kirjeeni ja muutivat sitä vielä. mutta loppujen lopuksi ero on ollut paras mitä olen tehnyt vielä tähän menessä olen saanut uuden elämän johon nyt opetelen ja saan olla vapaasti mitä olen eikä tarvii mitään salaa tehdä.nyt ensinmäistä kertaa näkyvästi seursteelen ihanan ei todistaja jätkän kanssa vaikkakin ollaan olti yhdessä jo reilu vuosi mutta nyt se ei ole enää salailua kun ihan vapaata eikä kellään ole sanomista että mitää saa ja mitä ei saa tehdä. menetin kyllä paljon neron yhteydessä mm. kaikki sukulaiset jotka olivat todistajia ei ota enää mitään yhteyttä mutta perhe ymmärsi päätöksen ja nyt luultavasti äitinkin eroaa ellei jopa eroteta.nyt mulla on enää kappailtava syömishäiriön kanssa jonka osittain aiheutui suuresta painostuksesta ja masennuksesta jonka seura aiheutti. mutta mähän en enää lannistu oon selvinyt niin monesta että kaikki asiat on tehty voitettavaks. elämä vasta alkoi nyt. onneksi on ollut tukijoita tässä prosessissa ja varmasti on vieläkin ilman niitä en olisi vieläkään eronnut... :D
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: tarinaa

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Tervetuloa matkalle mukaan. Tarkoitan tätä elämän matkaa, jossa vastuu tekemisistään tai tekemättä jättämisistään lankeaa aina itselle. Tämä on vapautta saada tehdä päätöksiä, vapautta ajatella itsenäisesti - sanalla sanoen: vapautta elää. Toivon Sinun saavan tätä kautta uusia ystäviä, ihmisiä, joille ei aina tarvitse kaikkea selittää alusta juurtajaksain.

Olet tehnyt rohkean päätöksen. Onnitteluni sen johdosta. Olet menettänyt sukulaisesi ja entiset ystäväsi, mutta saattaa olla, että saat osan heistä takaisin. Esimerkkisi kannustaa muitakin harkitsemaan olemistaan järjestössä. Joka tapauksessa saat muita kavereita ja ystäviä. Lykkyä pyttyyn uudelle elämälle. :D
RaM

Re: tarinaa

Viesti Kirjoittaja RaM »

Kiitos tuosta koskettavasta kertomuksestasi. Olet elänyt vaikeaa elämää ja edelleenkin joudut taistelemaan omien oikeuksiesi, oman elämäsi ja ihmissuhteittesi puolesta. Elämä on satuttanut sinua ja satuttaa jatkossakin. Ole valmis kestämään nuo vastoinkäymiset ja muista, että sitä hyvääkin on jatkossa tulossa yllin kyllin. Kun vain jaksat mennä maltillisesti huonojen hetkien yli.
Se millainen suhteesi on tällä hetkellä läheisiisi ja sukulaisiisi, saattaa muuttua hyvinkin yllättävästi parempaan suuntaan. Odota sitä kärsivällisesti.

Olet vielä nuori ja koko elämä on edessäsi. Älä yritä ahmia sitä kerralla, vaan etene elämässäsi maltilla ja kehitä itseäsi siinä samalla. Hae siihen tasapainoa (muualta kuin pelkästä biletyksestä) ja tartu kaikkeen mikä tuntuu oikeasti hyvältä. Ole elämässäsi aktiivinen ja toimi itsesi hyväksi!

t. kahden liki samanikäisen tytön isä
Arskavain
Viestit: 578
Liittynyt: 14.11.2007 21:14
Paikkakunta: Tornio

Re: tarinaa

Viesti Kirjoittaja Arskavain »

Pidä tuo rehellisyysasenne itseä ja muita kohtaan. Tervetuloa minunkin puolesta palstalle!
Elä ja anna toisten elää
äänilaiteveli
Viestit: 150
Liittynyt: 05.06.2009 17:36
Paikkakunta: Kouvola

Re: tarinaa

Viesti Kirjoittaja äänilaiteveli »

Tervetuloa, ja kaikkea hyvää tästä eteenpäin. "Toivon niin sisälläin, että löydät onnesi näin".
"Ole siis valpas, ehkä sinussa oleva valo on pimeyttä." Luuk 11:35
hevsku91
Viestit: 15
Liittynyt: 18.08.2009 19:13

Re: tarinaa

Viesti Kirjoittaja hevsku91 »

kiitoksia kaikille ihannista ja viesteistä tuli sellainen olo että kyl täält löytyy ihmisiä jotka oikeest välittää eikä yksin tarvii olla :D
vapaus on ihanaa
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: tarinaa

Viesti Kirjoittaja rippeli »

No vähäsen myöhästyin, mutta tervetuloa minunkin puolestani.

