juhannuksen konventista

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

suikki
Viestit: 24
Liittynyt: 02.05.2007 17:19

juhannuksen konventista

Viesti Kirjoittaja suikki »

Oliko ketään hesassa paikalla ihan sisäpuolella? Miten meni?
Itse en vielä voi sinne palata vuoden jälkeen, mutta uskaltautuiko kuka muu?
En olisi kestänyt kattoa naamasta naamaan omia vanhempiani tai muita sukulaisia, olisi varmaan sylkenyt päin naamaani kun niin erosin siitä uskosta.

Tänään kävi hauska tapaus täällä päijät-hämeessä, missä nykysin asun. Yks sisar on paikallisessa robin hoodissa töissä ja kun olin kassalla, se pyyhkäsi siihen viereen jonkun tavaran kanssa ja oli siinä ihan parin sentin päässä. Tahallanikin käännyin katsomaan sitä suoraan silmiin, ämmä parka meni niin sekasin, että törkkäs sen tavaran koneeseen (vai mikä se viitenumeronlukija on) niin että vahingossa meni mun laskuun, (kai tarkoitus oli vain tarkistaa tavaran hinta) ja liukeni paikalta. toinen kassatäti sai selvittää asian sen jäljiltä.

En mä enää häpeä itseäni, niinkun niitten ajatus oli, nyt mä olen aikalailla ylpeä itsestäni, että minulla on elämä mitä varten MINÄ haluan elää, ja nautin siitä! :)
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: juhannuksen konventista

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

suikki kirjoitti:Tahallanikin käännyin katsomaan sitä suoraan silmiin, ämmä parka meni niin sekasin, että törkkäs sen tavaran koneeseen (vai mikä se viitenumeronlukija on) niin että vahingossa meni mun laskuun, (kai tarkoitus oli vain tarkistaa tavaran hinta) ja liukeni paikalta. toinen kassatäti sai selvittää asian sen jäljiltä.
Tuosta tulee mieleen vastaavantyyppinen kokemus, jonka joskus käänsin:
______________________________________

Olin lapselapseni kanssa aamulla videovuokraamossa [tyttö oli pois koulusta yskän ja kuumeen takia ja menee vasta huomena kouluun.]
Kun olemme kassalla, niin liikkeeseen astuu sisään sisar Venla Vanhurskas. No minä vähän pilailin tässä, koska hän on ollut kolme kertaa erotettuna sukupuolisen moraalittomuuden takia, mennyt naimisiin ei-uskovan huumekauppiaan kanssa, kasvattamut kolme lasta, joista ei yhtäkään jehovantodistajaksi. Eikä tämä sisar ole koskaan niiden 35:n vuoden aikana, jona olen hänet tuntenut, ollut ’hengellinen’ tai ’aktiivinen palveluksessa’.

No niin – minut on aivan hiljan ilmoitettu seurakunnassa ’entiseksi jehovantodistajaksi’ ja ilmeisesti tämä tieto on myös saavuttanut hänet. Hänen saapuessaan hymyilin ja sanoin ’terve’. Hän jätti tervehdykseni täysin vaille huomiota, vältti katsekontaktin ja katseli 7-vuotiasta lapsenlastani, alkaen puhua tälle, aivan kuin minua ei olisikaan.

Puhuin äänekkäästi, mutta kauniisti ja hän jätti minut edelleen huomiotta. Lopulta pidin sen verran ääntä, että hänen oli joko otetava minut huomioon tai asetettava itsensä typerään asemaan. Hän mumisee pikaisen tervehdyksen ja katoaa.

Ironista ja kuitenkin niin jehovantodistajamaista. Ymmärrän hänen pelkonsa puhua 51-vuotiaan isoisän kanssa, joka on vuokraamassa lapsenlapselleen Maija Poppasen ja jonka ainoa synti sitä seurakuntaa vastaan - jossa hän vierailee harvemmin kuin minä eturauhastutkimuksessa – oli vastaanottaa Jeesus pomokseen, brooklyniläisen kirjakerhon asemesta.

WAUTSI. No joka tapauksessa minulla on ’ei karttamista’-sääntö. Ne jotka rikkovat tuota sääntöä nolataan julkisesti ja se sama koskee heidän edustamaansa uskontoa. Saatan lähettää hänelle sievän ‘Ei minua tarvitse karttaa vain siksi, että rakastan Jeesusta’-kortin. Kun hän sitten menee seuraavan kerran kokoukseen, joskus vuoden 2008 puolella, niin hän voi näyttää sitä korttia kaikille nk. ystävilleen. Jessus.

