Nyt toimeton

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ex Beteliläinen
Viestit: 1
Liittynyt: 09.12.2009 14:56

Nyt toimeton

Viesti Kirjoittaja ex Beteliläinen »

Olen ollut kastettu Jehovan todistaja kymmenen vuotiaasta, tienraivaajaksi (kokoaikainen sananpalvelija) aloin n.16v. myös Betelissä tuli jossain vaiheessa palveltua useamman vuoden. Nyt olen ensi kertaa toimeton (Jehovan todistajaksi rekisteröity, mutta ei tee sananpalvelusta/saarnaa). En myöskään käy kokouksissa. Tämä on kaikki minulle kovin uutta, tarvitsen tukea! Veljet saivat vasta kuulla toimettomuudestani ja ovat nyt tulossa käymään, jännittää. Olen vieläkin nuori. Hukassa olen ollut koko ikäni, Jehovan todistajuus on ollut ainoa punainen lanka elämässäni, mutta en jaksa enää sitä suorittamista ja vaatimuksia. Olen viettänyt kaksoiselämää koko nuoruuteni, mutta Beteliin päästyäni olin nuhteeton ja tein kaiken niinkuin piti, mutta väsyin (myös menneisyyttäni tongittiin liikaa (kylläkin ihan eka aloite tuli minusta)). Yritän nyt opetella elämään maailmassa omana itsenäni, enkä malli (päällisin puolin) Jehovan todistajana. Etsin omaa identiteettiä ja omaa minää (joka tähän mennessä on perustunut raamatun pohjattomiin vaatimusiin ja niihin yltämättömyyteen).Usko on koetuksella (mutta multa voi silti kysellä paljon kysymyksiä sillä ex Beteliläisenä tiedän paljon (vaikkakin vastaus kestää, koska lähin tietokone on kirjastossa)).
Viimeksi muokannut ex Beteliläinen, 09.12.2009 19:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Nyt toimeton

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Ongelmasi on tällä hetkellä "kurinpitokomitea", joka on tulossa luoksesi. Haluatko ottaa heidät vastaan? Ellet, voinet olla avaamatta ovea, sulkea puhelimesi ja poistaa asiattomat tekstiviestit. Eikö niin? Tulevat porraskäytävässä tai kadunkulmassa vastaan? Voit todeta, ettei sinulla juuri nyt ole aikaa, ehkä joskus toisella kertaa sitten. Vastaat vahingossa puhelimeen, kenties se oli soitto väärään numeroon ja suljet puhelimen. Toistuva puhelimeen soittaminen kiellosta huolimatta voidaan katsoa kotirauhan häirinnäksi. Tuskin haluavat asemalle lähteä.

Ja pistä se Raamattu hetkeksi pois. Mitään pahaa tuskin tapahtuu. Rauhoitu hieman.
Massetar
Viestit: 454
Liittynyt: 21.05.2007 08:44

Re: Nyt toimeton

Viesti Kirjoittaja Massetar »

Tervetuloa kirjoittelemaan! Kerro toki, että millaista tukea tarvitset.
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Re: Nyt toimeton

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Tervetuloa palstalle :)

Meitä on täällä moneen junaan, joten et ole yksin. Kysyvälle vastataan :D
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
RaM

Re: Nyt toimeton

Viesti Kirjoittaja RaM »

Tervetuloa juttelemaan.

Minun komiteakokouksestani voit lukea sivuiltani http://www.raamattu.tarinoi.fi/ ja jos haluat jutella tai kaipaat valmistautumisapua omaan 'tapaamiseesi', niin ota yhteyttä.
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: Nyt toimeton

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

ex Beteliläinen kirjoitti:Yritän nyt opetella elämään maailmassa omana itsenäni, enkä malli (päällisin puolin) Jehovan todistajana. Etsin omaa identiteettiä ja omaa minää (joka tähän mennessä on perustunut raamatun pohjattomiin vaatimusiin ja niihin yltämättömyyteen).Usko on koetuksella (mutta multa voi silti kysellä paljon kysymyksiä sillä ex Beteliläisenä tiedän paljon (vaikkakin vastaus kestää, koska lähin tietokone on kirjastossa)).
Tervetuloa palstalle.

Jo ymmärrys siihen että etsii omaa identiteettiään, on mielestäni yksi askel Seuran asentaman kuvainnollisen aivopultin löystymiseen.

Mitä tulee tietokoneeseen tai internetyhteyteen, palveluntarjoajilta/operaattoreilta löytyy edullisiakin paketteja (kone+internetyhteys,kiinteä tai mobiili). Tulee muistaa että näissä usein sitoudutaan alhaiseen kk-maksuun x kk-ajaksi. Mutta varteenotettava vaihtoehto mikäli koet itsellesi tarpeen oman yhteyden.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Kirsieveliina

Re: Nyt toimeton

Viesti Kirjoittaja Kirsieveliina »

Hei Beteliläinen

Koskaan ei ole liian myöhäistä kuunnella itseään. Minusta tuntuu, että sitä saa harrastaa lopun elämänsä... aina löytyy uusia, kiinnostavia asioita, jotka "kolahtavat". Ja ainakaan ei tarvitse kiikkustuolissa katua, kun ottaa ohjat omiin käsiinsä.

Luin juuri jostain, että "on parempi epäonnistua siinä mitä tekee, kuin onnistua siinä ettei tee mitään".

Tervetuloa minunkin puolestani! :)
Arskavain
Viestit: 578
Liittynyt: 14.11.2007 21:14
Paikkakunta: Tornio

Re: Nyt toimeton

Viesti Kirjoittaja Arskavain »

Moi!

Kun asia on sulle niin läheinen ja kouriintuntuva juuri tällä hetkellä, voi olla hyvä vetää henkeä ja koittaa elämänsä hallintaa lykkäämällä tapaamista, sillä syyllisyyden tunne voi painaa mieltäsi liikaakin nyt, jolloin olet otollisempi vaikutteille, joilla sinut halutaan pitää otteessa. Sinulla on vapaus päättää itseäsi koskevia asioita ja ei tarvitse tavata ketään nyt, kun tarvitset tukea asioiden pohtimisessa. Itse ainakin näin jäljestä päin ihmettelen, kun suostuin tapamaan vanhimpia, kun he kysyivät yksitysasioitani, jotka eivät heille kuulu. Sehän riittää jos jumala tietää niistä. Olet niin arvokas jumalalle, että hän saattaa vapauttaa sinut lahkon ikeestä todelliseen vapauteen. Yksi hyvä keino on koittaa saada aika psykologille, jossa saa purkaa sydäntään...

Otat etäisyyttä asiaan niin paljon kuin mahdollista ja tutkit asioita "puhtaalla pöydällä", jotta voit kohdata aitona omana itsenäsi doktoriinin, joka selittää todistajien "maailman parhautta".
Elä ja anna toisten elää
Vastaa Viestiin