Avoimuus on hieno asia ja toivon että sen ansiosta saat nuo murheesi kuitattua normaalia nopeammin. Ja tuo on hieno huomio, jonka kirjoitit: Et todellakaan ole yksin. Koitetaan muistaa se ja tukea mahdollisuuksien mukaan kohtalon tovereita.
Let me go Master I hate you so
Massetar
Viestit: 454
Liittynyt: 21.05.2007 08:44

Re: tarinaa

Viesti Kirjoittaja Massetar »

Todella hienoa kun olet uskaltanut tehdä ratkaisevia askeleita elämässäsi. Onnittelut! Toivottavasti pian tulet tapaamaan meitä muita :)
paula
Viestit: 136
Liittynyt: 11.06.2007 04:04
Paikkakunta: muuttanut keskisuomeen

Re: tarinaa

Viesti Kirjoittaja paula »

Onnea sinulle että olet uskaltanut kuunnella itseäsi! Kun osaa varautua vaikeuksiin on ne helpompi kohdata. "epämiellyttävä tunne kuuluu elämän risteyskohtiin" kirjoitti eräs kouluttaja ja jokainen voi itse vaikuttaa elämän kulkuun. Vaikka menneisyyttä ei voi muuttaa niin tämän päivän valinnoilla voimme vaikuttaa tulevaisuuteen:-D.

Mielestäni jt-uskonnon pahimpia piirteitä on juuri tämä totaalinen hylkääminen. 17.9. kotiliedessä oli artikkeli kidutuksen uhreista.
"Ihmisellä on kautta maailman sivun riittänyt kekseliäisyyttä kidutusmuotojen keksimisessä. Yksi käytetyimmistä on edelleen täydellinen eristäminen muista." -miksiköhän tätä lukiessani tuli heti tämä tietty uskonto mieleen???

Paula =Äiti jota lapset( 17-29v) eivät suostu tapaamaan uskonnon määräyksien vuoksi.
(tyttäreni myönsi että olisin erittäin hyvä mummo pienille lapsenlapsilleni...mutta.. lainasi sitä raamatunkohtaa jossa ei saa edes tervehtiä...)

Lohduttaako se ettei tämä ole heillekään helppoa - oikeesti ei vaan vitu..... vielä enempi heidän puolestaan

Mutta elämää on parempi katsoa uteliain silmin, ihmiset voivat olla paljon ihananpia ja mielenkiintoisempia mitä uskoikaan kun eli vain jt sumussa. Minä muutin maalle tava evlut. maalaismiehen kanssa. Minulla on nyt enempi veljiä ja siskoja ja äitejä ja isiä kun seurakunta aikana. Mutta muista pitää järki mukana elämän valinnoissa ja kuunnella tunteitasi. Huolehdi omasta hyvinvoinnista että voit rakastaa toista. Jostain jäi mieleeni sellainen ajatus että voi rakastaa toista vain sen verran kun rakastaa itseään. Vaikean lapsuuden kokeen voi olla vaikea rakastaa itseään jos rakkauden kokemus omilta vanhemmilta puuttuu. Arvosta itseäsi, tunteitasi, ajatuksiasi ja tarpeitasi, pidä huoli ettei sinua käytetä hyväksi ja tietysti tämä sama toisinpäin suhteessa toisiin, etenkin rakkaaseesi.

Kaikkea hyvää sinulle oikean elämän poluille.
hevsku91
Viestit: 15
Liittynyt: 18.08.2009 19:13

Re: tarinaa

Viesti Kirjoittaja hevsku91 »

niinhän se on mitä paula tuossa kirjoitti. kaikki on niin totta mitä sanoit.. olenkin jo "uskaltanut" tutustua muihin exiin jos sitä voi uskaltamiseks sanoa =Pmutta siis että saanut otettua kontakita toiiin kans=) :D loppujen lopusk ollu kyl tosi mukava olla näin oon saanu tehä asoita joit ennen piti vähän salassa tehä ja et ei kukaan nää :lol: ja paras on et ei oo tarvinnu herätä sunnuntai aamulla kokoukseen
=P saanu nukkua just niin pitkää kun haluaa eikä tarvinu miettiä kokoukseen menemisest tai keksiä jokin veruke miks ei mennä. :lol:

tuli vaan mieleen ku olin tossa veljen kanssa kaupassa ja oli samaan aikaa siel yks jt pariskunta no ne alkoi tietty juttelee veljen kanssa ja kyselee kuulumisia no menin lähemmäs iihen sit ku olin vähä n kauenpaa niin sanoo et joko mentäis ku olivat sii jutelleet pitkään jo niin tuli pariskunnal hoppu kun veikan kanssa juttelin no sit meni sit joku pari tuntii niin veilejn puhelin soi et ei sais olla mun kans tekemisis no veikka sano vaan et onko esivalvoja hullu et ei oman siskon kans olis tekemis. no sit mulle soitettiin et enkö tiiä et en saa jutella kellekkää'n jt :lle et saastutan heidän seurakuntaa oli siin vähän pokkaa pidätelemist. enhän ees jutellu sille pariskunnalle ja et mitäköhan ovat mahtaneet juoruta ja toiseks ei mun veli oo ees kastettu eikä enää ees kastamaton :lol:

että näin niillä :mrgreen:
vapaus on ihanaa
hevsku91
Viestit: 15
Liittynyt: 18.08.2009 19:13