Jeff
__________________________________

Täällä on alkuperäinen:

http://www.jehovahs-witness.com/6/123691/1.ashx
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
gloo
Viestit: 64
Liittynyt: 17.04.2007 23:13

Viesti Kirjoittaja gloo »

Ihan hyvin meni, kiitosta kysymästä. En toisaalta ole erotettukaan.
"Suppose we've chosen the wrong god. Every time we go to church we're just making him madder and madder"
-Homer Simpson
Ninth
Viestit: 295
Liittynyt: 25.05.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja Ninth »

Yritin kysellä sisarukseltani, mitä konventtiin kuului. En saanut irti muuta kuin "eipä mitään uutta". :P
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Ninth kirjoitti:Yritin kysellä sisarukseltani, mitä konventtiin kuului. En saanut irti muuta kuin "eipä mitään uutta". :P
Häh? Eivät hehkuttaneet "mahtavaa hengellistä ateriaa"? :?: :shock: :wink:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Ninth
Viestit: 295
Liittynyt: 25.05.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja Ninth »

Jakke kirjoitti:
Ninth kirjoitti:Yritin kysellä sisarukseltani, mitä konventtiin kuului. En saanut irti muuta kuin "eipä mitään uutta". :P
Häh? Eivät hehkuttaneet "mahtavaa hengellistä ateriaa"? :?: :shock: :wink:
Ei, sisarukseni ei ole tuollainen. Mutta odotas kun pääsen kyselemään sen jt-vanhempani kuulumisia. ;) Oli varmasti todella rohkaiseva ja ajatuksia herättävä konventti - kuten joka vuosi.

Nythän muuten julkaistiin uusi kirja. Eräältä veljeltä kuulin. Aiheena on muistaakseni Jeesus ja Jeesuksen seuraaminen.
Barabbas

Viesti Kirjoittaja Barabbas »

Jäähallissa tuli oltua... Lauantaina tuli kirja "tule minun seuraajakseni", joka on samantyyppinen kuin "lähesty jehovaa", mutta keskittyy jeesukseen. Ihan normi meininki.. Tutut ei paljoa moikkaillu ja varmaan moni tais luulla et oon lopullisesti erotettu. En oo käyny salilla kun viimeks muistonvietossa. Toimeton oon ollu jo jonkun aikaa, mutta kirjoilla oon vielä.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Jättivät kuitenkin varmuuden vuoksi tervehtimättä, koska eivät olleet varmoja? "Aitoa rakkautta" ;)
Berzerk
Viestit: 78
Liittynyt: 09.05.2007 18:35

Viesti Kirjoittaja Berzerk »

Lauantaina ei ollut oikeastaan mitään muuta merkittävää, kuin puistattava puhe. Siinä esiintyi perinteiset aiheet alkoholi, erotetut ja viihde. Kaikestahan hyväksi totutulla tavalla saadaan syntiä, kun oikein kunnolla yritetään.

Erotettujen kanssa EI saa olla missään tekemisissä, on sukulainen tai ei. Nyt se on sitten taas suoraan sanottu stagelta, joten nyt on jt-porukan turha väittää että mitään karttamissääntöä ei ole. Tämä on Järjestön "rakkaudellinen" kurittamisjärjestely.

Tämän puheen aikana alkoi oksettaa.

Muuten kolme pivää yllättävän kivuttomasti, mitä nyt perse puutui. Kivuttomuus ehkä johtuui siitä, että mieli vaelteli jo jossain kaukana.
Barabbas

Viesti Kirjoittaja Barabbas »

Joo, lauantaina tuli koko iltapäivä tarinaa "salakavalista" internetissä, ja puistattavaa oli minustakin tuo kuinka korostettiin entistä voimakkaammin sitä, että jos sukulainen erotetaan, KAIKKI välit poikki, kun tähän asti pakolliset kuviot on saanu säilyttää. Saman katon alla asuvan erotetun kanssa sentään saa vielä puhua...
Lehtiveli kirjoitti:Jättivät kuitenkin varmuuden vuoksi tervehtimättä, koska eivät olleet varmoja? "Aitoa rakkautta" ;)
Nimenomaan, tuo kävi omassakin mielessä. :D Rintamerkkiä en pitänyt, en ole ollu kirjantutkistelussa tai yhteyksissä vanhimpiin tai käyny salilla et oisin voinu sellaisen saada... Ajattelin, etten sorru sellaiseen tekopyhyyteen ja ulkokultaisuuteen, kun en kuitenkaan edusta sitä. En pitänyt viime vuonnakaan ja sitä edellisenä pidin sitä väärinpäin...
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

Barabbas kirjoitti:Joo, lauantaina tuli koko iltapäivä tarinaa "salakavalista" internetissä, ja puistattavaa oli minustakin tuo kuinka korostettiin entistä voimakkaammin sitä, että jos sukulainen erotetaan, KAIKKI välit poikki, kun tähän asti pakolliset kuviot on saanu säilyttää.
Vartiotorniseuran pelko kasvaa askel askeleelta, aina sydänpäivään saakka.

Jokainen taho jolla ei ole puhtaat jauhot pussissa yrittää tavalla tai toisella estää valheensa paljastuvan. Vt-seura on ottanut tuossa suhteessa käyttöönsä keinon, joka ei ole linjassa minkään tunnetun hyvän moraalin kanssa.

Sääli ja surku niiden osalta, jotka pitävät vt-seuraa ehdottomana käskyttäjänään, ja tietenkin niiden, jotka joutuvat korjaamaan järjestön surullista satoa, kyseisen karttamisjärjestelyn jäljiltä omassa elämässään.

Onkohan kukaan saanut 'nauhalle' tämän vuoden luopioidenparjaamispuhetta/puheita?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Barabbas

Viesti Kirjoittaja Barabbas »

Nyt niitä kohokohtia alkoi suorastaan tulvia mieleen :)
Olisi pitänyt kirjottaa muistiinpanoja kohdista, jotka tuntu vähän oudoilta ja jäi jotenkin kaivertamaan mieltä.. Nyt niitä ei kovin hyvin muista..

no mutta pari kohtaa, jotka tuli vähän omalle kohalle :)

perjantaina tuli helsingissä kokemus tytöistä, jotka pari vuotta sitten alko pukeutua gootti-tyylisesti mustiin vaatteisiin, ketjuihin, niittivöihin ym. sitten ne alko pitää suunnilleen samoja vermeitä päällä kentällä ja kokouksessa ja sitten niille pidettiin puhuttelua ja nyt ne on tienraivaajia jne jne... seuraavana päivänä tuli isältä puhuttelu, koskien mustaksi värjättyä piilokaljua, niittivyötä konventissa ja kokonaan mustia vaatteita. Ihan huvittavaa.

Lauantaina taisi olla puhe ja kokemuksia toimettomista ja kuinka niitä pitää "tukea" ja kannustaa. Lisäksi kuinka vanhimmat vois soitella toimettomille ja tarjota tutkistelua.. Nyt sitten joku päivä saattaa puhelin soida kun joku vanhin vuodattaa huolensa minusta tai sitten sieltä tulee kaks tyyppiä kahville tai pyytää salille palaveroimaan... *huokaus*
Berzerk
Viestit: 78
Liittynyt: 09.05.2007 18:35

Viesti Kirjoittaja Berzerk »

Barabbas kirjoitti:perjantaina tuli helsingissä kokemus tytöistä, jotka pari vuotta sitten alko pukeutua gootti-tyylisesti mustiin vaatteisiin, ketjuihin, niittivöihin ym. sitten ne alko pitää suunnilleen samoja vermeitä päällä kentällä ja kokouksessa ja sitten niille pidettiin puhuttelua ja nyt ne on tienraivaajia jne jne...
Heh.. sama kokemus oli perjantaina myös Tampereella. Mahtoiko olla kokemukset vähissä, vai haluttiinko vahvasti puutua mustaan väriin? :lol:
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Minä taidan lähteä ensiviikonlopun konventtiin joku päivä (eli lauantaina mutta ei paljasteta seuran virallisille tarkkailijoilla) exkursiolle. Puku päälle ja soluttauten sekaan. Onko muita lähdössä?
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Oma lievästi rajoittunut muistikuva Vartiotorniseurasta on noin kymmenisen viimeistä vuotta, ja omaan silmääni on ainakin kovasti pistänyt tuo jatkuva varoittelujen lisääntyminen.

90-luvun loppupuolella tuntui, että jatkuvasti varoitellaan "internetin vaaroista" ja "luopioista jotka murentavat uskon valheillaan". Ei tällaista aikaisemmin ollut. Ajattelin silloin, että joku ohimenevä ilmiö, mutta mitä vielä.

2000-luvulle tultaessa varoittelut olivat jo lähes kuukausittaisia. Vartiotorniseura tutisee pelosta, ilmeisesti?

No, "totuus vapauttaa" ;)
Vastaa Viestiin