Re: tarinaa

Viesti Kirjoittaja hevsku91 »

on se aika väärin ku tossa vaate liikkessä kävin ku oli ylimääräistä aikaa niin no en sit muistanut et siel oli entinen hyväkin ystävä töissä joka on jt. no menin sinne ja huomasin vasta ovella et se on täälä töissä no en viitinyt nyt sen takia sit lähteä siel pois ku kai sitä nyt kauppaan saa mennä ilman et tarvii kattoa kuka siel on. no liikees ei ollu muist myyjiä kuin se no olin ostokset tehn y ja piti maksamaan mennä niin menin vaa n kassalle ja tervehdin niinkun aina kun meen johonki kassal niin en muistanu/halunut poiketa perinteest no tämä sisar sit vaan sano et ethän sä mulle puhua saa =O meni vähän yli itehän olis voinut hiljaa olla vaan ja kassal oli muitakin asiakkaita et pääti sit ihan yleisesti nolata :oops: no nyt sit ei tarvii vähän aikaa mennä kyseiseen liikeeseen piti sellasen saarnan siin kassal et kaikki jotka liikees oli niin tasan kuuli mitä olin väärin tehnyt ym. onko tääkään niin oikeen jos ei saa puhua niin miksi alkaa haukkua jossain kassalla itel ei olis ikinä tullu mieleen ja sanoin vain hei enkä mitään muuta ja senkin oli tavallaan ihan vahiko vain.??? :twisted: ja hassuinta täs on se et oltiin hyviäkin ystäviä kun vielä olin jt nii ja mukamas ystävyys hävis tost vaan väärin se o
vapaus on ihanaa
Aaac
Viestit: 1644
Liittynyt: 28.04.2007 15:11

Re: tarinaa

Viesti Kirjoittaja Aaac »

JT:n käyttäytymissäännöt eivät enää sido sinua. Saat puhua kenelle tahansa. Et ole enää Vartiotornin lakien alainen.

Sitä paitsi JT:tkin voivat puhua kanssasi liiketoimien yhteydessä, eli kyseinen JT toimi myös vastoin Vartiotornin lakeja.

Kyseisen asiakaspalvelijan ei pitäisi toimia asiakaspalvelijana. Anna palautetta hänen esimiehelleen ja kerro miten hän kohtelee maksavia asiakkaita. Hän on pian entinen asiakaspalvelija.
Religionsfri.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: tarinaa

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Kiitos kirjoittamastasi, hevsku91. Kyllähän tuosta tulee paha mieli, mutta kuka lopulta nolasi kenet? Sisko antoi vahvan todistuksen jehovantodistajuudestaan ja järjestön käytännöistä. Kukaties muut kassalla olijat oivalsivat. Ainakin toivon niin käyneen.

Tulin juuri asioiltani. Näytti kaksikko samassa korttelissa pyörivän. En tuntenut, kukaties erikoisravareita. Ainakaan luonani eivät pistäytyneet. Otaksun kerrotun, ettei passaa muiden mennä, paitsi veli vanhimman ja hyvä niin. Mutta älähän välitä. Kyllä karttaminen ja mollaus muiltakin onnistuu. Olen elänyt parisen vuotta varsin totaalisesti kartettuna, vaikkakaan en Jehovan todistajien toimesta. Myös tällainen sattuu sieluun ihan tavallisessa pikkukylässäkin. Kovin sattuukin. Eteenpäin on silti mentävä, kas taaksepäin kun ei pääse.

Tsemppiä.
Viimeksi muokannut Jaakko Ahvenainen, 05.12.2009 13:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
hevsku91
Viestit: 15
Liittynyt: 18.08.2009 19:13

Re: tarinaa

Viesti Kirjoittaja hevsku91 »

Aaac kirjoitti:JT:n käyttäytymissäännöt eivät enää sido sinua. Saat puhua kenelle tahansa. Et ole enää Vartiotornin lakien alainen.

Sitä paitsi JT:tkin voivat puhua kanssasi liiketoimien yhteydessä, eli kyseinen JT toimi myös vastoin Vartiotornin lakeja.

Kyseisen asiakaspalvelijan ei pitäisi toimia asiakaspalvelijana. Anna palautetta hänen esimiehelleen ja kerro miten hän kohtelee maksavia asiakkaita. Hän on pian entinen asiakaspalvelija.

juu tiedän että ei koske mutta en halua muita jouduttaa pahaan tilanteeseen niin siksi vältän puhumista.
vapaus on ihanaa
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: tarinaa

Viesti Kirjoittaja Tony »

hevsku91 kirjoitti: no tämä sisar sit vaan sano et ethän sä mulle puhua saa =O
:lol: :lol: :lol:

Siinä on nyt sisarella puurot ja vellit enemmän kuin sekaisin. Hän ei saa puhua, sinä saat.

Mutta tosiaan, anna ihmeessä palautetta asiakaspalvelijan todella törkeästä käytöksestä. Jt:t osaavat oman kokemukseni mukaan pitää hyvin asiakaspalvelutilanteen ja lahkominänsä erillään. Ja niin kuuluu ollakin - jos haluaa pitää asiakaspalveluduuninsa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin